1 (1) 3 (1) A (12) B (6) C (9) D (31) E (6) F (13) G (3) H (6) I (5) J (1) K (3) L (7) M (12) N (1) O (4) P (13) R (7) S (19) T (12) U (2) V (5) W (9)

Factum

Univerzální systém českého původu zdarma s mnoha klasickými mechanikami
René Nekuda
2009

Hra Factum je univerzální systém čistě českého původu (v současnosti v beta verzi), určený pro příběhy plné soubojů v libovolném žánru. Inovativní tvorba postav založená na dotazníku a bodovém nákupu schopností doplňuje klasické mechaniky založené na míře úspěchu a poolovém hodu kostkami. Samozřejme, hra podporuje tažení, a zlepšování postav.

Fallout Pen and Paper

Postapokalyptická hra založená na stejnojmenné sérii počítačových her
Jason Mical
2000

Fallout se odehrává ve světě po třetí světové válce, kdy zbytky lidské rasy opustily podzemní kryty a pokoušejí se znovuosídlit radioaktivní pustinu. Najdete tu nájezdníky, supermutanty, ozářené lidi se spálenou kůží i mysteriozní Bratrstvo oceli... hra stylově navazuje na 50. léta, kdy paranoia světové války dostoupila vrcholu. Fallout PnP používá, stejně jako počítačová hra, takzvaný systém SPECIAL - ten připomíná GURPS, z nějž ostatně vzešel. Jde o poměrně snadno pochopitelný, leč místy komplikovaný, dovednostní systém s bodovým nákupem vlastností.

Fastlane

Systém založený na rulete. Príbehy postavy, ktoré chcú všetko a chcú to teraz.
Alexander Cherry
2004

Univerzálny systém pre príbehy postáv, ktoré nežijú pre budúcnosť. Chcú si užiť dnešok - tu, teraz a naplno. Nepoznajú mieru a svoj knôt života pália z oboch koncov.

Hráči v tejto hre majú významné rozprávačské právomoci, napätie je založené na mechanike stávok nad ruletou ako prvkom náhody, a neprijateľné extrémy sú limitované kolobehom žetónov medzi Pánom hry a ostatnými účastníkmi hry.

Výber settingu je na dohode hráčov - ruleta naznačuje svet high society, kde každý hrabe k sebe a za seba a priateľstvo trvá dovtedy, kým sa z neho dá vytrieskať niečo užitočné, ale nič nebráni hrať napríklad hrdinov, ktorí sú bohmi medzi prostými ľudmi a prostými ľudmi medzi bohmi.

Fate

Univerzální systém s jednoduchými pravidly, zaměřený na rozvíjení příběhu
Fred Hicks a Rob Donoghue
2003

Fate je volně dostupný univerzální systém bez specifického prostředí, použitelný pro prakticky každý žánr. Je to jednoduchý systém nabízející nezvyklé pojetí hry. Ruší klasické vlastnosti (síla, odolnost...) a místo nich zavádí příběhové aspekty, jakési zajímavé rysy postavy. Pravidla operují i s nezvyklými prvky, jako jsou například vypravěčské pravomoci, posilování žánru či tvorba atmosféry. Fate je velmi netradiční hra, jen málo podobná jiným RPG. Je vhodný především pro hráče, kteří hledají jednoduchý systém zabývající se rozvíjením příběhu.

Fate Accelerated

Príbehovo orientovaný systém pre ľubovoľný žáner cielený na rýchle hrania
Evil Hat
2013

Zostručnená verzia systému Fate Core vám umožní za pár minút vytvoriť cieľavedomé postavy v ľubovoľnom žánri či prostredí (fantasy hrdinov nevynímajúc). Netradične abstraktné, ale jednoduché pravidlá sú vyslovene zamerané na tvorbu príbehu a stoja na využívaní aspektov -- zaujímavých rysov postáv či prostredia, ktoré intenzívne posilňujú atmosféru či udržiavajú žáner, ale aj rozdeľujú rozprávacie právomoci medzi hráčov. K dispozícii dostanete samostatnú príručku, ktorá obsahuje všetky pravidlá na vyhodnotenie pestrej palety herných situácií -- od súbojov až po naháňačky -- a je cielená na ukážkové či rýchle hrania.

Fate: Rozcestí

Česká verze čtvrté edice Fate RPG.
Kolektiv autorů
2014

Česká verze čtvrté edice Fate. Vyšla v tištěné i v pdf verzi. Vznikla za přispění desítek českých RPG fanoušků. Obsahuje pravidla totožná s příručkou Fate Accelerated z roku 2013. Text je upravený a doplněný o dodatky na základě odezvy od českých hráčů. Česká verze mohla vzniknout díky licenci Creative Commons. Fate je univerzální herní systém, se kterým si zahrajete cokoli od středověké romance po vybíjení zombií ve 23. století. Váš hrdina může být člověk, anděl, mluvící kung-fu opice nebo kdokoli jiný. Hra Fate vznikla v roce 2003 a momentálně má nejaktuálnější 4. edici z roku 2013, ze které vychází i české Fate: Rozcestí. Rok vydání: 2014 Vazba: brožovaná, 64 stran.

Fear Itself

Hororová hra s vyšetřovacími prvky.
Robin D. Laws
2007

Hororová hra s vyšetřovacími prvky postavená na systému GUMSHOE, který vychází z předpokladu, že vyšetřovatelé jsou dostatečně kompetentní základní stopu, která příběh posune dál, najít, je už ale na hráčích ji správně interpretovat.
Fear Itself klade méně důrazu na vyšetřování samotné, a více akcentuje hororové prvky příběhu a schopnost navodit atmosféru různorodých žánrových typů. Protagonisty jsou zde obyčejní lidé, kteří jsou vtaženi do střetu s nepochopitelným šílenstvím a násilím, a o kterých se nepředpokládá, že by přežili konec...

Feng Shui

Žánr hongkongských akčních filmů převedený do RPG.
Robin D. Laws
1996

Cílem Feng Shui je zachytit podstatu akčních filmů s bojovým uměním. Prostředí hry je podobně přímočaré jako pravidla a je inspirováno sběratelskou karetní hrou Shadowfist. Odehrává se uprostřed tajné války různých skupin o místa Fen Shuii, jejichž vlastnictví propůjčuje moc a slávu. Aby mohly postavy pocházet z různých žánrů Hong Kongských filmů můžete cestovat i v čase. Bojový systém umožňuje a motivuje k různým senzačním kouskům, magii a zvláštní efektům, neboť čím stylovější provedení, tím větší šance na úspěch. Všechno, co jste kdy viděli ve filmu, máte tady šanci vyzkoušet…

Fiasco

Jednorazové hranie bez rozprávača o skvelých ambíciách a plánoch, ktoré skončili úplnou katastrofou.
Jason Morningstar
2009

Fiasco je inšpirovaný filmami, kde veľké plány skončili úplnou katastrofou. Zahráte si za bežných ľudí, ktorých ambície boli silnejšie než sebaovládanie. Príbehy, kde sa všetko, čo sa mohlo dobabrať, dobabralo, ostala v nich kopa mŕtvol a takmer všetko v úplnom rozvrate. Nebudete si istí životom, ani povesťou, možno získate bolestivé skúsenosti, a ak budete mať šťastie, budete na tom tak ako na začiatku. Fiasco je hra bez rozprávača pre 3-5 hráčov, kde prípravu urobíte spoločne a celé sedenie odohráte za pár hodín. Systém je na hrane rolových hier, kde sa temer nehádže kockami, mechaniky sú úplne minimalistické a úspech či neúspech vám určia ostatní hráči.

Force and Destiny

RPG z prostředí Star Wars
Fantasy Flight Games
2015

Třetí Star Wars RPG. Odehrává se po Epizodě 4 a je zaměřeno na Jedie a další uživatele Síly. Hráči hrají za dobrodruhy, kteří objevují hranice svých schopností a balancují při tom mezi dobrem a zlem. Na výběr je tu z několika známých ras - samozřejmě žádní droidi. Tvorba postavy zahrnuje systém „morality“, který ukazuje, zda-li je na Světlé či Temné straně.

Systém je založen na kostkovém banku. Kostky se tady ale nepoužívají k podhazování nebo přehazování hodnoty, místo čísel nesou symboly. Pokud padne více pozitivních symbolů než negativních, postava v činnosti uspěla – přičemž některé symboly ruší jiné a některé mají dodatečné efekty. Hra je kompatibilní s Edge of the Empire a Age of Rebellion.

Frigid Bitch

Banda dedinských povaľačov sa podujala na výpravu do Zámku ľadovej kráľovnej, kde chcú roztopiť jej srdce.
Alexander Cherry
2004

Banda dedinských povaľačov sa vybrala (viac z chvastúnstva než dobrovoľne) na výpravu, v ktorej zlyhali i tí najudatnejší bojovníci kraja. V Zámku opradenom legendami býva zakliata Ľadová kráľovná a legenda hovorí, že len najchrabrejší muž dokáže zlomiť jej srdce. Budú si títo niktoši dôverovať? Alebo si podrazia nohy? Hra na jedno sedenie, niekedy označovaná ako "Mountain Witch Lite" má jednoduché mechaniky a rozprávkovú tematiku, ktorú si možno zahrať i s deťmi.

Fudge

Univerzálna „stavebnica“ RPG systému bez vlastného herného prostredia
Steffan O'Sullivan
2000

Fudge, tzv. „voľný univerzálny urob-si-sám herný engine“ nie je klasickým RPG systémom, vo svojej najširšej podstate to nie je priamo ani herný systém. Je to skôr určitý framework alebo stavebnica, pomocou ktorej si môžete vytvoriť a upraviť výsledný systém podľa svojich vlastných požiadaviek na hru. Základom je opis postáv pomocou prídavných mien (namiesto klasického číselného vyjadrenia štatistík) a špecifické kocky, ktoré sa pri hre používajú – šestistenné s plusmi, mínusmi a nulami namiesto čísel. Jednou z najznámejších aplikácií systému Fudge je Fate.

Fvlminata: Armed with Lightning

Odpověď na otázku, co by se stalo, kdyby starověký Řím disponoval střelným prachem.
Jason E. Roberts, Michael S. Miller
2001

Fvlminata je hra odehrávající se v pozměněném starověkém světě, kde jeden Říman nezemřel jak měl a místo toho vynalezl střelný prach, jehož latinský název je právě "fulminata". A snad si umíte představit, jak to změnilo ubírání světa. Po stránce popisu prostředí je hra velmi bohatá štědrá, na druhou stranu systémově je velmi skoupá, jedná se relativně jednoduchou mechaniku, která používá autentické kostky starověkých Římanů - tzv. tali (osmistěnná kostka s dvakrát se opakujícími čísly I, III, IV a VI).