bodový nákup

Hra nemá žádné kategorie či archetypy postav. Místo toho dostanou všichni hráči přidělený určitý počet bodů, za něž si poté zcela volně nakoupí schopnosti a vlastnosti svých postav.

Astrální doupě

Český fantasy systém s orientáciou na komplexnejšiu simuláciu šermiarskeho súboja a množstvo dovedností.
Petr Novotný
2013

Český fantasy systém vychádzajúci z tradície Dračího doupěte a Stínu meče so silnou orientáciou na hráčov, ktorí uprednostňujú realistickejší súbojový systém výmenou za komplexnejšie vyhodnocovanie jednotlivých akcií, obohatený o veľké množstvo inšpiratívnych dovedností a o jednotný mechanizmus bodového nákupu.

Čas pro hrdiny

Univerzální realisticko-taktické RPG
Jan "Jerson" Průcha
2007

Univerzální RPG s dovednostním systémem a možností vytvářet srovnatelně silné i rozdílné postavy. Hráči mají velké pravomoci při popisování výsledků činnosti svých postav. Hlavní důraz je kladen na herní fikci, která je v případě potřeby převedena do čísel, vyhodnocena a číselné výsledky opět interpretovány slovně. Pro tyto účely má poměrně těsné provázání slovního popisu s numerickými hodnotami. Přes široký záběr používá pouze jedinou mechaniku a díky tomu lze pravidla rozšiřovat a doplňovat, aniž se naruší vyvážení.

Savage Worlds

Jednoduchý, rychlý a univerzální dovednostní systém řízený heslem „Fast, Furious, Fun!“
Shane Lacy Hensley
2003

Dovednostní systém navržený s důrazem na rychlost a svižnost. Na 159 stran se vešlo vše, co by jste v klasické hře čekali; tvorba postavy, vybavení, mechaniky pro boj i mimo něj, seznam kouzel, bestiář a sekce pro vypravěče. Všechny postavy se dělí na Wild Cards, což jsou ty příběhově dúležité a mají mnoho výhod, a na Extras, což jsou pěšáci, civilisti a jiné nevýrazné postavičky. Vlastnosti nejsou dány číslem, ale druhem kostky, kterou se háže proti cílovému číslu. A Hráči krom vlastních hrdinů ovládají i své spojence.

Navíc Pinnacle nelení a vydává připravené světy/kampaně; namátkou Deadlands, Solomon Kane, Pirates of the Spanish Main, Low Life, Necessary Evil a další.

Hrdinové Světů (beta)

Domácí sci-fi systém vycházející z pravidel Hrdinové Fantasy
Tomáš Jotov
2009

Vítejte ve světě zničeném katastrofou nebývalých rozměrů, ve světě kybernetiky, genetiky a technologií, které již dávno přesáhly potřeby lidstva, ve světě mimozemských civilizací a kosmických výprav...

Hrdinové Světů (HS) jsou původní česká sci-fi hra na hrdiny, která vychází z pravidel Hrdinové Fantasy verze 2.0. Oproti Hrdinům Fantasy přinášejí Hrdinové Světů pravidla pro střelné, plasmové a laserové zbraně, psioniku, řízení exoskeletů, kosmické souboje a další technologické vymoženosti, které se ve fantasy světech běžně neobjevují.

Star Wars d6

Legendárne RPG zo sveta Star Wars
West End Games
1987

Kedysi dávno v jednej ďalekej, preďalekej galaxii... Postavte sa tyranii galaktického Impéria, lietajte na lodiach rýchlejších ako svetlo, a chopte sa svetelného meča v neľútostných dueloch so Sithmi. Táto hra zo známeho sci-fi sveta Star Wars je v srdci klasickým systémom, ktorý používa bank d6 kociek a kladie dôraz na akciu. Zaujímavým prvkom je, že GM v nej nie je len nestranný rozhodca, hrá totiž aj za temnú stranu Sily a snaží sa postavy zviesť na cestu zatratenia. Hráč nikdy nevie, ktorá z týchto rolí GMa s ním práve komunikuje. Hra sa stala známou aj preto, že bola jedným z hlavných referenčných materiálov na svet Star Wars.

