[houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
jakubkuba
Příspěvky: 53
Registrován: 12. 8. 2011, 16:37

[houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od jakubkuba »

Přidávám nekromanta zpracovaného podle ohlasů na foru:

Nekromant v.0.05.pdf
(210.69 KiB) Staženo 325 x

Naše jednoduché řešení nižší nekromancie a vyvolávání démonů (hodí se nám to do settingu a nechceme to nijak komplikovat).

Ocením !konstruktivní! kritiku. :)

Čaroděje má na výběr tuto ZS:
Oživení nemrtvého služebníka
Postava s touto vyhrazenou dovedností dokáže vykonat rituál k oživení nedlouho mrtvého těla jako nemrtvého služebníka. Rituál může vyžadovat delší čas na provedení a další suroviny, dle typu služebníka. Postava utrpí 1 úroveň vlivové jizvy za každou úroveň charakteristiky služebníka. Služebník funguje dle tradičních pravidel pro pomocníky a platby vyžaduje v podobě vyčerpání na Vlivu (1 Vliv postavy = 1 zdroj pouta služebníka). (aktivace: 3 Vliv + Vliv v hodnotě charakteristiky služebníka)


Mág má na výběr tuto ZS:
Přivolání démonického pomocníka
demon1.jpg
demon1.jpg (64.65 KiB) Zobrazeno 2087 x
Postava s touto vyhrazenou dovedností dokáže vykonat rituál k přivolání démonického služebníka. Rituál může vyžadovat delší čas na provedení a další suroviny, dle typu služebníka. Postava utrpí 1 úroveň duševní jizvy za každou úroveň charakteristiky služebníka. Služebník funguje dle tradičních pravidel pro pomocníky a platby vyžaduje v podobě vyčerpání na Duši (1 Duše postavy = 1 zdroj pouta služebníka). (aktivace: 3 Duše + Duše v hodnotě charakteristiky služebníka)


Trvání
Kouzlo přetrvá do nejbližší rovnodennosti nebo slunovratu, během kterých může čaroděj či mág samozřejmě rituál oživení nebo vyvolání zopakovat a tím jeho trvání prodloužit.

Proč vliv u nemrtvého a duše u démona?
Fikčně:

Démonický služebník odsává postavě duši. Ta je tradiční platbou pro všechna démonická stvoření, které kousek po kousku užírají z pevné vůle své oběti, posouvají její morální hranice a stahují ji do hlubin věčného zatracení. Jizvy na duši se pak projevují zvráceností, krutostí, nalomenou duševní rovnováhou. Tedy propadáním peklu. :)

Nemrtvý služebník působí na Vliv postavy. S postupujícím se jizvením na vlivu, se postava cítí čím dál méně pohodlně ve společnosti živých. Nerozumí jejich malicherným, pomíjivým starostem. Znechucuje jí ta roztěkanost života. Vždyť smrt je tak klidná, stálá a hlavně věčná… Čím víc se zjizví na vlivu, tím spíše raději vyhledává společnost svých nemrtvých služebníků.

Mechanicky:

Nutit čaroděje významně se vyčerpávat na duši a Mága na vlivu by znamenalo podstatné omezení jejich schopností, které jsou na těchto vlastnostech závislé :)
Volitelné:
Přetrhání pout
V případě, že do určité doby nedojde k obnovení vyčerpaného pouta, může se služebník pokusit vzepřít vůli svého pána a je pak nutné svést s ním střet o udržení kontroly. Doba, po kterou služebník vydrží bez platby, se může lišit podle typu (síly) služebníka a chvíle, kdy se pokusí vzepřít je závislá na jeho inteligenci (může si počkat na okamžik, kdy bude postava vyčerpaná, aby zvýšil své šance).
Demon4.jpg
Hromadný rituál

K vyvolání opravdu mocných démonů nebo oživení mocných nemrtvých bude zapotřebí provést náročný rituál za účasti několika čarodějů / mágů (ZS Mystický kruh).

