středověká Evropa

Medieval Europe

Hra odehrávající se v prostředí Evropy kolem roku 1300.
Dynamo Productions
2010

Chceš zkusit jak se žilo ve středověku? Mít postavu, se kterou můžete mít vlastní dílnu, pole? A co takhle pomoct budovat České království? Prorazit do politiky, bojovat ve významných bitvách o území jako voják v armádě či žoldnéř? Či se dáš na duchovní cestu? Nebo jen obchodovat a bohatnout? To vše můžete zkusit ve hře Medieval Europe! Přispějte svým dílem a připojte se k naší české komunitě, která již brzy zveřejní český překlad!

Vendetta

Renesanční drama, ve kterém se hráči snaží přemoci ostatní hráče a stát se vládcem městského státu.
Jonáš a Kryštof Ferencovi
2009

Hra se odehrává v jednom z italských městských států v průběhu renesance, kde spolu šlechtické rody soupeří o moc a diadém prince města. Tento střet je doprovázen halasným řinčením halaparten, zvoněním schiavon, stejně jako tichým zpěvem dýk vrahů a symfonií jedů a zrady. V popředí stojí machiavellistické bezohledné prosazování zájmů a shakespearovské drama. Vendetta je založena na pravidlech, které umožňují vytváření scén a vyhodnocování konfliktů bez přítomnosti Vypravěče (tzv. GM-less hra). Všichni hráči zde rozvíjejí příběh za vlastní stranu a zapojují se do hry za samostatnou stranu nelítostného zápasu. Původně vznikla pro soutěž RPG Kuchyně (později byla přepracována).

Pendragon

Generačné RPG v artušovskej mytológii
Greg Stafford
1985

Postavy sú rytieri v Británii 6. storočia - význační členovia spoločnosti a hlavy rodín s veľkou zodpovednosťou. Systém podrobne modeluje psychológiu a kladie veľký dôraz na miesto postavy v spoločnosti. Ide o tzv. generačnú hru - rodina je dôležitá, po smrti hráčovho rytiera či jeho odchode do dôchodku sa hráčovou novou postavou stáva jeho dedič (väčšinou prvorodený syn, prípadne mladší brat). Od prvého vydania sa systém takmer vôbec nezmenil, jednotlivé vydania sa líšia hlavne úpravou a prezentáciou. Taktiež je k dispozícii The Great Pendragon Campaign - kampaň pokrývajúcu 80 rokov od okolností Artušovho počatia až po koniec jeho vlády v prehľadnom formáte.

Dark Ages: Inquisitor

Tajní inkvizitoři stojící proti silám temnoty v hororové verzi našeho středověku
White Wolf
2002

Herní rozšíření pro Dark Ages: Vampire adaptuje námět hry Hunter: the Reckoning do středověké verze Světa temnoty. Hráči ve hře představují inkvizitory z řad tzv. Stínové inkvizice, tj. tajné organizace určené církví k ochraně nic netušících věřících proti ďábelským stvůrám obcházejícím pozemský svět. Jejich úkolem je v tajnosti pátrat po těchto tvorech, jejich aktivitách i jejich smrtelných spojencích a bojovat proti nim, kdekoliv na ně narazí. Celé téma je pojato tak, aby pokud možno předcházelo možným kontroverzím, které hra za inkvizitory může přinést. Pravidlově hra vychází z DA: V a obsahuje poměrně složité herní mechaniky.

Prince Valiant

Jednoduché, mýticko-středověké RPG zasazené do doby Artušovských legend, inspirované slavným komixem
Greg Stafford
1989

Prince Valiant je hra, jež se zaměřuje jak na úplné začátečníky na poli RPG, tak i na zkušené hráče. Děj zasazuje hráče do rolí rytířů kulatého stylu, kteří podnikají dobrodružné výpravy za slávou. Hra nabízí dvě úrovně hraní: základní a pokročilou. Ta základní používá jednoduché vyhodnocování pomocí hodu několika mincemi a mimoto poskytuje řadu obecných rad pro hraní RPG a triků pro Vypravěče. V rozšířené hře se možnosti hráčů zvětšují: hra zavádí i jiné role, přenáší vypravěčské pravomoce i na jiné hráče, pomocí zlatých hvězdiček odměňuje hráče za dobré hraní a obsahuje různé další, na svou dobu celkem převratné prvky.

Dark Ages: Vampire

Adaptace World od Darkness a hraní v kůži upírů pro doby středověku
White Wolf
2002

Doba temna ve světě temnoty. Kolem roku 1230 v žije prostý lid v Evropě pod útlakem šlechty, ozbrojené nájezdy jsou na denním pořádku, ale i život mnoha šlechtických rodů je poznamenán nepřízní osudu, smrti na bitevním poli, morovou ranou, vzájemnými rodovými rozepřemi. A v tom všem žijí i upíři a manipulují lidmi tak, jak se jim hodí. Tato hra je adaptací upíří hry Vampire: the Masquerade do období středověku. Obsahuje základní informace o světě a pravidla pro hraní upírů. K této knize posléze vyšla rozšíření, která umožňují například i hraní za středověké inkvizitory, mágy, atd.

Ars Magica

Jeden z pilierov magických RPG systémov, zasadený do historickej Európy,mnoho doplňků
Atlas Games
2004

Ars Magica je hra zameraná primárne na mágiu a kúzelníkov. Patrí k tým najprepracovanejším a najpodporovanejším už len tým, že na svete je už jej piate vydanie (aj keď sa vraví, že najlepšie je vydanie druhé). Hra je originálna najmä tím, že nabáda k striedaniu Pána hry a hraniu skupiny postáv jedným hráčom. Okrem mágov hráč ovláda aj ich spoločníkov a sluhov a prežíva nielen dobrodružstvá, ale dokonca môže vytvoriť aj sídlo tohoto spolku – konvent. Základom pravidiel je kombinovanie magických umení - techník a foriem, ktorými kúzelníci tvoria jednotlivé kúzla. Ku hre existuje tiež nepreberné množstvo rozšírení.

Syndikovat obsah