Wilderness of Mirrors

Hra o superšpiónoch, zrade a časovom strese
John Wick
2006

Málopravidlová hra, ktorá si kladie za cieľ zachytiť atmosféru špiónskeho žánru a la James Bond, Alias či Mission Impossible. Autor identifikuje tri hlavné prvky (plánovanie, zrady a časový stres) a z nich vytvára mechaniky tejto jednoduchej hry. Postavy ako kompetentní špióni dokážu robiť aj veci mimo svojej oblasti špecializácie, stojí ich to však viac námahy. Vďaka unikátnej mechanike plánovania je už samotná príprava súčasťou hry.

Dzikie Pola: Rzeczpospolita w ogniu

Historická hra zasazená do Polska 17. století
MAX PRO
2005

Již druhá edice „šlechtické“ RPG Dzikie Pola vám umožní zahrát si hry jak z románů Henryka Sienkiewicze. V rolích příslušníků hrdé polské szlachty se můžete toulat celou Rzeczypospolitou v bouřlivém 17. století a zažívat jedno dobrodružství za druhým, ať již při vojenských taženích, intrikách na magnátských dvorech, divokých soubojích na šavle či politikaření na sejmu a sejmících. Hra má vlastní dovednostní systém založený na hodu d20, to hlavní na ni jsou však obsáhlé popisy historických událostí, reálií a vůbec všeho ze staré polsko-litevské unie.

ČaroDej

Málopravidlový domáci systém pre klasické hranie dobrodruhov vo fantasy žánri.
Zsolt Varga
2006

Slovenský, rozsahovo malý, systém, ktorý prináša všetky základné elementy pre klasické hranie tradičných postáv-dobrodruhov, ktorí bojujú mečom a mágiou voči rôznym príšerám a prekážkam sveta. Pravidlá a filozofie známe z klasických systémov sú síce zredukované na minimum, ale skúsený hráč si nájde analógie pre boj, kúzlenie, zručnosti i jednoduchú tvorbu postáv spolu s niekoľkými konkrétnymi príkladmi. K dispozícii dáva vyhodnocovací systém založený na banku kociek a tvorbu postáv cez pravidlový nákup.

Mutants & Masterminds

Hra na superhrdiny a superpadouchy, kteří jakoby vypadli z nějakého komixu...
Stephen Kenson
2005

Již druhá edice hry na superhrdiny v silně upraveném d20 systému, který používá bodovou tvorbu postav a je upraven pro rychlejší hraní s použitím jediné kostky, které posléze insiprovaly hru True20. Hra nabízí celou řadu superhrdinských typů, které pokrývají celu škálu hlavních komixových protagonistů. K dispozici je také celá řada herních prostředí z nichž základním je Freedom City, kde superhrdinové a superzlosyni existují už od nepaměti a v hojném počtu...

Dying Earth

Situační fantasy RPG na motivy díla Jacka Vance.
Robin D. Laws, John Snead, Peter Freeman
2001

Hra vytvořená na motivy díla Jacka Vance, odehrávající se ve vzdálené budoucnosti, kdy slunce už dohořívá. Vláda vědy už dávno skončila, země je pokrytá ruinami a nastoupila magie. Hra je situační fantasy s důrazem na danou scénu, nikoliv epické tažení. Postavy se zabývají tím, jak se pomstít tomu, kdo je naposledy urazil, snaží se vylhat z účtů v hostinci, které si nemohou dovolit, svádí chrámové panny nebo prchají před davem zuřivých nespokojených zákazníků, které podfoukli. Design hry se proto soustředí na navození odpovídajícího žánru a zejména interakci mezi hráči a protivníky ať už v boji nebo v nejrůznějším přesvědčování.

