historická

Montsegur 1244

Príbehová hra o umieraní na hranici za svoju vieru
Frederik J. Jensen
2009

Príbehová hra bez rozprávača pre 3-6 hráčov stvárňujúcich čiastočne predpripravené postavy Katarov počas obliehania Montseguru. Hra je pevne štrukturovaná do štyroch dejstiev so stanoveným počtom scén, ktoré prevedú postavy hlavnými obdobiami obliehania až k záverečnej kapitulácii. Pri nej sa protagonisti rozhodujú medzi zrieknutím sa viery alebo smrťou na hranici. Hráči počas hry vykresľujú motivácie svojich postáv k tomuto rozhodnutiu. Využívajú pri tom karty, ktoré sú súčasťou hry - scénické (atmosferické popisy) a príbehové (nečakané dejové zvraty, nové zápletky). Hra trvá asi 3-6 hodín.

Grey Ranks

Tragické príbehy detských partizánov počas varšavského povstania v 1944.
Jason Morningstar
2007

Šedé rady boli skautskou organizáciou, ktorej mladí členovia sa významne podieľali na Varšavskom povstaní '44. Máte šestnásť a namiesto toho, aby ste si užívali život, ste sa ocitli v epicentre vojny a celý svet sa vám zo dňa na deň pred očami rúca.

Systém pre štyroch hráčov bez rozprávača je stavaný na tri herné sedenia s predpísanou kostrou deja, ktorý kopíruje historický vývoj povstania a mechanikou, v ktorej sú úspechy postupom času čoraz zriedkavejšie. Príbeh je tiež podporený mriežkou, ktorá poskytuje nápady na scény v závislosti od charakteristiky postavy.

Vendetta

Renesanční drama, ve kterém se hráči snaží přemoci ostatní hráče a stát se vládcem městského státu.
Jonáš a Kryštof Ferencovi
2009

Hra se odehrává v jednom z italských městských států v průběhu renesance, kde spolu šlechtické rody soupeří o moc a diadém prince města. Tento střet je doprovázen halasným řinčením halaparten, zvoněním schiavon, stejně jako tichým zpěvem dýk vrahů a symfonií jedů a zrady. V popředí stojí machiavellistické bezohledné prosazování zájmů a shakespearovské drama. Vendetta je založena na pravidlech, které umožňují vytváření scén a vyhodnocování konfliktů bez přítomnosti Vypravěče (tzv. GM-less hra). Všichni hráči zde rozvíjejí příběh za vlastní stranu a zapojují se do hry za samostatnou stranu nelítostného zápasu. Původně vznikla pro soutěž RPG Kuchyně (později byla přepracována).

Příběhy Impéria

Přepracování systému Fate pro viktoriánský svět plný kouzel a tajemna
Jonáš a Kryštof Ferencovi
2009

Příběhy Impéria jsou původní česká RPG hra, která používá značně upravený systém Fate a obsahuje kompletní popis prostředí viktoriánského 19. století plného kouzel a tajemna. Gentlemani a dámy zde prožívají své osudy v době britského Impéria, jaké nikdy předtím nebylo a již nikdy nebude. Od tajemných britských ostrovů, které se utápí v magických mlhách, přes džungle Indie a pouště Afriky, až po podivnou a nedostupnou Zemi kouzel zde mohou zažít napětí a dobrodružství. V jedné knize je obsaženo vše, co budou hráči ke hře potřebovat (včetně mnoha zápletek, které mohou při hraní využít), a systém sám dává důraz na vyprávění a splétání příběhů.

Časy se mění

Jednoduchá hra vyprávějící příběhy komunistických agentů, kteří se vydávají zachránit historii
Jiří Petrů
2009

Po vynálezu stroje času se Sovětský svaz stal pánem nejen země, vesmíru a počasí, ale zároveň i dějin. Bohužel, imperialisté nikdy nespí a tropí naschvály. Historie se kroutí. Časy se mění. Je třeba jednat, a tak se v této hře vžijete do role neohrožených soudruhů a soudružek, kteří se vydávají zpět do minulosti, aby napravili škody napáchané západními škůdci. Tato maximálně jednoduchá hra je psána jako jeden velký úvod ho hraní RPG, který provede hráče za ručičku od naprostých základů až po tvorbu vlastních zápletek.

