životní cesty

Postavy se utvářejí pomocí tzv. životních cest: hráč vždy zvolí povolání či činnost, kterou postava vykonávala v určité fázi svého života, a tím získá určité schopnosti. Tímto stylem projde postava i několik životních cest, až nakonec je připravena ke hře.

Warhammer Fantasy Roleplay, třetí vydání

Akční, temná fantasy hra zasazená do známého světa Warhammeru
Fantasy Flight Games
2009

Warhammer FRP je série her odehrávajících se v temném fantasy světě připomínajícím evropskou renesanci. Lidská Říše je pod náporem zelenokožců, armád Chaosu a kultistů, hráči se vžijí do role obyčejných lidí, trpaslíků či elfů (sedláci, námořníci, poslové, žoldáci...), ze kterých neobyčejné události utvoří hrdiny. Třetí vydáními přináší zbrusu nová pravidla založená na spoustě pomůcek, které připomínají deskovou hru - např. speciálních kostek, akčních karet, žetonů, atd. V porovnání s dřívějšími vydáními se více blíží figurkovému Warhammeru, je akčnější a epičtější.

Traveller

Robustný klasický systém na hard science-fiction hry
Gareth Hanrahan
2008

Jedna z prvých sci-fi RPG vôbec, Traveller je hra o ľuďoch túžiacich po slobode medzi hviezdami. Medzi jej charakteristické prvky patrí jedinečný systém vytvárania postáv, ktorý je takmer samostatnou hrou. Vzniknuté postavy však majú zaujímavé a prepracované pozadie a prepojenia na svet, v ktorom žijú. Daľej hra obsahuje podrobný systém na tvorbu vesmírnych lodí či generovanie náhodných svetov, ktoré môžu postavy skúmať.

Od svojho vzniku v roku 1978 prešla hra mnohými rozličnými prevteleniami. Najnovšie vydanie z roku 2008 hru modernizuje a približuje dnešným štandardom hrateľnosti a prehľadnosti.

Warhammer Fantasy Roleplay

Špinavá a drsná fantasy hra ve světě Warhammeru
Black Industries
2005

Adaptace Warhammeru pro stolní RPG se v mnohém liší od taktické wargame, která tento svět proslavila - je totiž o poznání temnější, drsnější a přízemnější. Přenese vás do prostředí Impéria, připomínajícího renesanční Svatou říši římskou, které se drolí pod náporem armád Chaosu. Hráčské postavy však nejsou žádní dobrodruzi, naopak - nápaditý systém tvorby postavy pomocí životních "kariér" z nich udělá uhlíře, pašeráky, porodní báby a jen příležitostně zabijáka trollů či mágova učně. WFRP vás nezaujme nikterak originálním systémem, jeho silné stránky leží v detailním světě a důrazu na drsné, brutální fantasy z pohledu téměř obyčejných lidí.

Burning Wheel

Systém pro klasická fantasy dobrodružství s neklasicky pojatými pravidly
Luke Crane
2005

Obyčejné fantasy hraní pojaté neobyčejně, tak by se nejlépe charakterizoval Burning Wheel, systém, který nabízí alternativní pohled na běžná pravidla. Má vše, co by měl mít – schopnosti, dovednosti, zbraně, boj, magii – ale vše pojímá nezvykle. Pracuje s velkou mírou abstrakce namísto konkrétních měr, má komplexní systém pro sociální konflikt, propracovanou mechaniku herních odměn. Nejvýraznějším rysem jsou pravidla pro osobní cíle a ideály postav. Úkolem Pána hry je na tyto ideály útočit, zpochybňovat je a tím vytvářet děj celé hry.

Burning Empires

Zajímavá kombinace čistého roleplaye a taktické hry; žánrově epické sci-fi
Luke Crane
2006

Burning Empires je pozměněná verze hry Burning Wheel. Odehrává ve sci-fi světě, v němž upadající lidská civilizace čelí hrozbě v podobě Červa... parazitů, kteří napadají a ovládají lidskou mysl. Postavy jsou chyceny v divokém a zoufalém boji o osud své planety. V této mechanicky komplexní hře hráči přímo bojují proti Pánu hry a systém zajišťuje, že boj bude spravedlivý. Hra má komplexní pravidla, která umožňují složité taktizování. Zároveň však mechanicky tlačí hráče do vykreslování charakteru a sledování osobních ambic postav. Zajímavá kombinace pro hráče, kteří si potrpí na osobní příběhy postav, a zároveň si rádi vyhrají s číslíčky.

Syndikovat obsah