magie

Mage: The Awakening

Mágové v hororové verzi moderního světa
White Wolf
2005

Hra zasazená do temného moderního světa vychází v sérii nového World of Darkness a volně navazuje na předchozí verzi Mage: The Ascension. Magie je darem vidět pod roušku zdánlivě normálního světa a umění ohýbat realitu podle své vůle. Je ji však potřeba provozovat obezřetně a tak, aby vypadala pokud možno normálně, protože ostatní lidé stále lpí na iluzorní skutečnosti a tím magii ruší, jsou-li jejími svědky. Cokoliv nepřirozeného také vede k Paradoxům - magickým nehodám, které pozvolna otevírají propast mezi naším světem a světem čisté magie, odkud magie sama pochází.

Chuť Magie

Odlehčená hra z prostředí magické školy.
Pavel "Goran" Veselský
2008

Chuť magie je systémově i tématicky lehčí hra o problémech, patáliích a vzájemném hašteření učitelů na magické škole. Na rozdíl od Harryho Pottera je magie v této hře návyková a dostává mágy do "nálady", ve které dělají blbosti. V Chuti magie není Vypravěč, zastoupí ho hráči systémově motivovaní k vyvolávání konfliktů, případně hrající NPC místo své nepřítomné postavy.

Příběhy Impéria

Přepracování systému Fate pro viktoriánský svět plný kouzel a tajemna
Jonáš a Kryštof Ferencovi
2009

Příběhy Impéria jsou původní česká RPG hra, která používá značně upravený systém Fate a obsahuje kompletní popis prostředí viktoriánského 19. století plného kouzel a tajemna. Gentlemani a dámy zde prožívají své osudy v době britského Impéria, jaké nikdy předtím nebylo a již nikdy nebude. Od tajemných britských ostrovů, které se utápí v magických mlhách, přes džungle Indie a pouště Afriky, až po podivnou a nedostupnou Zemi kouzel zde mohou zažít napětí a dobrodružství. V jedné knize je obsaženo vše, co budou hráči ke hře potřebovat (včetně mnoha zápletek, které mohou při hraní využít), a systém sám dává důraz na vyprávění a splétání příběhů.

Kill Puppies for Satan

Satanovi prisluhovači najnižšieho kalibru zabíjajú mačiatka a nasierajú kresťanov - škoda, že na nich Satan kašle.
Vincent Baker
2001

Všetci poznáme Satanových prisluhovačov - démonov s nadprirodzenou inteligenciou a diabolskými plánmi s veľkým D. Lenže tých hrať nebudete. Vám bude určené miesto poskokov najnižšieho kalibru, tých, ktorí opekajú mačky na cintoríne za recitovania Satanskej biblie v domnení, že upútajú pozornosť Pána pekiel. (Škoda, že na nich Satan serie.) Hra s jednoduchými mechanikami, v ktorej schopnosti a zábava závisí od toho, čím úchylnejšie, vypatlanejšie, dementnejšie a nezmyselnejšie zverstvá robíte. Text, ktorý si pri simulovaní rádoby pravoverných satanistov neberie obrúsok pred ústa. Atmosféra, ktorá otestuje aj tie najpevnejšie mantinely nadhľadu a zmyslu hráčov pre čierny humor.

Dying Earth

Situační fantasy RPG na motivy díla Jacka Vance.
Robin D. Laws, John Snead, Peter Freeman
2001

Hra vytvořená na motivy díla Jacka Vance, odehrávající se ve vzdálené budoucnosti, kdy slunce už dohořívá. Vláda vědy už dávno skončila, země je pokrytá ruinami a nastoupila magie. Hra je situační fantasy s důrazem na danou scénu, nikoliv epické tažení. Postavy se zabývají tím, jak se pomstít tomu, kdo je naposledy urazil, snaží se vylhat z účtů v hostinci, které si nemohou dovolit, svádí chrámové panny nebo prchají před davem zuřivých nespokojených zákazníků, které podfoukli. Design hry se proto soustředí na navození odpovídajícího žánru a zejména interakci mezi hráči a protivníky ať už v boji nebo v nejrůznějším přesvědčování.

Monte Cook's World of Darkness

Více hrdinsky a akčně zaměřená varianta Světa temnoty v systému d20.
Monte Cook, Luke Johnson
2007

McWoD, jak se trochu posměšně zkracuje, představuje zvláštní variantu Světa Temnoty, jejíž vztah k jiným variantám je spíše vágní. Zdejší svět byl normální až do apokalyptické události, díky níž se na světě vynořili bájné bytosti a strašidelná místa už nejsou jen pohádky, ale hrozivá realita. Hráči se chápou rolí upírů, vlkodlaků, mágů, démonů či probuzených ve snaze náš svět zachránit před stále hrozící zkázou. A nebo, aby jej zničili... Oproti základní variantě d20 systému obsahuje tato druhy fungující jako povolání, dovednostně-manovou magii nebo koncept Lidskosti.

Sorcerer

Temně laděné RPG zabývající se nadpřirozenou mocí povolávat mocné démony a její cenou
Ron Edwards
2001

Sorcerer je kultovní indie, kterým celá tato vlna nezávislých RPG vlastně začala. Celou hru staví na komplikovaném morálním tématu „Jak daleko jsi ochoten zajít v honbě za tím, po čem toužíš?“. Postavy vládnou mocí povolat temné bytosti, démony schopné plnit nejrůznější přání. Každé přání má však svou cenu. Bude ji postava ochotna zaplatit? Démoni jsou zrádní služebníci a zaplést se s nimi je cesta, ze které již není návratu. Hra má minimalistický systém a právě v ní se poprvé objevují některé vypravěčské techniky, např. známé bangy.

Ars Magica

Jeden z pilierov magických RPG systémov, zasadený do historickej Európy,mnoho doplňků
Atlas Games
2004

Ars Magica je hra zameraná primárne na mágiu a kúzelníkov. Patrí k tým najprepracovanejším a najpodporovanejším už len tým, že na svete je už jej piate vydanie (aj keď sa vraví, že najlepšie je vydanie druhé). Hra je originálna najmä tím, že nabáda k striedaniu Pána hry a hraniu skupiny postáv jedným hráčom. Okrem mágov hráč ovláda aj ich spoločníkov a sluhov a prežíva nielen dobrodružstvá, ale dokonca môže vytvoriť aj sídlo tohoto spolku – konvent. Základom pravidiel je kombinovanie magických umení - techník a foriem, ktorými kúzelníci tvoria jednotlivé kúzla. Ku hre existuje tiež nepreberné množstvo rozšírení.

Syndikovat obsah