1 (1) 3 (1) A (12) B (6) C (9) D (31) E (6) F (13) G (3) H (6) I (5) J (1) K (3) L (7) M (12) N (1) O (4) P (13) R (7) S (19) T (12) U (2) V (5) W (9)

Pantheon and other roleplaying games

Pět her v nichž se hráči střídají po větách v popisu děje ve snaze zvítězit na body...
Robin D. Laws
2000

Pět her vměstnaných na pouhých 24 stran s nejrůznějšími náměty od podivných událostí na podmořské stanici, přes námět typu godzilla, otevírání poslední vůle, party kriminálníků, která se dělí o lup až po Pantheon - stvoření světa bohy. Všechny hry užívají stejný princip v němž se hráči střídají po větách ve vyprávění příběhů svých postav a po skončení hry dostanou podle svých aktivit body. Hráči mají možnost taktizovat a vzájemně si věty měnit nebo negovat pomocí žetonů a kostek...

Paranoia

Hra plná černého humoru odehrávající se v dystopickém světě ovládaném šíleným Počítačem.
Allen Varney
2004

Již v "šesté" edici existující hra o dystopické budoucnosti připomínající Orwellův román 1984, ale plná satiry a černého humoru. Hra se odehrává v Alfa Komplexu, futuristickém uzavřeném městě ovládaném paranoidním Počítačem, který nařizuje obyvatelům, aby byli šťastní, a neváhá je k tomu přimět jakýmikoliv donucovacími prostředky. Hráči představují skupinu Řešitelů potíží, jejichž úkolem je likvidovat všechna nebezpečí, která Alfa Komplexu hrozí, zejména zrádce, koumouše, mutanty a členy tajných spolků, leč bohužel se až příliš často stává, že řešitelé jsou sami zrádci, mutanti, členové tajných spolků a někdy dokonce i komouši...

Pathfinder

Fantasy RPG postavené na systému d20 a pravidlech 3.5E DnD.
Jason Bulmahn
2009

Pathfinder představuje klasické dobrodružné fantasy RPG postavené na pravidlech 3.5 edičního DnD. Oproti svému předchůdci nabízí veškerá pravidla, včetně rad pro DM, v jedné takřka šesti set stránkové knize. Pathfinder přináší upravená a rozšířená pravidla, nové či vylepšené skilly, kouzla a magické předměty. Systém například umožňuje vybrat si jeden ze tří stupňů rychlosti vývoje postavy.
Na Tvorbě se mimo jiné podílel i Monte Cook, autor další hry vycházející z pravidel 3.5E DnD - Arcana Evolved.

Pendragon

Generačné RPG v artušovskej mytológii
Greg Stafford
1985

Postavy sú rytieri v Británii 6. storočia - význační členovia spoločnosti a hlavy rodín s veľkou zodpovednosťou. Systém podrobne modeluje psychológiu a kladie veľký dôraz na miesto postavy v spoločnosti. Ide o tzv. generačnú hru - rodina je dôležitá, po smrti hráčovho rytiera či jeho odchode do dôchodku sa hráčovou novou postavou stáva jeho dedič (väčšinou prvorodený syn, prípadne mladší brat). Od prvého vydania sa systém takmer vôbec nezmenil, jednotlivé vydania sa líšia hlavne úpravou a prezentáciou. Taktiež je k dispozícii The Great Pendragon Campaign - kampaň pokrývajúcu 80 rokov od okolností Artušovho počatia až po koniec jeho vlády v prehľadnom formáte.

Play Dirty

Tucet esejí o podpásových taktikách odporúčaných Rozprávačom, ktoré okorenia hru a dodajú jej napätie.
John Wick
2006

Zbierka dvanástich kontroverzných esejí z časopisu Pyramid poskytujúca rady pre Rozprávačov, ktoré vychádzajú zo škaredých, zákerných, či rovno podpásových techník. Základným predpokladom je túžba hráčov po tom, aby ich postavy boli mlátené, bité, zadupávané, ale aby mali stále možnosť vstať a ísť ďalej. Eseje vychádzajúce zo skúsenosti autora sa venujú pestrej palete prvkov hry: od tvorivej dezinterpretácie prvkov herného sveta, ktoré zaviedol autor, cez spôsoby, ktorými sa možno vysporiadať so svojskými hráčmi až po elementy dramatických príbehov tvorené cez nebezpečné nehráčske postavy.

Poison'd

Hra o brutálních, násilnických a nepřikrášlených pirátech z Karibiku.
Vincent Baker
2007

Hra označená nálepkou "pro dospělé", v níž se hráči vžijí do role krvěžíznivých pirátů. Ovšem ne těch s Disneyova filmu, ale těch hnusných, zlých a brutálních násilníků z historie. Přepadávají lodě, drancují města, mučí zajatce, vraždí se mezi sebou navzájem. Celým dějem se prolíná motiv křesťanské víry, hříchu a věčného spasení či zatracení duše. Hra má nápaditý systém, který jednak dokresluje brutální tvář pirátství, jednak podporuje aktivitu hráčů a Vypravěče staví do reaktivní polohy. Aby hráči mohli splnit své cíle, musejí sami vyvolávat konflikty. Vypravěč pak už jen čeří vodu pomocí kartiček s překážkami a nenadálými událostmi.

Polaris

Tragická hra bez vypravěče, v níž postavami jsou mýtičtí rytíři dalekého severu
Ben Lehman
2005

Polaris je hra s velmi poetickým a tragickým prostředím - vždyť postavami jsou rytíři Řádu hvězd, kteří svádí marný a předem prohraný boj s démony Úsvitu o osudy celého světa. Hra nemá Vypravěče, účastní se jí 3-5 hráčů, kteří se střídají v samostatných scénách. Úlohu vypravěče zastávají každému hráči jeho spoluhráči, z nichž každý má na starosti nějakou oblast příběhu a prostředí (jeden překážky a nepřátele, další blízké vztahy, atd...). Hra se může pyšnit i mnohými dalšími inovativními mechanikami, například systémem vyhodnocování, který používá nejen kostky, ale i rituální fráze a řečnické obraty s jasně danými efekty.

Previous Occupants

Krátka jeepforma s dvoma dejovými líniami. Kam povedú hádky manželského páru? Kam povedie vzťah dvoch mladých ľudí?
Frederik Berg Østergaard a Tobias Wrigstad
2010

Jeepformová hra v troch dejstvách pre štyroch hráčov a Pána hry o vysporiadavaní sa so zmenami, ktoré sa dejú v ľudoch, zasadená do duchárskeho príbehu. Hráči odohrajú udalosti v dvoch paralelných dejových líniách: jedna o mladej dôverčivej láske a rozvoji sexuality posadená oproti horkému nefungujúcemu manželstvu, ktoré končí násilím a nešťastím. Duchovia minulosti ovplyvňujú budúcnosť a koniec, ktorý je úplne v rukách hráčov.

Příběhy Impéria

Přepracování systému Fate pro viktoriánský svět plný kouzel a tajemna
Jonáš a Kryštof Ferencovi
2009

Příběhy Impéria jsou původní česká RPG hra, která používá značně upravený systém Fate a obsahuje kompletní popis prostředí viktoriánského 19. století plného kouzel a tajemna. Gentlemani a dámy zde prožívají své osudy v době britského Impéria, jaké nikdy předtím nebylo a již nikdy nebude. Od tajemných britských ostrovů, které se utápí v magických mlhách, přes džungle Indie a pouště Afriky, až po podivnou a nedostupnou Zemi kouzel zde mohou zažít napětí a dobrodružství. V jedné knize je obsaženo vše, co budou hráči ke hře potřebovat (včetně mnoha zápletek, které mohou při hraní využít), a systém sám dává důraz na vyprávění a splétání příběhů.

Primetime Adventures

Pravidlovo jednoduchá ale silne kooperatívna RPG hra o vytváraní seriálu po jednotlivých epizódach
Matt Wilson
2004

Primetime Adventures napodobňujú tvorbu televíznych seriálov. Producent dozerá na celý proces a hrá v ňom dôležitú úlohu. Proti nemu stoja jednotliví hráči ovládajúci protagonistov, za ktorých jednajú a tvoria pre nich spoločne scény. Kooperácia všetkých zúčastnených je veľmi silným elementom hry a pomocou nej sa celá skupina snaží vytvoriť zápletku príbehu aj jednotlivé postupné rozuzlenia čo najzaujímavejším spôsobom. Za zmienku stojí aj jednoduché vyhodnocovanie konfliktov (ktoré sú na rozdiel od tradičnejších hier len ukončením celej scény a nevyskytujú sa v nej viacnásobne) a veľmi silná úloha nehrajúceho publika.

Prince Valiant

Jednoduché, mýticko-středověké RPG zasazené do doby Artušovských legend, inspirované slavným komixem
Greg Stafford
1989

Prince Valiant je hra, jež se zaměřuje jak na úplné začátečníky na poli RPG, tak i na zkušené hráče. Děj zasazuje hráče do rolí rytířů kulatého stylu, kteří podnikají dobrodružné výpravy za slávou. Hra nabízí dvě úrovně hraní: základní a pokročilou. Ta základní používá jednoduché vyhodnocování pomocí hodu několika mincemi a mimoto poskytuje řadu obecných rad pro hraní RPG a triků pro Vypravěče. V rozšířené hře se možnosti hráčů zvětšují: hra zavádí i jiné role, přenáší vypravěčské pravomoce i na jiné hráče, pomocí zlatých hvězdiček odměňuje hráče za dobré hraní a obsahuje různé další, na svou dobu celkem převratné prvky.

Promethean: The Created

Hororová hra v kůži golemů a jiných uměle stvořených bytostí
White Wolf
2006

Promethean je hororová hra z nového Světa temnoty, která nemá přímou analogii ve hrách ze starších edic. Svým námětem vychází především z příběhů o Frankensteinovi a jemu podobných, využívá ale také některé motivy ze starověkých mýtů, alchymie a moderního okultismu. Postavy hráčů se v ní vžívají do rolí Prométeanů, bytostí vytvořených z mrtvých těl a oživených pomocí mystického Božského ohně. Tato stvoření však postrádají jednu věc, a to duši. Její nabytí pro ně představuje tu nejvyšší možnou hodnotu. Hra se tak stává poutí za jejím získáním a pátráním po tom, co to vlastně znamená být člověkem.

Puppetland

Imersionistická hra v kůži loutek, které zápolí s krutým vládcem loutkového světa
John Tynes
1999

Puppetland je rozsahově krátké, bezkostkové RPG. V loutkovém světě, kterému vládne jedna krutá a bezcitná marioneta, se postavy loutek a maňásků rozhodnou vzbouřit a vést revoluci. Bezkostkový systém řeší vše čistě dramaticky a každá loutka má jasně dáno, co může a co nemůže udělat. Samotná hra extrémně prosazuje striktní hraní postavy – hráči nesmí mluvit jinak než v kůži postav, systém je minimalistický a snaží se nevstupovat do hry, atd. Puppetland je tak ideální pro hráče, kteří upřednostňují extrémní vžití se do postavy a rádi si vyzkouší hru v nezvyklém prostředí.