[Dotaz] Rituály, neviditelnost, elixíry...

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15087
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dotaz] Rituály, neviditelnost, elixíry...

Příspěvek od Pieta »

MarkyParky píše:Takže neviditelnost seslaná s posílením je trvalá, dokud ji někdo neprokoukne (pak přestane na dotyčného mít vliv, ale pro ostatní může trvat), nezlomí či nepřijde svítání/soumrak? A případný neviditelný tedy může dělat co chce, pouze u některých akcí (boj, rozhovor, zvednutí předmětu) se vystavuje riziku, že bude na výzvu nebo dokonce automaticky odhalen. A pokud chce takovouhle věc zamaskovat (sebraný meč zneviditelnit), nezbývá než seslat kouzlo znova. Včetně rituálu.
Tak bych to viděl já - snad s tím dodatkem, že odhalit se může spoustou věcí - zvuk kroků, skřípání podlahy, praskot větviček, otevírané dveře, to všechno může na neviditelného upozornit.
MarkyParky píše:Takže abych v tom měl jasno, pokusím se to shrnout. Máme dovednosti - to je to co všichni (postavy, CPčka) mohou běžně dělat. Pak máme vyhrazené dovednosti - to je to, co mohou dělat pouze ti, kteří si to nějakým způsobem "odemknou" - povoláním, elixírem, zvláštní schopností. A pak máme zvláštní schopnosti, což je speciální kategorie, která obsahuje buďto vylepšení nějaké dovednosti, nebo odemknutí vyhrazené dovednosti. V důsledku tedy mohu mít elixír "Ohnivý dech" jakožto vyhrazenou dovednost "Ohnivá magie". Nebo mohu mít elixír "Kočičí oči", jakožto vyhrazenou dovednost "Vidění ve tmě", podobnou "Netopýřímu sluchu". Nebo mohu mít elixír "Berkáno", protože "znamení Berkáno" je ZS, která odemyká Vědmákovi vyhrazenou dovednost "znamení Berkáno" ;). Ale nemohu si namíchat elixír "Plamené peklo", který by mi odemkl rozsáhlou ohnivou magii, protože to už by nebyla vyhrazená dovednost, ale pouze Zvláštní schopnost ve smyslu vylepšení.... Chápu to dobře?
Je to tak.
Jak se to má s elixírem a vyhrazenou dovedností posílenou zvláštní schopností, to pravidla neřeší. Už jsem to i urgoval u systémáků.
MarkyParky píše:A ješté jeden dotaz. Pokud si udělám elixír "Berkáno" nebo elixír "orlí očka", který mi umožní osedlat si mysl orla (šamanova vyhrazená dovednost) - jak je to s jizvením? Případně s platbou zdroji za aktivaci?
Jizvy určitě potřeba nejsou; elixír zastoupí zdroje na jednorázové použití (čili třeba proměna do zvířete a později zpátky).
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Dotaz] Rituály, neviditelnost, elixíry...

Příspěvek od MarkyParky »

MarkyParky píše:A ješté jeden dotaz. Pokud si udělám elixír "Berkáno" nebo elixír "orlí očka", který mi umožní osedlat si mysl orla (šamanova vyhrazená dovednost) - jak je to s jizvením? Případně s platbou zdroji za aktivaci?
Jizvy určitě potřeba nejsou; elixír zastoupí zdroje na jednorázové použití (čili třeba proměna do zvířete a později zpátky).[/quote]

V kombinaci s tím, že si šaman při vlastnictví dané VD započítává svou úroveň, nepovede to k exploitům? Proč se měnit na medvěda za jizvu na vlivu + 3 zdroje, když totéž zvládnu s flaštičkou za 5 géček?
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15087
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dotaz] Rituály, neviditelnost, elixíry...

Příspěvek od Pieta »

MarkyParky píše:V kombinaci s tím, že si šaman při vlastnictví dané VD započítává svou úroveň, nepovede to k exploitům? Proč se měnit na medvěda za jizvu na vlivu + 3 zdroje, když totéž zvládnu s flaštičkou za 5 géček?
Určitě to bude použitelná alternativa.
Na druhou stranu ty elixíry by měly být spíš ve stylu "mast proměny v sovu pálenou" než "nápoj tisíce podob", takže budou míň pohotové a přizpůsobivé.

