Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)

Příspěvek od PetrH »

citim tu house rules, zakladni povolani dobrodruh....
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)

Příspěvek od Lemmy »

PetrH píše:citim tu house rules, zakladni povolani dobrodruh....
On by takový Dobrodruh byl dobrý název pro jakékoliv upravené (uměle vytvořené) dovolání - jednoduše tomu vrazit x schopností (dvě na boj či naopak čistě na magii), vybrat x zvláštních schopností a povolání je na světě $D

EDIT: S pokročilými povoláními pak např. v kombinaci ("abys mohl mít tohle povolání z části Dobrodruha, ideálně bys v něm měl mít tuhle a tuhle schopnost)
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)

Příspěvek od Pieta »

Lemmy píše:On by takový Dobrodruh byl dobrý název pro jakékoliv upravené (uměle vytvořené) dovolání - jednoduše tomu vrazit x schopností (dvě na boj či naopak čistě na magii), vybrat x zvláštních schopností a povolání je na světě $D
Něco takového bylo v ranných verzích a simulovalo to věci, které nepatřily pod žádné povolání - na každé úrovni buď zvláštní schopnost, nebo si přibrat do Dobrodruha nějakou dovednost. Univerzálnější, ale ne tak silné, jako klasická povolání.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)

Příspěvek od Lemmy »

:think: Nějaký oficiální způsob na vytváření takového vlastního povolání (houserule přímo na DrD2 stránkách) by možná byl mnohem lepší, než ten oficiální Bojovník, protože to pokrývá vše $D
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)

Příspěvek od PetrH »

Lemmy píše::think: Nějaký oficiální způsob na vytváření takového vlastního povolání (houserule přímo na DrD2 stránkách) by možná byl mnohem lepší, než ten oficiální Bojovník, protože to pokrývá vše $D
+1
Honza
Příspěvky: 3
Registrován: 12. 9. 2011, 22:05

Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)

Příspěvek od Honza »

Tak jsme o víkendu dvojku taky zkoušeli.

Já v roli vypravěče jsem byl hodně nejistej, ale to mohlo být stejně tak dobře tím, že nejsem na vyprávění zvyklej a trochu jsem podcenil přípravu. Jinak mě osobně systém moc neštval.

Přišlo mi, že hráči často jen ohlašovali "útočím na něj" bez nějaké bližší specifikace. To, že se po hráči najednou chtěj nějaké popisy je IMHO trochu překvapilo, ač věřím, že sám jsem na tom nebyl o mnoho lépe.

Volnosti popisů sice je věc, která třeba mě osobně táhne nejvíc a kvůli který bych si to strašně rád zahrál (hlavně za nějaký kouzlící povolání - čaroděj třeba mě strašně láká), ale myslím, že moji hráči to úplně neocenili a že se v tom trochu plácali.

Celkově to pak lidi hodnotili jako "ta hra je pro pokročilejší hráče" a tvářili se, jako že by radši zůstali u jedničky.
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)

Příspěvek od Lemmy »

Honza píše: Přišlo mi, že hráči často jen ohlašovali "útočím na něj" bez nějaké bližší specifikace. To, že se po hráči najednou chtěj nějaké popisy je IMHO trochu překvapilo, ač věřím, že sám jsem na tom nebyl o mnoho lépe.
"Jak na něj útočíš"
a "Čeho tím útokem chceš dosáhnout?"
A je to ... je to o zvyku :)

Je to rolleplaying, ten je o popisech... není to tahovka stylu - iniciativa, útočí, bráním se, máš to za deset :wink:
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)

Příspěvek od Quentin »

Lemmy: Zamysli se nad tim znova. Není to trochu na hlavu; ptát se, čeho chce dosáhnout, když do někoho seká mečem? :-)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 02:20

Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)

Příspěvek od Maugir »

Quentin píše:Lemmy: Zamysli se nad tim znova. Není to trochu na hlavu; ptát se, čeho chce dosáhnout, když do někoho seká mečem? :-)
Není. Zaprvé to nebylo "sekám mečem", ale "útočím". Takže otázka "jak?" je zcela na místě (odpověď může být třeba ono sekání mečem). A záměry takového útoku (když už jsme si alespoň specifikovali, že je to mečem a že seká a neútočí např. hlavicí), mohou být různé - od odzbrojení, přes zmrzačení po zabití. On je rozdíl, když sekáš po prstech, kterými nepřítel drží zbraň a když sekáš po jeho krční tepně... Nemyslíš?
Obrázek
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)

Příspěvek od Jerson »

