bez vypravěče

Fiasco

Jednorazové hranie bez rozprávača o skvelých ambíciách a plánoch, ktoré skončili úplnou katastrofou.
Jason Morningstar
2009

Fiasco je inšpirovaný filmami, kde veľké plány skončili úplnou katastrofou. Zahráte si za bežných ľudí, ktorých ambície boli silnejšie než sebaovládanie. Príbehy, kde sa všetko, čo sa mohlo dobabrať, dobabralo, ostala v nich kopa mŕtvol a takmer všetko v úplnom rozvrate. Nebudete si istí životom, ani povesťou, možno získate bolestivé skúsenosti, a ak budete mať šťastie, budete na tom tak ako na začiatku. Fiasco je hra bez rozprávača pre 3-5 hráčov, kde prípravu urobíte spoločne a celé sedenie odohráte za pár hodín. Systém je na hrane rolových hier, kde sa temer nehádže kockami, mechaniky sú úplne minimalistické a úspech či neúspech vám určia ostatní hráči.

Universalis

RPG pro příběhy bez hranic
Ralph Mazza, Mike Holmes
2002

V Universalis hráči vytváří společný svět a příběh, přičemž všichni hráči stejné možnosti a pravomoce. Vaše schopnost ovlivňovat vše co se v příběhu děje je ovlivněna počtem mincí, které máte k dispozici a za které kupujete vlastnosti prostředí nebo postav. Díky jednoduchým základům mají hráči možnost postupně přidávat nová pravidla a tak si lépe přizpůsobit hru svým potřebám. Právě pro tyto vlastnosti se Universalis používá i jako prostředek pro vytváření světů pro kampaně v jiných hrách.

Montsegur 1244

Príbehová hra o umieraní na hranici za svoju vieru
Frederik J. Jensen
2009

Príbehová hra bez rozprávača pre 3-6 hráčov stvárňujúcich čiastočne predpripravené postavy Katarov počas obliehania Montseguru. Hra je pevne štrukturovaná do štyroch dejstiev so stanoveným počtom scén, ktoré prevedú postavy hlavnými obdobiami obliehania až k záverečnej kapitulácii. Pri nej sa protagonisti rozhodujú medzi zrieknutím sa viery alebo smrťou na hranici. Hráči počas hry vykresľujú motivácie svojich postáv k tomuto rozhodnutiu. Využívajú pri tom karty, ktoré sú súčasťou hry - scénické (atmosferické popisy) a príbehové (nečakané dejové zvraty, nové zápletky). Hra trvá asi 3-6 hodín.

Remember Tomorrow

Hra príbehov blízkej budúcnosti s príchuťou cyberpunku Williama Gibsona.
Gregor Hutton
2010

Vezmite terajší svet a posuňte ho o dvadsať minút dopredu. Ľudia presúvajúci sa z miesta na miesto, lietadlá, tok peňazí, kriminalita, korporácie, dnes Londýn, včera Bejrút. Svet ovplyvnený Williamom Gibsonom s príchuťou cyberpunku a dávkou akcie.
Hra bez rozprávača, so silnými príbehovými právomocami, kde hráči na striedačku zavádzajú scény a mechanikami, ktoré umožňujú obetovať pozitívne aspekty postavy za vyššiu mieru úspechu.

Chuť Magie

Odlehčená hra z prostředí magické školy.
Pavel "Goran" Veselský
2008

Chuť magie je systémově i tématicky lehčí hra o problémech, patáliích a vzájemném hašteření učitelů na magické škole. Na rozdíl od Harryho Pottera je magie v této hře návyková a dostává mágy do "nálady", ve které dělají blbosti. V Chuti magie není Vypravěč, zastoupí ho hráči systémově motivovaní k vyvolávání konfliktů, případně hrající NPC místo své nepřítomné postavy.

Grey Ranks

Tragické príbehy detských partizánov počas varšavského povstania v 1944.
Jason Morningstar
2007

Šedé rady boli skautskou organizáciou, ktorej mladí členovia sa významne podieľali na Varšavskom povstaní '44. Máte šestnásť a namiesto toho, aby ste si užívali život, ste sa ocitli v epicentre vojny a celý svet sa vám zo dňa na deň pred očami rúca.

