1 (1) 3 (1) A (12) B (6) C (9) D (31) E (6) F (13) G (3) H (6) I (5) J (1) K (3) L (7) M (12) N (1) O (4) P (13) R (7) S (19) T (12) U (2) V (5) W (9)

Earthdawn

Pútavé fantasy vo svete po magickej katastrofe s relatívne inovatívnym systémom a dobrou atmosférou.
FASA, Living Room Games (2.ed.), RedBrick (3.ed.)
1993

Svet Earthdawnu bol 400 rokov postihnutý magickou katastrofou: astrálne hrôzy sa preháňali po zemskom povrchu a vniknali do podzemných úkrytov, do ktorých sa obyvatelia sveta na túto dobu utiahli. Je krátko po katastrofe a postavy pomáhajú obnovovať civilizáciu za hrozby susediacej otrokárskej ríše. Systém je tradičný, avšak s inovatívne riešenými modifikátormi, zručnosťami, mágiou a bonusovými zdrojmi. Má relatívne netradičné niektoré rasy a povolania. Hra má veľa doplnkov od FASA (1.ed.); mnohé boli zhrnuté do príručiek od RedBrick (3.ed.). Pripravuje sa konverzia Age of Legend do Dungeons & Dragons 4e, ktorú vraj inšpirovala.

Edge of the Empire

RPG z prostředí Star Wars
Fantasy Flight Games
2013

Nové RPG z prostředí Star Wars. Odehrává se v období po Epizodě 4 a zaměřuje se na drsný život na okrajových sektorech, kde vláda Impéria není tak silná. Hráči hrají za lovce odměn, pašeráky a nejrůznější dobrodruhy. Na výběr je tu z několika známých ras, včetně droidů. Tvorba postavy zahrnuje i systém „závazků“, které nejenže dokreslují postavu, ale navíc mohou zasáhnout do příběhu hry jako nečekaná komplikace. Systém je založen na kostkovém banku. Kostky se tady ale nepoužívají k podhazování nebo přehazování hodnoty, místo čísel nesou symboly. Pokud padne více pozitivních symbolů než negativních, postava v činnosti uspěla – přičemž některé symboly ruší jiné a některé mají dodatečné efekty.

Elfs

Veselá hra o elfoch - malých, zlomyseľných, ješitných a egocentrických bytostiach
Ron Edwards
2000

Elfovia vôbec nie sú tie nádherné vznešené bytosti plné grácie. Sú to malí, škaredí hajzlíci, ktorí spravia len to, čo im vyhovuje, chcú mať všetko, čo vidia, hlavne nech je to viac než majú tí ostatní a zjavne sa nevedia vyrovnať so svojim vzrastom. Klasická hra s rozprávačom a tradičnými mechanikami predstavuje experiment ponáraním sa do postavy (tu sa nebudete chcieť stotožniť s postavou!). Obsahuje inovatívnu mechaniku, ktorá umožní povedať, čo chcete robiť ako hráč a čo chce robiť postava.

Enemy Gods

Přijměte role mytických hrdinů a zároveň jejich božských patronů...
John Wick
2004

V této hře se hráči zhostí jak role hrdinů vyrazivších za dobrodružtvím a slávou, tak jejich patronů, bohů, kteří jeví velký zájem o životy smrtelníků. Každý hráč hraje roli jednoho hrdiny a zároveň jednoho boha. Hra má jednoduchý jednotný systém pro řešení konfliktů, do kterého zasahuje přízeň či nepřízeň bohů. Kdykoli hrdina riskuje, hráč se může rozhodnout, jestli se spolehne na vlastní schopnosti, nebo na přízeň bohů. Je ovšem jen na daném bohovi, kolik ze své přízně hrdinovi projeví.

Engel

Postapokalyptické RPG odehrávající se v izolované Evropě roku 2654
Sword & Sorcery
2002

Engel je postapokaliptické RPG odehrávající se ve zdevastovaných zbytcích Evropy 27. století. Po řadě globálních tragédií se zbytek Evropy propadl do nové doby temna a neofeudalismu. Církev se opět vrátila na výsluní moci. Podivné úkazy a hrůzné stvůry Pána much ohrožují lidstvo, ovšem do toho vstupují hráčské postavy "andělů" - seslané samotným Bohem. Hra zeměřená především na zkoumání andělského psyché v temné vizi budoucnosti. Systémově jde o klasickou a ničím výraznou aplikaci d20.

Extreme Vengeance

Rýchla a zbesilá hra o akčných filmoch - béčkach
Steve Miller
1997

V tejto hre budete odohrávať príbehy ako vystrihnuté z béčkových filmov 80. a 90. rokov. Systém je rýchly a jednoduchý na používanie, tvorba postáv sa skladá z výberu jedného prídavného a jedného podstatného mena (kniha ponúka zoznam siedmich z každého). Budete teda hrať "zachmúreného policajta" či "akrobatického vedca".

Hra je unikátna v jednej veci: vašou nie je samotný hrdina akčného filmu, ale herec ktorý ho hrá. Môžete teda s tou istou postavou hrať raz sci-fi, inokedy fantasy či druhú svetovú. Vždy však pôjde o divokú akciu s dramatickými efektami. Počas hry váš herec zbiera "skúsenosti" v podobe miery nadšenia, ktorú záber vyvolá vo vašich fanúšikoch.