Shadowrun

4
Průměr: 4 (2 hodnocení)
Hra spájajúca elementy dystopickej budúcnosti a fantastiku žánru sword & sorcery
FanPro
2005

Úspešná cyber-fantasy hra, ktorá v staršom vydaní vyšla i v Českej republike (viď vyššie). Píše sa rok 2050 a svet sa Zobudil... Ovládajú ho megakorporácie, ktoré na špinavú prácu medzi sebou používajú „shadowrunnerov“ – kriminálne živly bez legálnej identity. Hráči na seba berú úlohy týchto „runnerov“ a ako mágovia, deckeri či kyberneticky vylepšení pouliční samuraji plnia najrozličnejšie úlohy, ktoré sú im zadávané. Hra je zameraná hlavne na akčnosť deja, pravidlovo kladie dôraz na bojové situácie.

my favorite

5

Shadowrun je můj oblíbený systém a setting.

Líbí se mi systém tvorby postavy, který není vůbec jednoduchý, ba naopak, umožní hráči, aby si nad tvorbou pořádně zaonanoval. Na druhou stranu když je potřeba mít postavu rychle, dá se vzít nějaký archetyp a trochu ho upravit.
Všechno je deterministické, až na jediný detail a to jsou love do začátku -- na ty se hází.
Postavy jsou dost různorodé. Základní "povolání" jsou bojovník, hacker a kouzelník, ale postavit se dá cokoliv.

Líbí se mi soubojový systém. Je konzistentní, je realistický a hlavně má spád. Díky edge (dřív volné karmě) se dá ovlivnit, kolik úsilí do boje člověk dá, takže se dá vyhrát i proti silnějšímu nepříteli. Zbraně jsou hodně cool, postavy jsou křehké, zranění je potřeba řešit často ambulantně nebo magicky.

Líbí se mi setting. Sice historie Shadowrunu už dávno divergovala od historie reálné, ale přesto působí realisticky, má silnou atmosféru a hlavně se tam dá dobře orientovat, není těžké se vžít.
Když někomu popisuju svět Shadowrunu a říkám "korporace mají větší moc než vlády", tak mi většina lidí říká "no ale to je přece pravda". :-)

Teď k nevýhodám:

Háže se hodně kostkama. Čím větší dovednost máte, tím víc kostkama hážete. Musíte si jich koupit hodně.

Historie světa Shadowrunu je strašně zaplácaná šílenými zvraty. Je to patrně z toho důvodu, že autoři chtěli hru v blízké budoucnosti, aby svět byl podobný našemu, a zároveň chtěli magii, matrix, draky, elfy, megakorporace, indiánský stát a vůbec spoustu dalších věcí. Takže museli skoro co rok udělat nějakou strašně významnou událost, aby se to stihlo. Njn.

A další spousta detailů, které by se daly vytknout, ale které nehrají velkou roli.

Velmi dobrá hra. Předchozí

3

Velmi dobrá hra. Předchozí edice mi ale seděla víc.