Dark Ages: Vampire

5
Průměr: 5 (2 hodnocení)
Adaptace World od Darkness a hraní v kůži upírů pro doby středověku
White Wolf
2002

Doba temna ve světě temnoty. Kolem roku 1230 v žije prostý lid v Evropě pod útlakem šlechty, ozbrojené nájezdy jsou na denním pořádku, ale i život mnoha šlechtických rodů je poznamenán nepřízní osudu, smrti na bitevním poli, morovou ranou, vzájemnými rodovými rozepřemi. A v tom všem žijí i upíři a manipulují lidmi tak, jak se jim hodí. Tato hra je adaptací upíří hry Vampire: the Masquerade do období středověku. Obsahuje základní informace o světě a pravidla pro hraní upírů. K této knize posléze vyšla rozšíření, která umožňují například i hraní za středověké inkvizitory, mágy, atd.

Jak jse mi soudobí upíři

5

Jak jse mi soudobí upíři (čti: "Vampajr d' Maskarejd") příliš nezamlouvají, středověké hraní ve mně zanechává příjemné hráčské i ST mrazení a nabízí, dle mého soudu, více možností, jak se k té nové situaci, tedy faktu, že jeden zemřel, postavit, než "jsem rozervaný emo," popř. "jsem gothic drsoň".
Ať už je to vlivem víry v Boha či bohy, nejasnými pravidly společenství, která se mohou měnit léno od léna, a nebo větší nebezpečností světa (za branami vlkodlaci, uvnitř bran inkvizice, doměle se blížící Apokalypsa).
Upíři mají i tu výhodu, že mnohem snáze umožňují dělat více klanová společenstva narozdíl od ostatních DA modulů a poměrně jasně nalinkovaná pravidla.
Líbí se mi i důraz na to, že všechny ty čupr-vampský-skilly, jsou ve svém důsledku prokletí.
Vlastní kapitolou jsou povídky na začátcích kapitol - obzvláště bych vyzvednul úvodní Malkavianskou (hlásání kněze ostatním upírům), Ravnoskou (ukazující, jak snadno se dá klouzat po zvolené Cestě a při tom si vše poctivě odůvodňovat), Brujahskou (co je to Humanita, zodpovědnost a co jednoho ale vážně dožere) a Nosferatskou (o starých křivdách a osnování nové pomsty i o tom, jak dobrými služebníky jsou malomocní).

Výborná hra, výborné

5

Výborná hra, výborné příručky.