zdarma

Medieval Europe

Hra odehrávající se v prostředí Evropy kolem roku 1300.
Dynamo Productions
2010

Chceš zkusit jak se žilo ve středověku? Mít postavu, se kterou můžete mít vlastní dílnu, pole? A co takhle pomoct budovat České království? Prorazit do politiky, bojovat ve významných bitvách o území jako voják v armádě či žoldnéř? Či se dáš na duchovní cestu? Nebo jen obchodovat a bohatnout? To vše můžete zkusit ve hře Medieval Europe! Přispějte svým dílem a připojte se k naší české komunitě, která již brzy zveřejní český překlad!

Fate: Rozcestí

Česká verze čtvrté edice Fate RPG.
Kolektiv autorů
2014

Česká verze čtvrté edice Fate. Vyšla v tištěné i v pdf verzi. Vznikla za přispění desítek českých RPG fanoušků. Obsahuje pravidla totožná s příručkou Fate Accelerated z roku 2013. Text je upravený a doplněný o dodatky na základě odezvy od českých hráčů. Česká verze mohla vzniknout díky licenci Creative Commons. Fate je univerzální herní systém, se kterým si zahrajete cokoli od středověké romance po vybíjení zombií ve 23. století. Váš hrdina může být člověk, anděl, mluvící kung-fu opice nebo kdokoli jiný. Hra Fate vznikla v roce 2003 a momentálně má nejaktuálnější 4. edici z roku 2013, ze které vychází i české Fate: Rozcestí. Rok vydání: 2014 Vazba: brožovaná, 64 stran.

Končina

nový český systém na bázi fantasy a steampunku.
Ladislav Karpianus
2014

Nová česká hra vydaná pod sdružením autorů si za cíl stanovila dosti vysokou laťku. V komunitě vydání pdf udělalo kontroverzní prostředí. Tato směs steampunku a fantasy nutí hráče vybrat si stranu vleklého konfliktu a nebo jen prostě přežít... Na výběr máte různé kombinace ras a dovedností, prý se dočkáme i dalších rozšíření.

Fate Accelerated

Príbehovo orientovaný systém pre ľubovoľný žáner cielený na rýchle hrania
Evil Hat
2013

Zostručnená verzia systému Fate Core vám umožní za pár minút vytvoriť cieľavedomé postavy v ľubovoľnom žánri či prostredí (fantasy hrdinov nevynímajúc). Netradične abstraktné, ale jednoduché pravidlá sú vyslovene zamerané na tvorbu príbehu a stoja na využívaní aspektov -- zaujímavých rysov postáv či prostredia, ktoré intenzívne posilňujú atmosféru či udržiavajú žáner, ale aj rozdeľujú rozprávacie právomoci medzi hráčov. K dispozícii dostanete samostatnú príručku, ktorá obsahuje všetky pravidlá na vyhodnotenie pestrej palety herných situácií -- od súbojov až po naháňačky -- a je cielená na ukážkové či rýchle hrania.

Human2.0

Realistická hra z blízké budoucnosti s hromadou zbraní.
Petr Dudek
2013

Human 2.0 je akční papírová RPG hra z blízké budoucnosti. Má jednoduchá pravidla, zaměřuje se především na realistické chování zbraní, absolutní volnost, realismus a svět v roce 2031. Hra je k dispozici zdarma.

Warrior, Rogue & Mage

fantasy hra s oldschool prvky, snadno uchopitelná k učení s minimálním pravidlovým základem, přesto dobře sloužící i k epickým rozsáhlým kampaním.
Michael Wolf
2012

Základem hry je mechanika D6+, postavu opisují základní atributy: warrior - síla, konstituce; rogue - hbitost, zručnost; mage - víra, magie, inteligence
V pravidlech jsou předpřipraveny dovednosti, zbraně, předměty, kouzla s možností volně rošiřovat či modifikovat vše ve hře. Součástí je i příručka pro Vypravěče se silným důrazem na kooperaci všech hráčů, snahou vysvětlit postupy a i názor, že DM je součástí hry, spoluhráč. Pokud budete chtít hru využít rovnou i jako sandbox, je možnost sáhnout po krátkém settingu (2 stránky) či pravidlech navíc umožnujícím hrát za různé rasy, simulaci bojů a další libůstky, co někdo může a jiný nemusí.

Void: Sci-Fantasy

Banda žoldnéřů, která bojuje o přežití a prosperitu v galaxii plné smrti a korupce.
Gediman
2012

Void: Sci-Fantasy je RPG z krutého a válkami zmítaného světa, kde proti sobě stojí spásné Světlo a korumpující Temnota. Božstvem vyvolená galaxie Kolébka života čelí největší hrozbě, jakou kdy zažila. Kdysi mocné říše jsou nyní příliš oslabené a nejednotné na to, aby se jí dokázaly efektivně postavit. Na každém kroku číhá smrt… i daleko horší osudy. S pomocí technologie a vědy i magie a víry lze dosáhnout mnoha věcí, ale šanci na přežití mají jen ti nejschopnější a nejodvážnější. Přesně takoví jsou žoldnéři – bitvami zocelení veteráni a hrdinové, kteří své cenné zkušenosti a ničivé zbraně poskytují komukoliv, kdo je ochoten zaplatit.

Lady Blackbird

Predpripravený príbeh miešajúci rozprávkovosť Hviezdnych vojen s pulpovou literatúrou.
John Harper
2010

Romantický príbeh plný zvratov zasadený do zvláštneho sveta plného balvanov obiehajúcich vyhasínajúcu hviezdu, ktorým prelietavajú čudesne vyzerajúce lode. Lady Blackbird uteká pred naplánovaným sobášom a najíma si loď menom Sovička, ktore velí známy odpadlík a pašerák Cyrus Vance. Vezie ju za jej milým, pirátskym kapitánom Uriahom Flintom, keď ich uprostred cesty prepadne imperiálny krížnik. Podarí sa im ujsť a vyslobodiť sa? Samostatne stojace dobrodružstvo kombinujúce romantiku Hviezdnych vojen s pulpovými dobrodružstvami s predpripravenými postavami, a jednoduchým systémom v duchu Solar Systému.