Roanoke

Po britskej kolónii v Novom svete 16. storočia ostal len nápis na strome. Čo sa v nej vlastne stalo?
Clint Krause
2006

Rok 1587. Loď, ktorá má doplniť zásoby britskej kolónie v Novom svete, nachádza len jedinú stopu: nápis Roanoke vyrezaný do kôry stromu. Kam sa podeli osadníci? Staňte sa kolonistami a zrekonštruujte príbeh stratenej osady. Je za tým konšpirácia Španielov? Zrada z vlastných radov? Vyvolali kolonisti spory s Indiánmi? Alebo je za tým temná mágia? Hra sa riadi mechanikami Wushu (s drobnými vylepšeniami) a a dopĺňa ich na plnoprávnu hru s jasným svetom a zameraním.

Pendragon

Generačné RPG v artušovskej mytológii
Greg Stafford
1985

Postavy sú rytieri v Británii 6. storočia - význační členovia spoločnosti a hlavy rodín s veľkou zodpovednosťou. Systém podrobne modeluje psychológiu a kladie veľký dôraz na miesto postavy v spoločnosti. Ide o tzv. generačnú hru - rodina je dôležitá, po smrti hráčovho rytiera či jeho odchode do dôchodku sa hráčovou novou postavou stáva jeho dedič (väčšinou prvorodený syn, prípadne mladší brat). Od prvého vydania sa systém takmer vôbec nezmenil, jednotlivé vydania sa líšia hlavne úpravou a prezentáciou. Taktiež je k dispozícii The Great Pendragon Campaign - kampaň pokrývajúcu 80 rokov od okolností Artušovho počatia až po koniec jeho vlády v prehľadnom formáte.

AGON

Staňte se řeckým hrdinou a získejte si slávu, která vás učiní nesmrtelným...
John Harper
2006

V této hře se stanete hrdinou řeckých legend... tedy, v této hře se budete snažit stát se hrdinou řeckých legend. Hráče čekají boje s nestvůrami, úkoly bohů a přátelské vzájemné soupeření. Za to vše mohou postavy získat body slávy, které určují, jak silná je jejich legenda a jak dlouho přetrvá. A nejlepší samozřejmě může být jen jeden. Hra má jednoduchá pravidla k řešení konfliktů využívající několika druhů kostek. Vypravěč (antagonista) má v této hře především roli nahravače, který podporuje vzájemné soupření hrdinů.

Dzikie Pola: Rzeczpospolita w ogniu

Historická hra zasazená do Polska 17. století
MAX PRO
2005

Již druhá edice „šlechtické“ RPG Dzikie Pola vám umožní zahrát si hry jak z románů Henryka Sienkiewicze. V rolích příslušníků hrdé polské szlachty se můžete toulat celou Rzeczypospolitou v bouřlivém 17. století a zažívat jedno dobrodružství za druhým, ať již při vojenských taženích, intrikách na magnátských dvorech, divokých soubojích na šavle či politikaření na sejmu a sejmících. Hra má vlastní dovednostní systém založený na hodu d20, to hlavní na ni jsou však obsáhlé popisy historických událostí, reálií a vůbec všeho ze staré polsko-litevské unie.

Fvlminata: Armed with Lightning

Odpověď na otázku, co by se stalo, kdyby starověký Řím disponoval střelným prachem.
Jason E. Roberts, Michael S. Miller
2001

Fvlminata je hra odehrávající se v pozměněném starověkém světě, kde jeden Říman nezemřel jak měl a místo toho vynalezl střelný prach, jehož latinský název je právě "fulminata". A snad si umíte představit, jak to změnilo ubírání světa. Po stránce popisu prostředí je hra velmi bohatá štědrá, na druhou stranu systémově je velmi skoupá, jedná se relativně jednoduchou mechaniku, která používá autentické kostky starověkých Římanů - tzv. tali (osmistěnná kostka s dvakrát se opakujícími čísly I, III, IV a VI).

