bez přípravy

Některé hry jsou psány tak, aby je bylo možné vzít a prakticky okamžitě hrát. Jistá příprava - například naučení se pravidel či tvorba postav - je samozřejmě nutná vždy, nicméně hry "bez přípravy" ji usnadňují. Hlavně pak počítají s tím, že hráči ani vypravěč se nepřipravují mezi sezeními. Žádná připravená dobrodružství či příběhy, čistá improvizace.

Fiasco

Jednorazové hranie bez rozprávača o skvelých ambíciách a plánoch, ktoré skončili úplnou katastrofou.
Jason Morningstar
2009

Fiasco je inšpirovaný filmami, kde veľké plány skončili úplnou katastrofou. Zahráte si za bežných ľudí, ktorých ambície boli silnejšie než sebaovládanie. Príbehy, kde sa všetko, čo sa mohlo dobabrať, dobabralo, ostala v nich kopa mŕtvol a takmer všetko v úplnom rozvrate. Nebudete si istí životom, ani povesťou, možno získate bolestivé skúsenosti, a ak budete mať šťastie, budete na tom tak ako na začiatku. Fiasco je hra bez rozprávača pre 3-5 hráčov, kde prípravu urobíte spoločne a celé sedenie odohráte za pár hodín. Systém je na hrane rolových hier, kde sa temer nehádže kockami, mechaniky sú úplne minimalistické a úspech či neúspech vám určia ostatní hráči.

Sweet Agatha

Rekonštrukcia príbehu zmiznutej Agáty dvoma hráčmi pomocou rozstrihanej zbierky fotografií z jej bytu.
Kevin Allen Jr.
2008

Jedno ráno Agatha zmizla bez stopy, bez toho, aby si zo svojho bytu čokoľvek vzala a nechala vás samého v jej byte. V tejto hre/interaktívnom románe nemáte žiadne kocky, ani pravidlá, len poster s niekoľkými radami a tridsaťstranový denník plný fotografií z jej okolia, ktorý rozstriháte na kúsky. Jeden hráč tvorí príbeh a druhý mu podsúva stopy z denníka, a počas desiatich scén spolu zrekonštruujete príbeh Agáty i vás.

Universalis

RPG pro příběhy bez hranic
Ralph Mazza, Mike Holmes
2002

V Universalis hráči vytváří společný svět a příběh, přičemž všichni hráči stejné možnosti a pravomoce. Vaše schopnost ovlivňovat vše co se v příběhu děje je ovlivněna počtem mincí, které máte k dispozici a za které kupujete vlastnosti prostředí nebo postav. Díky jednoduchým základům mají hráči možnost postupně přidávat nová pravidla a tak si lépe přizpůsobit hru svým potřebám. Právě pro tyto vlastnosti se Universalis používá i jako prostředek pro vytváření světů pro kampaně v jiných hrách.

Lady Blackbird

Predpripravený príbeh miešajúci rozprávkovosť Hviezdnych vojen s pulpovou literatúrou.
John Harper
2010

Romantický príbeh plný zvratov zasadený do zvláštneho sveta plného balvanov obiehajúcich vyhasínajúcu hviezdu, ktorým prelietavajú čudesne vyzerajúce lode. Lady Blackbird uteká pred naplánovaným sobášom a najíma si loď menom Sovička, ktore velí známy odpadlík a pašerák Cyrus Vance. Vezie ju za jej milým, pirátskym kapitánom Uriahom Flintom, keď ich uprostred cesty prepadne imperiálny krížnik. Podarí sa im ujsť a vyslobodiť sa? Samostatne stojace dobrodružstvo kombinujúce romantiku Hviezdnych vojen s pulpovými dobrodružstvami s predpripravenými postavami, a jednoduchým systémom v duchu Solar Systému.

Previous Occupants

Krátka jeepforma s dvoma dejovými líniami. Kam povedú hádky manželského páru? Kam povedie vzťah dvoch mladých ľudí?
Frederik Berg Østergaard a Tobias Wrigstad
2010

Jeepformová hra v troch dejstvách pre štyroch hráčov a Pána hry o vysporiadavaní sa so zmenami, ktoré sa dejú v ľudoch, zasadená do duchárskeho príbehu. Hráči odohrajú udalosti v dvoch paralelných dejových líniách: jedna o mladej dôverčivej láske a rozvoji sexuality posadená oproti horkému nefungujúcemu manželstvu, ktoré končí násilím a nešťastím. Duchovia minulosti ovplyvňujú budúcnosť a koniec, ktorý je úplne v rukách hráčov.

