[BA] Serathis

Komunitní sekce o akcích, hledání spoluhráčů a inzerátech RPG produktů.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4711
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

[BA] Serathis

Příspěvek od Joe »

Diskusia o hraní Arcany Evolved (upravené pravidlá DnD 3.5).

Hra je pod vedením Bifiho s hráčmi Corvusom, Daliborom, Dvoraxom, Therou a mnou, príležitostne sa zúčastňuje aj Hozo.


Zápisy zo sedení

---------------------------------------------------


Idem sa vrhnúť na zápis prvej Session v Serathis...

Ďakujem za včerajší večer všetkým zúčastneným, najmä Bifimu ako GMovi. Rozbiehali sme sa síce pomalšie, ale aspoň si Bifi splnil svoj sen začať session spôsobom

"Hoďte si na iniciatívu..." :-)=
Naposledy upravil(a) Joe dne 18. 7. 2008, 11:16, celkem upraveno 1 x.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Příspěvek od Bifi »

Hej, celkom to vyšlo... :lol:

Ja oceňujem, ako sa hráči snažili vytvárať príjemnú atmosféru. :clap:

A zisťujem, že celkom dobre pri skill checkoch ako Gather Information, Knowledge a pod. funguje technika, čo som vymyslel: Ak hráč uspeje na DC, môže mi položiť jednu špecifickú otázku, ktorú zodpoviem. Za každé 2 navyše mi môže položiť o jednu otázku navyše. (Teda pri hode 17 proti DC 12 mi môže položiť 3 otázky - za 12, 14 a 16.) Zabezpečuje to, že sa do hry dostávajú práve tie informácie, ktoré hráčov zaujímajú a usmerňujú tým príbeh.

Kľúče zatiaľ zafungovali len málinko, myslím, že 50-100 XP priniesli každej postave.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus »

no zatial k hre zaujimam trochu rezervovany postoj. pevne dufam ze sa hra rozbehne a ziska gule, lebo nieco zaujimave sa zacalo diat az od okamihu ked mi dal utekajuci quickling kamen.. beriem to ale tak ze bifi sa snazil navodit atmosferu mesta, (je myslim jasne ze stretnutie s npc ktore vyzneli trochu do prazdna budu mat v kampani nejaky vyznam ;) ) no zatial to vyzeralo tak ze sa tam len tak bezcielne tarame. aj teraz nie je jasne aky mame ako druzina vlastne ciel a motivaciu. moja postava by sa po tyzdni kludne trhla a isla za tym drachom pretoze chce ziskavat informacie o ukradnutej lebke.. to by asi ale nebolo fajn pre hru.

no sa samozjrejme co som dal mozno az prilis jasne najavo je ze mi nevyhovuje takyto takticky boj kde sa viac riesi pozicia na mapke nez popis akcie. vsimol som si ako boli vsetci v tom klasickom dnd mode: hodim si na utok. trafil som. 6 zivotov dole. ja som sa snazil sa tomu vyhnut co to da ale nedarilo sa mi to uplne, pretoze som sa musel krotit aby som nepopisal nieco na co som si mechanicky nehadzal.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4711
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe »

Ja som tiež za atmosférickejší popis boja, ale u mňa najprv musím prekúsať tú mechanickú stránku, aby som nemusel dohľadávať veci a vypytovať sa čo a ako ;)

Jedna z možností by bolo boj zjednodušiť - neviem zatiaľ do akej hĺbky, ale dali by sa vyhodiť nejaké detailnejšie podmienky (ako - teraz urobím toto a keď nie, tak môžem ešte toto alebo toto, na toto mám potom +1 a na toto -2).

Aj mne osobne chýbali bližšie popisy - hlavne aj Tahalona, pretože na to mám rituálneho bojovníka, aby som dal najavo, akým spôsobom bojujem a ako to cítim.

Ale všetko uvedené prikladám zatiaľ mojej prvej DnD session vôbec, takže dúfam v osobné zlepšenie :D
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Příspěvek od Bifi »

Teraz máme dve témy o AE a voľajaký som zmätený.

Ešte Joeovi k zložitosti boja: Môj pocit je, že tak, ako je d20 v AE vystavaný, nie je možné ho zjednodušiť bez toho, aby to niečo nenarušilo. U bojových povolaní nejaké featy a schopnosti napríklad rátajú s tým, že existujú attacks of opportunity a five-foot stepy. (Ak si dobre pamätám, tak to v istej podobe - ako "free attack" a "withdraw" - existovalo aj v ADnD a existuje to skoro v každej bojovo orientovanej hre.) Popritom je veľa založených na mobilite a schopnosti dostať sa do vhodnej pozície a tiež sneak attack (ktorý síce nikto z vás zatiaľ nemá) závisí na flankingu. Dá sa zjednodušiť napríklad systém zranení a životov (http://www.d20srd.org/srd/variant/adven ... injury.htm), ale to problém nebol. Ako povedal Dalibor, väčšina vecí len pridáva k existujúcej komplexnosti (napríklad pridáš facing).

