děti

Do: Pilgrims of the Flying Temple

Fantasy hra o poutnících z chámu, kteří se snaží pomáhat ostatním, ale sami se přitom dostávají do potíží.
Daniel Solis
2011

Do je fantasy hra o mladých poutnících z chámu vznášejícího se uprostřed vesmíru, kteří se snaží pomáhat ostatním pozemšťanům, ale sami se přitom dostávají do potíží. Hráči se střídají v pozicích vypravěče, ostatní navrhují komplikace v příběhu. Hra vyžaduje kameny dvou barev, tužku, papír a fantasii.

Kniha obsahuje úvodní dopisy, návody jak hrát za vypravěče a spoustu inspiračního materiálu.

Grey Ranks

Tragické príbehy detských partizánov počas varšavského povstania v 1944.
Jason Morningstar
2007

Šedé rady boli skautskou organizáciou, ktorej mladí členovia sa významne podieľali na Varšavskom povstaní '44. Máte šestnásť a namiesto toho, aby ste si užívali život, ste sa ocitli v epicentre vojny a celý svet sa vám zo dňa na deň pred očami rúca.

Systém pre štyroch hráčov bez rozprávača je stavaný na tri herné sedenia s predpísanou kostrou deja, ktorý kopíruje historický vývoj povstania a mechanikou, v ktorej sú úspechy postupom času čoraz zriedkavejšie. Príbeh je tiež podporený mriežkou, ktorá poskytuje nápady na scény v závislosti od charakteristiky postavy.

Schauermärchen

Deti, opustená dedina a neznáme hrôzy, ktoré sa v nej skrývajú.
John Wick
2005

Drobná desaťstranová rolová hra o deťoch (ale nie pre deti!), ktoré ostali stratené v opustenej Osade, z ktorej ušli všetci dospelí. Bezútešná prázdnota a najmú dva prízraky, ktoré blúdia Osadou - Pán v klobúku a Belasá pani. Vydajte sa zistiť, prečo deti nemôžu spať a aké iné hrôzy na ne čakajú v dedine.
Minimalistické mechaniky založené na protihodoch kockou (v závislosti od toho, či postava robí činnosť zo strachu alebo vďaka nádeji), ktoré umožnia za každý úspech zaviesť do hry jeden fakt. A najmä svojsky strašidelné prostredie na pomedzí rozprávky a hororu.

Frigid Bitch

Banda dedinských povaľačov sa podujala na výpravu do Zámku ľadovej kráľovnej, kde chcú roztopiť jej srdce.
Alexander Cherry
2004

Banda dedinských povaľačov sa vybrala (viac z chvastúnstva než dobrovoľne) na výpravu, v ktorej zlyhali i tí najudatnejší bojovníci kraja. V Zámku opradenom legendami býva zakliata Ľadová kráľovná a legenda hovorí, že len najchrabrejší muž dokáže zlomiť jej srdce. Budú si títo niktoši dôverovať? Alebo si podrazia nohy? Hra na jedno sedenie, niekedy označovaná ako "Mountain Witch Lite" má jednoduché mechaniky a rozprávkovú tematiku, ktorú si možno zahrať i s deťmi.

Shadows

Extrémně jednoduchá povídací hra o tom, že někdy toho kolem sebe vidíte víc, když světlo zhasne
Zak Arntson
2002

Shadows je laskavě horrorová, tajuplná či dobrodružná hra určená pro malé děti s jedním dospělým jako vypravěčem, ale velmi zábavná i pro dospělé. Systém je naprosto minimalistický a výborně přispívá k atmosféře hry, nedočkáte se tu ovšem žádných mechanicky důležitých rozhodnutí. Hráči mají velkou moc nad příběhem na úkor vypravěče. Hra je primitivní na pochopení a snadno hratelná "po paměti". Hodí se především na jednorázové, tři až čtyři hodiny trvající hry o bandičce dětí v cizím, temném, tajuplném domě.

Prince Valiant

Jednoduché, mýticko-středověké RPG zasazené do doby Artušovských legend, inspirované slavným komixem
Greg Stafford
1989

Prince Valiant je hra, jež se zaměřuje jak na úplné začátečníky na poli RPG, tak i na zkušené hráče. Děj zasazuje hráče do rolí rytířů kulatého stylu, kteří podnikají dobrodružné výpravy za slávou. Hra nabízí dvě úrovně hraní: základní a pokročilou. Ta základní používá jednoduché vyhodnocování pomocí hodu několika mincemi a mimoto poskytuje řadu obecných rad pro hraní RPG a triků pro Vypravěče. V rozšířené hře se možnosti hráčů zvětšují: hra zavádí i jiné role, přenáší vypravěčské pravomoce i na jiné hráče, pomocí zlatých hvězdiček odměňuje hráče za dobré hraní a obsahuje různé další, na svou dobu celkem převratné prvky.

Little Fears

Hororová hra pojednávající o dětském děsu
Jason L. Blair
2001

Little Fears je hororová hra v roli bezbranných dětí v našem světě, kde strašidla ze skříně opravdu existují a jejich jediným cílem je zbavit svět dětské nevinnosti. Pravidla hry jsou velmi jednoduchá a snaží se podpořit u hráčů dětský pohled na svět, jež je konfrontován s temnou a děsivou pravdou: nejste tu sami, ale nikdo vám neuvěří. Hra umožňuje dva typy příběhu, jeden více nadpřirozený (strašidla a jejich domov, země za skříní), druhý více reálný (čeho všeho jsou lidé schopní, dostanou-li se do vlivu strašidel). Ač je místy trochu kontroverzní, hra svého času zaznamenala velký úspěch.

Dobrodružná hra Pán prstenů

Hra ze světa Tolkienovy Středozemě, určená především dětem a začátečníkům
Mladá Fronta
1993

Český překlad hry „The Lord of the Rings Adventure Game“, který u nás publikovala Mladá fronta. Hráči v prostředí Středozemě prožívají příběhy ve stylu Hobita či Pána prstenů. Z dnešního pohledu je hra systémově zastaralá, nicméně přesto má své kouzlo. Je totiž určena dětem a učí je hraní RPG krůček po krůčku – působí tak jako pěkný výukový materiál. Spolu s pravidly vyšlo i několik rozšiřujících knih s dobrodružstvími, která jsou sice velmi lineární a svázaná, ale zároveň mají sympatickou Tollkienovskou atmosféru. Pěkná hra, na níž se děti mohou učit RPG, bohužel se skoro nedá sehnat.

Syndikovat obsah