dovednosti

Končina

nový český systém na bázi fantasy a steampunku.
Ladislav Karpianus
2014

Nová česká hra vydaná pod sdružením autorů si za cíl stanovila dosti vysokou laťku. V komunitě vydání pdf udělalo kontroverzní prostředí. Tato směs steampunku a fantasy nutí hráče vybrat si stranu vleklého konfliktu a nebo jen prostě přežít... Na výběr máte různé kombinace ras a dovedností, prý se dočkáme i dalších rozšíření.

Astrální doupě

Český fantasy systém s orientáciou na komplexnejšiu simuláciu šermiarskeho súboja a množstvo dovedností.
Petr Novotný
2013

Český fantasy systém vychádzajúci z tradície Dračího doupěte a Stínu meče so silnou orientáciou na hráčov, ktorí uprednostňujú realistickejší súbojový systém výmenou za komplexnejšie vyhodnocovanie jednotlivých akcií, obohatený o veľké množstvo inšpiratívnych dovedností a o jednotný mechanizmus bodového nákupu.

Warrior, Rogue & Mage

fantasy hra s oldschool prvky, snadno uchopitelná k učení s minimálním pravidlovým základem, přesto dobře sloužící i k epickým rozsáhlým kampaním.
Michael Wolf
2012

Základem hry je mechanika D6+, postavu opisují základní atributy: warrior - síla, konstituce; rogue - hbitost, zručnost; mage - víra, magie, inteligence
V pravidlech jsou předpřipraveny dovednosti, zbraně, předměty, kouzla s možností volně rošiřovat či modifikovat vše ve hře. Součástí je i příručka pro Vypravěče se silným důrazem na kooperaci všech hráčů, snahou vysvětlit postupy a i názor, že DM je součástí hry, spoluhráč. Pokud budete chtít hru využít rovnou i jako sandbox, je možnost sáhnout po krátkém settingu (2 stránky) či pravidlech navíc umožnujícím hrát za různé rasy, simulaci bojů a další libůstky, co někdo může a jiný nemusí.

Dandelion

systém klasickej založený na zručnostiach a na súbojovom systéme snažiacom sa maximálne simulovať realitu
Martin Vymětal, Petr Bednář
1997

Bezplatný český systém klasickej školy inšpirovaný mechanikami GURPSu určený primárne pre príbehy, v ktorých dominujú súboje chladnými zbraňami. Oproti iným predstaviteľom ponúka tvorbu postáv založenú na zručnostiach (dovednostiach) a komplexný systém pravidiel dôkladne popisujúci mnoho aspektov reálneho sveta, ktorí ocenia najmä hráči ochotní vymeniť väčší počet mechaník za realistickejšie súboje. Hra je v dispozícii v dvoch príručkách: jadro systému v jednej (ponúkajúci dokonca dve úrovne súbojového systému) a zručnosti spolu s mágiou v druhej.

Stars Without Number

Old school sci-fi dobrodružství
Kevin Crawford
2010

SWN je variace na systém Dungeons and Dragons rozšířená pro potřeby hrani v žánru sci-fi. Pravidla využívají šest různostěnných kostek, podobně jako DnD, a mnoho konceptů ze své předlohy přejímají, ovšem zahrnují také originální systém dovedností, který umožňuje větší variabilitu postav. Kromě klasických pilotů, vojáků a pašeráků je k dispozici také psionika, která v mnoha sci-fi supluje magii.
Pravidla obsahují podrobný návod k tvorbě a vedení hry ve vesmíru sestávajícího z desítek hvězdných systémů a civilizací na různém stupni vývoje.

Drakar och Demoner, 7. edice

Švédská fantasy hra na hrdiny silně inspirovaná severskou mytologií.
Dan Slottner, Magnus Malmberg, Theodore Bergquist
2006

Drakar och Demoner je švédské RPG, vycházející již od roku 1982. Původní verze byla v podstatě překladem pravidel Basic Role-Playing od Steve Perrina.

Sedmá edice vydána pod nakladatelstvím Riot Minds, má propracovaný svět silně inspirovaný severskou mytologií a přinesla několik změn v systému i celkovém zpracování příruček (poprvé vydaných v box setu).

Dovednostní systém založený na archetypech také přináší poměrně zajímavý prvek výjimečných atributů, využívá dvaceti stěnné kostky a podhazování cílových čísel, stejně jako poměrně detailně zpracovaného systému udělování zranění.

Hra zatím nebyla přeložena do angličtiny, ačkoliv se o tomto kroku již delší dobu vedou debaty mezi fanoušky.

Syndikovat obsah