Rituální předměty

K povolání některých démonů / oživení některých nemrtvých může být zapotřebí sehnat konkrétní rituální předmět, provést jej v konkrétním prostředí, případně s konkrétním tělem :) Záleží na dohodě a settingu.
Naposledy upravil(a) jakubkuba dne 1. 3. 2012, 10:36, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od Aljen »

Platba za Dusu a nie za jazvu na Dusi mi pride hodne hodne slaba ... kedze postava ziska Nemrtveho alebo Besa.
Urcite by som to pri pravidle spomenul a vopred upozornil hracov ze jedno je vhodne do low-magic a druhe do high-magic sveta.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
brundibar
Příspěvky: 49
Registrován: 15. 2. 2012, 17:09

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od brundibar »

Pokud to dobře chápu, tak při získání platíš jak duší (vlivem) tak jizvou.
Když se pak pomocník vyčerpává a jizví na poutu, tak platíš jen duší (vlivem), ale když si vezmeš, že vyléčit 1lvl jizvu na poutu znamená vyčerpání za 5 a k tomu ještě obnovení pouta jsou další 3 (pokud má pouto jen 3lvl.), tak se pak beztak jizvý, protože duši nebo vliv 8 má málokdo, zvlášť když to není jeho primární vlastnost. A navíc se to zpravidla odehrává po nějakém konfliktu, v kterém se nejspíš sám čaroděj už vyčerpal a čekat na vlastní odpočinutí by se mu mohlo nevyplatit, pokud použiješ to pravidlo s přetrháním pout.

Takže ve finále se vyčerpaný čaroděj přeci jen hezky zjizví, aby dal svého zombíka dohromady. Jo zahrávat si s temnotou není žádná sranda :-)=
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1169
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od Sarsaparillos »

Nesedí mi ta zvolená povolání, hlavně tedy čaroděj. Asi chápu, co vás k tomuto výběru vedlo a přijde mi rozumné dávat to jako vyhrazenou dovednost pro pokročilé povolání a ne třeba už pro zaříkávače. Ale fikčně (taky asi dáno našim settingem) mi k čaroději-elementálovi vyvolávání nemrtvých prostě nejde.
Aby to bylo aspoň trochu konstruktivní - nemrtvé bych přiřadil k vědmákovi (když už se na ně specializuje, žejo) nebo alchymistovi. Démony by mohl tahat šaman ze snového světa. Na druhou stranu mi je jasné, že brát si šamana se všemi jeho možnostmi jen kvůli vyvolávání je docela drahá záležitost. Aplikace tohoto houserule bude myslím o tom, jaká pokročilá magická povolání chtějí hráči hrát a k nim tuto ZS napasují.
jakubkuba
Příspěvky: 53
Registrován: 12. 8. 2011, 16:37

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od jakubkuba »

Aljenovi odpověděl Brundibar (díky) a se Sarsaparillosem souhlasím.
Umístění ZS ke konkrétním povoláním závisí na settingu. U nás je to čaroděj a mág, jinde to může být někdo jiný.
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od Aljen »

Takže ve finále se vyčerpaný čaroděj přeci jen hezky zjizví, aby dal svého zombíka dohromady. Jo zahrávat si s temnotou není žádná sranda
Ked to porovnas s Kostenym rytierom v pravidlach ...
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
jakubkuba
Příspěvky: 53
Registrován: 12. 8. 2011, 16:37

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od jakubkuba »

Aljen píše: Ked to porovnas s Kostenym rytierom v pravidlach ...
Pěkný příklad na kterém si můžeme ukázat jak by to mohlo fungovat.

Smrtonoš - kostěný rytíř, většinou na kostěném koni.

Oživení bude mechanicky znamenat jizvu 3 úrovně na Vlivu a vyčerpání za 6 Vlivu (možná další jizva, elementární čaroděj má spíš vysokou duši). Pouto bude nejspíš vzhledem k síle oživované potvory slabší než průměrné 3, spíš 2. Takže brzo přijde potřeba zvyšovat pouto (další 5 vůle vyčerpání za každou úroveň pouta a patřičný čas). Vytvoření pravidlového Smrtonoše (sudba 8. ) zabere spoustu času. Jistě je tu možnost jizvit se na poutu, ale to je pak náročné léčit a je tu pak riziko zpřetrhání pout - a určitě nikdo nechce, aby se takový nevypočitatelný Smrtonoš plížil v noci po táboře :)

Fikčně to bude znamenat sehnat kompletní kostru dávného knížete nebo krutovládce a k tomu ještě kostru koně. K provedení rituálu může být potřeba i nějaký další magický předmět nebo vzácná substance.

Tedy dost náročný proces a dost otřesný zážitek z kterého se bude čaroděj ještě dlouho vzpamatovávat. Lečení jizvy na 3(4) úrovni zabere spoustu času. Jistě minimálně měsíc herní doby. A po tu dobu se bude čaroděj stranit ostatních živých. Bude vůči nim nedůvěřivý, možná i trochu nepřátelský. Život v něm bude vyvolávat zhnusení a nebo aspoň pohoršení. Takže spousta fikčně zajímavých momentů :)

"používání" Smrtonoše
Mechanicky - za vyčerpání Smrtonoše později zaplatí čaroděj to samé svou vůlí (1vyčerpání = 1 Vůle). Za jeho jizvy (a při počátečním poutu 2 budou časté) ještě větším množstvím vůle (1úroveň = 5 Vůle). A to vše co nejdřív po konfliktu, aby se nevymkl kontrole. A to má vůle málo, protože to není jeho primární vlastnost.
Fikčně - skupina doprovázená kostlivým rytířem na kostlivém koni.. Nu to už se blbě okecává před inquizicí. Půjdou o nich povídačky po kraji a budou velice snadno vystopovatelní a identifikovatelní. To se samozřejmě může měnit podle settingu.

Takže silný pomocník za vysokou cenu. U mě dobrý :wink:
Naposledy upravil(a) jakubkuba dne 21. 2. 2012, 16:20, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Tork
Příspěvky: 252
Registrován: 3. 1. 2012, 14:23

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od Tork »

Tímto přichází alchymista o jednu ze svých vyhrazených dovedností, to není dobré...
Uživatelský avatar
Ocho
Příspěvky: 906
Registrován: 19. 8. 2010, 09:10

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od Ocho »

Tork píše:Tímto přichází alchymista o jednu ze svých vyhrazených dovedností, to není dobré...
+1: str. 212 - Umělý život - Projevy v příběhu - stačí si to přečíst a není třeba vymýšlet již vymyšlené.
Jinak bych ještě dodal, že přilákání už "živého" nemrtvého ( :D :) ) je doménou zaříkávačů (dokonce na to má i ZS povolávač).
Domluvit se s ním také. Zastrašit, ničit atd. je zase na vědmácích.
Obrázek
Družina VOMPF
Ideální PH je neutrální.
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od Aljen »

Hmm ..pri kvalitnom odpocinku sa doplnia vsetky zdroje nie?
...
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
jakubkuba
Příspěvky: 53
Registrován: 12. 8. 2011, 16:37

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od jakubkuba »

Myslím, že to nebude tak hrozné. Čaroděj dokáže pouze oživovat mrtvá těla.

Alchymista proti tomu dokáže vdechnout život čemukoliv. Je omezený jenom velikosti přibližně člověka a aby to mělo nějaký rozumný tvar. Socha, chrlič, sešitá zplácanina z částí těl. Oživenou bytost může pomocí šému aktivovat a deaktivovat dle libosti. Otázka je jestli může mít více deaktivovaných golemů, které jedním šemem aktivuje. Každopádně golem může být tažný nebo bojový nebo průzkumný létací atd atd atd. co si uplácá, to má :))

Jeho golem (golemové) je mu bezmezně oddán a on ho dokáže naučit mluvit a bránit svého pána (ZS osobní strážce na alchymistu). Nic z toho kostlivec nebo zombie nedokáže. Stejně tak se může stát mistrem v tomto oboru.

To vše čaroděj nedokáže.

Rozdíl si představuji fikčně asi jako porovnání Frankensteina (alchymisty) a jeho monstra (golema) a proti tomu nekromant jako čaroděj zvedající mrtvé z jejich hrobů pomocí magie.

Obrázek

Vs.


Obrázek
jakubkuba
Příspěvky: 53
Registrován: 12. 8. 2011, 16:37

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od jakubkuba »

Aljen píše:Hmm ..pri kvalitnom odpocinku sa doplnia vsetky zdroje nie?
...
jistě, a..?
brundibar
Příspěvky: 49
Registrován: 15. 2. 2012, 17:09

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od brundibar »

Ocho píše: +1: str. 212 - Umělý život - Projevy v příběhu - stačí si to přečíst a není třeba vymýšlet již vymyšlené.
Jinak bych ještě dodal, že přilákání už "živého" nemrtvého ( :D :) ) je doménou zaříkávačů (dokonce na to má i ZS povolávač).
Domluvit se s ním také. Zastrašit, ničit atd. je zase na vědmácích.
Jde o různé přístupy. Čarodějnická nekromancie vychází jako čaroděj z práce s podstatou magie (zaříkávač). Alchymistické oživování golemů je přístup k magii přes mastičkáře a tím i přes "vědeckou" půdu.

Zaříkávač sice může zkusit nemrtvého lákat a přemlouvat, ale to bude ve většině případů nemožná akce (záleží na světě). Každopádně nepůjde o vytvoření svého nemrtvého.

A o jejich ničení se tu nebavíme..

Nápad je tu dobrý. V minulosti už tu pár pokusů o řešení nekromancie bylo, tak by bylo možná dobré je sem přihodit. Zjevně to zajímá více lidí.

EDIT: jakubkuba mě předběhl. Takhle nějak si to taky představuji - alchymie (z mastičkáře) versus magie (ze zaříkávače). golem (i třeba složený z mrtvol jako frankensteinovo monstrum) versus kostlivci, zombie..
Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 19:59

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od vzteklina »

jakubkuba píše: Jeho golem (golemové) je mu bezmezně oddán a on ho dokáže naučit mluvit a bránit svého pána (ZS osobní strážce na alchymistu). Nic z toho kostlivec nebo zombie nedokáže.
No, to právě záleží na setingu. Když na to jeden koukne, než oživovat oživeného ala alchymista, raději si najít nějakého pomocníka, který i podle mechanických čísel bude asi schopnější (oživení sou dost lamy). A pokud se po světě potulují nemrtví se ZS osobní strážce (třeba mrtvoly osobních strážců), tak stačí je připoutat jako pomocníky a hotovo. Stačí si říct, že to de a jak je to asi náročné (viz ten fikční popis u smrtonoše, naprosto apliovatelný na získání nemrtvého jako pomocníka).
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15087
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od Pieta »

jakubkuba píše:Ocením !konstruktivní! kritiku. :)
Za konstruktivnost neručím. (:

0) Nic nebrání čarodějům a mágům domlouvat se s potvorami a brát si je za pomocníky, jen se musí trochu víc snažit; takže mi nepřijde tahle úprava zas tak potřebná, pokud je o něco takového v družině zájem, stačila by občasná výprava za nemrtvým/démonem a existující pravidla.

1) Chybí mi tam nějaké konkrétní údaje. Jaké nemrtvé jde vyvolat podle základních pravidel, na které je potřeba ten "delší čas na provedení a další suroviny," kolik dalších surovin, na koho je potřeba hromadný rituál. Berou se nemrtví tak, jak jsou psaní v pravidlech? Tam jsou totiž docela drsní, a polovina z nich (varianty nepočítám) umí třeba sama o sobě používat různé magie. (Tudíž to, co tam není napsané, tak nějak v dalším odhaduju, možná špatně.)

2) Totéž a ještě o něco víc platí u démonů, které DrD2 vůbec nezná - netuším, co taková potvora umí a jak je mocná.

3) Srovnání s alchymistou - podstatnou částí alchymisty je získávání pomocníků na přání. Je v tom výrazně omezený - jen jednoho, nepříliš samostatného, s jedinou skupinou dovedností. A najednou dvě jiná povolání získají možnost za jednu zvláštní schopnost tvořit pomocníky, kteří taková omezení vůbec nemají? To je vůči alchymistům celkem nefér.

4) Cena se řídí podle úplně jiných pravidel, než je u pomocníků běžné; přivolání, které je normálně zdarma, je velmi drahé, ale doplňování zdrojů naopak hodně laciné.
V porovnání s alchymistovým golemem je přivolání srovnatelně drahé, posilování extrémně levné.
Scénář 1: Čaroděj s vlivem 8 a drsným, ale velmi vyčerpaným duchem (charakteristika 4, pouto 1) se vrátí do své věže. Tam, v klidu a pohodě, odpočívá, každou noc si dospí a vliv použije na posílení pouta s nemrtvým (5*platba, tj. 5). Po týdnu má nemrtvý maximální pouto, tj. 8, čaroděje to stálo leda náklady na živobytí.
Scénář 2: Alchymista s vlivem 8 a drsným, ale velmi vyčerpaným golemem (char.4, pouto 1) se vrátí do své věže. Tam, v klidu a pohodě, každý den provede rituál na posílení pouta. Po týdnu má golem maximální pouto, tj. 8, a alchymistu to stálo 7*5*4 = 140 peněz.

(Přivolání stálo čaroděje 4 jizvy na vlivu + nějaké drobné, výroba a zvýšení pouta na 3 stála alchymistu 3*5*4 = 60 peněz.)

5) Placení vyčerpáním, mimochodem, není uváděné mezi možnostmi platby (str. 154) - to je úmysl, vyčerpání totiž není nic trvalého, snadno se doplňuje - a myslíte, že by se s vámi nějaký nemrtvý kamarádil za množství energie, které si doplníte dobrou večeří a schrupnutím?
Nemluvě o tom, že s tímhle systémem v platnosti, a když odhlídnu od počáteční platby, není pořádný důvod, proč si pořizovat za pomocníka cokoliv slabšího, než nadpřirozené bytosti - prostě nenabízejí dost zvláštních schopností, a navíc proti nim kdekdo dokáže efektivně bojovat.

6) Zdroje jsou rozdělené tak, aby to nikomu nelezlo do jeho primárních zdrojů. V rohu opět smutně kouká alchymista, který golema krmí surovinami, které potřebuje ke všem svým schopnostem.

7) Precedens z pravidel s Věstějem ukazuje, jak snadné je získat a udržet si pomocníka, který je nemrtvý - když se ke Kolvovi přidal dobrovolně, byly platby za něj dražší, než u těchhle nemrtvých. (-:

Co bych opravil, být vámi:
- Jasnějš definovat, koho vlastně jde přivolat, koho jde přivolat s dodatečnými náklady, atd.
- Srovnat s alchymistou a buď náležitě zdražit/omezit, nebo naopak alchymistu výrazně posílit.
- Placení srovnat s pravidly - přivolání klidně zlevnit, ale doplňování zdrojů za jizvy.

Co bych opravil, být mnou (protože se mi ten nápad v základu docela líbí)
- Vzal bych základ, tak jak ho máte.
- Vyhlásil bych, že čaroděj přivolává elementály, a mág že vytváří oživlé iluze - obojímu bych vyrobil pravidlovou podobu, nejspíš ve variantě menší a větší.
- U větších bych měl extra nároky na vyvolání - správné místo, správný čas, extra platba.
- A aby nelezli do zelí alchymistovi, šlo by o dočasné pomocníky - po počátečním přivolání by měli pouto (třeba) 5, ale nešlo by jim doplňovat zdroje ani zvyšovat pouto. Po nějaké době by se prostě rozplynuli.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů