příběhové pravomoci hráčů

Itras By

Norská příběhová, surrealistická hra z města, které připomíná Evropu 20tých a 30tých let.
Ole Peder Giæver, Martin Bull Gudmundsen
2012

Itras By je norské RPG, jehož příběhy se odehrávají ve městě, které připomíná Evropu 20tých let. Okořeněné trochou surrealismu.

Plynové lampy, kabarety, swing. Ale také Ksichti (kterým ztuhl škleb na tváři, když se otočil vítr), ulice, která je jen v pátek, podzemní labyrint s poklady a netvory z dávných časů, Výzkumný ústav člověka, kde se dělají strašlivé pokusy na lidech či pavoučí bohyně.

Pravidla jsou jednoduchá, ale přitom podporují příběh a improvizaci. Akce postav se vyhodnocují pomocí karet, na kterých najdeme věci jako Ano ale, Ano a, Ne ale. Výsledek si interpretují sami hráči. Druhý balíček karet pak dodává hře více surreálna.

Universalis

RPG pro příběhy bez hranic
Ralph Mazza, Mike Holmes
2002

V Universalis hráči vytváří společný svět a příběh, přičemž všichni hráči stejné možnosti a pravomoce. Vaše schopnost ovlivňovat vše co se v příběhu děje je ovlivněna počtem mincí, které máte k dispozici a za které kupujete vlastnosti prostředí nebo postav. Díky jednoduchým základům mají hráči možnost postupně přidávat nová pravidla a tak si lépe přizpůsobit hru svým potřebám. Právě pro tyto vlastnosti se Universalis používá i jako prostředek pro vytváření světů pro kampaně v jiných hrách.

Syndikovat obsah