(Tohle je věc, která podle mě u elixíru měla být jasně napsaná a je tam spíš lehce naznačená - že obvykle nedávají celou vyhrazenou dovednost, ale jen nějaký konkrétní efekt. U obří síly ten rozdíl není moc velký, u magií ale ano.)
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Dotaz] Rituály, neviditelnost, elixíry...

Příspěvek od MarkyParky »

Ok. Stejně mi přijde "elixír Berkano" strašně silná věc. Ale prozatím to tak nechme. Zkusím teď skočit k jiné věci - dlouhodbé elixíry versus dlouhodobé kouzlení prostřednictvím elixíru.

Nicméně stále mi trochu některé věci skřípou, takže bych si chtěl jen potvrdit, že už to chápu správně - vezměme to na příkladu té naší neviditelnosti. Mám dva elixíry.

První nazvu "Elixír neviditelnosti" a bude mít a následující vlastnosti:

Dá postavě Vyhrazenou dovednost Magie iluzí - Neviditelnost a Vyhrazenou dovednost Přeludy - dlouho trvající iluze. Stojí tedy 10g.
Postava, která ho spotřebuje, se může zneviditelnit. Neviditelnost na ni bude mít stejný efekt, jako by na sebe jednou seslala dlouho trvající kouzlo z magie iluzí. Neviditelná může dělat cokoliv, co si zamane. Kouzlo skončí tehdy, pokud ho někdo zlomí, přepíše jinou iluzí, postava zruší, přijde soumrak/úsvit nebo se postava natolik změní, že iluze ji nedokáže krýt (např. proměna v jiného tvora). Jakmile iluze skončí, tak se dotyčný znovu zneviditelnit může jedině dalším elixírem/magií iluzí.

Druhý nazvu "Elixír měděného pole" (které, jak je známo dokáže nechat zmizet opravdu velké předměty) a bude mít následující vlastnosti:

Dá postavě Vyhrazenou dovednost Magie iluzí - Neviditelnost a alchymista ho vyrobí s pomocí své ZS Posílený lektvar. Stojí tedy 8g a musí ho podat alchymista osobně. Jak se takový lektvar liší od výše uvedeného?

A do třetice všeho dobrého, jak se bude chovat lektvar, který dá posvavé VD Magie iluzí - Neviditelnost, VD Přeludy - dlouho trvající iluze (bude tedy stát 13g, nebo možná dokonce 16g?) a zároveň ho vyrobí a podá alchymista jako Posílený lektvar?
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15087
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dotaz] Rituály, neviditelnost, elixíry...

Příspěvek od Pieta »

Elixír sám o sobě má trvání jednu akci. Elixír správně podaný (Posílený lektvar) trvá déle. Jiné mostnosti trvání, co vím, neexistují.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Dotaz] Rituály, neviditelnost, elixíry...

Příspěvek od MarkyParky »

Však já nepopírám, že elixír nemá delšího trvání. Jen vycházím z logiky pravidel.

1) Elixír dává možnost na jednu akci využít Vyhrazenou dovednost.
2) Elixír dává možnost do jedné dávky zakomponovat více Vyhrazených dovedností.
3) Magie iluzí - Neviditelnost je Vyhrazená Dovednost.
4) Magie iluzí - Přeludy - dlouho trvající iluze je Vyhrazená Dovednost

Sestavím-li tedy lektvar, který bude splňovat body 1-4, získám lektvar, který mi umožní na jednu akci využít obě vyhrazené dovednosti - tedy můžu v té akci seslat neviditelnost, která bude trvat do soumraku. Potom efekt lektvaru skončí (tedy nemůžu dál kouzlit) a stane se co?

Mě přijde logické, aby iluze přetrvala (stejně jako by přetrvala, kdyby ji vytvořil mág a třeba v následujícím kole usnul/omdlel/umřel). Pokud je tahle domněnka špatná, pak je něco chybně v pravidlech - buďto Přeludy (a všechny ostatní ZS prodlužující účinek kouzel) nemají být Vyhrazenými dovednostmi a takový lektvar by neměl jít sestrojit. Nebo elixíry mají mít nějaké omezení toho, které vyhrazené dovednosti je možné aplikovat (např. jen ty krátkodobé) a pak se podle toho alchymista může řídit při konstrukci elixíru. A nebo by mělo být nějak výslovněji specifikována omezení prodlužujících kouzel (např. že pokud "hnací síla" dlouhodobého kouzla přestane existovat - elixír vyprší, mág zemře, druid omdlí, čarodějův mozek ovládne Mozkososka Přícucná), pak kouzlo skončí předčasně?
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15087
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dotaz] Rituály, neviditelnost, elixíry...

