rytíři

Vendetta

Renesanční drama, ve kterém se hráči snaží přemoci ostatní hráče a stát se vládcem městského státu.
Jonáš a Kryštof Ferencovi
2009

Hra se odehrává v jednom z italských městských států v průběhu renesance, kde spolu šlechtické rody soupeří o moc a diadém prince města. Tento střet je doprovázen halasným řinčením halaparten, zvoněním schiavon, stejně jako tichým zpěvem dýk vrahů a symfonií jedů a zrady. V popředí stojí machiavellistické bezohledné prosazování zájmů a shakespearovské drama. Vendetta je založena na pravidlech, které umožňují vytváření scén a vyhodnocování konfliktů bez přítomnosti Vypravěče (tzv. GM-less hra). Všichni hráči zde rozvíjejí příběh za vlastní stranu a zapojují se do hry za samostatnou stranu nelítostného zápasu. Původně vznikla pro soutěž RPG Kuchyně (později byla přepracována).

Pendragon

Generačné RPG v artušovskej mytológii
Greg Stafford
1985

Postavy sú rytieri v Británii 6. storočia - význační členovia spoločnosti a hlavy rodín s veľkou zodpovednosťou. Systém podrobne modeluje psychológiu a kladie veľký dôraz na miesto postavy v spoločnosti. Ide o tzv. generačnú hru - rodina je dôležitá, po smrti hráčovho rytiera či jeho odchode do dôchodku sa hráčovou novou postavou stáva jeho dedič (väčšinou prvorodený syn, prípadne mladší brat). Od prvého vydania sa systém takmer vôbec nezmenil, jednotlivé vydania sa líšia hlavne úpravou a prezentáciou. Taktiež je k dispozícii The Great Pendragon Campaign - kampaň pokrývajúcu 80 rokov od okolností Artušovho počatia až po koniec jeho vlády v prehľadnom formáte.

A Song of Ice and Fire Roleplaying

Nová rolová hra na motívy série od G. R. R. Martina od Green Ronin
Green Ronin (G. R. R. Martin)
2009

ASIFRP je takpovediac nástupcom RPGHra o tróny (Game of Thrones, d20). Práva na túto hru na motívy rovnomennej série autora G. R. R. Martina kúpil Green Ronin a vydanie novej hry sa konečne blíži. Je zameraná na drsný svet kráľovstiev, rytierov a taktiež obyčajných ľudí, v ktorom mágia síce existuje, ale skôr okrajovo. Bol zmenený systém riešenia konfliktov, ktorý teraz využíva bank kociek podľa testovaných schopností. Obsiahnuté budú aj pravidlá na tvorbu vlastného rodu, pod ktorého krídlami budú môcť postavy hrať. Zatiaľ existujú (aj preložené) pravidlá pre rýchly štart, z ktorých môžete načerpať základný „feeling“ hry.

Polaris

Tragická hra bez vypravěče, v níž postavami jsou mýtičtí rytíři dalekého severu
Ben Lehman
2005

Polaris je hra s velmi poetickým a tragickým prostředím - vždyť postavami jsou rytíři Řádu hvězd, kteří svádí marný a předem prohraný boj s démony Úsvitu o osudy celého světa. Hra nemá Vypravěče, účastní se jí 3-5 hráčů, kteří se střídají v samostatných scénách. Úlohu vypravěče zastávají každému hráči jeho spoluhráči, z nichž každý má na starosti nějakou oblast příběhu a prostředí (jeden překážky a nepřátele, další blízké vztahy, atd...). Hra se může pyšnit i mnohými dalšími inovativními mechanikami, například systémem vyhodnocování, který používá nejen kostky, ale i rituální fráze a řečnické obraty s jasně danými efekty.

Prince Valiant

Jednoduché, mýticko-středověké RPG zasazené do doby Artušovských legend, inspirované slavným komixem
Greg Stafford
1989

Prince Valiant je hra, jež se zaměřuje jak na úplné začátečníky na poli RPG, tak i na zkušené hráče. Děj zasazuje hráče do rolí rytířů kulatého stylu, kteří podnikají dobrodružné výpravy za slávou. Hra nabízí dvě úrovně hraní: základní a pokročilou. Ta základní používá jednoduché vyhodnocování pomocí hodu několika mincemi a mimoto poskytuje řadu obecných rad pro hraní RPG a triků pro Vypravěče. V rozšířené hře se možnosti hráčů zvětšují: hra zavádí i jiné role, přenáší vypravěčské pravomoce i na jiné hráče, pomocí zlatých hvězdiček odměňuje hráče za dobré hraní a obsahuje různé další, na svou dobu celkem převratné prvky.

A Game of Thrones

Hra odehrávající se v prostředí literární ságy Píseň ledu a ohně
Guardians of Order
2005

Fantasy sága Píseň ledu a ohně spisovatele G.R.R. Martina je zcela unikátním svým pohledem na rytířství a středověk, plný krve, zrady a pokleslých mravů. RPG hra vychází z první knihy této ságy. Jedná se o nehrdinský d20 systém s řadou unikátních mechanik (vliv, reputace, bohatství, posttraumatický šok) a s oblíbenými úpravami na poli soubojových pravidel. Systém neobsahuje téměř žádnou magii a stejně jako machiavelistická předloha se soustředí i na politické intriky. Kromě verze d20 se prodává ještě edice Deluxe obsahující jak aplikaci na d20, tak aplikaci na Tri-Stat dX.

Syndikovat obsah