indie

Indie je zkratka od anglického slova "independent", nezávislý. Jde o hry tvořené a vydávané autory svépomocí, bez finančí podpory velkých nakladatelství.

Itras By

Norská příběhová, surrealistická hra z města, které připomíná Evropu 20tých a 30tých let.
Ole Peder Giæver, Martin Bull Gudmundsen
2012

Itras By je norské RPG, jehož příběhy se odehrávají ve městě, které připomíná Evropu 20tých let. Okořeněné trochou surrealismu.

Plynové lampy, kabarety, swing. Ale také Ksichti (kterým ztuhl škleb na tváři, když se otočil vítr), ulice, která je jen v pátek, podzemní labyrint s poklady a netvory z dávných časů, Výzkumný ústav člověka, kde se dělají strašlivé pokusy na lidech či pavoučí bohyně.

Pravidla jsou jednoduchá, ale přitom podporují příběh a improvizaci. Akce postav se vyhodnocují pomocí karet, na kterých najdeme věci jako Ano ale, Ano a, Ne ale. Výsledek si interpretují sami hráči. Druhý balíček karet pak dodává hře více surreálna.

Do: Pilgrims of the Flying Temple

Fantasy hra o poutnících z chámu, kteří se snaží pomáhat ostatním, ale sami se přitom dostávají do potíží.
Daniel Solis
2011

Do je fantasy hra o mladých poutnících z chámu vznášejícího se uprostřed vesmíru, kteří se snaží pomáhat ostatním pozemšťanům, ale sami se přitom dostávají do potíží. Hráči se střídají v pozicích vypravěče, ostatní navrhují komplikace v příběhu. Hra vyžaduje kameny dvou barev, tužku, papír a fantasii.

Kniha obsahuje úvodní dopisy, návody jak hrát za vypravěče a spoustu inspiračního materiálu.

Barbarians of Lemuria

Jednoduchá hra v žánru meče a magie
Simon Washbourne
2004

Staňte se hrdiny v prehistorickém světě inspirovaném knihami Howarda, Cartera, Borroughse a Leibera. Každou postavu definují čtyři vlastnosti a čtyři z dvaceti čtyř dostupných kariér. Každá postava tak má za sebou určitou historii nastíněnou právě kariérami, které pro ni hráč zvolil. K samotné hře je potřeba jen dvou šestistěnných kostek. Veškeré činnosti, včetně boje a magie, jsou řešené jediným druhem hodu. Kniha obsahuje stručný popis herního světa Lemurie.

Universalis

RPG pro příběhy bez hranic
Ralph Mazza, Mike Holmes
2002

V Universalis hráči vytváří společný svět a příběh, přičemž všichni hráči stejné možnosti a pravomoce. Vaše schopnost ovlivňovat vše co se v příběhu děje je ovlivněna počtem mincí, které máte k dispozici a za které kupujete vlastnosti prostředí nebo postav. Díky jednoduchým základům mají hráči možnost postupně přidávat nová pravidla a tak si lépe přizpůsobit hru svým potřebám. Právě pro tyto vlastnosti se Universalis používá i jako prostředek pro vytváření světů pro kampaně v jiných hrách.

Apocalypse World

Apocalypse World je drsné postapokalyptické RPG odehrávající se v blízké budoucnosti
Vincent Baker
2010

Apocalypse World je drsné postapokalyptické RPG odehrávající se v blízké budoucnosti, kde hrajete postavy, které se snaží vyhrát zoufalý boj o přežítí v podivném světě plném nebezpečí a nástrah. Postavy si mohou jít často po krku a hra se rozhodně nevyhýbá ostřejším výrazům a situacím. Z hlediska pravidel je hra velmi orïginální a její mechaniky, ač vycházejí z klasického hraní, jsou neotřelé až inovativní. Hra vyhrála Indie game of the Year 2010.