Kouzlem a mečem

Kompaktné pravidlá pre hranie sword-and-sorcery bez obsiahlej prípravy
Mytago.cz
2010

Český variant Dungeon Squadu vo forme kompaktnej hry, kde v jednej škatuľke dostanete všetko, čo potrebujete na rýchlu hru klasického hrania v duchu starej školy. Minimalistické pravidlá sú rozšírené a sprehľadnené, čím sa snažia ešte viac uľahčiť cestu začiatočníkom, či netrpezlivým hráčom, ktorí sa už nevedia dočkať nakopávania zadkov orkov či iných notorických známych príšer. Oproti pôvodnej predlohe získate bonusovú sériu dobrodružstiev, niekoľko miniatúr a sadu kociek.

Remember Tomorrow

Hra príbehov blízkej budúcnosti s príchuťou cyberpunku Williama Gibsona.
Gregor Hutton
2010

Vezmite terajší svet a posuňte ho o dvadsať minút dopredu. Ľudia presúvajúci sa z miesta na miesto, lietadlá, tok peňazí, kriminalita, korporácie, dnes Londýn, včera Bejrút. Svet ovplyvnený Williamom Gibsonom s príchuťou cyberpunku a dávkou akcie.
Hra bez rozprávača, so silnými príbehovými právomocami, kde hráči na striedačku zavádzajú scény a mechanikami, ktoré umožňujú obetovať pozitívne aspekty postavy za vyššiu mieru úspechu.

Dungeon Squad

Svižná, minimalistická pravidla pro prolézání jeskyní a rubání nepřátel
Jason Morningstar
2005

RPG pro netrpělivé hráče, kteří nechtějí čekat, ale raději by okamžitě nakopali pár zadků. Klasická fantasy hra, v níž kouzelníci a válečníci zabíjejí skřety a drancují zříceniny hradů, s tím podstatným rozdílem, že mezi otevřením příručky a odděláním prvního nepřítele uplyne zhruba tak 30 vteřin. Hra je minimalistická a má svižná pravidla – rychlá tvorba postavy založená na rozdělení kostek tří povoláním (bojovník, čaroděj, dobrodruh), jednoduchá nadhazovací mechanika, netradiční řešení nákupu a výbavy či třeba zlepšování postavy utrácením zlaťáků nalezených v jeskyni. Původně vznikla v soutěži o 24hodinové RPG.

Grey Ranks

Tragické príbehy detských partizánov počas varšavského povstania v 1944.
Jason Morningstar
2007

Šedé rady boli skautskou organizáciou, ktorej mladí členovia sa významne podieľali na Varšavskom povstaní '44. Máte šestnásť a namiesto toho, aby ste si užívali život, ste sa ocitli v epicentre vojny a celý svet sa vám zo dňa na deň pred očami rúca.

Systém pre štyroch hráčov bez rozprávača je stavaný na tri herné sedenia s predpísanou kostrou deja, ktorý kopíruje historický vývoj povstania a mechanikou, v ktorej sú úspechy postupom času čoraz zriedkavejšie. Príbeh je tiež podporený mriežkou, ktorá poskytuje nápady na scény v závislosti od charakteristiky postavy.

Shab-al-Hiri Roach

Satira na univerzitné intrigy, ktoré ovplyvňuje sumerský chrobák ovládajúci mysle.
Jason Morningstar
2005

Anglická univerzita, rok 1919. Akademické intrigy o vplyv a postavenie sú samozrejmosťou. To všetko úplne prevráti jeden stratený chrobák, ktorý ovládal mysle sumerských vládcov a teraz túži zničiť ľudstvo. Postaví vás pred závažnú dilemu: dokážete ho prehltnúť? Nie? Ani v prípade, že vám predĺži funkčné obdobie? Kompetitívna hra, v ktorej víťazí hráč s najvyšším rešpektom... ale len v prípade, že nie je ovládaný Chrobákom. Jednorazová hra bez prípravy, kociek a rozprávača, ale zato s ťahaním kariet, ktoré vám prikazujú/odporúčajú správanie v scéne, s pevnou štruktúrou scén počas šiestich akademických udalostí, je temnou a absurdnou satirou na univerzitný život.

