vzťahy

Apocalypse World

Apocalypse World je drsné postapokalyptické RPG odehrávající se v blízké budoucnosti
Vincent Baker
2010

Apocalypse World je drsné postapokalyptické RPG odehrávající se v blízké budoucnosti, kde hrajete postavy, které se snaží vyhrát zoufalý boj o přežítí v podivném světě plném nebezpečí a nástrah. Postavy si mohou jít často po krku a hra se rozhodně nevyhýbá ostřejším výrazům a situacím. Z hlediska pravidel je hra velmi orïginální a její mechaniky, ač vycházejí z klasického hraní, jsou neotřelé až inovativní. Hra vyhrála Indie game of the Year 2010.

Montsegur 1244

Príbehová hra o umieraní na hranici za svoju vieru
Frederik J. Jensen
2009

Príbehová hra bez rozprávača pre 3-6 hráčov stvárňujúcich čiastočne predpripravené postavy Katarov počas obliehania Montseguru. Hra je pevne štrukturovaná do štyroch dejstiev so stanoveným počtom scén, ktoré prevedú postavy hlavnými obdobiami obliehania až k záverečnej kapitulácii. Pri nej sa protagonisti rozhodujú medzi zrieknutím sa viery alebo smrťou na hranici. Hráči počas hry vykresľujú motivácie svojich postáv k tomuto rozhodnutiu. Využívajú pri tom karty, ktoré sú súčasťou hry - scénické (atmosferické popisy) a príbehové (nečakané dejové zvraty, nové zápletky). Hra trvá asi 3-6 hodín.

Previous Occupants

Krátka jeepforma s dvoma dejovými líniami. Kam povedú hádky manželského páru? Kam povedie vzťah dvoch mladých ľudí?
Frederik Berg Østergaard a Tobias Wrigstad
2010

Jeepformová hra v troch dejstvách pre štyroch hráčov a Pána hry o vysporiadavaní sa so zmenami, ktoré sa dejú v ľudoch, zasadená do duchárskeho príbehu. Hráči odohrajú udalosti v dvoch paralelných dejových líniách: jedna o mladej dôverčivej láske a rozvoji sexuality posadená oproti horkému nefungujúcemu manželstvu, ktoré končí násilím a nešťastím. Duchovia minulosti ovplyvňujú budúcnosť a koniec, ktorý je úplne v rukách hráčov.

Pendragon

Generačné RPG v artušovskej mytológii
Greg Stafford
1985

Postavy sú rytieri v Británii 6. storočia - význační členovia spoločnosti a hlavy rodín s veľkou zodpovednosťou. Systém podrobne modeluje psychológiu a kladie veľký dôraz na miesto postavy v spoločnosti. Ide o tzv. generačnú hru - rodina je dôležitá, po smrti hráčovho rytiera či jeho odchode do dôchodku sa hráčovou novou postavou stáva jeho dedič (väčšinou prvorodený syn, prípadne mladší brat). Od prvého vydania sa systém takmer vôbec nezmenil, jednotlivé vydania sa líšia hlavne úpravou a prezentáciou. Taktiež je k dispozícii The Great Pendragon Campaign - kampaň pokrývajúcu 80 rokov od okolností Artušovho počatia až po koniec jeho vlády v prehľadnom formáte.

Valedictorian's Death

Hra, kde rekonštruujete udalostí, ktoré spôsobili smrť absolventa ročníka, podľa skutočnej ročenky školy.
Paul Czege
2003

Skutočná ročenka školy slúži ako základ pre hru, v ktorej sa v retrospektíve snažíte zrekonštruovať udalosti, ktoré počas niekoľkých týždňov vyústili v nájdenie mŕtvoly prímusa, teda najlepšieho študenta. Každý hráč sa musí snažiť budiť dojem vraha, aby vo veľkom finále dokázal uniknúť obvineniu a ponechať konečnú vinu na niekom inom. Hráči spoločne vytvárajú scény, na čo majú k dispozícii obmedzený počet bodov plynúcich z atribútov postavy. Presvedčivé hranie a starostlivé rozdeľovanie bodov povedie hráča k víťazstvu, pretože v tejto hre sa naozaj vyhráva. Inovatívny prístup k veci vyniesol pozitívne posudky v Indie RPG Awards.