Fvlminata: Armed with Lightning

Odpověď na otázku, co by se stalo, kdyby starověký Řím disponoval střelným prachem.
Jason E. Roberts, Michael S. Miller
2001

Fvlminata je hra odehrávající se v pozměněném starověkém světě, kde jeden Říman nezemřel jak měl a místo toho vynalezl střelný prach, jehož latinský název je právě "fulminata". A snad si umíte představit, jak to změnilo ubírání světa. Po stránce popisu prostředí je hra velmi bohatá štědrá, na druhou stranu systémově je velmi skoupá, jedná se relativně jednoduchou mechaniku, která používá autentické kostky starověkých Římanů - tzv. tali (osmistěnná kostka s dvakrát se opakujícími čísly I, III, IV a VI).

The Shadow of Yesterday

Pulpová, romantická sword and sorcery hra v post-katastrofickom svete.
Clinton R. Nixon
2004

TSoY je veľmi ľudská sword and sorcery hra, odohrávajúca sa v zničenom a znovuzrodenom svete Near. Po zásahu planéty meteorom sa rozpadlo mocné impérium a na jeho ruinách povstali nové kultúry. Svet je netradičný a inšpiratívne popísaný. Zameriava sa na témy ako láska, násilie, sex, otroctvo či závislosť. Je to akoby pulpová fantasy napísaná autorkou Búrlivých výšin. TSoY v sebe spája to najlepšie zo štandardného fantasy hrania s moderným, príbehovým systémom, ktorý zabezpečuje, aby hra bola zameraná na to, čo hráčov najviac zaujíma. Wiki forma pravidiel je zdarma. Preložená bola systémová časť pravidiel, použiteľná aj v iných žánroch.

Fallout Pen and Paper

Postapokalyptická hra založená na stejnojmenné sérii počítačových her
Jason Mical
2000

Fallout se odehrává ve světě po třetí světové válce, kdy zbytky lidské rasy opustily podzemní kryty a pokoušejí se znovuosídlit radioaktivní pustinu. Najdete tu nájezdníky, supermutanty, ozářené lidi se spálenou kůží i mysteriozní Bratrstvo oceli... hra stylově navazuje na 50. léta, kdy paranoia světové války dostoupila vrcholu. Fallout PnP používá, stejně jako počítačová hra, takzvaný systém SPECIAL - ten připomíná GURPS, z nějž ostatně vzešel. Jde o poměrně snadno pochopitelný, leč místy komplikovaný, dovednostní systém s bodovým nákupem vlastností.

Tri-Stat dX

Univerzálny a škálovateľný RPG systém, vhodný pre rozličné úrovne hrdinskosti a epickosti
Guardians of Order
2003

Tri-Stat dX je jednotný systém používaný v produktoch Guardians of Order, ktorý berie do úvahy rozličnú úroveň moci postáv a ich schopností. Na rozlíšenie sa používajú odlišné kocky, od 2 štvorstenných kociek pre ľudí až po dvanásťstenné kocky pre polobohov. Ďalším špecifikom je nakupovanie atribútov a schopností postáv za charakterové body pri tvorbe postavy. Spomínaná univerzálnosť a všeobecnosť môže niektorým hráčom vadiť, pretože veľa pravidiel a atribútov je voľne interpretovateľných a je potrebné vytvoriť si ich aplikáciu vo vlastnej hre (najmä čo sa týka mágie a superhrdinských schopností).

GURPS

Komplexní univerzální systém zakládající si na maximální realističnosti
Steve Jackson Games
2004

GURPS je dnes již klasikou na poli RPG her. Má dovedností systém a bodovou tvorbu postavy, kdy za výhody a přednosti se musí platit, kdežto za nevýhody a slabiny dostáváte body navíc. Základní pravidla jsou nezávislá na světě a žánru, je však možné dokoupit si aplikace pro fantasy, sci-fi, nemrtvé, western, atd... GURPS nabízí jednoduché „jádro“ systému, na něž se nepovinně nabalují složitější, realističtější pravidla pro cokoliv, od rytířských turnajů až po souboje vozidel. Právě fakt, že v základní knize najdete pravidla na všechno, je jedním z největších lákadel této hry.

Syndikovat obsah