Montsegur 1244

Príbehová hra o umieraní na hranici za svoju vieru
Frederik J. Jensen
2009

Príbehová hra bez rozprávača pre 3-6 hráčov stvárňujúcich čiastočne predpripravené postavy Katarov počas obliehania Montseguru. Hra je pevne štrukturovaná do štyroch dejstiev so stanoveným počtom scén, ktoré prevedú postavy hlavnými obdobiami obliehania až k záverečnej kapitulácii. Pri nej sa protagonisti rozhodujú medzi zrieknutím sa viery alebo smrťou na hranici. Hráči počas hry vykresľujú motivácie svojich postáv k tomuto rozhodnutiu. Využívajú pri tom karty, ktoré sú súčasťou hry - scénické (atmosferické popisy) a príbehové (nečakané dejové zvraty, nové zápletky). Hra trvá asi 3-6 hodín.

Lady Blackbird

Predpripravený príbeh miešajúci rozprávkovosť Hviezdnych vojen s pulpovou literatúrou.
John Harper
2010

Romantický príbeh plný zvratov zasadený do zvláštneho sveta plného balvanov obiehajúcich vyhasínajúcu hviezdu, ktorým prelietavajú čudesne vyzerajúce lode. Lady Blackbird uteká pred naplánovaným sobášom a najíma si loď menom Sovička, ktore velí známy odpadlík a pašerák Cyrus Vance. Vezie ju za jej milým, pirátskym kapitánom Uriahom Flintom, keď ich uprostred cesty prepadne imperiálny krížnik. Podarí sa im ujsť a vyslobodiť sa? Samostatne stojace dobrodružstvo kombinujúce romantiku Hviezdnych vojen s pulpovými dobrodružstvami s predpripravenými postavami, a jednoduchým systémom v duchu Solar Systému.

Chuť Magie

Odlehčená hra z prostředí magické školy.
Pavel "Goran" Veselský
2008

Chuť magie je systémově i tématicky lehčí hra o problémech, patáliích a vzájemném hašteření učitelů na magické škole. Na rozdíl od Harryho Pottera je magie v této hře návyková a dostává mágy do "nálady", ve které dělají blbosti. V Chuti magie není Vypravěč, zastoupí ho hráči systémově motivovaní k vyvolávání konfliktů, případně hrající NPC místo své nepřítomné postavy.

Příběhy Impéria

Přepracování systému Fate pro viktoriánský svět plný kouzel a tajemna
Jonáš a Kryštof Ferencovi
2009

Příběhy Impéria jsou původní česká RPG hra, která používá značně upravený systém Fate a obsahuje kompletní popis prostředí viktoriánského 19. století plného kouzel a tajemna. Gentlemani a dámy zde prožívají své osudy v době britského Impéria, jaké nikdy předtím nebylo a již nikdy nebude. Od tajemných britských ostrovů, které se utápí v magických mlhách, přes džungle Indie a pouště Afriky, až po podivnou a nedostupnou Zemi kouzel zde mohou zažít napětí a dobrodružství. V jedné knize je obsaženo vše, co budou hráči ke hře potřebovat (včetně mnoha zápletek, které mohou při hraní využít), a systém sám dává důraz na vyprávění a splétání příběhů.

Elfs

Veselá hra o elfoch - malých, zlomyseľných, ješitných a egocentrických bytostiach
Ron Edwards
2000

Elfovia vôbec nie sú tie nádherné vznešené bytosti plné grácie. Sú to malí, škaredí hajzlíci, ktorí spravia len to, čo im vyhovuje, chcú mať všetko, čo vidia, hlavne nech je to viac než majú tí ostatní a zjavne sa nevedia vyrovnať so svojim vzrastom. Klasická hra s rozprávačom a tradičnými mechanikami predstavuje experiment ponáraním sa do postavy (tu sa nebudete chcieť stotožniť s postavou!). Obsahuje inovatívnu mechaniku, ktorá umožní povedať, čo chcete robiť ako hráč a čo chce robiť postava.

Lacuna Part I.

Agenti, ktorí sa v snoch ponárajú do kolektívneho podvedomia zvaného Modré mesto
Jared Sorendson
2004

Agenti, ktorí sú kontrolovane uvádzaní do REM fázy spánku, aby mapovali kolektívne vedomie ľudí, označované ako Modré mesto. Bizarný svet vytvorený šiestimi miliardami ľudských myslí s tým najhorším, čo dokážu ponúknuť, kde sa hranica medzi realitou, snom a nočnou morou potiera. Horor? Sci-fi? Fantasknosť? Hra, ktorá je zámerne neúplná, aby nechala priestor pre svoju interpretáciu. S originálnou mechaniku "tepu", ktorá umožňuje riskovať v konfliktoch a zároveň ohraničuje dĺžku trvania misie.

Don't Rest Your Head

Nespavosť, ktorá dohnala postavy zo skutočného sveta do pokrivenej reality Šialeného mesta
Fred Hicks
2006

Možno to boli nočné mory, možno problémy dňa, ktoré bránili tvojmu spánku. Lenže potom sa niečo zlomilo. V skutočnom svete si začal vidieť priesaky pokrivenej reality Šialeného mesta. Tie, ktoré sa zjavujú po šiestich kávach a spánku vo svetle neónových lámp. Postavy tejto hororovej hry trpia nespavosťou, ktorá ich drží na hrane šialenstva a vyčerpania - lenže práve z neho môžu čerpať špeciálne schopnosti. Atmosféra chorej Alice z krajiny zázrakov založená na vlastnom systéme.

Roanoke

Po britskej kolónii v Novom svete 16. storočia ostal len nápis na strome. Čo sa v nej vlastne stalo?
Clint Krause
2006

Rok 1587. Loď, ktorá má doplniť zásoby britskej kolónie v Novom svete, nachádza len jedinú stopu: nápis Roanoke vyrezaný do kôry stromu. Kam sa podeli osadníci? Staňte sa kolonistami a zrekonštruujte príbeh stratenej osady. Je za tým konšpirácia Španielov? Zrada z vlastných radov? Vyvolali kolonisti spory s Indiánmi? Alebo je za tým temná mágia? Hra sa riadi mechanikami Wushu (s drobnými vylepšeniami) a a dopĺňa ich na plnoprávnu hru s jasným svetom a zameraním.

Kill Puppies for Satan

Satanovi prisluhovači najnižšieho kalibru zabíjajú mačiatka a nasierajú kresťanov - škoda, že na nich Satan kašle.
Vincent Baker
2001

Všetci poznáme Satanových prisluhovačov - démonov s nadprirodzenou inteligenciou a diabolskými plánmi s veľkým D. Lenže tých hrať nebudete. Vám bude určené miesto poskokov najnižšieho kalibru, tých, ktorí opekajú mačky na cintoríne za recitovania Satanskej biblie v domnení, že upútajú pozornosť Pána pekiel. (Škoda, že na nich Satan serie.) Hra s jednoduchými mechanikami, v ktorej schopnosti a zábava závisí od toho, čím úchylnejšie, vypatlanejšie, dementnejšie a nezmyselnejšie zverstvá robíte. Text, ktorý si pri simulovaní rádoby pravoverných satanistov neberie obrúsok pred ústa. Atmosféra, ktorá otestuje aj tie najpevnejšie mantinely nadhľadu a zmyslu hráčov pre čierny humor.

A Dirty World

Žánrová hra v duchu film noir
Greg Stolze
2008

Autor hry Godlike prináša novú inkarnáciu svojho One-Roll-Engine (systém jedného hodu), tentokrát zameraný na hranie noirových príbehov o osudových ženách, otrlých ženách a nevinných obetiach, ktoré možno nie sú až také nevinné. Systém sa zameriava na sledovanie morálnych síl a slabín jednotlivých postáv, ktoré sú často v priebehu príbehu veľmi premenlivé. Pôsobí na prvý pohľad možno až príliš abstraktne, ale je ľahký na vysvetlenie a pracuje sa s ním veľmi intuitívne. Hra obsahuje aj generátor zápletiek, ktorý dáva zaujímavé a rozmanité podnety.

Syndikovat obsah