Stars Without Number (2e, Revised)

Vložil(a) Selhan dne 04.11.2020, 17:56
5
Průměr: 4.8 (4 hlasy)
2017
Oldschoolová sci-fi sandboxová hra

Píše se rok 3200 a lidské impérium leží v popelu.
Pád hyperbrán šest set let tomu přetrhal spojení mezi myriádou světů lidské diaspory.
Dlouhá izolace Ticha ale pomalu končí a lidé se vrací na oblohy svých rozptýlených světů.
Přidáš se k nim?

Druhá, revidovaná edice retroklonu, který adaptuje Basic Dungeons & Dragons na prostředí sci-fi. Opět se vrací široká podpora pro přípravu vesmírného sandboxu, včetně systémů, ve kterých si gamemaster mezi sezeními může odehrávat vývoj svého světa. Samotné herní mechaniky ale oproti první edici prošly znatelným učesáním a optimalizací.

Ke hře opět existuje zkrácená verze zdarma, stejně jako široká nabídka rozšiřujících doplňků. Hra je zpětně kompatibilní s první edicí, a nadále také s Basic Dungeons & Dragons.

Designér

5

Systém je popravdě jen na čtyři hvězdy, ale space-scifi atmosféra, defaultní setting, nástroje pro DMa a celkové množství obsahu z toho dělají zatím nejlepší systém pro hraní space opery. Až někdy bude něco lepšího, můžeme hvězdičku ubrat.

Jsem si téměř jistý, že nebýt SWN, nikdy bych si tenhle žánr tak neoblíbil.

5

Hra samotná je scifi OSR klonem starého DnD. Pravidla jsou jednoduchá, skvěle pochopitelná a i když nenabízí nekonečno možností co se tvorby postavy týče není to vůbec potřeba.

V čem hra, ale opravdu září je přehršel nástrojů pro vypravěče na tvorbu sandboxového scifi světa a jeho oživení. Pravidla pro generování sektorů, planet, společností a nakonec hlavně pravdila pro frakce a jejich interakce která celému vašemu výtvoru vdechnou život. Příběhy a zápletky se pak při hraní SWN objevují prakticky sami a svět působí opravdu živě.

4

Hra je postavená na klasickém D20 základu kterému hráči DnD velmi rychle přijdou na chuť, až na pár výjimek hra nepřináší nové mechaniky, nebo přístupy k řešení problémů a tak je to opravdu takové DnD ve vesmíru (Opravdové sci-fi, ne fantasy ve vesmíru jako třeba Spelljammer), kvůli tomu sdílí i podobné problémy jako DnD a tak si ode mne taktéž zaslouží 4 hvězdičky 

4

SWN si získalo popularitu hlavně tím, že se skutečně snaží GMovi pomoci s vedením sandboxové kampaně - v první verzi však na můj vkus je bohužel zbytečně svázáno pokusem vejít se do OSR. V druhé edici Crawford, k mému nadšení, na toto rezignuje, a krom dobrých pravidel pro přípravu hry máme tentokrát i docela dobrá pravidla pro hru samu. Stále je to s d20 systém, a stále je to hard sci-fi a vcelku obtížná hra, nicméně schopnosti postav jsou nyní mnohem rozumnější, postavy jsou o něco schopnější a hra je otevřenější těm, co si zas tak neužívají každou druhou session umřít realistickou smrtí. Dá se to myslím hrát, i když k OSR zase tolik lásky nechováte. Musím si ale posteksnout, že na rozseknutí gordického uzlu vesmírných soubojů si, evidentně, budeme muset ještě počkat. Pravidla je řeší, ale zábava to není.

Každopádně musím říct, že jestli chcete hrát sci-fi (a nechcete hrát konkrétně třeba 4ok nebo Star Wars), tak mi druhá edice SWN přijde asi jako nejlepší hra v současné nabídce.