Hrdinové Fantasy

Vložil(a) rpgforum dne
2
Průměr: 1.5 (8 hlasů)
2004
Domácí dovednostní systém pro heroické fantasy příběhy

Hrdinové Fantasy jsou český dovednostní systém pro hraní heroických příběhů ve fantasy světech, který si vystačí s jednou šestistěnnou kostkou. Volnost ve vývoji postav je vyvážena při jejich tvorbě systémem výcvikových balíčků, čímž se HF vyhýbají nelogičnostem známým z jiných dovednostních systémů. Propracovaný, ale vcelku intuitivní soubojový systém předpokládá spíše taktické hraní, ale pravidla poskytují i mnoho opravdu využitelných nebojových dovedností. Přestože základní knihy obsahují i kvalitní úvod a rady pro začátečníky, nesetkali se Hrdinové Fantasy s komerčním úspěchem.

Autoři

Externí recenze a shrnutí

Produkty pro tuto hru

Průměrné hodnocení Seřadit vzestupně Název Vydáno Kategorie Jazyk
2
Průměr: 2 (1 hlas)
Hodnota
40.00
Tajná umění 2004 Rozšiřující příručka Tématické rozšíření Hrdiny Fantasy - kouzla, modlitby, alchymie Čeština
0
Bez hodnocení
Hrdinové Fantasy: Bestiář Pána hry 2004 Rozšiřující příručka Nestvůry a cizí postavy pro Hrdiny Fantasy Čeština
0
Bez hodnocení
Hrdinové Fantasy: Pravidla pro Pána hry 2004 Základní pravidla Příručka pro vedení Hrdinů Fantasy Čeština
0
Bez hodnocení
Hrdinové Fantasy: Pravidla pro postavy 2004 Základní pravidla Tvorba postavy a potřebné herní mechaniky pro Hrdiny Fantasy Čeština

1

Systém je podobně složitý, má místy ale hezčí kresby a grafiku.

Což je asi jediný rozdíl, čtivost a přehlednost. Barevnější tabulky a jsou barevně odlišené, světe div se raději čtu HF než DrD+. 

Jinak je to bratříček DrD+ a tohle malé ukázání světu jim bude muset stačit, protože pak je oba zaženu zpátky do sklepa.

2

V podstatě mnohem lépe pojatý pokus o totéž, co Stín meče - tj. udělat lepší, modernější dračák. Modernější v oné době samozřejmě znamenalo "inspirovaný GURPS". Ale... ve skutečnosti, ta hra není TAK špatná a není to ani klon DrD, ani klon GURPS - i když má tyto zjevné kořeny, tak dokáže jít vlastní cestou - nebo to alespoň zkouší. Autoři měli spoustu zajímavých nápadů, které jsou při zpětném pohledu ne vždy dotažené nebo funkční, ale je vidět, že nad tím skutečně přemýšleli a snažili se (narozdíl od mnoha jiných, kteří u nás sem a tam také... něco vydali).

Jakože - dneska to už samozřejmě hrát nechcete. (Ne, že by to bylo příšerný - jen prostě prakticky cokoliv moderního je mnohem lepší.) Ale oceňme nejen nadšení (s nímž vyšlo několik edic a Hrdinové scifi k tomu - tuším? Nevím jestli je fakt nakonec i publikovali...), ale i přístup a snahu - a výsledek, který je značně lepší, než některé pozdější "perly", které u nás vytvořili někteří pozdější "tvůrci".

1

Hra je nepovedená snad ve všech ohledech. Tvorba postav začne výběrem nezajímavé, nebo klišoidní rasy. Vlastnosti jsou v rozsahu i záporných čísel, to abychom si užili hodně odečítání. Tvorba povolání podle tabulek výcviku vypadala zajímavě, v praxi se ale ukázala jako zbytečně složitá a zdlouhavá. Většinu základních pravidel tvoří boj, ten je největší kámen úrazu a to hlavní co dělá z Hrdinů fantasy nehratelné rpg. V rozšiřující příručky jsem viděl tři. V příručce pro pj je hlavně popsán tuctový svět. V bestiáři jsou vedle absurdních nestvůr, jejichž jméno tvoří náhodně poskládaná písmena, která v celku nejdou ani vyslovit, i velmi nebezpečná zvířata jako zajíc nebo bobr. V příručce Tajemné umění je pár zajímavých nápadů, ale najít je není snadné. Pozitivní je snaha přimět hráče k tvorbě charakteru postavy. Způsob, jakým se toho pravidla snaží docílit je už v dnešní době překonaný. Přemýšlím, jestli dát dvě hvězdičky, protože HF mě přimělo začít dělat na vlastních pravidlech. Ty jsem ale nedodělal. Čistě pravidla si víc jak jednu hvězdu nezaslouží

1

Hra, která vznikla jako volně šiřitelný heartbreaker Drd, před vydáním byla stažena z webu a následně předělána. Z pravidel jsem byl zklamán, nicméně oceňuji odvahu autorů vyzkoušet si vydat rpg v klasické tištěné formě. Hra se nikterak zvlášť nerozšířila, částečně kvůli pochopitelně malému marketingu, částečně proto, že oproti zaběhnutému Drd příliš zajímavého nenabídla.

3

Ano souhlasím první edice byla komplikovanější, ale zase byla komplexnější a dokázala mi nabídnout vícero povolání či směrů, možnost, aby můj kouzelník se uměl trošku i bránit, nebo aby lučišník dokázal v nouzi si oheň rozdělat či světlem si posloužit... Následovala verzi 1.1 - 1.3 s mechanizmi tvorby postav daleko volněji a nyní verze 2.0 ve finální betě, která se sjednocuje s Hrdiny světů a mechanizmy jsou již natolik jednotné a dá se říci i transparentní, že pokud budete chtít zkusit class and level s možností zvyšování atributů, zlepšování se... určitě nebudete zklamáni.

1

Hodnocení na základě přečtení

Pravidla jsem si koupil v naději, že dovednostní systém bude příjemný a použitelný. Bohužel jsem měl potíže vůbec si udělat zkušební postavu, a to pomíjím velké množství chyb v tabulkách, které mi tuto práci příliš neusnadňovaly. Ukázka hry popsaná v pravidlech je spíše odstrašující případ, jak by hra vypadat neměla. Nové verze jsou možná lepší, ale nenašel jsem žádného hráče ochotného tuto hru třeba jen vyzkoušet.