Základná mechanika ale nie je zložitá - zložitý je len počet možností, ktoré sú k dispozícii. Tie sa zredukovať dajú - a efektívne to aj robíme, pretože nevyužívame zatiaľ bull rush, grapple, trip, disarm a pod. Pre Teba je zložité aj to, že máš naraz veľa combat rites k dispozícii. Ale ak čokoľvek v priebehu hry potrebuješ objasniť alebo vysvetliť, kľudne sa vždy opýtaj.

Inak ten druhý boj ma dosť bavil, kvôli rôznym obmedzeniam (úzka ulička, námestie, málo času) mi prišiel zaujímavý a tá pozičná hra s jeho vyvolanou príšerou (zhmotnením zvuku) sa mi páčila. (Darmo, to sú board game a wargame chúťky.)

Rozmýšľam aj nad tým, že ako sa dá hrať bez štvorcového plánu a "figúriek". (Hral som takto drvivú väčšinu svojich DnD/d20 hier a práve mám teraz chuť na tú taktiku.)
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4711
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe »

Inu, môžme jeden taký boj bez plánu na niektorom najbližšom sedení vyskúšať a potom porovnať, ako to kto vidí.

A ohľadom komplexnosti - ani nie tak počet combat rites, tam som si vedel relatívne ľahko vybrať (keby som si to pozrel viac pred tým, nebol by to problém vôbec), skôr som vstrebával pravidlá celkovo a ich skĺbenie so situáciou. Takže keď si ich ešte pozriem v priručke, aby som si objasnil všetko hlbšie, nebude problém.

Posielam vám zápis vo Worde, poprosím doplniť čo som zabudol (niektoré mená alebo miesta a drobnosti) a opraviť, čo som postrehol inak.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Příspěvek od Bifi »

Poviem to inak: Ak by som nechcel five-foot stepy a attacks of opportunity, tak si nevyberiem d20 (poťažmo AE), ale vykanibalizujem setting a urobím to vo FATE alebo Budo Wushu. Som ale ochotný sa prispôsobiť hráčom - ak majú silnejšie story tendencie a chcú vylúčiť niektoré pravidlá či hranie boja na taktickej mape, som ochotný na to pristúpiť. Len vyhlasujem, že som chcel hrať hru s taktickým (čo v zásade znamená nenaratívnym, ale dobré opisy mám rád) combatom a zároveň zábavným príbehom (chcem si dokázať, že sa to dá a okrem toho ma to teraz takto baví).

EDIT: Ozaj, kto ocenil u toho modžhského magistra "sonic" tému jeho kúzel?
Naposledy upravil(a) Bifi dne 1. 2. 2008, 11:01, celkem upraveno 1 x.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4711
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe »

Ok dok. Aj pre mňa ten druhý boj bol zaujímavejší, keď boli dvaja nepriatelia, tak sa dalo viac taktizovať a úzka ulička tiež pridala svoje.

Takže pri najbližšom boji si budeme musieť dávať viac pozor na opisy toho, čo robíma a ako to robíme a hádam sa to bude dať pekne skĺbiť dokopy s mechanickou časťou tak, aby to prebiehalo hladko a nerozkúskovane.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Příspěvek od Bifi »

Skoro tie isté slová použil aj Dalibor (ICQ). :D

Corvus: Problém opis vs. mechanika existuje, niet pochýb. Myslím, že sa to dá skĺbiť, aj keď asi budeš mať pocit, že Ťa mechanika obmedzuje pri opise. Porozmýšľam nad tým.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus »

no ja len poviem ze d20 bez mapy a bez aoe som hraval dlho. thera moze potvrdit ze to nebol nikdy problem. miesto aoe dostavali postavy -4 na defense az do svojho dalsieho tahu a sneak attack sa robil popisom ("obklucili sme ho"). featy pracujuce s aoe som bud vyhodil alebo v pripade improved disarm a spol. odstranuju tuto penaltu.

aoe nemam rad z viacerych dovodov, ale najvacsi je ten, ze odradzuje od zaujimavych akcii. z mojich skusenosti sa nikto nebude pokusat disarmovat ked je iste ze za to schyta ranu. ked dostane postih k obrane, tak je to riziko ale moze dufat ze disarmovany tuto nevyhodu nevyuzije.
(ja vedomy si tohoto aoe problemu som vcera narocky urobil nieco co aoe vyprovokovalo aby som pokusil z tohoto mindsetu vymanit).

wargaming mi zial moc nehovori, nikdy som sa mu nevenoval... aj dnd miniatures ma bavia len chvilu. vcera ste vraveli ze vam mapa pomaha lepsie si predstavit situaciu, mne osobne to robi presne opak, teda ze mi blokuje predstavivost, neviem to dost dobre popisat.. ale nejak mi evokuje miesto dynamickeho boja staticke udieranie mecmi a neprirodzene ustupovanie o 5 stop aby mohol zakuzlit bez aoe...

priznam sa ze som necakal az taketo hardcore takticke boje, ked si ukazoval na pripravnej sesne tu kockovu siet tak som to bral skor ako joke (rovnako ako dodrziavanie encumberance)... budem si to musiet trochu upratat v hlave...
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
thera
Příspěvky: 96
Registrován: 19. 6. 2006, 10:33

Příspěvek od thera »

Joe píše: A ohľadom komplexnosti - ani nie tak počet combat rites, tam som si vedel relatívne ľahko vybrať (keby som si to pozrel viac pred tým, nebol by to problém vôbec), skôr som vstrebával pravidlá celkovo a ich skĺbenie so situáciou.
U mňa je to podobné ako v Joeovom prípade. V živote som takýmto spôsobom nehrala a pozorovať to, bolo zčasti fascinujúce. Vzhľadom na to, že som o existencii polovici techník a postupov, ktoré ste tam riešili, nemala ani poňatia, pripadalo mi to zároveň však dosť zvláštne. Snáď sa to postupom času vylepší, uvidím, ako sa s tým zžijem, keď si aspoň niečo naštudujem :).
Uživatelský avatar
Dalibors
Příspěvky: 92
Registrován: 1. 2. 2008, 15:58

Příspěvek od Dalibors »

hi - tak uz sa tu hlasim aj ja :wink:
predovsetkym chcem podakovat za prijemny vecer - uz veeeeeeeelmi dlho som nehral ziadne RPG...

Ale k veci - myslim, ze prva session dopadla celkom v pohode - iked niektori sa trocha cudovali stvorcekom na zemi (Thera a Corvus), niektori sa cudovali pravidlam (Corvus, Thera a Joe), niektori sa zoznamovali s RPG po 100 rokoch (ja) a niektorym to je vsetko jedno a su radi, ze si uzivaju RPG u Bifiho (snad vsetci teda).

Co sa mna tyka, hadzanie kociek a pravidla mi nerobia problemy(nejake su, boli a budu), prijemna atmosfera tiez nie, skor mam problem s tym popisom, ale to sa snad zlepsi - budem sa snazit na tom zapracovat trosku.

A co sa figuriek a stvorcekov tyka, myslim, ze sa vzdy da najst kompromis a aj tu sa da popisovat co robim a pritom este aj taktizovat na stvorcekoch - o to sa prave chcem pokusit. Naschval som si zobral postavu ritual warriora, aby som mohol boj a taktiku boja ovplyvnovat co najviac svojimi schopnostami.

Takze pre mna otazka neznie: "Ako sa mi paci toto hranie?", ale: "Ako mozem prispiet k tomuto hraniu aby sa mi to co najviac pacilo a uzil som si to? Vlastne my vsetci."
Uživatelský avatar
dvorax
Příspěvky: 155
Registrován: 23. 5. 2006, 08:20

Příspěvek od dvorax »

Dodam aj ja svoju trosku do mlyna. Session bola v pohode. Nebolo to nic uzasne, naco by clovek spominal najblizsie roky, ale to ani nebolo tragicke. Co mi asi najviac vadilo, bola slaba dynamika hry - nevedeli/nemali sme, co robit - atmosfericke opisy a volne plynutie "deja" v mlhavych naznakoch imho nepatria na prvu session, zvlast nie, ked je nova skupina, nove postavy, nove prostredie a novy system. Agresivnejsie vedenie hry, Bifi :D
Co sa tyka toho boja, myslim, ze najvacsou prekazkou bola nasa neznalost pravidiel a nezzitost s mechanizmami - je dost demotivujuce, ked na jeden trapny hod dlho cakas
a potom aj tak minies (takze sa vlastne nic nestalo) - dost to ubera aj na chuti opisovat, ale na druhu stranu si myslim, ze chybajuce opisy sa musia upravit hlavne v nasich hlavach - samozrejme, ze je potrebne konkrety popis prisposobovat "realite", ktoru ta takticnost dost vymedzuje, ale aj tak si myslim, ze to je hlavne o nasej discipline.
V kazdom pripade, nehadzem este flintu do zita.
Uživatelský avatar
Dalibors
Příspěvky: 92
Registrován: 1. 2. 2008, 15:58

Příspěvek od Dalibors »

2Joe: ohladom tych bojovych ritualov - s bifim sme pokecali a dosli sme k zaveru, ze by mohlo byt velmi zaujimave, keby sme z toho urobili akysi osobity jedinecny styl boja - povedzme typicky styl boja a bojovych finnesov pre skolu v ktorej som sa za ritual warriora ucil - poslem ti, ked budem mat dokoncene moje popisy ritualov. v podstate si mozes sam vypracovat nieco podobne, ak chces.
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus »

vcerajsia hra bola lepsia nez minule, len stale trpim pri tom taktickom boji s tvrdymi pravidlami.

vcera sa to spomenulo: asi by bolo fajn keby hrame menej spojito a viac na sceny. to by trochu aj hru pohlo a menej by sme sa placali. cize by som to chcel viac 'akcne'.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Odpovědět

Zpět na „Akce, seznamka a inzeráty“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů