univerzální

Univerzální hry nejsou určeny pro žádný specifický svět, herní prostředí či žánr, ale dají se použít pro zcela libovolný příběh.

Fate: Rozcestí

Česká verze čtvrté edice Fate RPG.
Kolektiv autorů
2014

Česká verze čtvrté edice Fate. Vyšla v tištěné i v pdf verzi. Vznikla za přispění desítek českých RPG fanoušků. Obsahuje pravidla totožná s příručkou Fate Accelerated z roku 2013. Text je upravený a doplněný o dodatky na základě odezvy od českých hráčů. Česká verze mohla vzniknout díky licenci Creative Commons. Fate je univerzální herní systém, se kterým si zahrajete cokoli od středověké romance po vybíjení zombií ve 23. století. Váš hrdina může být člověk, anděl, mluvící kung-fu opice nebo kdokoli jiný. Hra Fate vznikla v roce 2003 a momentálně má nejaktuálnější 4. edici z roku 2013, ze které vychází i české Fate: Rozcestí. Rok vydání: 2014 Vazba: brožovaná, 64 stran.

Fate Accelerated

Príbehovo orientovaný systém pre ľubovoľný žáner cielený na rýchle hrania
Evil Hat
2013

Zostručnená verzia systému Fate Core vám umožní za pár minút vytvoriť cieľavedomé postavy v ľubovoľnom žánri či prostredí (fantasy hrdinov nevynímajúc). Netradične abstraktné, ale jednoduché pravidlá sú vyslovene zamerané na tvorbu príbehu a stoja na využívaní aspektov -- zaujímavých rysov postáv či prostredia, ktoré intenzívne posilňujú atmosféru či udržiavajú žáner, ale aj rozdeľujú rozprávacie právomoci medzi hráčov. K dispozícii dostanete samostatnú príručku, ktorá obsahuje všetky pravidlá na vyhodnotenie pestrej palety herných situácií -- od súbojov až po naháňačky -- a je cielená na ukážkové či rýchle hrania.

Čas pro hrdiny

Univerzální realisticko-taktické RPG
Jan "Jerson" Průcha
2007

Univerzální RPG s dovednostním systémem a možností vytvářet srovnatelně silné i rozdílné postavy. Hráči mají velké pravomoci při popisování výsledků činnosti svých postav. Hlavní důraz je kladen na herní fikci, která je v případě potřeby převedena do čísel, vyhodnocena a číselné výsledky opět interpretovány slovně. Pro tyto účely má poměrně těsné provázání slovního popisu s numerickými hodnotami. Přes široký záběr používá pouze jedinou mechaniku a díky tomu lze pravidla rozšiřovat a doplňovat, aniž se naruší vyvážení.

Savage Worlds

Jednoduchý, rychlý a univerzální dovednostní systém řízený heslem „Fast, Furious, Fun!“
Shane Lacy Hensley
2003

Dovednostní systém navržený s důrazem na rychlost a svižnost. Na 159 stran se vešlo vše, co by jste v klasické hře čekali; tvorba postavy, vybavení, mechaniky pro boj i mimo něj, seznam kouzel, bestiář a sekce pro vypravěče. Všechny postavy se dělí na Wild Cards, což jsou ty příběhově dúležité a mají mnoho výhod, a na Extras, což jsou pěšáci, civilisti a jiné nevýrazné postavičky. Vlastnosti nejsou dány číslem, ale druhem kostky, kterou se háže proti cílovému číslu. A Hráči krom vlastních hrdinů ovládají i své spojence.

Navíc Pinnacle nelení a vydává připravené světy/kampaně; namátkou Deadlands, Solomon Kane, Pirates of the Spanish Main, Low Life, Necessary Evil a další.

Factum

Univerzální systém českého původu zdarma s mnoha klasickými mechanikami
René Nekuda
2009

Hra Factum je univerzální systém čistě českého původu (v současnosti v beta verzi), určený pro příběhy plné soubojů v libovolném žánru. Inovativní tvorba postav založená na dotazníku a bodovém nákupu schopností doplňuje klasické mechaniky založené na míře úspěchu a poolovém hodu kostkami. Samozřejme, hra podporuje tažení, a zlepšování postav.

