morálka

A Dirty World

Žánrová hra v duchu film noir
Greg Stolze
2008

Autor hry Godlike prináša novú inkarnáciu svojho One-Roll-Engine (systém jedného hodu), tentokrát zameraný na hranie noirových príbehov o osudových ženách, otrlých ženách a nevinných obetiach, ktoré možno nie sú až také nevinné. Systém sa zameriava na sledovanie morálnych síl a slabín jednotlivých postáv, ktoré sú často v priebehu príbehu veľmi premenlivé. Pôsobí na prvý pohľad možno až príliš abstraktne, ale je ľahký na vysvetlenie a pracuje sa s ním veľmi intuitívne. Hra obsahuje aj generátor zápletiek, ktorý dáva zaujímavé a rozmanité podnety.

Pendragon

Generačné RPG v artušovskej mytológii
Greg Stafford
1985

Postavy sú rytieri v Británii 6. storočia - význační členovia spoločnosti a hlavy rodín s veľkou zodpovednosťou. Systém podrobne modeluje psychológiu a kladie veľký dôraz na miesto postavy v spoločnosti. Ide o tzv. generačnú hru - rodina je dôležitá, po smrti hráčovho rytiera či jeho odchode do dôchodku sa hráčovou novou postavou stáva jeho dedič (väčšinou prvorodený syn, prípadne mladší brat). Od prvého vydania sa systém takmer vôbec nezmenil, jednotlivé vydania sa líšia hlavne úpravou a prezentáciou. Taktiež je k dispozícii The Great Pendragon Campaign - kampaň pokrývajúcu 80 rokov od okolností Artušovho počatia až po koniec jeho vlády v prehľadnom formáte.

Carry: a game about war

Hra o tom ako vojna zmení človeka a ako si každý nesie svoje bremeno sám.
Nathan D. Paoletta (Hamsterprophet Productions)
2006

Nie je to vojnova hra ale hra o vojne. O tom ako meni postoje, ideály, vzorce správania tých ktorých sa dotkne. O jednom konkrétnom človeku a o tom čo je schopný spraviť aby prežil alebo aby si udržal svoj pohľad na svet v extrémnych situáciách. Ich bremeno v podobe spomienky na milú, zabijáckej a necitlivej povahe alebo strachu z telesnej ujmy im pri tom pomáha alebo ich potopí. V tejto hre budete nervózni a budete si neľahky vyberať medzi menším a vačším zlom a možno sa občas budete citiť nepríjemne. Práve také to má byť a možno pocítite ake to je: byť Sám tam von v džungli.

Sorcerer

Temně laděné RPG zabývající se nadpřirozenou mocí povolávat mocné démony a její cenou
Ron Edwards
2001

Sorcerer je kultovní indie, kterým celá tato vlna nezávislých RPG vlastně začala. Celou hru staví na komplikovaném morálním tématu „Jak daleko jsi ochoten zajít v honbě za tím, po čem toužíš?“. Postavy vládnou mocí povolat temné bytosti, démony schopné plnit nejrůznější přání. Každé přání má však svou cenu. Bude ji postava ochotna zaplatit? Démoni jsou zrádní služebníci a zaplést se s nimi je cesta, ze které již není návratu. Hra má minimalistický systém a právě v ní se poprvé objevují některé vypravěčské techniky, např. známé bangy.

My Life with Master

Hra na životní příběhy služebníků zlých Pánů
Paul Czege
2003

V českém překladu Můj život s Pánem, hra v žánru romantického hororu, v níž postavy jsou vnitřně rozpolcení služebníci zlého Pána. Na jednu stranu jsou nuceni páchat kruté činy, na druhou stranu touží po lásce a lidskosti. Která jejich stránka nakonec zvítězí? Tato netradiční hra, a zároveň jedna z nejznámějších indie, byla jednou z prvních, které se snaží mechanicky podporovat tvorbu příběhu. Hráči hrají v oddělených scénách a mají značné pravomoci zasahovat do děje. Ideální pro hráče, kteří si chtějí zahrát žánrové drama.

Dogs in the Vineyard

Westernové drama o nejisté morálce
Vincent Baker
2005

Jedna z nejznámějších indie her vůbec, Dogs in the Vineyard, se odehrává ve westernovém prostředí, kde postavy představují strážce zákona a víry v zapadlých osadách. Sotva dokončily výcvik, jsou to jen děti, a najednou jsou vyslány trestat zlo do světa, který zdaleka není černobílý. Hra pojednávající o těžkých rozhodnutích a morálních dilematech. Jednoduchý systém je postaven na vyhodnocování konfliktů, které využívá „pokerového“ zvedání sázek, poskytuje vodítka pro následné popisy a vlastně tak vytváří páteř veškerého děje.

Syndikovat obsah