3:16 - Carnage Amongst The Stars

Nadupané sci-fi RPG o vojakoch špeciálnej jednotky. Putujte vesmírom a zbavte ho všetkých životných foriem!
Gregor Hutton
2005

Obyvatelia Terry si zaumienili v menej vlastnej bezpečnosti vykynožiť všetko živé vo vesmíre. A vy to realizujete. V nadupanej sci-fi atmosfére hráte za členov špeciálnej jednotky 3:16. Vyžívajte sa v narastajúcich počítadlách zabití a sledujte emzákov hynúť po stovkách. Ničte civilizáciu za civilizáciou a v tomto extrémnom masakri možno zistíte, kým v skutočnosti ste. Jednoduché pravidlá vhodné aj na jednorazové hrania s inovatívnou mechanikou flashbackov prehlbujúca vnútro vašej postavy. Hra vyšla najprv vo voľne stiahnuteľnej verzii, neskôr vydal autor tlačou rozšírenú a vylepšenú verziu.

Anima Prime

Príbehova spontánna hra inšpirovaná Final Fantasy
Christian Griffen
2009

Je to príbehová hra. Jej pravidlá podporujú tvorenie a rozvoj zaujímavých príbehov. Je vhodná na spontánne hranie, t. j. dá sa hrať aj bez veľkej predprípravy. Prostredie hry je inšpirované anime a Final Fantasy. Ale je možné si zvoliť iné prostredie. Zaujímavosťou hry je, že tam nie je PJ ale len moderátor. Hráči v tejto hre majú väčšie právomocie ako v klasických hrách. Počas hry si môže hráč napĺňať zásobareň šťastia, ktorú môže nasledne použiť v súbojoch. Táto zásobareň sa mu plní za dobré hranie postavy. Súboje v tejto hre sú veľmi akčné a pestré. Hráč v nich sám popisuje priebeh súboja a útoky (ako vo Wushu). Hra je ešte vo vývoji a testovani. Zataľ ešte nevyšla finálna verzia.

Best Friends

Hrajte za dievčatá, ktoré sú kamoškami, ale v skutočnosti sa neznášajú.
Gregor Hutton
2005

Minimalistická bezkocková hra. Hráči hrajú dievčatá, ktoré sú kamoškami, trávia kopu času a pomáhajú si, ale, medzi niektorými z nich panuje nenávisť. Hrajte za partiu dievčat na strednej alebo za babský kolektív niekde v práci. Inovatívnou je mechanika tvorby postáv založená na princípe „čím viac mi ostatné niečo závidia, tým lepšia som v tom!", kde hráčovu postavu vlastne vytvoria ostatní. Riešenie situácií je založené na odovzdávaní žetónov, kde hráči pomáhaním ostatných oslabujú seba. K dispozícii je preklad základnej volnej verzie, autor vydal aj komerčnú rozšírenú verziu.

Breaking the Ice

Vytvorte príbeh o vzniku vzťahu medzi dvoma ľudmi - od prvotnej iskry až po milostný vzťah
Emily Care Boss
2005

Dvaja hráči a netradičná téma - príbeh vznikajúcej lásky. Od prvého stretnutia, cez spoznávanie, zaľúbenie sa až k finálnemu rozhodnutiu. Bude z toho ľubostný vzťah alebo sa ich cesty rozídu? Postavy sú generované slovnou sieťou a tzv. výmenou (hráči si vzájomne vymenia niektoré črty postáv). Hráči sa potom striedajú pri vytváraní scén v rámci troch rande. Opismi prvotného dojmu, a zavádzania pozitívnych a negatívnych prvkov, ktoré postretnú jednotlivé postavy získavate kocky, ktoré rozhodnú, či je medzi vami niečo spoločné. Hra vyšla najprv vo voľne stiahnuteľnej verzii, neskôr vydala autorka tlačou rozšírenú a vylepšenú verziu.

Čas pro hrdiny

Univerzální realisticko-taktické RPG
Jan "Jerson" Průcha
2007

Univerzální RPG s dovednostním systémem a možností vytvářet srovnatelně silné i rozdílné postavy. Hráči mají velké pravomoci při popisování výsledků činnosti svých postav. Hlavní důraz je kladen na herní fikci, která je v případě potřeby převedena do čísel, vyhodnocena a číselné výsledky opět interpretovány slovně. Pro tyto účely má poměrně těsné provázání slovního popisu s numerickými hodnotami. Přes široký záběr používá pouze jedinou mechaniku a díky tomu lze pravidla rozšiřovat a doplňovat, aniž se naruší vyvážení.

Časy se mění

Jednoduchá hra vyprávějící příběhy komunistických agentů, kteří se vydávají zachránit historii
Jiří Petrů
2009

Po vynálezu stroje času se Sovětský svaz stal pánem nejen země, vesmíru a počasí, ale zároveň i dějin. Bohužel, imperialisté nikdy nespí a tropí naschvály. Historie se kroutí. Časy se mění. Je třeba jednat, a tak se v této hře vžijete do role neohrožených soudruhů a soudružek, kteří se vydávají zpět do minulosti, aby napravili škody napáchané západními škůdci. Tato maximálně jednoduchá hra je psána jako jeden velký úvod ho hraní RPG, který provede hráče za ručičku od naprostých základů až po tvorbu vlastních zápletek.

Chuť Magie

Odlehčená hra z prostředí magické školy.
Pavel "Goran" Veselský
2008

Chuť magie je systémově i tématicky lehčí hra o problémech, patáliích a vzájemném hašteření učitelů na magické škole. Na rozdíl od Harryho Pottera je magie v této hře návyková a dostává mágy do "nálady", ve které dělají blbosti. V Chuti magie není Vypravěč, zastoupí ho hráči systémově motivovaní k vyvolávání konfliktů, případně hrající NPC místo své nepřítomné postavy.

d20 SRD

Univerzální "stavebnice" slavného systému d20, na jejíchž základech staví desítky her
Wizards of the Coast
2000

Pod označení d20 spadá velká spousta různorodých her, které mnohdy nemají společného nic kromě použitého systému, takzvaného d20. Tento klasický systém stojí většinou na kombinacích úrovní a povolání a hojně využívá 20stěnné kostky. Jeho zdarma dostupná verze se nazývá SRD - System Reference Document. Jde o výtah z třetí edice Dungeons and Dragons, který slouží jako "stavebnice", jíž je možno využít k tvorbě dalších her. Samostatných aplikací od různých autorů a nakladatelství existují stovky, pokrývají všechna možná herní prostředí i žánry a kromě společného jádra pravidel se často liší k nepoznání.

Dandelion

systém klasickej založený na zručnostiach a na súbojovom systéme snažiacom sa maximálne simulovať realitu
Martin Vymětal, Petr Bednář
1997

Bezplatný český systém klasickej školy inšpirovaný mechanikami GURPSu určený primárne pre príbehy, v ktorých dominujú súboje chladnými zbraňami. Oproti iným predstaviteľom ponúka tvorbu postáv založenú na zručnostiach (dovednostiach) a komplexný systém pravidiel dôkladne popisujúci mnoho aspektov reálneho sveta, ktorí ocenia najmä hráči ochotní vymeniť väčší počet mechaník za realistickejšie súboje. Hra je v dispozícii v dvoch príručkách: jadro systému v jednej (ponúkajúci dokonca dve úrovne súbojového systému) a zručnosti spolu s mágiou v druhej.

DeGenesis

Nemecká hra z postapokalyptickej Európy, v ktorej ľudstvo bojuje proti samotnej Zemi.
Christian Günther, Marko Djurdjevic
2004

Svet človeka 500 rokov po katastrofe je ohrozený novým ľudským druhom, lepšie adaptovaným na nehostinné podmienky. DeGenesis je hra s jednoduchým a intuitívnym systémom, určená širokej skupine hráčov a poskytujúca námety siahajúce od holého prežitia cez horor či akčné prestrelky až po osobné témy a otázky o povahe ľudstva. Systém je „gritty“, postavy nemajú žiadne špeciálne schopnosti, talenty ani mutácie, a boj je relatívne smrtiaci. Tvorba a zdokonaľovanie postavy sú založené na zručnostiach. Základná príručka v nemčine je k dispozícii zdarma ako PDF, do slovenčiny je preložená skrátená verzia pravidiel.

Donjon

Jednoduchá hra o prolézání jeskyní, zabíjení draků a podobných kratochvílích.
Clinton R. Nixon
2002

Donjon je jednoduchá hra o dobrodruzích plundrujících zapomenuté ruiny, zabíjejících draky a objevujících poklady. Stačí vytvořit si vlastní povolání nebo rasu, popsat v čem je vaše postava dobrá a vrhnout se do donjonu. Velkou část hry a dobrodružství obstarávají sami hráči: každý úspěch v hodu totiž znamená možnost stanovit jeden fakt týkající se dobrodružství nebo světa. Hra také obsahuje zajímavý systém magie postavený na kombinování magických slov.

Dungeon Squad

Svižná, minimalistická pravidla pro prolézání jeskyní a rubání nepřátel
Jason Morningstar
2005

RPG pro netrpělivé hráče, kteří nechtějí čekat, ale raději by okamžitě nakopali pár zadků. Klasická fantasy hra, v níž kouzelníci a válečníci zabíjejí skřety a drancují zříceniny hradů, s tím podstatným rozdílem, že mezi otevřením příručky a odděláním prvního nepřítele uplyne zhruba tak 30 vteřin. Hra je minimalistická a má svižná pravidla – rychlá tvorba postavy založená na rozdělení kostek tří povoláním (bojovník, čaroděj, dobrodruh), jednoduchá nadhazovací mechanika, netradiční řešení nákupu a výbavy či třeba zlepšování postavy utrácením zlaťáků nalezených v jeskyni. Původně vznikla v soutěži o 24hodinové RPG.

Factum

Univerzální systém českého původu zdarma s mnoha klasickými mechanikami
René Nekuda
2009

Hra Factum je univerzální systém čistě českého původu (v současnosti v beta verzi), určený pro příběhy plné soubojů v libovolném žánru. Inovativní tvorba postav založená na dotazníku a bodovém nákupu schopností doplňuje klasické mechaniky založené na míře úspěchu a poolovém hodu kostkami. Samozřejme, hra podporuje tažení, a zlepšování postav.

Fallout Pen and Paper

Postapokalyptická hra založená na stejnojmenné sérii počítačových her
Jason Mical
2000

Fallout se odehrává ve světě po třetí světové válce, kdy zbytky lidské rasy opustily podzemní kryty a pokoušejí se znovuosídlit radioaktivní pustinu. Najdete tu nájezdníky, supermutanty, ozářené lidi se spálenou kůží i mysteriozní Bratrstvo oceli... hra stylově navazuje na 50. léta, kdy paranoia světové války dostoupila vrcholu. Fallout PnP používá, stejně jako počítačová hra, takzvaný systém SPECIAL - ten připomíná GURPS, z nějž ostatně vzešel. Jde o poměrně snadno pochopitelný, leč místy komplikovaný, dovednostní systém s bodovým nákupem vlastností.

Fate

Univerzální systém s jednoduchými pravidly, zaměřený na rozvíjení příběhu
Fred Hicks a Rob Donoghue
2003

Fate je volně dostupný univerzální systém bez specifického prostředí, použitelný pro prakticky každý žánr. Je to jednoduchý systém nabízející nezvyklé pojetí hry. Ruší klasické vlastnosti (síla, odolnost...) a místo nich zavádí příběhové aspekty, jakési zajímavé rysy postavy. Pravidla operují i s nezvyklými prvky, jako jsou například vypravěčské pravomoci, posilování žánru či tvorba atmosféry. Fate je velmi netradiční hra, jen málo podobná jiným RPG. Je vhodný především pro hráče, kteří hledají jednoduchý systém zabývající se rozvíjením příběhu.