Příspěvek od Pieta »

MarkyParky píše:1) Elixír dává možnost na jednu akci využít Vyhrazenou dovednost.
2) Elixír dává možnost do jedné dávky zakomponovat více Vyhrazených dovedností.
3) Magie iluzí - Neviditelnost je Vyhrazená Dovednost.
4) Magie iluzí - Přeludy - dlouho trvající iluze je Vyhrazená Dovednost
Podle mě je to prostě případ toho, že konkrétní pravidla mají přednost před obecnými. Iluze mají svá vlastní pravidla ohledně trvání - ale iluze použité v elixíru používají pravidla elixíru pro trvání.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Dotaz] Rituály, neviditelnost, elixíry...

Příspěvek od MarkyParky »

Ok. Díky za odpověď. Buďto se tomu přizpůsobíme nebo si naopak zavedeme homerule. Podle toho jak ve skupině budem chtít silné elixíry. 8)
Pepa

Re: [Dotaz] Rituály, neviditelnost, elixíry...

Příspěvek od Pepa »

Pokud chci udělat iluzi celého 30členného oddílu jako jeden kus, nevejde se mi do Vědminy chýše a nemůžu to seslat. Rozsáhle mi nijak nepomůže.

Pokud chci udělat rozsáhlou iluzi opakujících se jednotlivých vojáků (z nichž každý se vejde do vědminy chýše), "cíle" budou místa na cestě a klam bude "stojící voják") tak budu platit rozsáhle i kdybych měl jen jednoho klamaného pozorovatele.
Tohle se mi nějak nelíbí. Podle tohoto by mág mohl vytvořit třeba iluzi obrovské pláže (zrnko písku je menší než vědmina chýše a pak se milionkrát nakopíruje). Ale kdybych to bral podle pravidel, tak bych mu větší pláž než je vědmina chýše nepovolil...

Co se elixírů týče, tak z pravidel cítím, že je dán důraz na jejich "krátkodobost". Dlouhodobé už by byly asi moc silné, a proto to je zařízené tak, že tu delší dobu trvání musí zařídit alchymista rituálem a asi bych ji nepovolil tím, že se do elixíru "přimíchá" zvláštní schopnost nebo vyhrazená dovednost, která "dává" delší účinek. Ze stejného důvodu asi také třeba nejdou konstruovat kouzelné předměty jako v DrDo, protože by pravděpodobně byly na více použití a tím pádem docela silné...

Vyrábět šamanské a vědmácké elixíry bych alchymistovi buďto úplně zakázal (pak by měl totiž přístup k mnoha povoláním najednou) nebo bych vyžadoval šamanovu/vědmákovu přítomnost při tvorbě elixíru. Každopádně ten, kdo elixír vypije, by měl jizvu dostat. Jednak je v pravidlech popsáno, že ho to znetvoří atd. a druhak by se tím vytvořil elixír lepší než originální šamanův/vědmákův. (Ten totiž jizví a tento by nejizvil.) Ale jelikož ještě v jizvení šamana/vědmáka čekám od autorů nějakou změnu, tak se uvidí...
Rauksul
Příspěvky: 300
Registrován: 11. 8. 2009, 15:53

Re: [Dotaz] Rituály, neviditelnost, elixíry...

Příspěvek od Rauksul »

Tohle se mi nějak nelíbí. Podle tohoto by mág mohl vytvořit třeba iluzi obrovské pláže (zrnko písku je menší než vědmina chýše a pak se milionkrát nakopíruje). Ale kdybych to bral podle pravidel, tak bych mu větší pláž než je vědmina chýše nepovolil...
Tak zakaž průniky chýší. :-)

A pokud vytvoří "několik malých pláží" tak určitě budou neostrosti, nedokonalosti, prostě blbá spojitost na krajích. Ono udělat dvojitě toroidní cokoliv, i texturu, není moc jednoduchý.
Družina Mrtvoly Na Mrtině
[zde býval obrázek testera DrDII :o)]
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Dotaz] Rituály, neviditelnost, elixíry...

Příspěvek od MarkyParky »

Pepa píše: Tohle se mi nějak nelíbí. Podle tohoto by mág mohl vytvořit třeba iluzi obrovské pláže (zrnko písku je menší než vědmina chýše a pak se milionkrát nakopíruje). Ale kdybych to bral podle pravidel, tak bych mu větší pláž než je vědmina chýše nepovolil...
Nemohl. Omezení dosahu "dohled" je, že mág je schopen s předměty manipulovat jen tak přesně, jak přesně je rozezná. Je to sice napsáno u větrné magie, ale IMHO se to dá aplikovat obecně na magii s dosahem "dohled". Na jakou vzdálenost rozeznáš jednotlivá zrnka písku?

Takže buďto musíš udělat iluzi většího kusu pláže (a pak narazíš na problém opakování se, který může tvou iluzi prozradit) nebo jsi limitován vědminou chýší.
Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 02:20

Re: [Dotaz] Rituály, neviditelnost, elixíry...

Příspěvek od Maugir »

Rauksul píše: Tak zakaž průniky chýší. :-)

A pokud vytvoří "několik malých pláží" tak určitě budou neostrosti...
Viděl bych to stejně. Nakopíruješ milionkrát zrnko? Potom budeš mít milion zrnek rozesetých v trávě, blátě, či mezi kameny, ale nejspíš ne v tolika vrstvách, aby to vytvořilo dojem pláže. To bys jinak mohl vzít šutr a pomocí rozsáhle stvořit ten diskutovaný zámek, když to přeženu (byť asi nijak reprezentativní). Ačkoli, jestli vyloženě chcete, aby Váš mág uměl pláže a zámky, tak proč ne?
Obrázek
Uživatelský avatar
Divodej
Příspěvky: 12
Registrován: 9. 10. 2013, 15:49

Re: [Dotaz] Rituály, neviditelnost, elixíry...

Příspěvek od Divodej »

Když si vezmu na pomoc "iluze" filmových triků z předpočítačové doby, tak celkem bravůrně dokázali udělat rozsáhlý hrad na kopci apod. Vzala se deska/plátno, na kterou se namaloval hrad, nebe atd. Spodní konec se odřízl tak, aby kopíroval stávající terén kam až ho chci vidět a herec se postavil před plátno a hrál si co potřeboval. Dnes se to dělá podobně, jen se to plátno nemaluje hned, ale je jen modré/zelené/fialové a pozadí se dodělá později.
Směřuju k tomu, že chci-li udělat iluzi hradu na kopci, nebo to že je hrad v plamenech, je možné vhodně umístěnou iluzí do prostoru, do velikosti chýše, umístěnou v zorném poli pozorovatelů využívající šikovně skutečného terénu dosáhnout kýženého cíle...podle mě jde jen o nápaditost mága :D Jako PH bych ale asi požadoval aby mág stál ve stejném místě pohledu jako zamýšlené oklamané oběti, aby dokázal objekt správně usadit a dát mu odpovídající měřítko 8)
Uživatelský avatar
Pan Banán
Příspěvky: 50
Registrován: 6. 4. 2014, 22:50
Bydliště: Tam, kam lidská noha nevkročila
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dotaz] Rituály, neviditelnost, elixíry...

Příspěvek od Pan Banán »

Jenom tu mám malý dotaz k těm elixírům.
Elixíry zběhlosti a mistrovství jsou, stejně jako zázračné elixíry, krátkodobé. To tedy znamená, že na jednu akci v daném okruhu dostanu zběhlost v daném momentě. Takže pokud správně chápu, znamená to, že po vypití dostanu jeden menévr zdarma/posílený manévr do dané akce a poté elixír přestane působit.
Je to tak?
"Včerejšek, ten je ten tam.
Zítřek, ten nám není znám.
Ale dnešek, to je dar.
Tak si toho daru náležitě važ."
- Mistr Oogway
Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 19:59

Re: [Dotaz] Rituály, neviditelnost, elixíry...

Příspěvek od vzteklina »

Pan Banán píše:Je to tak?
jetotak
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů