[Dotaz] Jak na hráče?
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak na hráče?
Třeba u mě by hráči neprošlo prohlásit, že se úmyslně vyčerpal tím, že neúmyslně zakopnul. Vyčerpání je pro mě snaha a odhodlání, ne osud přihrávající šťastnou náhodu.
Jarik a koruna (kopí nenašel) není vykoupení, ale průvodcova invence. Rozhodně to nevypadalo tak, že by si Jarik vymyslel, že najde korunu, takže mi to nepřijde příliš relevantní.Arten_CZ píše:Nebo je toto vykoupení méně reálné než Jarik, který při zahnání drakem najde v bažině ležet magické kopí?
K tomuhle už jsem odpovídal - pokud se vykupující raduje, znamená to nejspíš, že nevykupující strana nemá dost silné slovo v tom, co se nakonec stane.Arten_CZ píše:a) Vyhrál jsi v hodu : Sakra, tak moje akce je v pytli, protistrana to vždy nějak okecá - pokud moje akce není taková, že protistraně nevadí (uteču...) nebo pokud už není protistrana bez možnosti se vykoupit
b) Prohrál jsi v hodu : No sláva... a popíše akci, kterou se přiblíží k výhře v konfliktu
U nás to spíš je: Iniciativní vymyslí akci. Protistrana vymyslí reakcí. Hodí si. Když se nikdo nevyčerpá, stane se, co popsal vítěz. Když se někdo vyčerpá, je to dramatický moment, ve kterém přijde o část svých "životů", a stane se něco, co ani jedna strana nechtěla, obvykle nějaká nečekaná interakce jejich akcí. Hráči celkem ochotně navrhují výsledek, a zas tak moc nehledí na to, jestli si tím náhodou nepřitíží, spíš vycházejí z logiky situace.Arten_CZ píše:Vítěz iniciativy vymyslí akci. Protistrana vymyslí akci. Obě strany si hodí. Stále se nic neděje. Pokud se strana, která prohrála, nerozhodne vykoupit, stane se to, co popsal vítěz. Ve většině případů se ale prohrávající rozhodne vykoupit. Obě krásně popsané akce se proto zahodí a strana, která prohrála, popíše, co udělala proto, aby se žádná z výše popsaných akcí nestala a přitom aby nezměnila rozložení sil na plánu. A následuje další hod na iniciativu...
Re: Jak na hráče?
ked mate milion zdrojov, moze to znamenat, ze mate malo nebezpecnych oponentov
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Re: Jak na hráče?
dočteno. Co se týče těch nudných soubojů a vykoupení zkuste jednu věc. Pokaždé když se někdo vykupuje z neúspěchu může se vyhnout záměru protivníka, ale vždy zůstane něco, kdy to nebude úplně optimální a vždy bude vykupovaný v (malé) nevýhodě nebo tím poskytne výhodu soupeři. Tedy při vykoupení používejte povinně magické slůvko "ale".
např: postava se snaží druhé postavě podopnout nohy a zalehnout ji a získat nad ní fyzickou převahu, druhá postava se bojujícího snaží začarovat, aby na ni neútočila. Hod vyhraje podkopávající, a kouzlící postava utratí body těla na vykoupení, protože jakmile by se jí dostal nakobylku a zaklekl ji nemohla by kouzlit. V popisu pak bude následující: "Na poslední chvílu nadskakuji podkopávající noze, ale ztrácím balanc. Veškerou svou energii pak musím věnovat místo kouzlení na to, abych se udržel na nohou. Dělám nemotorný krok dozadu a on ke mě přiskakuje, ruce napřažené ke krku. Moje další reakce budou muset být rychlé (fyzické) nebo obtížné (kouzlení)."
