Nové hry na mechanikách DrDII

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Uživatelský avatar
zyt
Příspěvky: 221
Registrován: 8. 8. 2009, 15:39

Re: Nové hry na mechanikách DrDII

Příspěvek od zyt »

Myslím že se mi podařilo vymyslet jak budou fungovat nemagická povolání v Hyborii.
Postava je dobrodruh a v každém dobrodružství může mít jen jedno dominantní povolání(např. Pirát, Žoldák, kozák, ritíř kněz, zloděj, válečník, lovec, zabiják....). Toto povolání ovládá na třetí úrovni. Pokud postava zažije tři dobrodružství/povídky(vím je to velice nepřesné) s jedním povoláním, toto se stává její přirozeností a může ho používat na páté úrovni. Nebo, pokud zrovna používá jiné dominantní povolání, toto naučené může použít na první.
S úrovněmi se nezvyšuje úroveň povolání. Postava pouze dostane ZS podle povolání které právě hrála, nebo si zvýší zásobu zdrojů o jedna.
Během dobrodružství se může jedenkrát odehrát twist, kdy se dramaticky změní postavení postavy a ta si tak může změnit povolání(pokud to logika dovolí může se twist stát i vícekrát). Na konci dobrodružství je jí ale počítá jen jedno povolání(většinou to, které sehrálo důležitější úlohu).

Jak chápat povolání?
Rozhodně to není čistě profese, ale spíše předpoklady toho, na co bude příběh a jednání postavy během něj soustředit. Je to jen jakási dočasná role, ke které se hrdina nemusí už nikdy vrátit.

Jak si povolání představuju: No neměla by být tak universální jako povolání v příručce, ale spíše zaměřená, na konkrétní činnosti.
Až budu mít někdy zase sílu zkusím zkonkretizovat.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové hry na mechanikách DrDII

Příspěvek od Pieta »

zyt píše:Myslím že se mi podařilo vymyslet jak budou fungovat nemagická povolání v Hyborii.
To zní zajímavě, docela rád bych viděl, jak si to představuješ v praxi.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové hry na mechanikách DrDII

Příspěvek od Aljen »

Celkom sa mi to paci
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
zyt
Příspěvky: 221
Registrován: 8. 8. 2009, 15:39

Re: Nové hry na mechanikách DrDII

Příspěvek od zyt »

Pieta píše: To zní zajímavě, docela rád bych viděl, jak si to představuješ v praxi.
No zatím mě čeká první sezení DrD2 takže nevím. Hlavně to bude chtít jinej styl hry než je takovej ten nonstop dračák, kde se řeší co dělali postavy mezi dobrodružstvíma a kde se eviduje každej nákup. Počítám s tím, že se před každým dobrodružstvím domluvíme, co hráči chtějí a pak se to odpálí. Odehraje se svižná akční povídka a pak zase nastane údobí mezi, kdy postavy zchudnou/povýší a další příběh začnou třeba v úplně jiné situaci než skončily. Nemám s tím moc velké ambice. Nechcu víc, než si zahrát průměrné Conanovské příběhy.
Jo ještě jsem u těch povolání zapoměl zmínit Krále. To bylo Conanovo oblíbené.
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové hry na mechanikách DrDII

Příspěvek od Aljen »

Ked uz Conan tak samozrejme aj zariekavac.

Svetove Jazyky a dialekty (tych vedel desiatky), obskurne okultne znalosti (runy, symboly, povedomie o zabudnutych bozstvach a pod)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
zyt
Příspěvky: 221
Registrován: 8. 8. 2009, 15:39

Re: Nové hry na mechanikách DrDII

Příspěvek od zyt »

Čímdál víc dospívám k názoru, že povolání budou více role, než znalosti a dovednosti.
Řešit jazyky pravidlama by asi jen zdržovalo. SnS jazyky moc neřeší, jen se tam zmíní že postava mluví se silným přízvukem a jede se dál. Hráč si prostě bude evidovat co už umí a s čím se setkal. Popřípadě si hodí, když na tom bude stát osud království.
Ale asi jsem nezažil povídku kdy by Conan přímo čaroval. Za Černou řekou sice odvrátil pardála Jhebbal-Sagoovým symbolem, ale jinak se jednolo spíše o znalosti (Natohkova mince, ty tuny legend o skélských knihách vázaných v lidské kůži) na které by povolání nemusel mít. Maximálně bych dal nějaký ty skutečně aktivní symboly k lovcům a válečníkům divošských kmenů jako ZS.

Jinak magická povolání budu dělat separátně. A k tomu aby se člověk stal mágem bude třeba nějakej pakt. S tím bude mít kouzelník pouto, z nějž bude moci čerpat zdroje. A pokud pouto zanikne, bude mít kouzelník větší problém.
Ale zatím to nebudu řešit.
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové hry na mechanikách DrDII

Příspěvek od Aljen »

jasne jasne, jeho rola v pribehu nikdy nebola priamo Zariekavac :D

ale mal taketo teoreticke znalosti aspon na levele 1 kedze sa s nimi prakticky stretaval (na rozdiel od prevaznej vacsiny ludi)

Chcel som len podotknut ze Conan podla Howarda nebol iba bojovnik, lovec a kejklir ale aj zariekavac ak berieme DrD2vanilla :D


Magia cez pakty je good idea (Odporucam precitat Edwards: Sorcerer & Sword)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
zyt
Příspěvky: 221
Registrován: 8. 8. 2009, 15:39

Re: Nové hry na mechanikách DrDII

Příspěvek od zyt »

Možná by bylo lepší v té mé verzi nahradit slovo "úroveň" za "charakteristika".
Taky uvažuju zdali charakteristiku nedat: aktuální povolání-4/ aktuální zažité-6/ neaktuální zažité-2
Nevím jakej vliv bude mít to +1 na balanc hry.
Aljen píše:
ale mal taketo teoreticke znalosti aspon na levele 1 kedze sa s nimi prakticky stretaval (na rozdiel od prevaznej vacsiny ludi)
Řek bych že kamarádka fikce to vyřeší líp, tedy spíš jednodušeji. Nebo dát možnost vzít si ZS Okultní znalosti, která dá postavě možnost za 1duši použít tuto vyhrazenou dovednost na úrovni charakteristiky 3.
Aljen píše:

Magia cez pakty je good idea (Odporucam precitat Edwards: Sorcerer & Sword)
Já neumím dostatečně englicky abych tomu porozuměl. A navíc je to za peníze ne?
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6888
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Nové hry na mechanikách DrDII

Příspěvek od Antharon »

vzdy sa najde niekto kto to ma upiratene, ale s tou anglictinou je to fakt, edwards nie je lahke citanie, teda aspon ja som z toho mal ten pocit
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Chors
Příspěvky: 91
Registrován: 5. 7. 2009, 03:39

Re: Nové hry na mechanikách DrDII

Příspěvek od Chors »

eerieBaatezu píše:Já jsem přemýšlel o 40k.
Myslím že někdo přímo z vývojového týmu DrDII se zmiňoval na GameConu o tom že má v plánu postavit na těchto pravidlech Sci-Fi, takže časem se tu něco podobného objeví přímo od samotných tvůrců
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové hry na mechanikách DrDII

Příspěvek od Aljen »

len poznamenam ze sa pracuje uz viac ako rok na DrD Zombie.
tento hack sa snazi podporit idei ktore povazujem za podstatne pre apokalypticke pribehy (nielen zombie).
skill based s balikmi (upustenie od vymenovaneho zoznamu archetypov)
dolezitost znalosti a skusenosti z predapo zivota
dolezitost vybavenia (ale snaha podporit spontannost, nie komplexne zoznamy a "nakupy")
dolezitost odpocinku
dolezitost vztahov s ludmi (znamosti su jedna vec ale krytie chrbta pocas spanku je nieco ine + nikto nevie vsetko a googel asi fungovat prestane)

a samozrejme ucenie sa novych zrucnosti, prichadzanie o vybavenie a zradzanie priatelov za cenu vlastneho prezitia.

este mi to nejaky rok potrva.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Mytko
Příspěvky: 1191
Registrován: 6. 5. 2005, 18:02
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové hry na mechanikách DrDII

Příspěvek od Mytko »

Tak mozno urychlim tvoju pracu... spristupnim ti svoju verziu modifikacie pravidiel pre scifi, na ktorej aktualne pracujem...
DRD2
"I thrust that you understand it isn't just the Narator's job to make sure everybody's having fun. It's everybody's job to make sure everybody is having fun."
- Jonh Wick, Houses of the Blooded
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové hry na mechanikách DrDII

Příspěvek od Aljen »

mytko budem len fax=rad (mobilova klavesnics je obcas tricky ) ked mi to posles na mail. mechaniky mam sice na 95% dokoncene a momentalne cakam na dostatok casu a hoegaardenu aby som to cele z poznamok spisal do citatelnej podoby, ale je mozne ze ma tvoj pristup inspiruje
Naposledy upravil(a) Aljen dne 28. 1. 2013, 08:17, celkem upraveno 2 x.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3748
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové hry na mechanikách DrDII

Příspěvek od crowen »

Aljen píše:googel asi fungovat prestane
Neveriaci pes! Ako sa opovazujes pochybovat! :-)=

DUfam, ze ti so spisanie DrD Zombie nepotrva vecnost :-)
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Nové hry na mechanikách DrDII

Příspěvek od Fafrin »

Jo, chtěl bych se podělit o to, že jedna moje známá skupina částečně na mechanikách DrDII postavila družinovkový larp
- Ruda Larp
Vlastně to probíhalo na třech úrovních simulace - něco bylo real: hlavolamy, vyjednávání s ostatními postavami; něco larpové: boje s ostatními hráči, kozla; a něco "doupátkem": procházení podzemím, apod.
Každá družina měla svého PJ, který s ní chodil a na lokacích doupátka odehrával.

Bylo to dost beta, ale fungovalo to a mohlo by ještě lépe - každá postava měla 1-2 povolání na celkové úrovni 3, to v larpové části určovalo počet schopností popř. sílu těch co si mohla dokoupit. V doupátku se k dvojnásobku(dvojnásobek se zruší, to byla designerská chyba) tohoto přidávalo 2k6 což se porovnávalo s 9 nebo protivníkem. Místo zdrojů byly životy odd cca 3 do cca 6ti (bestie více). Ohrožení se myslím nepoužívalo, manévry a vyčerpání jo (vždy 1). Životy se přenášeli mezi systémy a dost blbě se léčili. Povedená kouzla a útoky brali občas víc životů, byl omezený počet kouzel/užití schopností za střet. (v Larpu i doupátku.)

Kdyby byl zájem tak ten systém i sepíšu. (Byl jsem hráč, ale ORGové jsme z části na akcích vychovali my ;) )
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů