Ultraviolet Grasslands

Vložil(a) Markus dne 08.01.2021, 21:36
0
Zatím nehodnoceno
2018
Napůl hra, napůl kampaň, v níž hráči cestují s karavanou po psychedelickém postpokalyptickém světě

Ultraviolet Grasslands jsou napůl hra, napůl herní svět a napůl kampaň, ve které hráči s karavanou vyrážejí za dobrodružstvím a obchodem do postapokalyptických savan hrajících všemi barvami (ale hlavně ultrafialovou). Jádrem knihy je barvitý herní svět představený formou lokací a setkání, ale závěr knihy obsahuje i minimalistický, „nepovinný“ herní systém.

Na začátku hráči utvoří karavanu, která vyráží z Fialového Města na západ do Ultrafialových savan, rozlehlé mystické stepi. Záhadní obyvatelé jako spektrální satrapové, porcelánoví princové nebo přízrační ultras se pohybují mezi ostatky dob dávno minulých, místy s názvy jako Ulita behemotha, Poslední serai nebo Slonovinová pláň. Svět tvořený 32 podivnými oblastmi propojenými sítí karavanních stezek je zpracovaný formou konkrétní nástrah, náhodných setkání, zajímavých lokací, rozmístěných nehráčských postav a frakcí.

Přestože je část s popisem světa víceméně nezávislá na systému, menší součástí knihy je i minimalistický herní systém SEACAT. Je inspirovaný OSR hrami, ale výrazně abstrahovaný a zjednodušený. Důraz není na schopnosti postav, ale na strukturování kampaně: na cestování, plynutí času, generování setkání, obchod, průzkum, jednoduché počítání zásob v karavaně. Například pracuje s herním „tahem“ o délce jednoho týdne, veškeré zásoby a vybavení postav počítá na „pytle“, uděluje zkušenosti za navštívená místa a zážitky.

Hra vycházela postupně v několika verzích. V roce 2018 vyšlo pod názvem UVG Player Guide částečné představení herního světa. V roce 2019 vyšla verze UVG Final Update, která navzdory názvu není finální a ještě neobsahovala systém SEACAT. Po úspěšném Kickstarteru vyšla v roce 2020 verze UVG and the Black City, tentokrát už i s vlastním systémem.

Rodina RPG her
Designér
Vydavatel