To jen taková rychlá pomoc. Tvůrcům bych za toto vyčinil. Není možné udělat souboják nebo nějaký sled událostí bez toho aniž by se po jednotlivých akcích nic nezměnilo, což tady možné je. Tady to chtělo navázat na mechaniky a říct, že i mechanicky se musí po každé akci něco změnit. Kdybych si měl zahouserulovat tak bych doporučil to, že další akce bude pro vykupujícího buď obtížná, nebo ten, v čí neprospěch je vykupováno dostane v další výměně výhodu. (prakticky to znamená + nebo - jeden zdroj). my 0.02$
např: postava se snaží druhé postavě podopnout nohy a zalehnout ji a získat nad ní fyzickou převahu, druhá postava se bojujícího snaží začarovat, aby na ni neútočila. Hod vyhraje podkopávající, a kouzlící postava utratí body těla na vykoupení, protože jakmile by se jí dostal nakobylku a zaklekl ji nemohla by kouzlit. V popisu pak bude následující: "Na poslední chvílu nadskakuji podkopávající noze, ale ztrácím balanc. Veškerou svou energii pak musím věnovat místo kouzlení na to, abych se udržel na nohou. Dělám nemotorný krok dozadu a on ke mě přiskakuje, ruce napřažené ke krku. Moje další reakce budou muset být rychlé (fyzické) nebo obtížné (kouzlení)."
To jen taková rychlá pomoc. Tvůrcům bych za toto vyčinil. Není možné udělat souboják nebo nějaký sled událostí bez toho aniž by se po jednotlivých akcích nic nezměnilo, což tady možné je. Tady to chtělo navázat na mechaniky a říct, že i mechanicky se musí po každé akci něco změnit. Kdybych si měl zahouserulovat tak bych doporučil to, že další akce bude pro vykupujícího buď obtížná, nebo ten, v čí neprospěch je vykupováno dostane v další výměně výhodu. (prakticky to znamená + nebo - jeden zdroj). my 0.02$
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná
Re: Jak na hráče?
Když se vykupuješ, musíš platit zdroje. To už samo o sobě je změna ve sledu událostí. Fikčně pak musíš vysvětlit, jak přesně jsi se vykoupil a tady bych klidně použil tvoje jednoduché houserule o slovíčku ale. Podle mě není potřeba přidávat útočníkovi výhodu, i když souhlasím, že kvůli změně fikce se mohou některé akce pro vykupujícího stát náročné.
Re: Jak na hráče?
Tak nevim...jonka píše:Není možné udělat souboják nebo nějaký sled událostí bez toho aniž by se po jednotlivých akcích nic nezměnilo, což tady možné je. Tady to chtělo navázat na mechaniky a říct, že i mechanicky se musí po každé akci něco změnit.
V DrD 1.6: postava utoci, protivnik se brani, oba si hodi, pokud nepadne utocnikovi vic, tak se z mechanickeho hlediska nic nezmeni. Nebo jo? Co?
V DrD II postava nahlasi akci, protivnik protiakci, oba si hodi, jeden z nich v hodu zvitezi. Protivnik se bud vycerpa (mechanicka zmena - ubytek zdroju) nebo nevycerpa (mechanicka zmena - zvysi se mu Ohrozeni, nebo se vitezi snizi, nebo jina zmena). Tedy vzdy se mechanicky neco zmeni.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak na hráče?
jenže v DrDo nemusíš vymýšlet popis,který pak přijde vniveč, což je zde jádro nespokojenosti
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Jak na hráče?
Premyslim, odkud se bere interpretace "postava uspeje, protivnik se vycerpa" = :"nic z toho, co obe strany popsaly, se nestalo" kdyz primo v pravidlech je vuci takove interpretaci AFAIK dostatek protiprikladu.
- Choranzanus
- Příspěvky: 182
- Registrován: 18. 7. 2009, 23:32
- Bydliště: Praha
Re: Jak na hráče?
Velmi přesně řečeno.Jerson píše:jenže v DrDo nemusíš vymýšlet popis,který pak přijde vniveč, což je zde jádro nespokojenosti
Pokud jde o příklady v pravidlech, ty zrovna nesrší nějak úžasnou fikcí, obzvlášt ne ty v sekcích o boji.
Chceš-li mít dobré nápady měj hodně nápadů.
Re: Jak na hráče?
Jen abych na to mohl mrknout, ktere jsou to ty "sekce o boji"?Choranzanus píše:Pokud jde o příklady v pravidlech, ty zrovna nesrší nějak úžasnou fikcí, obzvlášt ne ty v sekcích o boji.
- Choranzanus
- Příspěvky: 182
- Registrován: 18. 7. 2009, 23:32
- Bydliště: Praha
Re: Jak na hráče?
Například strany 132-139, ale je to problém i u ostatních příkladů, které pojednávají o boji.Bouchi píše:Jen abych na to mohl mrknout, ktere jsou to ty "sekce o boji"?Choranzanus píše:Pokud jde o příklady v pravidlech, ty zrovna nesrší nějak úžasnou fikcí, obzvlášt ne ty v sekcích o boji.
Chceš-li mít dobré nápady měj hodně nápadů.
Re: Jak na hráče?
Aha, zapomnel jsem na druhou otazku - co povazujes za "uzasnou fikci"? Zajimave situace? Barvite popsane situace? Neco jineho (a co)?
Re: Jak na hráče?
Samotný text u vyčerpání, když už ne navádí, tak minimálně neumožňuje neexistenci mrtvých bodů.Bouchi píše:Premyslim, odkud se bere interpretace "postava uspeje, protivnik se vycerpa" = :"nic z toho, co obe strany popsaly, se nestalo" kdyz primo v pravidlech je vuci takove interpretaci AFAIK dostatek protiprikladu.
str 99: ... Jestliže utratí zdroje na vyčerpání ve střetu s protivníkem, úspěchu tím sice nedosáhne, ale zabrání alespoň pro tuto chvíli úspěchu soupeře. Získá tak odklad a možnost porazit soupeře v novém střetu
že se to pak má "obkecat" tam určitě je zmínka, ale..
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná
Re: Jak na hráče?
Ale text u vycerpani prece neni jen ta jedna jedina veta, kterou citujes.jonka píše:Samotný text u vyčerpání, když už ne navádí, tak minimálně neumožňuje neexistenci mrtvých bodů.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak na hráče?
str 111: Nechápejte ale situaci, kdy se poražený vyčerpá, jako remízu ve smyslu „tak se vlastně nic nestalo“.jonka píše:Samotný text u vyčerpání, když už ne navádí, tak minimálně neumožňuje neexistenci mrtvých bodů.
Myslím, že pravidla jsou dost konkrétní v tom, že by se opravdu v každé akci něco dít mělo.
Re: Jak na hráče?
Tiez sa tejto na D20 oblubenej argumentacii divim.
Je mozne ze to malo byt v pravidlach 5 krat zopakovane tucnym pismom aby si to citajuci naozaj uvedomil. Inak si to mechanicki analyzatori (tim by to aj tak nepomohlo, kedze fikciu zanedbavaju vo svojej analyze) a extremni gamisti asi nevsimnu.
To aby hraci chceli prehravat aby sa mohli vycerpat je podla mna nepochopenie pravidiel.
Vycerpavajuci sa neziska nejake absolutne naracne pravomoci na popisanie stretu. Ten kto vyhral a vsetci okolo stolu mu to musia odobrit. A cudoval by som sa ak by postava ktora za cenu vycerpania (fikcny a aj mechanicky prejav) dostane do horsej pozicie vyhercu stretu. To mi nesedi ani fikcne ani mechanicky (ubytok zdrojov - oslabenie)
edit:
mozno byva tento problem vo vymyslani vycerpania (jeho fikcnej casti) pri velmi kratkych kolach a jednoducho popisanych standartnych stretoch typu: "Seknem ho po hlave" "uskocim". To je ale len moja domnienka, musim skusit v hre.
Je mozne ze to malo byt v pravidlach 5 krat zopakovane tucnym pismom aby si to citajuci naozaj uvedomil. Inak si to mechanicki analyzatori (tim by to aj tak nepomohlo, kedze fikciu zanedbavaju vo svojej analyze) a extremni gamisti asi nevsimnu.
To aby hraci chceli prehravat aby sa mohli vycerpat je podla mna nepochopenie pravidiel.
Vycerpavajuci sa neziska nejake absolutne naracne pravomoci na popisanie stretu. Ten kto vyhral a vsetci okolo stolu mu to musia odobrit. A cudoval by som sa ak by postava ktora za cenu vycerpania (fikcny a aj mechanicky prejav) dostane do horsej pozicie vyhercu stretu. To mi nesedi ani fikcne ani mechanicky (ubytok zdrojov - oslabenie)
edit:
mozno byva tento problem vo vymyslani vycerpania (jeho fikcnej casti) pri velmi kratkych kolach a jednoducho popisanych standartnych stretoch typu: "Seknem ho po hlave" "uskocim". To je ale len moja domnienka, musim skusit v hre.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů