1 (1) 3 (1) A (12) B (6) C (9) D (31) E (6) F (13) G (3) H (6) I (5) J (1) K (3) L (7) M (12) N (1) O (4) P (13) R (7) S (19) T (12) U (2) V (5) W (9)

Cadwallon

Taktické fantasy RPG vycházející z úspěšné wargamingové hry
Rackham
2006

Cadwallon je neotřelé taktické RPG z dílny autorů wargamingových her Ragnarok, Confrontation a dalších. Jedná se o fantasy hru zasazenou převážně do městského státu Cadwallonu, v němž se střetávají utečenci z válkou zmítaného kontinentu se starousedlíky. Všichni jsou poháněni věčnou touhou vyšvihnout se, která někoho zlomí, jiného posílí. Cadwallon používá dovednostní systém skládající řadu již známých mechanik do zajímavého celku. Má jednotné vyhodnocování pro sociální i bojové konflikty. Některá herní rozhodnutí nechává hra na hráči či na společné domluvě.

Call of Cthulhu d20

Hororově laděná na motivy H. P. Lovecrafta.
Monte Cook, John Tynes
2002

Původním záměrem stojícím za vydáním této hry bylo ukázat šíři apikovatelnosti d20 systému a jeho variabilitu. Neobsahuje ani rasy ba ani povolání, zato však pravidla pro šílenství, kouzla sesílaná za cenu ztráty vlastních sil a pravidla pro masivní zranění činí ze hry brutální a temný horor. I díky zdařilým textům Johna Tynese o mýtu Cthulhu a kvůli omezenému nákladu se hra stala sběratelskou záležitostí.

ČaroDej

Málopravidlový domáci systém pre klasické hranie dobrodruhov vo fantasy žánri.
Zsolt Varga
2006

Slovenský, rozsahovo malý, systém, ktorý prináša všetky základné elementy pre klasické hranie tradičných postáv-dobrodruhov, ktorí bojujú mečom a mágiou voči rôznym príšerám a prekážkam sveta. Pravidlá a filozofie známe z klasických systémov sú síce zredukované na minimum, ale skúsený hráč si nájde analógie pre boj, kúzlenie, zručnosti i jednoduchú tvorbu postáv spolu s niekoľkými konkrétnymi príkladmi. K dispozícii dáva vyhodnocovací systém založený na banku kociek a tvorbu postáv cez pravidlový nákup.

Carry: a game about war

Hra o tom ako vojna zmení človeka a ako si každý nesie svoje bremeno sám.
Nathan D. Paoletta (Hamsterprophet Productions)
2006

Nie je to vojnova hra ale hra o vojne. O tom ako meni postoje, ideály, vzorce správania tých ktorých sa dotkne. O jednom konkrétnom človeku a o tom čo je schopný spraviť aby prežil alebo aby si udržal svoj pohľad na svet v extrémnych situáciách. Ich bremeno v podobe spomienky na milú, zabijáckej a necitlivej povahe alebo strachu z telesnej ujmy im pri tom pomáha alebo ich potopí. V tejto hre budete nervózni a budete si neľahky vyberať medzi menším a vačším zlom a možno sa občas budete citiť nepríjemne. Práve také to má byť a možno pocítite ake to je: byť Sám tam von v džungli.

Čas pro hrdiny

Univerzální realisticko-taktické RPG
Jan "Jerson" Průcha
2007

Univerzální RPG s dovednostním systémem a možností vytvářet srovnatelně silné i rozdílné postavy. Hráči mají velké pravomoci při popisování výsledků činnosti svých postav. Hlavní důraz je kladen na herní fikci, která je v případě potřeby převedena do čísel, vyhodnocena a číselné výsledky opět interpretovány slovně. Pro tyto účely má poměrně těsné provázání slovního popisu s numerickými hodnotami. Přes široký záběr používá pouze jedinou mechaniku a díky tomu lze pravidla rozšiřovat a doplňovat, aniž se naruší vyvážení.

Časy se mění

Jednoduchá hra vyprávějící příběhy komunistických agentů, kteří se vydávají zachránit historii
Jiří Petrů
2009

Po vynálezu stroje času se Sovětský svaz stal pánem nejen země, vesmíru a počasí, ale zároveň i dějin. Bohužel, imperialisté nikdy nespí a tropí naschvály. Historie se kroutí. Časy se mění. Je třeba jednat, a tak se v této hře vžijete do role neohrožených soudruhů a soudružek, kteří se vydávají zpět do minulosti, aby napravili škody napáchané západními škůdci. Tato maximálně jednoduchá hra je psána jako jeden velký úvod ho hraní RPG, který provede hráče za ručičku od naprostých základů až po tvorbu vlastních zápletek.

Cat: A Little Game About Little Heroes

Hra v ktorej sa v kožuchu mačiek staráte o svoju rodinu, riešite vlastné mačacie problémy a keď treba tak cestujete cez surreálny Svet snov.
John Wick
2006

Hra o mačkách v ktorej chránite úbohé a neschopné ľudské plemeno a to špeciálne vašu rodinu pred vražednými príšerákmi. Vďaka jednoduchému systému je vhodné pre deti, ale na prekvapenie aj dospelí si v nej niečo nájdu. Príšeráci nie sú totiž nič iné ako ľudské slabosti a chyby: závisť, sebaľútosť, apatia za TV a pod. Mačky však nie sú až tak bezmocné. Okrem svojich telesných možností dokážu voľne vstupovať do Sveta snov kde je všetko možné a kde su nočné mory rovnako vražedné ako príšeráci v realite. Scény a detaily majú možnost opisovať aj hráči a autor k tomu priamo vyzýva. Kniha je pekne spracovaná formou rozhovoru človeka s mačkou v Snovom svete.

Chuť Magie

Odlehčená hra z prostředí magické školy.
Pavel "Goran" Veselský
2008

Chuť magie je systémově i tématicky lehčí hra o problémech, patáliích a vzájemném hašteření učitelů na magické škole. Na rozdíl od Harryho Pottera je magie v této hře návyková a dostává mágy do "nálady", ve které dělají blbosti. V Chuti magie není Vypravěč, zastoupí ho hráči systémově motivovaní k vyvolávání konfliktů, případně hrající NPC místo své nepřítomné postavy.

Cold City

Temná, špionážní hra situovaná do rozděleného Berlína na počátku studené války
Malcolm Craig
2007

Cold City je nezávislá hra navazující na myšlenky Mountain Witch, které zavedlo do hry důvěru jako ústřední téma. Cold City mechaniku důvěry dále rozvíjí a zapojuje ji do hry, v níž postavy představují tajné agenty zastupující jednotlivé mocnosti, které spravují poražené a okupované Německo (USA, Británie, Francie, SSSR a právě Německo). Vydávají se po stopách zapomenutých německých technologií a okultních experimentů, aby hájili zájmy nejen své vlasti, ale i ty své. Co však udělají, když si mezi nimi budou muset vybrat? Komu ze svých kolegů, o jejichž motivech se teprve dozvídají, svěří svou důvěru?