Systém pre štyroch hráčov bez rozprávača je stavaný na tri herné sedenia s predpísanou kostrou deja, ktorý kopíruje historický vývoj povstania a mechanikou, v ktorej sú úspechy postupom času čoraz zriedkavejšie. Príbeh je tiež podporený mriežkou, ktorá poskytuje nápady na scény v závislosti od charakteristiky postavy.

Vendetta

Renesanční drama, ve kterém se hráči snaží přemoci ostatní hráče a stát se vládcem městského státu.
Jonáš a Kryštof Ferencovi
2009

Hra se odehrává v jednom z italských městských států v průběhu renesance, kde spolu šlechtické rody soupeří o moc a diadém prince města. Tento střet je doprovázen halasným řinčením halaparten, zvoněním schiavon, stejně jako tichým zpěvem dýk vrahů a symfonií jedů a zrady. V popředí stojí machiavellistické bezohledné prosazování zájmů a shakespearovské drama. Vendetta je založena na pravidlech, které umožňují vytváření scén a vyhodnocování konfliktů bez přítomnosti Vypravěče (tzv. GM-less hra). Všichni hráči zde rozvíjejí příběh za vlastní stranu a zapojují se do hry za samostatnou stranu nelítostného zápasu. Původně vznikla pro soutěž RPG Kuchyně (později byla přepracována).

Shab-al-Hiri Roach

Satira na univerzitné intrigy, ktoré ovplyvňuje sumerský chrobák ovládajúci mysle.
Jason Morningstar
2005

Anglická univerzita, rok 1919. Akademické intrigy o vplyv a postavenie sú samozrejmosťou. To všetko úplne prevráti jeden stratený chrobák, ktorý ovládal mysle sumerských vládcov a teraz túži zničiť ľudstvo. Postaví vás pred závažnú dilemu: dokážete ho prehltnúť? Nie? Ani v prípade, že vám predĺži funkčné obdobie? Kompetitívna hra, v ktorej víťazí hráč s najvyšším rešpektom... ale len v prípade, že nie je ovládaný Chrobákom. Jednorazová hra bez prípravy, kociek a rozprávača, ale zato s ťahaním kariet, ktoré vám prikazujú/odporúčajú správanie v scéne, s pevnou štruktúrou scén počas šiestich akademických udalostí, je temnou a absurdnou satirou na univerzitný život.

A Penny For My Thoughts

bezkocková hra silne orientovaná na príbeh, kde si ludia so stratou pamäti vzájomne pomáhajú rekonštruovať svoje spomienky
Paul Tevis
2009

Pravidlovo veľmi jednoduchý systém s pevnou štruktúrou, v ktorom ako jeden z pacientov trpiacich stratou pamäti hľadáte kým vlastne ste. Bola vám podaná špeciálna droga Mnemosin prepájajúca vedomie takto postihnutých ľudí a tak si navzájom snažíte svoje stratené spomienky pripomenúť. Na rozdiel od vačšiny iných hier za vašu postavu práve v tých najpodstatnejších momentoch rozhodujú iní. Navrhujú možnosti čo ste v danej chvíli urobili a vy si jednu z nich musíte vybrať a stavať svoj pribeh na nej ďalej pričom odmeníte hráča ktorý navrhol to čo sa vám páči najviac. Spomienky totiž nemusia byť iba príjemné a niekedy zistíte že ste úplne iným človekom ako ste sa videli na začiatku.

Dirty Secrets

Detektívna hra pre jedného hráča a dvoch až štyroch GMov, v ktorej preskúmate špinavé uličky svojho rodného mesta
Seth Ben-Ezra
2007

Korupcia, zrada, podvody a vraždy vo vašom meste. Preveďte jedného vyšetrovateľa zložitou pavučinou v hone za najťažšie uloviteľnou korisťou: pravdou... a možno budete sami prekvapení tým, čo nájdete. Hra obsahuje veľmi inovatívny spôsob, ako Vám umožniť hrať detektívku bez toho, aby bol vopred pripravený príbeh či známy páchateľ... zločiny Vám budú vznikať pod rukami samy priamo počas hry. Výsledkom sú zaujímavé príbehy o morálke a ľudských nedostatkoch.