Bere se záměr postavy nebo hráče? protože nejen při boji bývá docela složité určit, s jakým záměrem to či ono dělám, případně když jich mám víc, nebo je mi jedno, kterého z několika záměrů dosáhnu (což bývá nejčastější) a tak by bylo logické uvést nějaký obecnější záměr, třeba "chci se zbavit nebezpečí" a je mi jedno, jestli toho dosáhnu tím že zraním útočníka a uteču, nebo ho zabiju,nebo to vzdá když vytáhnu zbraň... pak mi zůstávají použitelné jen záměry hráče, které zase příliš nefungují při hraní v roli.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)

Příspěvek od Pieta »

Jerson píše:Bere se záměr postavy nebo hráče? protože nejen při boji bývá docela složité určit, s jakým záměrem to či ono dělám, případně když jich mám víc, nebo je mi jedno, kterého z několika záměrů dosáhnu (což bývá nejčastější) a tak by bylo logické uvést nějaký obecnější záměr, třeba "chci se zbavit nebezpečí" a je mi jedno, jestli toho dosáhnu tím že zraním útočníka a uteču, nebo ho zabiju,nebo to vzdá když vytáhnu zbraň... pak mi zůstávají použitelné jen záměry hráče, které zase příliš nefungují při hraní v roli.
Vypravěč: Stojí tam lapkové a chtějí po tobě peníze. Co děláš?
Hráč: Chci se zbavit nebezpečí.
Vypravěč: OK, dal jsi jim své peníze, cennosti, zbraň a koně. Nechali tě napokoji, nejsi v nebezpečí.
Hráč: ...
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)

Příspěvek od Quentin »

maugir píše:Není. Zaprvé to nebylo "sekám mečem", ale "útočím". Takže otázka "jak?" je zcela na místě (odpověď může být třeba ono sekání mečem). A záměry takového útoku (když už jsme si alespoň specifikovali, že je to mečem a že seká a neútočí např. hlavicí), mohou být různé - od odzbrojení, přes zmrzačení po zabití. On je rozdíl, když sekáš po prstech, kterými nepřítel drží zbraň a když sekáš po jeho krční tepně... Nemyslíš?
Ne. Dokud nemáš v plánu nějaké vyfikundace jako zmiňované odzbrojení, tak si vystačíš se "zabít" :)

Samozřejmě můžeš se snažit udělat delší a sofistikovanější popis, ale to bys musel mít na každej boj dvě hodiny čas. Prvně totiž musíš jeden záměr zahlásit ty. Pak to samé musí udělat soupeř. Pak bez ohledu na to, co padne na kostkách, někdo zaplatí zdroje, a musíte vymyslet úplně nový popis (kompromis). A pokud je to delší boj, tak se někdo zjizví a budete muset ještě znova změnit nebo zahodit ten kompromis a udělat popis, kterej bude sedět k té jizvě. Je tam na mě trochu moc zbytečného mluvení. Proto hlasuju pro co nejstručnější záměry.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 783
Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
Bydliště: Krajina snů

Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)

Příspěvek od Lorwyn »

Já jsem aspoň trochu popisovala i souboje v 1.6...jinak to mé hráče po dvou kolech nebavilo a mě taky ne. Samozřejmě, nic nepřehánět, ale "útočím" je podle mě trochu slabý...u nás je to vždycky aspoň "bodnu ho do obličeje". Ony jsou totiž moje hráčky pomstychtivý a jak jim někdo moc dlouho uhejbá, začnou si vymýšlet.
Jinak, souboje v DrD 2 jsem hrála asi tři, ale pravda je že zatím vždycky jen s jedním hráčem. I přes silný popisný prvek to nějak tak plynulo a bylo to dobrý. Ale fakt je, že jen těžko můžu mluvit o střetnutí více CP a více postav.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)

Příspěvek od Jerson »

Pieta píše:
Jerson píše:Bere se záměr postavy nebo hráče? protože nejen při boji bývá docela složité určit, s jakým záměrem to či ono dělám, případně když jich mám víc, nebo je mi jedno, kterého z několika záměrů dosáhnu (což bývá nejčastější) a tak by bylo logické uvést nějaký obecnější záměr, třeba "chci se zbavit nebezpečí" a je mi jedno, jestli toho dosáhnu tím že zraním útočníka a uteču, nebo ho zabiju,nebo to vzdá když vytáhnu zbraň... pak mi zůstávají použitelné jen záměry hráče, které zase příliš nefungují při hraní v roli.
Vypravěč: Stojí tam lapkové a chtějí po tobě peníze. Co děláš?
Hráč: Chci se zbavit nebezpečí.
Vypravěč: OK, dal jsi jim své peníze, cennosti, zbraň a koně. Nechali tě napokoji, nejsi v nebezpečí.
Hráč: ...
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)

Příspěvek od Alef0 »

Jerson, stratil si reč? :-)
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů