The Window

2.8
Průměr: 2.8 (5 hodnocení)
Minimalistický univerzální systém nahrazující číselné hodnoty slovními přívlastky
Scott Lininger
1997

The Window je jeden z prvních systémů minimalistické, univerzální školy. Vychází z filozofie, podle níž jsou pravidla nutné zlo vhodné leda k řešení sporných situací – čím méně jich je, tím lépe. Window tak poskytuje pouze jednoduchou mechaniku pro vyhodnocování činností postav a vše ostatní nechává na selském rozumu hráčů. Číselné hodnoty statistik se snaží nahradit slovními přívlastky. Tento volně dostupný systém se vměstná na několik málo stránek a je k mání i v českém překladu. Je vhodný pro zastánce „bezpravidlového“ hraní.

Zajimavý systém

4

Potěšil mne princip kdy se postava nepopisuje pomocí čísel :) už se snažím jednu hru v tomhle "enginu" vypracovat...

S Window je trochu kříž...

4

S Window je trochu kříž a to hned v několika směrech. Jedním z nich je dikce autora, která mne ze začátku neskutečně vytáčela. Druhou je český překlad, který si poměrně svévolně vyřadil některá pravidla originálu a z originálu zachovává skutečně jen tu ústřední část jednoduchého vyhodnocování situace.

To co bohužel přeskočí prakticky všichni, kdo sáhnou po českém překladu jsou doplňující materiály k the Window. Ano, window je jednoduchý vyhodnocovací systém a nic víc na hráčích nevynutí. Ale apeluje na určité chování a to jak v základu tak zejména v dodatcích (které přeložené nejsou, ale jsou na webu). Stejně tak většina lidí mine fakt, že součástí the Window (přinejmenším té Delux verze) je také výchozí setting The Stage a pak už to začíná být zajímavé...

Moc málo

1

Hra, která má jako jedinou přidanou vlastnost to jak vyhodnocovat hody? Hm, díky nechci. Nemám moc rád minimalistické systémy, protože mne při hře nijak neorientují, tento mi ani nedává vodítka o čem by to měla být hra a tak není jiné volby než aby hru řídili prakticky ve všem hráči. V tom případě je ale celkem jedno jaký bude vyhodnocovací systém..
Okýnko, nevidím v tobě jiskřičku kterou potřebuju aby se ve mne zažehla tvořivost.

Proč ne? Protože ano...

4

Proč ne? Protože ano... Protože Window

Minimum horší než nic

1

Když pominu arogantní styl pravidel psaných ve stylu "všechna rozšížená RPG jsou druhá generace, teď nastupuje generace třetí", nemá Window nic, kvůli čemu bych ho chtěl používat. Hromada kostek, jedna mechanika, která vlastně jen odpovídá na otázku "povede se nebo nepovede?" pomocí přímé a neovlivnitelné náhody, rady co všechno se dá při hře dohodnout, ale už ne jak k této dohodě přistupovat ... prostě zbytečnost.
Když bezpravidlová hra, tak i bez Window.