Dandelion

systém klasickej založený na zručnostiach a na súbojovom systéme snažiacom sa maximálne simulovať realitu
Martin Vymětal, Petr Bednář
1997

Bezplatný český systém klasickej školy inšpirovaný mechanikami GURPSu určený primárne pre príbehy, v ktorých dominujú súboje chladnými zbraňami. Oproti iným predstaviteľom ponúka tvorbu postáv založenú na zručnostiach (dovednostiach) a komplexný systém pravidiel dôkladne popisujúci mnoho aspektov reálneho sveta, ktorí ocenia najmä hráči ochotní vymeniť väčší počet mechaník za realistickejšie súboje. Hra je v dispozícii v dvoch príručkách: jadro systému v jednej (ponúkajúci dokonca dve úrovne súbojového systému) a zručnosti spolu s mágiou v druhej.

Stars Without Number

Old school sci-fi dobrodružství
Kevin Crawford
2010

SWN je variace na systém Dungeons and Dragons rozšířená pro potřeby hrani v žánru sci-fi. Pravidla využívají šest různostěnných kostek, podobně jako DnD, a mnoho konceptů ze své předlohy přejímají, ovšem zahrnují také originální systém dovedností, který umožňuje větší variabilitu postav. Kromě klasických pilotů, vojáků a pašeráků je k dispozici také psionika, která v mnoha sci-fi supluje magii.
Pravidla obsahují podrobný návod k tvorbě a vedení hry ve vesmíru sestávajícího z desítek hvězdných systémů a civilizací na různém stupni vývoje.

Previous Occupants

Krátka jeepforma s dvoma dejovými líniami. Kam povedú hádky manželského páru? Kam povedie vzťah dvoch mladých ľudí?
Frederik Berg Østergaard a Tobias Wrigstad
2010

Jeepformová hra v troch dejstvách pre štyroch hráčov a Pána hry o vysporiadavaní sa so zmenami, ktoré sa dejú v ľudoch, zasadená do duchárskeho príbehu. Hráči odohrajú udalosti v dvoch paralelných dejových líniách: jedna o mladej dôverčivej láske a rozvoji sexuality posadená oproti horkému nefungujúcemu manželstvu, ktoré končí násilím a nešťastím. Duchovia minulosti ovplyvňujú budúcnosť a koniec, ktorý je úplne v rukách hráčov.

Labyrinth Lord

Klon první edice Dungeons and Dragons
Daniel Proctor
2007

Labyrinth Lord je kolon první edice DnD. Cílem systému je zprostředkovat co nejautentičtější zážitek počátků RPG tak, jak jej někteří pamětníci dnes interpretují. Jedná se o klasické, dobrodružné fantasy, plné nebezpečí a pokladů, kde se překážky a nepřátelé překonávají spíše dobrou přípravou a lstí, než přímou konfrontací. Zároveň ale systém nabízí povolání s různými schopnostmi a možnostmi.
Existují tři verze pravidel: klasický Labyrinth Lord, odpovídající revizi DnD Toma Moldvaye, známé jako B/X; Advanced edition companion, který odpovídá první edici Advanced Dungeons and Dragons; a nakonec Original Edition Characters, který vychází z úplně první verze Gygaxova DnD známá jako White box.

Mořský Vlk

Hra o námořnících,pirátech a Karibském moři
Lowin
2009

Česká hra z reálného prostředí pirátů z Karibského Moře. Systém vychází z Shadowrunu.
Bez nadpřirozených jevů a bytostí. Obsahuje také pravidla pro souboje posádek, lodí, flotil.
Podrobné seznamy zbraní i vybavení. Detaily k celé oblasti, ostrovům i městům. Příručka má 92 stran textu prošpikovaného spoustou zajímavých -čb- obrázků.

Dungeon Squad

Svižná, minimalistická pravidla pro prolézání jeskyní a rubání nepřátel
Jason Morningstar
2005

RPG pro netrpělivé hráče, kteří nechtějí čekat, ale raději by okamžitě nakopali pár zadků. Klasická fantasy hra, v níž kouzelníci a válečníci zabíjejí skřety a drancují zříceniny hradů, s tím podstatným rozdílem, že mezi otevřením příručky a odděláním prvního nepřítele uplyne zhruba tak 30 vteřin. Hra je minimalistická a má svižná pravidla – rychlá tvorba postavy založená na rozdělení kostek tří povoláním (bojovník, čaroděj, dobrodruh), jednoduchá nadhazovací mechanika, netradiční řešení nákupu a výbavy či třeba zlepšování postavy utrácením zlaťáků nalezených v jeskyni. Původně vznikla v soutěži o 24hodinové RPG.

Čas pro hrdiny

Univerzální realisticko-taktické RPG
Jan "Jerson" Průcha
2007

Univerzální RPG s dovednostním systémem a možností vytvářet srovnatelně silné i rozdílné postavy. Hráči mají velké pravomoci při popisování výsledků činnosti svých postav. Hlavní důraz je kladen na herní fikci, která je v případě potřeby převedena do čísel, vyhodnocena a číselné výsledky opět interpretovány slovně. Pro tyto účely má poměrně těsné provázání slovního popisu s numerickými hodnotami. Přes široký záběr používá pouze jedinou mechaniku a díky tomu lze pravidla rozšiřovat a doplňovat, aniž se naruší vyvážení.

Syndikovat obsah