1 (1) 3 (1) A (12) B (6) C (9) D (31) E (6) F (13) G (3) H (6) I (5) J (1) K (3) L (7) M (12) N (1) O (4) P (13) R (7) S (19) T (12) U (2) V (5) W (9)

The Esoterrorists

Detektivní hra s prvky hororu, magie a konspirace.
Robin D. Laws
2006

Vyšetřovatelská hra na systému GUMSHOE, který vychází z předpokladu, že vyšetřovatelé jsou dostatečně kompetentní základní stopu, která příběh posune dál, najít, je už ale na hráčích ji správně interpretovat. Hra The Esoterrorists přidává k základnímu aspektu vyšetřování prvky mírného hororu a velké porce tajemna a magična. Hráči jsou agenty Ordo Veritatis, tajné organizace, která se snaží zabránit rozpadu reality působením magie a její odhalení veřejnosti. Naproti tomu jejich úhlavní nepřátelé - Esoteroristé dělají všechno proto, aby realitu jak ji známe pomocí všemožných okultních a magických praktik narušili...

The Extraordinary Adventures of Baron Munchausen

Zábavná vyprávěcí hra určená pro zkrácení chvíle opravdových gentlemanů.
John Wallis
2008

Hráči se chopí role skupinky šlechticů, kteří si nad sklenkou vína krátí čas vyprávěním "nepřikrášlených" příběhů o svým dobrodružstvích zcela v duchu autentického a věrného líčení barona Prášila. Cílem je trumfnout svoje spoluhráče v úchvatnosti příběhu zatímco ti útočí pomocí záludných a dotěrných otázek. Hra může sklouznout i ke výměně vzájemných urázek a vyvrcholit duelem buď na kordy do první krve, nebo pro trasořitky i pomocí hry kámen-nůžky-papír. Nová edice je doplněna zjednodušenými verzemi pro osoby prostého původu a děti - Můj strýc baron a dopisní variantou hry - Baronova pozdější arabská dobrodružství.

The Play's The Thing

Pretvorte scenár existujúcej shakespearovskej hry a odohrajte ho v hereckej družine
Mark Truman
2012

Dramatik predloží hráčom existujúci shakespearovský kus, ktorí ho pretvoria na svoj obraz. Nebudete hrať samotné postavy z Hamleta či Zimnej rozprávky, ale členov hereckej družiny obsadených do príslušných rolí hry. Pravidlá poskytujú množstvo mechaník pre konštrukciu príbehu -- napr. už samotní herci majú schopnosti pre zavádzanie úpravy do textu hry, čím môžu Bardove príbehy ešte viac vylepšiť.

The Pool

Velmi krátké a jednoduché příběhové RPG s důrazem na konflikt
James V. West
2001

The Pool je krátké a jednoduché RPG s důrazem na konflikt, navíc je i univerzální a dá se použít pro jakékoliv prostředí. Tvorba postav je řešena spojením literární formy a volných charakteristik s příběhovým potenciálem. Systém používá velmi jednoduchou mechaniku řešení konfliktů pomocí banku šestistěnných kostek, která občas umožňuje, díky tzv. „Monologu vítězství“, hráči zasahovat do děje a přibližovat se příběhovému cíli postavy. Celkově je hra velmi jednoduchá a zároveň inovativní a originální. Osloví hráče hledající extrémně velkou jednoduchost, spoluúčast nad příběhem své postavy, volnost a celkovou orientaci na příběh.

The Riddle of Steel

Fantasy hra spájajúca príbehovosť s drsnými realistickými súbojmi
Jake Norwood, Rick McCann
2001

Od počiatku vekov, keď bohovia triumfálne vykovali svet z hmly a rudy nebies, človek hľadal odpoveď na otázku “tajomstva ocele“. Toto hľadanie je náplňou celej hry – postavy sú popísané a poháňané hlavne svojimi túžbami, obavami, vášňami, ktoré sú neustále konfrontované s krvavým svetom, v ktorom ich musia dokazovať riskovaním života vo víre boja. V jednom z najrealistickejších súbojových systémov tak postavy nachádzajú odpoveď – za čo sú ochotní položiť život. Hra obsahuje aj sword & sorcery svet Weyrth, v ktorom sa za mágiu platí krutou cenou - vekom zosielateľa.

The Shadow of Yesterday

Pulpová, romantická sword and sorcery hra v post-katastrofickom svete.
Clinton R. Nixon
2004

TSoY je veľmi ľudská sword and sorcery hra, odohrávajúca sa v zničenom a znovuzrodenom svete Near. Po zásahu planéty meteorom sa rozpadlo mocné impérium a na jeho ruinách povstali nové kultúry. Svet je netradičný a inšpiratívne popísaný. Zameriava sa na témy ako láska, násilie, sex, otroctvo či závislosť. Je to akoby pulpová fantasy napísaná autorkou Búrlivých výšin. TSoY v sebe spája to najlepšie zo štandardného fantasy hrania s moderným, príbehovým systémom, ktorý zabezpečuje, aby hra bola zameraná na to, čo hráčov najviac zaujíma. Wiki forma pravidiel je zdarma. Preložená bola systémová časť pravidiel, použiteľná aj v iných žánroch.

The Window

Minimalistický univerzální systém nahrazující číselné hodnoty slovními přívlastky
Scott Lininger
1997

The Window je jeden z prvních systémů minimalistické, univerzální školy. Vychází z filozofie, podle níž jsou pravidla nutné zlo vhodné leda k řešení sporných situací – čím méně jich je, tím lépe. Window tak poskytuje pouze jednoduchou mechaniku pro vyhodnocování činností postav a vše ostatní nechává na selském rozumu hráčů. Číselné hodnoty statistik se snaží nahradit slovními přívlastky. Tento volně dostupný systém se vměstná na několik málo stránek a je k mání i v českém překladu. Je vhodný pro zastánce „bezpravidlového“ hraní.

Trail of Cthulhu

Hororová vyšetřovací hra na motivy H. P. Lovecrafta.
Kenneth Hite
2008

Hororová hra s vyšetřovacími prvky postavená na systému GUMSHOE, který vychází z předpokladu, že vyšetřovatelé jsou dostatečně kompetentní základní stopu, která příběh posune dál, najít, je už ale na hráčích ji správně interpretovat. Trail of Cthulhu staví na příbězích a "mytologii" H. P. Lovecrafta. Hra nabízí dva módy - pulpový, který je víc akční a dobrodružný a nabízí solidnější šance na přežitý a víc děsuplný, nebezpečný a žánrově věrnější puristický.

Traveller

Robustný klasický systém na hard science-fiction hry
Gareth Hanrahan
2008

Jedna z prvých sci-fi RPG vôbec, Traveller je hra o ľuďoch túžiacich po slobode medzi hviezdami. Medzi jej charakteristické prvky patrí jedinečný systém vytvárania postáv, ktorý je takmer samostatnou hrou. Vzniknuté postavy však majú zaujímavé a prepracované pozadie a prepojenia na svet, v ktorom žijú. Daľej hra obsahuje podrobný systém na tvorbu vesmírnych lodí či generovanie náhodných svetov, ktoré môžu postavy skúmať.

Od svojho vzniku v roku 1978 prešla hra mnohými rozličnými prevteleniami. Najnovšie vydanie z roku 2008 hru modernizuje a približuje dnešným štandardom hrateľnosti a prehľadnosti.

Tri-Stat dX

Univerzálny a škálovateľný RPG systém, vhodný pre rozličné úrovne hrdinskosti a epickosti
Guardians of Order
2003

Tri-Stat dX je jednotný systém používaný v produktoch Guardians of Order, ktorý berie do úvahy rozličnú úroveň moci postáv a ich schopností. Na rozlíšenie sa používajú odlišné kocky, od 2 štvorstenných kociek pre ľudí až po dvanásťstenné kocky pre polobohov. Ďalším špecifikom je nakupovanie atribútov a schopností postáv za charakterové body pri tvorbe postavy. Spomínaná univerzálnosť a všeobecnosť môže niektorým hráčom vadiť, pretože veľa pravidiel a atribútov je voľne interpretovateľných a je potrebné vytvoriť si ich aplikáciu vo vlastnej hre (najmä čo sa týka mágie a superhrdinských schopností).

Trollbabe

Dobrodružstvá sexi polotrollských cíc, ktoré nedokážu zapadnúť do krutého stredovekého sveta.
Ron Edwards
2002

Veľké, silné, sexi, rohaté. Spájajú v sebe pozitíva ľudí i trollov, čím rozhodne nemajú problém získať si priateľov a známych (i napriek svojej vôli). Žiaľ, deje sa to i opačne -- ich zjavné trollské rysy neraz vyvolávajú iracionálny odpor medzi ľuďmi i medzi trollmi. Už samotnou prítomnosťou narúšajú status quo (a len málokedy to môžu nejak ovplyvniť), a napriek ich zjavnej fyzickej nadradenosti sú často len nástrojom riešenia konfliktov v rukách iných.

Jasne zameraná rolová hra s jednoduchými mechanikami (postavy sú definované jediným číslom), ktoré výslovne podporujú rozprávanie príbehov.

True20

Zjednodušená a upravená univerzální verze d20 systému.
Stephen Kenson
2005

Univerzální a silně upravená varianta d20 systému, která k vyhodnocování používá výhradně dvacetistěnné kostky. Inspirována systémem ve hře Mutants & Masterminds a poprvé uplatněna ve hře Blue Rose. Oproti běžné variantě d20 patří mezi nejvýraznější odlišnosti jen tři generická povolání, používání jen opravy vlastností, povolání neomezují výběr dovedností, nové odbornosti jsou dostupné na každé úrovni, hra neobsahuje koncept životů ani zkušeností a kouzla získávaná výměnou za odbornosti.