špioni

Wilderness of Mirrors

Hra o superšpiónoch, zrade a časovom strese
John Wick
2006

Málopravidlová hra, ktorá si kladie za cieľ zachytiť atmosféru špiónskeho žánru a la James Bond, Alias či Mission Impossible. Autor identifikuje tri hlavné prvky (plánovanie, zrady a časový stres) a z nich vytvára mechaniky tejto jednoduchej hry. Postavy ako kompetentní špióni dokážu robiť aj veci mimo svojej oblasti špecializácie, stojí ich to však viac námahy. Vďaka unikátnej mechanike plánovania je už samotná príprava súčasťou hry.

Spycraft

Špionážní hra plná divokých honiček, napínavých výslechů, svádění protivníků a průniků na území nepřítele.
Alex Flagg, Scott Gearin, Patrick Kapera
2005

Již druhá edice špionážní hry v d20 systému, která nabízí i úpravu pro více akční, post-apokalyptickou, konspirační, hororovou, humornou, pulpovou, vojenskou event. i gansterskou nebo westernovou hru. Hra obsahuje velké množství specifických povolání, systém vitality namísto životů, akční kostky a systém dramatických konfliktů (určený pro nebojové situace a hraný pomocí dovednostních hodů a taktických karet specifických pro typicky špionážní situace jako je např. pronásledování, vymývání mozků, infiltrace svádění apod.)

Cold City

Temná, špionážní hra situovaná do rozděleného Berlína na počátku studené války
Malcolm Craig
2007

Cold City je nezávislá hra navazující na myšlenky Mountain Witch, které zavedlo do hry důvěru jako ústřední téma. Cold City mechaniku důvěry dále rozvíjí a zapojuje ji do hry, v níž postavy představují tajné agenty zastupující jednotlivé mocnosti, které spravují poražené a okupované Německo (USA, Británie, Francie, SSSR a právě Německo). Vydávají se po stopách zapomenutých německých technologií a okultních experimentů, aby hájili zájmy nejen své vlasti, ale i ty své. Co však udělají, když si mezi nimi budou muset vybrat? Komu ze svých kolegů, o jejichž motivech se teprve dozvídají, svěří svou důvěru?

Syndikovat obsah