Astrální doupě

Český fantasy systém s orientáciou na komplexnejšiu simuláciu šermiarskeho súboja a množstvo dovedností.
Petr Novotný
2013

Český fantasy systém vychádzajúci z tradície Dračího doupěte a Stínu meče so silnou orientáciou na hráčov, ktorí uprednostňujú realistickejší súbojový systém výmenou za komplexnejšie vyhodnocovanie jednotlivých akcií, obohatený o veľké množstvo inšpiratívnych dovedností a o jednotný mechanizmus bodového nákupu.

ČaroDej

Málopravidlový domáci systém pre klasické hranie dobrodruhov vo fantasy žánri.
Zsolt Varga
2006

Slovenský, rozsahovo malý, systém, ktorý prináša všetky základné elementy pre klasické hranie tradičných postáv-dobrodruhov, ktorí bojujú mečom a mágiou voči rôznym príšerám a prekážkam sveta. Pravidlá a filozofie známe z klasických systémov sú síce zredukované na minimum, ale skúsený hráč si nájde analógie pre boj, kúzlenie, zručnosti i jednoduchú tvorbu postáv spolu s niekoľkými konkrétnymi príkladmi. K dispozícii dáva vyhodnocovací systém založený na banku kociek a tvorbu postáv cez pravidlový nákup.

Čas pro hrdiny

Univerzální realisticko-taktické RPG
Jan "Jerson" Průcha
2007

Univerzální RPG s dovednostním systémem a možností vytvářet srovnatelně silné i rozdílné postavy. Hráči mají velké pravomoci při popisování výsledků činnosti svých postav. Hlavní důraz je kladen na herní fikci, která je v případě potřeby převedena do čísel, vyhodnocena a číselné výsledky opět interpretovány slovně. Pro tyto účely má poměrně těsné provázání slovního popisu s numerickými hodnotami. Přes široký záběr používá pouze jedinou mechaniku a díky tomu lze pravidla rozšiřovat a doplňovat, aniž se naruší vyvážení.

Časy se mění

Jednoduchá hra vyprávějící příběhy komunistických agentů, kteří se vydávají zachránit historii
Jiří Petrů
2009

Po vynálezu stroje času se Sovětský svaz stal pánem nejen země, vesmíru a počasí, ale zároveň i dějin. Bohužel, imperialisté nikdy nespí a tropí naschvály. Historie se kroutí. Časy se mění. Je třeba jednat, a tak se v této hře vžijete do role neohrožených soudruhů a soudružek, kteří se vydávají zpět do minulosti, aby napravili škody napáchané západními škůdci. Tato maximálně jednoduchá hra je psána jako jeden velký úvod ho hraní RPG, který provede hráče za ručičku od naprostých základů až po tvorbu vlastních zápletek.

Chuť Magie

Odlehčená hra z prostředí magické školy.
Pavel "Goran" Veselský
2008

Chuť magie je systémově i tématicky lehčí hra o problémech, patáliích a vzájemném hašteření učitelů na magické škole. Na rozdíl od Harryho Pottera je magie v této hře návyková a dostává mágy do "nálady", ve které dělají blbosti. V Chuti magie není Vypravěč, zastoupí ho hráči systémově motivovaní k vyvolávání konfliktů, případně hrající NPC místo své nepřítomné postavy.

Dandelion

systém klasickej založený na zručnostiach a na súbojovom systéme snažiacom sa maximálne simulovať realitu
Martin Vymětal, Petr Bednář
1997

Bezplatný český systém klasickej školy inšpirovaný mechanikami GURPSu určený primárne pre príbehy, v ktorých dominujú súboje chladnými zbraňami. Oproti iným predstaviteľom ponúka tvorbu postáv založenú na zručnostiach (dovednostiach) a komplexný systém pravidiel dôkladne popisujúci mnoho aspektov reálneho sveta, ktorí ocenia najmä hráči ochotní vymeniť väčší počet mechaník za realistickejšie súboje. Hra je v dispozícii v dvoch príručkách: jadro systému v jednej (ponúkajúci dokonca dve úrovne súbojového systému) a zručnosti spolu s mágiou v druhej.

Dračí doupě

První česká RPG; epické příběhy hrdinů ve fantasy světech
Altar
1990

Dračí doupě je nejstarším českým RPG a pro mnoho hráčů znamenalo první hru, kterou kdy hráli. V této hře se dobrodruhové jako elf kouzelník či hobit zloděj vydávají za dobrodružstvími ve fantasy světech. Zejména v prvních fázích se hra soustředí na procházení "jeskyní", podzemních komplexů či hradů. Dračí doupě je kopií první verze Dungeons and Dragons a z této hry si vypůjčuje mnohé. Stojí na tradičním systému ras, povolání a úrovní a bohužel trpí různorodými, nesjednocenými pravidly. Hra je rozdělena do čtyř svazků – pro začátečníky, pro pokročilé a dva svazky pro experty – kdy každý svazek „odemyká“ nové úrovně a možnosti postav.

Dračí doupě II

Dobrodružná fantasy hra s nádechem slovanských bájí; nástupce nejstaršího českého RPG
Altar
2011

Dračí doupě II navazuje na tradici prvního českého RPG, které vzniklo v roce 1990. I zde se hráči vžijí do role elfů, trpaslíků a jiných fantastických dobrodruhů, kteří putují světem v honbě za slávou, bohatstvím a nebezpečím. Dobrodruhové si mohou volit z 5 základních a 10 pokročilých povolání (například: lovec, mastičkář, vědmák). V porovnání s původními pravidly nabízí nová verze větší důraz na příběh i atmosféru a především pak jednotný (a jednoduchý) systém pravidel, který umožní stejným způsobem vyhodnotit každou situaci od boje až po řečnické klání. Celá hra je tentokrát vtěsnána do jediné knihy, kde najdete vše od tvorby postavy až po rady pro tvorbu dobrodružství.

Dračí doupě plus

Heroický fantasy systém vhodný zejména pro hraní delších kampaní s důrazem na rozvoj postav
Altar
2004

Se svým předchůdcem má tato hra společné jen zaměření na příběhy fantasy dobrodruhů a fakt, že je postavena na úrovních a povoláních. Pravidla se na první pohled zdají složitá, ale lehko přecházejí do krve. Zajímavostí jsou různá pravidla pro různá povolání – některá jsou archetypální, jiná dovednostní, jiná postavená na „hraní postavy“. Ideální pro hráče, kteří chtějí hrát dlouhá tažení a zabývat se postupným zlepšováním postav. Nejnáročnější na Pána jeskyně, který si musí pamatovat spousty malých mechanik. Pravidla jsou rozdělena do hlavního dvousvazkového modulu a samostatně prodejných příruček pro jednotlivá povolání.

Factum

Univerzální systém českého původu zdarma s mnoha klasickými mechanikami
René Nekuda
2009

Hra Factum je univerzální systém čistě českého původu (v současnosti v beta verzi), určený pro příběhy plné soubojů v libovolném žánru. Inovativní tvorba postav založená na dotazníku a bodovém nákupu schopností doplňuje klasické mechaniky založené na míře úspěchu a poolovém hodu kostkami. Samozřejme, hra podporuje tažení, a zlepšování postav.

Fate: Rozcestí

Česká verze čtvrté edice Fate RPG.
Kolektiv autorů
2014

Česká verze čtvrté edice Fate. Vyšla v tištěné i v pdf verzi. Vznikla za přispění desítek českých RPG fanoušků. Obsahuje pravidla totožná s příručkou Fate Accelerated z roku 2013. Text je upravený a doplněný o dodatky na základě odezvy od českých hráčů. Česká verze mohla vzniknout díky licenci Creative Commons. Fate je univerzální herní systém, se kterým si zahrajete cokoli od středověké romance po vybíjení zombií ve 23. století. Váš hrdina může být člověk, anděl, mluvící kung-fu opice nebo kdokoli jiný. Hra Fate vznikla v roce 2003 a momentálně má nejaktuálnější 4. edici z roku 2013, ze které vychází i české Fate: Rozcestí. Rok vydání: 2014 Vazba: brožovaná, 64 stran.

Hrdinové Fantasy

Domácí dovednostní systém pro heroické fantasy příběhy
Tomáš Jotov
2004

Hrdinové Fantasy jsou český dovednostní systém pro hraní heroických příběhů ve fantasy světech, který si vystačí s jednou šestistěnnou kostkou. Volnost ve vývoji postav je vyvážena při jejich tvorbě systémem výcvikových balíčků, čímž se HF vyhýbají nelogičnostem známým z jiných dovednostních systémů. Propracovaný, ale vcelku intuitivní soubojový systém předpokládá spíše taktické hraní, ale pravidla poskytují i mnoho opravdu využitelných nebojových dovedností. Přestože základní knihy obsahují i kvalitní úvod a rady pro začátečníky, nesetkali se Hrdinové Fantasy s komerčním úspěchem.

Hrdinové Světů (beta)

Domácí sci-fi systém vycházející z pravidel Hrdinové Fantasy
Tomáš Jotov
2009

Vítejte ve světě zničeném katastrofou nebývalých rozměrů, ve světě kybernetiky, genetiky a technologií, které již dávno přesáhly potřeby lidstva, ve světě mimozemských civilizací a kosmických výprav...

Hrdinové Světů (HS) jsou původní česká sci-fi hra na hrdiny, která vychází z pravidel Hrdinové Fantasy verze 2.0. Oproti Hrdinům Fantasy přinášejí Hrdinové Světů pravidla pro střelné, plasmové a laserové zbraně, psioniku, řízení exoskeletů, kosmické souboje a další technologické vymoženosti, které se ve fantasy světech běžně neobjevují.

Končina

nový český systém na bázi fantasy a steampunku.
Ladislav Karpianus
2014

Nová česká hra vydaná pod sdružením autorů si za cíl stanovila dosti vysokou laťku. V komunitě vydání pdf udělalo kontroverzní prostředí. Tato směs steampunku a fantasy nutí hráče vybrat si stranu vleklého konfliktu a nebo jen prostě přežít... Na výběr máte různé kombinace ras a dovedností, prý se dočkáme i dalších rozšíření.

Kouzlem a mečem

Kompaktné pravidlá pre hranie sword-and-sorcery bez obsiahlej prípravy
Mytago.cz
2010

Český variant Dungeon Squadu vo forme kompaktnej hry, kde v jednej škatuľke dostanete všetko, čo potrebujete na rýchlu hru klasického hrania v duchu starej školy. Minimalistické pravidlá sú rozšírené a sprehľadnené, čím sa snažia ešte viac uľahčiť cestu začiatočníkom, či netrpezlivým hráčom, ktorí sa už nevedia dočkať nakopávania zadkov orkov či iných notorických známych príšer. Oproti pôvodnej predlohe získate bonusovú sériu dobrodružstiev, niekoľko miniatúr a sadu kociek.