Dark Ages: Inquisitor

Tajní inkvizitoři stojící proti silám temnoty v hororové verzi našeho středověku
White Wolf
2002

Herní rozšíření pro Dark Ages: Vampire adaptuje námět hry Hunter: the Reckoning do středověké verze Světa temnoty. Hráči ve hře představují inkvizitory z řad tzv. Stínové inkvizice, tj. tajné organizace určené církví k ochraně nic netušících věřících proti ďábelským stvůrám obcházejícím pozemský svět. Jejich úkolem je v tajnosti pátrat po těchto tvorech, jejich aktivitách i jejich smrtelných spojencích a bojovat proti nim, kdekoliv na ně narazí. Celé téma je pojato tak, aby pokud možno předcházelo možným kontroverzím, které hra za inkvizitory může přinést. Pravidlově hra vychází z DA: V a obsahuje poměrně složité herní mechaniky.

Call of Cthulhu d20

Hororově laděná na motivy H. P. Lovecrafta.
Monte Cook, John Tynes
2002

Původním záměrem stojícím za vydáním této hry bylo ukázat šíři apikovatelnosti d20 systému a jeho variabilitu. Neobsahuje ani rasy ba ani povolání, zato však pravidla pro šílenství, kouzla sesílaná za cenu ztráty vlastních sil a pravidla pro masivní zranění činí ze hry brutální a temný horor. I díky zdařilým textům Johna Tynese o mýtu Cthulhu a kvůli omezenému nákladu se hra stala sběratelskou záležitostí.

Rune

Staňte se zběsilým vikingským válečníkem a soupeřte s ostatními hráči.
Robin D. Laws
2001

Hra používající stejný systémový základ jako Ars Magica je jedním z mála soupeřivých RPG, kde stojíte proti svým protihráčům. Každý z vás připravuje pro ostatní jednu scénu, v níž musíte dostat vikingské postavy ostatních do úzkých, ale nezabít. Námětově čeprá hra ze stejnojemnné počítačové hry a jde zejména o neustávající střety se záludnými gobliny, tajemnými trpaslíky nebo zlovolnými temnými Vikingy.

Og: Unearthed Edition

Komediální hra z pravěkého prostředí, kde záleží na každém slovu...
Robin D. Laws
2007

Ve hře OG jste pračlověk. Znáte ty pralidi, kteří vynalezli oheň, kolo a civilizaci? Nejste ten typ pračlověka. Og je veselá, místy tragikomická jednoduchá hra o jednoduchých lidech, kteří řeší každodenní problémy (sežrat a nebýt sežrán) za pomoci omezené slovní zásoby, neomezených pazvuků a máchání rukama a ryčení dinosaurů a šavlozubých tygrů všude okolo...

Poison'd

Hra o brutálních, násilnických a nepřikrášlených pirátech z Karibiku.
Vincent Baker
2007

Hra označená nálepkou "pro dospělé", v níž se hráči vžijí do role krvěžíznivých pirátů. Ovšem ne těch s Disneyova filmu, ale těch hnusných, zlých a brutálních násilníků z historie. Přepadávají lodě, drancují města, mučí zajatce, vraždí se mezi sebou navzájem. Celým dějem se prolíná motiv křesťanské víry, hříchu a věčného spasení či zatracení duše. Hra má nápaditý systém, který jednak dokresluje brutální tvář pirátství, jednak podporuje aktivitu hráčů a Vypravěče staví do reaktivní polohy. Aby hráči mohli splnit své cíle, musejí sami vyvolávat konflikty. Vypravěč pak už jen čeří vodu pomocí kartiček s překážkami a nenadálými událostmi.

Syndikovat obsah