Fastlane

Systém založený na rulete. Príbehy postavy, ktoré chcú všetko a chcú to teraz.
Alexander Cherry
2004

Univerzálny systém pre príbehy postáv, ktoré nežijú pre budúcnosť. Chcú si užiť dnešok - tu, teraz a naplno. Nepoznajú mieru a svoj knôt života pália z oboch koncov.

Hráči v tejto hre majú významné rozprávačské právomoci, napätie je založené na mechanike stávok nad ruletou ako prvkom náhody, a neprijateľné extrémy sú limitované kolobehom žetónov medzi Pánom hry a ostatnými účastníkmi hry.

Výber settingu je na dohode hráčov - ruleta naznačuje svet high society, kde každý hrabe k sebe a za seba a priateľstvo trvá dovtedy, kým sa z neho dá vytrieskať niečo užitočné, ale nič nebráni hrať napríklad hrdinov, ktorí sú bohmi medzi prostými ľudmi a prostými ľudmi medzi bohmi.

Střepy snů

Česká nezávislá vyprávěcí hra s jednoduchým systémem zaměřeným na podporu příběhu a psychologii postav.
Matouš Ježek
2009

Střepy snů jsou česká nezávislá vyprávěcí hra zaměřená na podporu a rozvoj příběhu. Zaměřuje se na dramatické filmové příběhy, podporuje vnitřní rozvoj postav a příběhové zvraty. Má univerzální systém pro libovolný filmový žánr, který dává hráčům vypravěčské pravomoce a má za úkol je podporovat ve vyprávění. Od základů učí hráče, jak hrát. Nosným motivem této hry jsou lidské sny. Sny jako cíle, za kterými si postavy jdou, a také sny, které se jim v noci zdají. Hra je o prolínání představ a reality a o ztrátě pevné půdy pod nohama. Je to hra o cestě k lidskému cíli a překonávání překážek. V této hře mohou postavy dosáhnout prakticky čehokoliv, otázkou jen je, jakou cenu budou muset zaplatit.

Anima Prime

Príbehova spontánna hra inšpirovaná Final Fantasy
Christian Griffen
2009

Je to príbehová hra. Jej pravidlá podporujú tvorenie a rozvoj zaujímavých príbehov. Je vhodná na spontánne hranie, t. j. dá sa hrať aj bez veľkej predprípravy. Prostredie hry je inšpirované anime a Final Fantasy. Ale je možné si zvoliť iné prostredie. Zaujímavosťou hry je, že tam nie je PJ ale len moderátor. Hráči v tejto hre majú väčšie právomocie ako v klasických hrách. Počas hry si môže hráč napĺňať zásobareň šťastia, ktorú môže nasledne použiť v súbojoch. Táto zásobareň sa mu plní za dobré hranie postavy. Súboje v tejto hre sú veľmi akčné a pestré. Hráč v nich sám popisuje priebeh súboja a útoky (ako vo Wushu). Hra je ešte vo vývoji a testovani. Zataľ ešte nevyšla finálna verzia.

Extreme Vengeance

Rýchla a zbesilá hra o akčných filmoch - béčkach
Steve Miller
1997

V tejto hre budete odohrávať príbehy ako vystrihnuté z béčkových filmov 80. a 90. rokov. Systém je rýchly a jednoduchý na používanie, tvorba postáv sa skladá z výberu jedného prídavného a jedného podstatného mena (kniha ponúka zoznam siedmich z každého). Budete teda hrať "zachmúreného policajta" či "akrobatického vedca".

Hra je unikátna v jednej veci: vašou nie je samotný hrdina akčného filmu, ale herec ktorý ho hrá. Môžete teda s tou istou postavou hrať raz sci-fi, inokedy fantasy či druhú svetovú. Vždy však pôjde o divokú akciu s dramatickými efektami. Počas hry váš herec zbiera "skúsenosti" v podobe miery nadšenia, ktorú záber vyvolá vo vašich fanúšikoch.

Wilderness of Mirrors

Hra o superšpiónoch, zrade a časovom strese
John Wick
2006

Málopravidlová hra, ktorá si kladie za cieľ zachytiť atmosféru špiónskeho žánru a la James Bond, Alias či Mission Impossible. Autor identifikuje tri hlavné prvky (plánovanie, zrady a časový stres) a z nich vytvára mechaniky tejto jednoduchej hry. Postavy ako kompetentní špióni dokážu robiť aj veci mimo svojej oblasti špecializácie, stojí ich to však viac námahy. Vďaka unikátnej mechanike plánovania je už samotná príprava súčasťou hry.

True20

Zjednodušená a upravená univerzální verze d20 systému.
Stephen Kenson
2005

Univerzální a silně upravená varianta d20 systému, která k vyhodnocování používá výhradně dvacetistěnné kostky. Inspirována systémem ve hře Mutants & Masterminds a poprvé uplatněna ve hře Blue Rose. Oproti běžné variantě d20 patří mezi nejvýraznější odlišnosti jen tři generická povolání, používání jen opravy vlastností, povolání neomezují výběr dovedností, nové odbornosti jsou dostupné na každé úrovni, hra neobsahuje koncept životů ani zkušeností a kouzla získávaná výměnou za odbornosti.

D20 Modern

Univerzální verze d20 systému pro hraní v minulosti, přítomnosti i budoucnosti...
Wizards of the Coast
2002

D20 Modern je varianta d20 systému s asi nejširším záběrem. Tomu odpovídají pravidla, která jsou značně abstraktní počínaje povoláními pojmenovanými podle dominantní vlastnosti a konče abstraktní hodnotou bohatství. Pro d20 existuje nespočet variant v podobě doplňujících příruček umožňujících hrát kromě základní soudobé varianty také v minulosti, budoucnosti, cyberpunkovém světě, ve světě s reáliemi D&D přenesenými do současnosti - tzv. Urban Arcana, mechy, postapokalypsu apod.

Risus

Minimalistické komediální RPG určené pro ty večery, kdy už vám hlava nebere...
S. John Ross
2001

Risus je nevážně pojatá minimalistická hra, která se záměrně snaží vzbuzovat komické situace kombinací bizarních "klišé" postavy a zcela absurdních situací v nichž jsou používána. Pravidla jsou nadmíru stručná a tvorba postavy sestává jen z několika málo úkonů a obdobně jednoduché je i její hraní, pročež autor hru doporučuje "k pivu a preclíkům", tedy pro situace kdy vážnější nebo složitější hra není z nějakého důvodu vhodná.

The Pool

Velmi krátké a jednoduché příběhové RPG s důrazem na konflikt
James V. West
2001

The Pool je krátké a jednoduché RPG s důrazem na konflikt, navíc je i univerzální a dá se použít pro jakékoliv prostředí. Tvorba postav je řešena spojením literární formy a volných charakteristik s příběhovým potenciálem. Systém používá velmi jednoduchou mechaniku řešení konfliktů pomocí banku šestistěnných kostek, která občas umožňuje, díky tzv. „Monologu vítězství“, hráči zasahovat do děje a přibližovat se příběhovému cíli postavy. Celkově je hra velmi jednoduchá a zároveň inovativní a originální. Osloví hráče hledající extrémně velkou jednoduchost, spoluúčast nad příběhem své postavy, volnost a celkovou orientaci na příběh.

Wushu

Akční bojová hra ve stylu hong-kongských kung-fu filmů
Daniel Bayn
2003

Ve správném akčním filmu hrdinové chvíli prohrávají a chvíli mají navrch, padají z oken a do vody, chvíli jsou na stole a chvíli pod ním, přeskakují mezi jedoucími vozidly nebo se zoufale brání zvednutou židlí - a Wushu je hra, která vás odmění, pokud se vaše postava bude chovat stejně. Wushu má velmi jednoduchý a abstraktní systém, ve kterém nerozhoduje, jestli zvolíte správnou taktiku, ale zda dokážete v zajímavých detailech popsat, jak bojujete. Je extrémně jednoduché k pochopení, zapamatování i použití. Zcela bez úprav použitelné pro širokou řadu žánrů a prostředí. Wushu existuje v mnoha verzích, základ však stále zůstává stejný.

Syndikovat obsah