slovenský překlad

Lady Blackbird

Predpripravený príbeh miešajúci rozprávkovosť Hviezdnych vojen s pulpovou literatúrou.
John Harper
2010

Romantický príbeh plný zvratov zasadený do zvláštneho sveta plného balvanov obiehajúcich vyhasínajúcu hviezdu, ktorým prelietavajú čudesne vyzerajúce lode. Lady Blackbird uteká pred naplánovaným sobášom a najíma si loď menom Sovička, ktore velí známy odpadlík a pašerák Cyrus Vance. Vezie ju za jej milým, pirátskym kapitánom Uriahom Flintom, keď ich uprostred cesty prepadne imperiálny krížnik. Podarí sa im ujsť a vyslobodiť sa? Samostatne stojace dobrodružstvo kombinujúce romantiku Hviezdnych vojen s pulpovými dobrodružstvami s predpripravenými postavami, a jednoduchým systémom v duchu Solar Systému.

Previous Occupants

Krátka jeepforma s dvoma dejovými líniami. Kam povedú hádky manželského páru? Kam povedie vzťah dvoch mladých ľudí?
Frederik Berg Østergaard a Tobias Wrigstad
2010

Jeepformová hra v troch dejstvách pre štyroch hráčov a Pána hry o vysporiadavaní sa so zmenami, ktoré sa dejú v ľudoch, zasadená do duchárskeho príbehu. Hráči odohrajú udalosti v dvoch paralelných dejových líniách: jedna o mladej dôverčivej láske a rozvoji sexuality posadená oproti horkému nefungujúcemu manželstvu, ktoré končí násilím a nešťastím. Duchovia minulosti ovplyvňujú budúcnosť a koniec, ktorý je úplne v rukách hráčov.

Dungeon Squad

Svižná, minimalistická pravidla pro prolézání jeskyní a rubání nepřátel
Jason Morningstar
2005

RPG pro netrpělivé hráče, kteří nechtějí čekat, ale raději by okamžitě nakopali pár zadků. Klasická fantasy hra, v níž kouzelníci a válečníci zabíjejí skřety a drancují zříceniny hradů, s tím podstatným rozdílem, že mezi otevřením příručky a odděláním prvního nepřítele uplyne zhruba tak 30 vteřin. Hra je minimalistická a má svižná pravidla – rychlá tvorba postavy založená na rozdělení kostek tří povoláním (bojovník, čaroděj, dobrodruh), jednoduchá nadhazovací mechanika, netradiční řešení nákupu a výbavy či třeba zlepšování postavy utrácením zlaťáků nalezených v jeskyni. Původně vznikla v soutěži o 24hodinové RPG.

Frigid Bitch

Banda dedinských povaľačov sa podujala na výpravu do Zámku ľadovej kráľovnej, kde chcú roztopiť jej srdce.
Alexander Cherry
2004

Banda dedinských povaľačov sa vybrala (viac z chvastúnstva než dobrovoľne) na výpravu, v ktorej zlyhali i tí najudatnejší bojovníci kraja. V Zámku opradenom legendami býva zakliata Ľadová kráľovná a legenda hovorí, že len najchrabrejší muž dokáže zlomiť jej srdce. Budú si títo niktoši dôverovať? Alebo si podrazia nohy? Hra na jedno sedenie, niekedy označovaná ako "Mountain Witch Lite" má jednoduché mechaniky a rozprávkovú tematiku, ktorú si možno zahrať i s deťmi.

Valedictorian's Death

Hra, kde rekonštruujete udalostí, ktoré spôsobili smrť absolventa ročníka, podľa skutočnej ročenky školy.
Paul Czege
2003

Skutočná ročenka školy slúži ako základ pre hru, v ktorej sa v retrospektíve snažíte zrekonštruovať udalosti, ktoré počas niekoľkých týždňov vyústili v nájdenie mŕtvoly prímusa, teda najlepšieho študenta. Každý hráč sa musí snažiť budiť dojem vraha, aby vo veľkom finále dokázal uniknúť obvineniu a ponechať konečnú vinu na niekom inom. Hráči spoločne vytvárajú scény, na čo majú k dispozícii obmedzený počet bodov plynúcich z atribútov postavy. Presvedčivé hranie a starostlivé rozdeľovanie bodov povedie hráča k víťazstvu, pretože v tejto hre sa naozaj vyhráva. Inovatívny prístup k veci vyniesol pozitívne posudky v Indie RPG Awards.

True20

Zjednodušená a upravená univerzální verze d20 systému.
Stephen Kenson
2005

Univerzální a silně upravená varianta d20 systému, která k vyhodnocování používá výhradně dvacetistěnné kostky. Inspirována systémem ve hře Mutants & Masterminds a poprvé uplatněna ve hře Blue Rose. Oproti běžné variantě d20 patří mezi nejvýraznější odlišnosti jen tři generická povolání, používání jen opravy vlastností, povolání neomezují výběr dovedností, nové odbornosti jsou dostupné na každé úrovni, hra neobsahuje koncept životů ani zkušeností a kouzla získávaná výměnou za odbornosti.

A Song of Ice and Fire Roleplaying

Nová rolová hra na motívy série od G. R. R. Martina od Green Ronin
Green Ronin (G. R. R. Martin)
2009

ASIFRP je takpovediac nástupcom RPGHra o tróny (Game of Thrones, d20). Práva na túto hru na motívy rovnomennej série autora G. R. R. Martina kúpil Green Ronin a vydanie novej hry sa konečne blíži. Je zameraná na drsný svet kráľovstiev, rytierov a taktiež obyčajných ľudí, v ktorom mágia síce existuje, ale skôr okrajovo. Bol zmenený systém riešenia konfliktov, ktorý teraz využíva bank kociek podľa testovaných schopností. Obsiahnuté budú aj pravidlá na tvorbu vlastného rodu, pod ktorého krídlami budú môcť postavy hrať. Zatiaľ existujú (aj preložené) pravidlá pre rýchly štart, z ktorých môžete načerpať základný „feeling“ hry.

Best Friends

Hrajte za dievčatá, ktoré sú kamoškami, ale v skutočnosti sa neznášajú.
Gregor Hutton
2005

Minimalistická bezkocková hra. Hráči hrajú dievčatá, ktoré sú kamoškami, trávia kopu času a pomáhajú si, ale, medzi niektorými z nich panuje nenávisť. Hrajte za partiu dievčat na strednej alebo za babský kolektív niekde v práci. Inovatívnou je mechanika tvorby postáv založená na princípe „čím viac mi ostatné niečo závidia, tým lepšia som v tom!", kde hráčovu postavu vlastne vytvoria ostatní. Riešenie situácií je založené na odovzdávaní žetónov, kde hráči pomáhaním ostatných oslabujú seba. K dispozícii je preklad základnej volnej verzie, autor vydal aj komerčnú rozšírenú verziu.

Breaking the Ice

Vytvorte príbeh o vzniku vzťahu medzi dvoma ľudmi - od prvotnej iskry až po milostný vzťah
Emily Care Boss
2005

Dvaja hráči a netradičná téma - príbeh vznikajúcej lásky. Od prvého stretnutia, cez spoznávanie, zaľúbenie sa až k finálnemu rozhodnutiu. Bude z toho ľubostný vzťah alebo sa ich cesty rozídu? Postavy sú generované slovnou sieťou a tzv. výmenou (hráči si vzájomne vymenia niektoré črty postáv). Hráči sa potom striedajú pri vytváraní scén v rámci troch rande. Opismi prvotného dojmu, a zavádzania pozitívnych a negatívnych prvkov, ktoré postretnú jednotlivé postavy získavate kocky, ktoré rozhodnú, či je medzi vami niečo spoločné. Hra vyšla najprv vo voľne stiahnuteľnej verzii, neskôr vydala autorka tlačou rozšírenú a vylepšenú verziu.

The Shadow of Yesterday

Pulpová, romantická sword and sorcery hra v post-katastrofickom svete.
Clinton R. Nixon
2004

TSoY je veľmi ľudská sword and sorcery hra, odohrávajúca sa v zničenom a znovuzrodenom svete Near. Po zásahu planéty meteorom sa rozpadlo mocné impérium a na jeho ruinách povstali nové kultúry. Svet je netradičný a inšpiratívne popísaný. Zameriava sa na témy ako láska, násilie, sex, otroctvo či závislosť. Je to akoby pulpová fantasy napísaná autorkou Búrlivých výšin. TSoY v sebe spája to najlepšie zo štandardného fantasy hrania s moderným, príbehovým systémom, ktorý zabezpečuje, aby hra bola zameraná na to, čo hráčov najviac zaujíma. Wiki forma pravidiel je zdarma. Preložená bola systémová časť pravidiel, použiteľná aj v iných žánroch.

