intriky

Vendetta

Renesanční drama, ve kterém se hráči snaží přemoci ostatní hráče a stát se vládcem městského státu.
Jonáš a Kryštof Ferencovi
2009

Hra se odehrává v jednom z italských městských států v průběhu renesance, kde spolu šlechtické rody soupeří o moc a diadém prince města. Tento střet je doprovázen halasným řinčením halaparten, zvoněním schiavon, stejně jako tichým zpěvem dýk vrahů a symfonií jedů a zrady. V popředí stojí machiavellistické bezohledné prosazování zájmů a shakespearovské drama. Vendetta je založena na pravidlech, které umožňují vytváření scén a vyhodnocování konfliktů bez přítomnosti Vypravěče (tzv. GM-less hra). Všichni hráči zde rozvíjejí příběh za vlastní stranu a zapojují se do hry za samostatnou stranu nelítostného zápasu. Původně vznikla pro soutěž RPG Kuchyně (později byla přepracována).

A Dirty World

Žánrová hra v duchu film noir
Greg Stolze
2008

Autor hry Godlike prináša novú inkarnáciu svojho One-Roll-Engine (systém jedného hodu), tentokrát zameraný na hranie noirových príbehov o osudových ženách, otrlých ženách a nevinných obetiach, ktoré možno nie sú až také nevinné. Systém sa zameriava na sledovanie morálnych síl a slabín jednotlivých postáv, ktoré sú často v priebehu príbehu veľmi premenlivé. Pôsobí na prvý pohľad možno až príliš abstraktne, ale je ľahký na vysvetlenie a pracuje sa s ním veľmi intuitívne. Hra obsahuje aj generátor zápletiek, ktorý dáva zaujímavé a rozmanité podnety.

Wilderness of Mirrors

Hra o superšpiónoch, zrade a časovom strese
John Wick
2006

Málopravidlová hra, ktorá si kladie za cieľ zachytiť atmosféru špiónskeho žánru a la James Bond, Alias či Mission Impossible. Autor identifikuje tri hlavné prvky (plánovanie, zrady a časový stres) a z nich vytvára mechaniky tejto jednoduchej hry. Postavy ako kompetentní špióni dokážu robiť aj veci mimo svojej oblasti špecializácie, stojí ich to však viac námahy. Vďaka unikátnej mechanike plánovania je už samotná príprava súčasťou hry.

Houses of the Blooded

Ambice. Touha. Pomsta. Hra o intrikách a cti v době před vzestupem Atlantidy...
John Wick
2008

Hlavní postavy této hry jsou šlechtici. Mají své území, své spojence a nepřátele, své aféry, své společenské a politické povinnosti... a prostě nemají čas lozit do zaprášených jeskyň a honit se za draky. Jde jim totiž o moc. Hra je původně postavená na systému FATE, který ale v mnohém rozvíjí a vylepšuje. Oproti mnoha "klasickým" hrám jsou ústředními elementy života postav věci jako styl nebo romance. Pravidla jsou propojená s herním prostředím machiavellistické civilizace "Venů", kterou kniha na více než 400 stranách velmi podrobně popisuje.

Paranoia

Hra plná černého humoru odehrávající se v dystopickém světě ovládaném šíleným Počítačem.
Allen Varney
2004

Již v "šesté" edici existující hra o dystopické budoucnosti připomínající Orwellův román 1984, ale plná satiry a černého humoru. Hra se odehrává v Alfa Komplexu, futuristickém uzavřeném městě ovládaném paranoidním Počítačem, který nařizuje obyvatelům, aby byli šťastní, a neváhá je k tomu přimět jakýmikoliv donucovacími prostředky. Hráči představují skupinu Řešitelů potíží, jejichž úkolem je likvidovat všechna nebezpečí, která Alfa Komplexu hrozí, zejména zrádce, koumouše, mutanty a členy tajných spolků, leč bohužel se až příliš často stává, že řešitelé jsou sami zrádci, mutanti, členové tajných spolků a někdy dokonce i komouši...

Vampire: the Masquerade

Hororová hra v kůži upírů
White Wolf
1999

Ve Vampire se hráči ponořují do světa upírů, plného rodinných klanů, pokrevních válek, pletichaření a nikdy neutuchající touhy po krvi. Kniha do detailu rozebírá reálie upíří společnosti, přednosti a slabiny upírů a jejich speciální schopnosti. Text vzbuzuje tísnivou, hororovou atmosféru. Autoři se snaží vést hráče k hrám se silným příběhem, ale systému bývá často vyčítáno, že nedává dostatek rad, kterak vzbudit hororovou atmosféru. Vampire je tak celkem náročný na Vypravěče, jenž se s tímto úkolem musí poprat sám.

A Game of Thrones

Hra odehrávající se v prostředí literární ságy Píseň ledu a ohně
Guardians of Order
2005

Fantasy sága Píseň ledu a ohně spisovatele G.R.R. Martina je zcela unikátním svým pohledem na rytířství a středověk, plný krve, zrady a pokleslých mravů. RPG hra vychází z první knihy této ságy. Jedná se o nehrdinský d20 systém s řadou unikátních mechanik (vliv, reputace, bohatství, posttraumatický šok) a s oblíbenými úpravami na poli soubojových pravidel. Systém neobsahuje téměř žádnou magii a stejně jako machiavelistická předloha se soustředí i na politické intriky. Kromě verze d20 se prodává ještě edice Deluxe obsahující jak aplikaci na d20, tak aplikaci na Tri-Stat dX.

Amber Diceless Roleplaying Game

Bezkostkový RPG systém dle slavné fantasy ságy R. Zelazneho
Phage Press a Guardians of Order
1991

Jeden z prvních bezkostkových systémů, vytvořen postupně ještě v osmdesátých letech minulého století a založen na slavné fantasy sáze Rogera Zelazneho Kroniky Amberu. Spíš než na systém se zaměřuje na interakci postav a jejich vztahy, čímž naplňuje ducha knižní předlohy, ve které jsou středem všeho intriky a činy příslušníků amberské královské rodiny. Jak vyplývá z názvu, nepoužívají se při hře kostky ani jiné prostředky „náhody“, ale spíš popis činnosti postav, porovnávání jejich charakteristik a vyjádření způsobu, jak chtějí dosáhnout své cíle.

Syndikovat obsah