Carry: a game about war

Hra o tom ako vojna zmení človeka a ako si každý nesie svoje bremeno sám.
Nathan D. Paoletta (Hamsterprophet Productions)
2006

Nie je to vojnova hra ale hra o vojne. O tom ako meni postoje, ideály, vzorce správania tých ktorých sa dotkne. O jednom konkrétnom človeku a o tom čo je schopný spraviť aby prežil alebo aby si udržal svoj pohľad na svet v extrémnych situáciách. Ich bremeno v podobe spomienky na milú, zabijáckej a necitlivej povahe alebo strachu z telesnej ujmy im pri tom pomáha alebo ich potopí. V tejto hre budete nervózni a budete si neľahky vyberať medzi menším a vačším zlom a možno sa občas budete citiť nepríjemne. Práve také to má byť a možno pocítite ake to je: byť Sám tam von v džungli.

Best Friends

Hrajte za dievčatá, ktoré sú kamoškami, ale v skutočnosti sa neznášajú.
Gregor Hutton
2005

Minimalistická bezkocková hra. Hráči hrajú dievčatá, ktoré sú kamoškami, trávia kopu času a pomáhajú si, ale, medzi niektorými z nich panuje nenávisť. Hrajte za partiu dievčat na strednej alebo za babský kolektív niekde v práci. Inovatívnou je mechanika tvorby postáv založená na princípe „čím viac mi ostatné niečo závidia, tým lepšia som v tom!", kde hráčovu postavu vlastne vytvoria ostatní. Riešenie situácií je založené na odovzdávaní žetónov, kde hráči pomáhaním ostatných oslabujú seba. K dispozícii je preklad základnej volnej verzie, autor vydal aj komerčnú rozšírenú verziu.

Breaking the Ice

Vytvorte príbeh o vzniku vzťahu medzi dvoma ľudmi - od prvotnej iskry až po milostný vzťah
Emily Care Boss
2005

Dvaja hráči a netradičná téma - príbeh vznikajúcej lásky. Od prvého stretnutia, cez spoznávanie, zaľúbenie sa až k finálnemu rozhodnutiu. Bude z toho ľubostný vzťah alebo sa ich cesty rozídu? Postavy sú generované slovnou sieťou a tzv. výmenou (hráči si vzájomne vymenia niektoré črty postáv). Hráči sa potom striedajú pri vytváraní scén v rámci troch rande. Opismi prvotného dojmu, a zavádzania pozitívnych a negatívnych prvkov, ktoré postretnú jednotlivé postavy získavate kocky, ktoré rozhodnú, či je medzi vami niečo spoločné. Hra vyšla najprv vo voľne stiahnuteľnej verzii, neskôr vydala autorka tlačou rozšírenú a vylepšenú verziu.

My Life with Master

Hra na životní příběhy služebníků zlých Pánů
Paul Czege
2003

V českém překladu Můj život s Pánem, hra v žánru romantického hororu, v níž postavy jsou vnitřně rozpolcení služebníci zlého Pána. Na jednu stranu jsou nuceni páchat kruté činy, na druhou stranu touží po lásce a lidskosti. Která jejich stránka nakonec zvítězí? Tato netradiční hra, a zároveň jedna z nejznámějších indie, byla jednou z prvních, které se snaží mechanicky podporovat tvorbu příběhu. Hráči hrají v oddělených scénách a mají značné pravomoci zasahovat do děje. Ideální pro hráče, kteří si chtějí zahrát žánrové drama.

Mountain Witch

Samurajské drama, jehož hlavním tématem jsou důvěra a zrada
Timothy Kleinert
2005

Mountain Witch je další z „alternativních“ RPG. Postavy představují skupinu samurajů, z nichž každý má nějaké temné tajemství. Úkolem každého hráče je společně s ostatními budovat atmosféru důvěry či zrady a v průběhu hry nastiňovat spoluhráčům tajemství své postavy. Pravidla jsou minimalistická, netradiční a otevřeně pracují s tvorbou atmosféry a žánru. Jejich základním prvkem je rozdělování vypravěčských pravomocí. Mountain Witch je ideální pro hráče, kteří se zajímají o alternativní herní styly a rádi by vyzkoušeli kolektivní tvorbu příběhu.

Cold City

Temná, špionážní hra situovaná do rozděleného Berlína na počátku studené války
Malcolm Craig
2007

Cold City je nezávislá hra navazující na myšlenky Mountain Witch, které zavedlo do hry důvěru jako ústřední téma. Cold City mechaniku důvěry dále rozvíjí a zapojuje ji do hry, v níž postavy představují tajné agenty zastupující jednotlivé mocnosti, které spravují poražené a okupované Německo (USA, Británie, Francie, SSSR a právě Německo). Vydávají se po stopách zapomenutých německých technologií a okultních experimentů, aby hájili zájmy nejen své vlasti, ale i ty své. Co však udělají, když si mezi nimi budou muset vybrat? Komu ze svých kolegů, o jejichž motivech se teprve dozvídají, svěří svou důvěru?

Syndikovat obsah