DeGenesis

Nemecká hra z postapokalyptickej Európy, v ktorej ľudstvo bojuje proti samotnej Zemi.
Christian Günther, Marko Djurdjevic
2004

Svet človeka 500 rokov po katastrofe je ohrozený novým ľudským druhom, lepšie adaptovaným na nehostinné podmienky. DeGenesis je hra s jednoduchým a intuitívnym systémom, určená širokej skupine hráčov a poskytujúca námety siahajúce od holého prežitia cez horor či akčné prestrelky až po osobné témy a otázky o povahe ľudstva. Systém je „gritty“, postavy nemajú žiadne špeciálne schopnosti, talenty ani mutácie, a boj je relatívne smrtiaci. Tvorba a zdokonaľovanie postavy sú založené na zručnostiach. Základná príručka v nemčine je k dispozícii zdarma ako PDF, do slovenčiny je preložená skrátená verzia pravidiel.

The Extraordinary Adventures of Baron Munchausen

Zábavná vyprávěcí hra určená pro zkrácení chvíle opravdových gentlemanů.
John Wallis
2008

Hráči se chopí role skupinky šlechticů, kteří si nad sklenkou vína krátí čas vyprávěním "nepřikrášlených" příběhů o svým dobrodružstvích zcela v duchu autentického a věrného líčení barona Prášila. Cílem je trumfnout svoje spoluhráče v úchvatnosti příběhu zatímco ti útočí pomocí záludných a dotěrných otázek. Hra může sklouznout i ke výměně vzájemných urázek a vyvrcholit duelem buď na kordy do první krve, nebo pro trasořitky i pomocí hry kámen-nůžky-papír. Nová edice je doplněna zjednodušenými verzemi pro osoby prostého původu a děti - Můj strýc baron a dopisní variantou hry - Baronova pozdější arabská dobrodružství.

Wushu

Akční bojová hra ve stylu hong-kongských kung-fu filmů
Daniel Bayn
2003

Ve správném akčním filmu hrdinové chvíli prohrávají a chvíli mají navrch, padají z oken a do vody, chvíli jsou na stole a chvíli pod ním, přeskakují mezi jedoucími vozidly nebo se zoufale brání zvednutou židlí - a Wushu je hra, která vás odmění, pokud se vaše postava bude chovat stejně. Wushu má velmi jednoduchý a abstraktní systém, ve kterém nerozhoduje, jestli zvolíte správnou taktiku, ale zda dokážete v zajímavých detailech popsat, jak bojujete. Je extrémně jednoduché k pochopení, zapamatování i použití. Zcela bez úprav použitelné pro širokou řadu žánrů a prostředí. Wushu existuje v mnoha verzích, základ však stále zůstává stejný.

3:16 - Carnage Amongst The Stars

Nadupané sci-fi RPG o vojakoch špeciálnej jednotky. Putujte vesmírom a zbavte ho všetkých životných foriem!
Gregor Hutton
2005

Obyvatelia Terry si zaumienili v menej vlastnej bezpečnosti vykynožiť všetko živé vo vesmíre. A vy to realizujete. V nadupanej sci-fi atmosfére hráte za členov špeciálnej jednotky 3:16. Vyžívajte sa v narastajúcich počítadlách zabití a sledujte emzákov hynúť po stovkách. Ničte civilizáciu za civilizáciou a v tomto extrémnom masakri možno zistíte, kým v skutočnosti ste. Jednoduché pravidlá vhodné aj na jednorazové hrania s inovatívnou mechanikou flashbackov prehlbujúca vnútro vašej postavy. Hra vyšla najprv vo voľne stiahnuteľnej verzii, neskôr vydal autor tlačou rozšírenú a vylepšenú verziu.

Shadows

Extrémně jednoduchá povídací hra o tom, že někdy toho kolem sebe vidíte víc, když světlo zhasne
Zak Arntson
2002

Shadows je laskavě horrorová, tajuplná či dobrodružná hra určená pro malé děti s jedním dospělým jako vypravěčem, ale velmi zábavná i pro dospělé. Systém je naprosto minimalistický a výborně přispívá k atmosféře hry, nedočkáte se tu ovšem žádných mechanicky důležitých rozhodnutí. Hráči mají velkou moc nad příběhem na úkor vypravěče. Hra je primitivní na pochopení a snadno hratelná "po paměti". Hodí se především na jednorázové, tři až čtyři hodiny trvající hry o bandičce dětí v cizím, temném, tajuplném domě.

Syndikovat obsah