Časy se mění

Jednoduchá hra vyprávějící příběhy komunistických agentů, kteří se vydávají zachránit historii
Jiří Petrů
2009

Po vynálezu stroje času se Sovětský svaz stal pánem nejen země, vesmíru a počasí, ale zároveň i dějin. Bohužel, imperialisté nikdy nespí a tropí naschvály. Historie se kroutí. Časy se mění. Je třeba jednat, a tak se v této hře vžijete do role neohrožených soudruhů a soudružek, kteří se vydávají zpět do minulosti, aby napravili škody napáchané západními škůdci. Tato maximálně jednoduchá hra je psána jako jeden velký úvod ho hraní RPG, který provede hráče za ručičku od naprostých základů až po tvorbu vlastních zápletek.

A Penny For My Thoughts

bezkocková hra silne orientovaná na príbeh, kde si ludia so stratou pamäti vzájomne pomáhajú rekonštruovať svoje spomienky
Paul Tevis
2009

Pravidlovo veľmi jednoduchý systém s pevnou štruktúrou, v ktorom ako jeden z pacientov trpiacich stratou pamäti hľadáte kým vlastne ste. Bola vám podaná špeciálna droga Mnemosin prepájajúca vedomie takto postihnutých ľudí a tak si navzájom snažíte svoje stratené spomienky pripomenúť. Na rozdiel od vačšiny iných hier za vašu postavu práve v tých najpodstatnejších momentoch rozhodujú iní. Navrhujú možnosti čo ste v danej chvíli urobili a vy si jednu z nich musíte vybrať a stavať svoj pribeh na nej ďalej pričom odmeníte hráča ktorý navrhol to čo sa vám páči najviac. Spomienky totiž nemusia byť iba príjemné a niekedy zistíte že ste úplne iným človekom ako ste sa videli na začiatku.

A Dirty World

Žánrová hra v duchu film noir
Greg Stolze
2008

Autor hry Godlike prináša novú inkarnáciu svojho One-Roll-Engine (systém jedného hodu), tentokrát zameraný na hranie noirových príbehov o osudových ženách, otrlých ženách a nevinných obetiach, ktoré možno nie sú až také nevinné. Systém sa zameriava na sledovanie morálnych síl a slabín jednotlivých postáv, ktoré sú často v priebehu príbehu veľmi premenlivé. Pôsobí na prvý pohľad možno až príliš abstraktne, ale je ľahký na vysvetlenie a pracuje sa s ním veľmi intuitívne. Hra obsahuje aj generátor zápletiek, ktorý dáva zaujímavé a rozmanité podnety.

Extreme Vengeance

Rýchla a zbesilá hra o akčných filmoch - béčkach
Steve Miller
1997

V tejto hre budete odohrávať príbehy ako vystrihnuté z béčkových filmov 80. a 90. rokov. Systém je rýchly a jednoduchý na používanie, tvorba postáv sa skladá z výberu jedného prídavného a jedného podstatného mena (kniha ponúka zoznam siedmich z každého). Budete teda hrať "zachmúreného policajta" či "akrobatického vedca".

Hra je unikátna v jednej veci: vašou nie je samotný hrdina akčného filmu, ale herec ktorý ho hrá. Môžete teda s tou istou postavou hrať raz sci-fi, inokedy fantasy či druhú svetovú. Vždy však pôjde o divokú akciu s dramatickými efektami. Počas hry váš herec zbiera "skúsenosti" v podobe miery nadšenia, ktorú záber vyvolá vo vašich fanúšikoch.

Wilderness of Mirrors

Hra o superšpiónoch, zrade a časovom strese
John Wick
2006

Málopravidlová hra, ktorá si kladie za cieľ zachytiť atmosféru špiónskeho žánru a la James Bond, Alias či Mission Impossible. Autor identifikuje tri hlavné prvky (plánovanie, zrady a časový stres) a z nich vytvára mechaniky tejto jednoduchej hry. Postavy ako kompetentní špióni dokážu robiť aj veci mimo svojej oblasti špecializácie, stojí ich to však viac námahy. Vďaka unikátnej mechanike plánovania je už samotná príprava súčasťou hry.

Syndikovat obsah