Breaking the Ice

Vytvorte príbeh o vzniku vzťahu medzi dvoma ľudmi - od prvotnej iskry až po milostný vzťah
Emily Care Boss
2005

Dvaja hráči a netradičná téma - príbeh vznikajúcej lásky. Od prvého stretnutia, cez spoznávanie, zaľúbenie sa až k finálnemu rozhodnutiu. Bude z toho ľubostný vzťah alebo sa ich cesty rozídu? Postavy sú generované slovnou sieťou a tzv. výmenou (hráči si vzájomne vymenia niektoré črty postáv). Hráči sa potom striedajú pri vytváraní scén v rámci troch rande. Opismi prvotného dojmu, a zavádzania pozitívnych a negatívnych prvkov, ktoré postretnú jednotlivé postavy získavate kocky, ktoré rozhodnú, či je medzi vami niečo spoločné. Hra vyšla najprv vo voľne stiahnuteľnej verzii, neskôr vydala autorka tlačou rozšírenú a vylepšenú verziu.

Mexican Standoff

Vyprávěcí gangsterka o lžích, zradách, nepovededené loupeži a jedné hoře peněz.
Timothy Walters Kleinert
2006

Velmi jednoduchá vyprávěcí hra, jejíž hraní zabere jen pár minut. Vtělíte se do kůže gangsterů, kteří se vracejí z nepodařené loupeže, míří na sebe pistolemi a hádají se o rozdělení lupu. Pistolnící se navzájem osočují z chyb a zrad, které při akci zavinili, a cílem je svést na něhokoho vinu a zbavit se ho, aby se peníze dělily na co možná nejméně částí. Příběh se vypráví retrospektivně svalováním viny. Vše, co bylo řečeno, se stává faktem. Protože zbraně jsou neklidné a pistolníci také, čas od času vystřelí, několik mrtvých padne k zemi a hádka pokračuje, dokud se všichni nedomluví na dělení, nebo nezbude jen jeden.

De Profundis: Letters from Abyss

Lovecraftovské RPG hrané pomocí dopisů.
Michael Oracz
2001

De Profundis je hororová hra inspirovaná dílem H. P. Lovecrafta a snaží se v hráčích vzbudit přímý prožitek toho, že jsou hrdiny Lovecraftova díla. Hra se hraje pomocí dopisů (a tímto stylem je i psána) v nichž hráč přistupuje na paranoidní až hororové vnímání světa a kde drobnými detaily naznačuje přítomnost čehosi cizího, temného... jiného. Alternativně se nabízí i verze pro sólové hraní, pokud nenajdete nikoho, s kým byste si mohli dopisovat.

Pantheon and other roleplaying games

Pět her v nichž se hráči střídají po větách v popisu děje ve snaze zvítězit na body...
Robin D. Laws
2000

Pět her vměstnaných na pouhých 24 stran s nejrůznějšími náměty od podivných událostí na podmořské stanici, přes námět typu godzilla, otevírání poslední vůle, party kriminálníků, která se dělí o lup až po Pantheon - stvoření světa bohy. Všechny hry užívají stejný princip v němž se hráči střídají po větách ve vyprávění příběhů svých postav a po skončení hry dostanou podle svých aktivit body. Hráči mají možnost taktizovat a vzájemně si věty měnit nebo negovat pomocí žetonů a kostek...

Polaris

Tragická hra bez vypravěče, v níž postavami jsou mýtičtí rytíři dalekého severu
Ben Lehman
2005

Polaris je hra s velmi poetickým a tragickým prostředím - vždyť postavami jsou rytíři Řádu hvězd, kteří svádí marný a předem prohraný boj s démony Úsvitu o osudy celého světa. Hra nemá Vypravěče, účastní se jí 3-5 hráčů, kteří se střídají v samostatných scénách. Úlohu vypravěče zastávají každému hráči jeho spoluhráči, z nichž každý má na starosti nějakou oblast příběhu a prostředí (jeden překážky a nepřátele, další blízké vztahy, atd...). Hra se může pyšnit i mnohými dalšími inovativními mechanikami, například systémem vyhodnocování, který používá nejen kostky, ale i rituální fráze a řečnické obraty s jasně danými efekty.

Syndikovat obsah