Váš názor na {insert problem here}

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od skew »

Manuál k použití:
  • Postněte nějaký problém, záležitost, nebo třeba nějakou osobní zkušenost z některé vaší hry.
  • Zeptejte se na názor ostatních na danou věc.
  • Reagujte na otázky ostatních.
  • Pointou každopádně je, že daná záležitost nemá potenciál uživit samostatnou diskusi - tohle téma má zastřešovat právě ty témata, kvůli kterým vám ani nestojí za to zakládat vlastní, protože by pravděpodobně shořela jako papír.
  • Pokud se jak na potvoru diskuse rozproudí, asi nebude od věci odstřihnout ji do samostatného tématu (nebo preventivně založit nové).
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
Uživatelský avatar
Corny
Příspěvky: 1734
Registrován: 4. 10. 2021, 11:13

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Corny »

Já docela předpokládal, že pokud tuhle věc Jerson řeší, tak s tím člověkem chce hrát. Protože kdyby nechtěl, tak mu to řekne rovnou. A v tom případě je blbost říct "Můj svět funguje tak jak říkám já a tvůj názor mě nezajímá" protože to je skoro to samé jako mu říct "když se ti to nelíbí, tak se mnou nehraj".

Já třeba uvažuju, jestli by nešlo si k tomu prostě sednout a najít nějaký rozumný kompromis. Říct mu narovinu, že takovým věcem prostě nevěříš (což je podle mě docela legitimní a nijak tím nezesměšňuješ to, že on jim naopak věří) a dost dobře nejsi schopen a ani ochoten tu hru vést za takových podmínek, ale jsi ochotný přistoupit na nějaký kompromis, například pokud se ty schopnosti nějak akceptovatelně definují a bude jasné, jak a kdy fungují.
Ale ve finále to je prostě o mimoherní komunikaci na téma "Oba máme o téhle věci jiné představy, jsme ochotní najít nějaký střední bod, kde se oba budeme cítit alespoň částečně uspokojení? A pokud jeden z nás ne, je ten druhý ochotný se přizpůsobit?" protože ta "správná odpověď" dost možná skutečně bude taková, že si prostě ujasníte, že spolu tuhle hru nemůžete hrát. Možná pak zkusit hrát něco jiného? Nebo si prostě jí skutečně každý vlastní cestou.

Takže pokud Jerson prostě zjistil, že se nedohodnou a zároveň sám nedokáže akceptovat, že by se tomu hráči přizpůsobil, tak si myslím, že Vám asi nezbývá než to rozpustit a buď sáhnout po jiné hře, kde to problém nebude, nebo se rozloučit.
"Nadšený kontrarián."

Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6887
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Antharon »

Iwas Passingby píše: 16. 6. 2022, 14:00 Já Jersonovu úvodní otázku čtu tak, že ke konsenzu nedošlo a proto se ptá, jak by to vyřešili jiní, protože hráče nechce rovnou vyhodit... (Když to nebudu obalovat nějakou omáčkou...)
Mozno mu ponuknut nejaku alternativu alebo kompromis?

Pokus o doplnujuci vtip:
"Tak si mozes viest tu kampan sam!"
Naposledy upravil(a) Antharon dne 16. 6. 2022, 14:42, celkem upraveno 1 x.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Markus »

Já to myslel vážně. Nemám z Jersonova světa pocit, že by vznikal nějakou kolektivní tvorbou nebo společným konsenzem – naopak mi přijde, že Jerson má velice specifickou představu o tom, co ve svém světě mít chce a nechce – řekněme klidně, že Omega se řídí nějakou jeho tvůrčí vizí, ne kolektivní tvorbou. Je to v plném slova smyslu „jeho“ svět a hráčům nabízí možnost, aby ho zažili. Určitě už mnohokrát rozhodl, že něco v tom světě prostě nebude (nacistická základna na měsíci?), tak proč je najednou problém rozhodnout o něčem dalším?

Samozřejmě bych se taky přikláněl k tomu, že Jerson nabídne nějakou kompromisní variantu, jak by to mohlo fungovat. Tedy žádné tvrdé „ne“, ale něco jako „ano, tajči funguje, ale pro nevěřící to musí pořád vypadat jakžtakž uvěřitelně“ (například ho musíš fakt mlátit). Stejný princip drží konzistentně ve všem ostatním (viz kvantový bombardér), proč by to najednou měl být problém?

A ano, jestli na to hráč nebude chtít přistoupit, tak je to jeho problém a v konečném důsledku s Jersonem hrát nemusí.

Ach, občas to my neslušní a nekultitovaní máme prostě jednodušší.

EDIT: Problém „kvantový bombardér“ byl ten, že hráč hrající ohnivého mága chtěl pomocí ohnivé magie něco zničit a Jerson to popsal tak, že přiletěl bombardér a zničil to - takže oheň tam byl, ale bylo to furt „uvěřitelné“. Proč může ohnivému mágovi říct „ne“ a tajči mistrovi ne?
Uživatelský avatar
Wolfus
Příspěvky: 1094
Registrován: 14. 8. 2009, 11:45

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Wolfus »

Podla mna je uplne nepodstatne vyvracat mu existenciu a fungovanie tychto veci, ci uz v realite alebo v hernom svete. Skusil by som hracovi vysvetlit, ze jediny problem predstavuje prilisna sila schopnosti a jej narusanie hernej rovnovahy. Ak je to clovek, s ktorym ma zmysel nadalej hrat, bude ochotny pristupit na kompromis. Ak nie, nema asi zmysel predlzovat agoniu...
Za tento příspěvek děkují uživateli Wolfus tito uživatelé (celkem 4):
Winnie, Pieta, boubaque, Passingby
DrD (II), Pribehy Imperia
Uživatelský avatar
Corny
Příspěvky: 1734
Registrován: 4. 10. 2021, 11:13

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Corny »

Markus píše: 16. 6. 2022, 14:15 Ach, občas to my neslušní a nekultitovaní máme prostě jednodušší.
Neodpustím si poznámku o potrefené huse.

Každopádně podstata tkví v tom, že pokud Jerson přijde s tím, že chce v tomhle poradit, tak rady typu "Řekni mu ať se přizpůsobí tvému světu nebo ať s váma nehraje" jsou docela k ničemu, protože předpokládám že 1) zrovna Jerson ví, že může hráči prostě říct "Sorry jako, ale já mám prostě o svém světě takovou a makovou představu a nejsem ochoten z ní ustoupit a buď můžeš hrát podle ní nebo nehrát vůbec" (jakkoliv bych se s takovýmhle přístupem k hraní neztotožňoval) a 2) že s tím hráčem asi chce hrát a nějakým způsobem mu na něm záleží, když jej zajímá jak ten problém řešit místo toho aby ho utnul a s hráčem se prostě o tom odmítal bavit.

Pokud je můj předpoklad špatný, tak takové rady můžou mít určité meritum (byť teda jde opět o přístup, který si moc podpory nezaslouží, ale asi je to na každém, jakou chce mít u stolů kulturu, jestli konsenzu nebo GM diktatury), byť pak bych začal mít zase pochybnosti o smyslu takových dotazů z Jersonovy strany.
"Nadšený kontrarián."

Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Jerson »

Chci s ním hrát dál, nemám hráčů nazbyt, jsme 4+1 a ani nevím, zda by ti dva další bez něj hráli také. Takže direktivní řešení používat nechci, navíc vždycky říkám, že svět je všech hráčů, nikoliv jen GMma. A už jsem kvůli němu dal do hry neviditelného draka a taky to fungovalo. (I když na existenci draků jako hráč doopravdy nevěří, tak to bylo snazší).

Jak jsem už psal, nabídl jsem mu, že Tai-či bude mít jím požadované účinky, když to doprovodí nějakým pohybem nebo slovem, takže pro ostatní to bude vypadat jako silný, ale celkem přirozený efekt.
Problém je, že ti různí mistři na videu tvrdí, že nedělají žádné pohyby (i když já je tam vidím), a není vidět do hlavy onoho žáka / soupeře, co ho vede k tomu, že odskočí. Nemluvě o videích, kdy mistři omračují bez dotyku - nicméně těmi ten hráč neargumentuje.

Nicméně efekty doprovázené slovem nebo pohybem (úderem) mu nepřipadají realistické - jako ze by to mělo jít bez nich. Asi. Píše s dlouhými přestávkami a ne zrovna moc vysvětlujícím způsobem (ani se nedivím, když mu asi šlapu do báboviček).

Teď jsem mu napsal, aby mi tedy řekl, jaké účinky a efekty by podle něj mělo Tai-či jeho postavy mít na běžné lidi typu vrátný /strážný, a jaké na zkušené bojovníky zvyklé na zabíjení a odhodlané zabíjet. Tak čekám, co mi napíše.
A taky, zda by bylo možné, abych si ten efekt vyzkoušel na vlastní kůži.

Hráč - ten můj dávný spoluhráč - napsal, že taky nevěří, že by to mohlo fungovat na různé skutečné bijce (jakože reálné).

Každopádně je to velmi cenná lekce z kategorie "Dohodněte se o podobě hry", o čemž často říkám, že to může být dost složitá a nesamozřejmá věc. A zajímalo mě, jaké s tím máte zkušenosti - případně jaký názor máte na takové fungování Tai-či (nebo jiných umění).

Markusi, svět Omegy vychází z reality. Nemám potřebu zakazovat základnu na Měsíci, protože předpokládám, že ji nikdo nebude navrhovat.

Jinak ten "ohnivý mág" a drakem /bombardérem je právě tahle postava. Jen je to jiný případ, který nevím, jak bych měl "kamuflovat". Nebo spíše jde celkově o koncept řešení.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6887
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Antharon »

Ja som si to skusil vygooglit a nasiel som toto:
Tai chi, also called tai chi chuan, is a noncompetitive, self-paced system of gentle physical exercise and stretching. Each posture flows into the next without pause, ensuring that your body is in constant motion. Tai chi has many different styles. Each style may subtly emphasize various tai chi principles and methods.
Podla mna tajči v žiadnom prípade nie je mágia alebo ultimátne bojové umenie. Asi moze cloveku pomoct ukludnit sa, ziskat focus, odolavat tlaku, ci zraneniu, pravdepodobne sa bude aj slusne vediet bit, ale neviem si teda predstavit ako by to malo robit nejake kuzelne efekty. Ja by som mu ponukol nejaky takyto efekt a skusil ci sa nedohodneme.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od boubaque »

Jersone, pokud ti jde o to, jak bych to řešil já, když bych měl čas si to promyslet (což teď mám, u stolu by to bylo mnohem horší), tak bych udělal podobně, jak píše Wolfus. Řekl bych mu něco jako:

"Bez ohledu na to, jakou máme oba představu o tom, jak silní dokážou být mistři tai-či v realitě, nebo třeba jen v naší společné hře, tvoje postava, jak ji prezentuješ, je moc silná. Čistě z podoby pravidel vyplývá, že některé akce tvé postavy nemůžou uspět (když si natahám komplikace), jakkoli je považuješ za samozřejmé. Pokud chceš hrát mistra tai-či, nemohl by to být nějaký 'nižší' mistr, který ještě neovládá čchi tak dobře a občas prostě selže? Nebo takový, který k tomu, aby dokázal čchi správně rozproudit, musí provést i fyzický úkon, byť nedostatečný z pohledu fyzické síly? A prostě někdy tvoje ovládání čchi selže..."

Protože ta tvoje pravidla tak fungují. Jasně, můžeš vymýšlet různé jiné komplikace, aby dotek, kterým chce cizí postavu odhodit, vždy odhodil, ale pokazí se u toho něco jiného, ale je mi jasné, že to úplně dělat nechceš.
Za tento příspěvek děkují uživateli boubaque tito uživatelé (celkem 3):
Pieta, Winnie, Wolfus
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Quentin »

Souhlas s bubakem a wolfusem. Pokud nemáš problém, aby to ve hře bylo, ale je to OP, tak to bude použitelné jen jednou denně, za rezervy, za aspekty, pouze proti slabším, pouze s přípravou, etc.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4137
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Sparkle »

Podle Jersonova vyjádření "nedokážu a ani nechci hrát ve světě, kde někdo dokáže měnit náladu nebo odhazovat lidi pouhým přiložením ruky, jako by to byla běžná věc" mi přijde, že Jerson nemá problém jen s tím, že je to přesílené, ale i že mu to celkově neštymuje a kazí mu to imerzi. Pokud je to tak, tak se obávám, že jen apel na pravidlové vybalancování to nevyřeší. Ale třeba jsem to pochopila špatně.

Osobně jsem skeptická ke kompromisním řešením u něčeho tak osobního jako je víra (na straně hráče) a autorská vize kampaně (na straně GM). Aby pak z toho nevznikl kočkopes, který neuspokojí ani jednoho.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Jerson »

Antharon píše: 16. 6. 2022, 14:51Podla mna tajči v žiadnom prípade nie je mágia alebo ultimátne bojové umenie. Asi moze cloveku pomoct ukludnit sa, ziskat focus, odolavat tlaku, ci zraneniu, pravdepodobne sa bude aj slusne vediet bit, ale neviem si teda predstavit ako by to malo robit nejake kuzelne efekty. Ja by som mu ponukol nejaky takyto efekt a skusil ci sa nedohodneme.
Hráč se Tai-či zabývá v reálném životě, takže mu nechci argumentovat wikinou, co to je a co to není.
boubaque píše: 16. 6. 2022, 15:52 Pokud chceš hrát mistra tai-či, nemohl by to být nějaký 'nižší' mistr, který ještě neovládá čchi tak dobře a občas prostě selže? Nebo takový, který k tomu, aby dokázal čchi správně rozproudit, musí provést i fyzický úkon, byť nedostatečný z pohledu fyzické síly? A prostě někdy tvoje ovládání čchi selže..."
Podle slov hráče "chce hrát postavu se schopnostmi, které on sám - jako hráč - očekává že bude mít v 80 letech." Tedy chce hrát "hotového" mistra. Což mi nevadí, překáží mi jen ta nemožnost vysvětlit některé efekty "skepticky". A ani video, ve kterém jeden Tai-či mistr za druhým dostávají těžce do držky neotevřelo žádný prostor pro domluvu.
Quentin píše: 16. 6. 2022, 16:44 Pokud nemáš problém, aby to ve hře bylo, ale je to OP, tak to bude použitelné jen jednou denně, za rezervy, za aspekty, pouze proti slabším, pouze s přípravou, etc.
To je v podstatě to, co mu nabízím. Věc komplikuje spíše to, že si o tom píšeme přes messenger a odpovídá jen zřídka, takže zatím nevím přesně, kde je hranice jeho přijatelnosti.
Sparkle píše: 16. 6. 2022, 16:50 Osobně jsem skeptická ke kompromisním řešením u něčeho tak osobního jako je víra (na straně hráče) a autorská vize kampaně (na straně GM). Aby pak z toho nevznikl kočkopes, který neuspokojí ani jednoho
Hrajeme spolu čtyři roky, tak zas tak nekompatibilní to být nemůže. Hlavně by mi po všech těch radách "domluvte se, proberte řešení" přišlo pokrytecké při prvním větším problému do toho hodit vidle a říct "nemůže to fungovat, můžeš hrát s někým jiným". Navíc je to celkem dobrý test, zda můj přístup k hernímu světu, tedy "můžeš mít cokoliv, co má skeptické vysvětlení" skutečně funguje.

Jen mě tedy trochu udivuje, že jako vědec (byť matematik) v tomto případě nechce přistoupit na použití vědecké metody. I když ne že by mě to překvapilo, vědecká metoda je to, co se obvykle aplikuje na názory jiných lidí :-)
Uživatelský avatar
Corny
Příspěvky: 1734
Registrován: 4. 10. 2021, 11:13

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Corny »

Jerson píše: 17. 6. 2022, 09:17 Hlavně by mi po všech těch radách "domluvte se, proberte řešení" přišlo pokrytecké při prvním větším problému do toho hodit vidle a říct "nemůže to fungovat, můžeš hrát s někým jiným".
Zase je dle mého ale zcela regulérní, pokud na jednu stranu akceptuješ, že nejvhodnější metodou řešení problémů je se o nich pobavit a najít společné řešení a na druhou stranu si uvědomuješ, že v tomhle případě třeba rozumná domluva zkrátka není možná. Resp. občas prostě nejde najít společnou řeč. Uvědomovat si, že máš určité hranice je úplně košér. To není pokrytectví. Já třeba taky protlačuju všude konverzaci a dohodu, ale jsou věci, o kterých se prostě bavit nebudu a nejede pro mě přes ně vlak, jako třeba homofobie a rasismus u stolu, fixlování kostek atd. Tohle samozřejmě není tak extrémní případ, ale i tak je prostě v pořádku, pokud máš nějaké svoje pevné hranice a neneseš odpovědnost za to se snažit najít kompromis v situaci, kdy pro tebe hra pak dramaticky ztrácí na hodnotě.

Jinak já jsem se k tomu nechtěl vyjadřovat v samostatném příspěvku, ale když už píšu k tomuhle...tak já třeba jsem docela otevřený člověk a věřím v ledasco, resp. si nechávám prostor pro to akceptovat existenci celé řady věcí na spirituální i jiné úrovni. Ve finále ať věří kdo chce čemu chce, já mám taky svoje víry a podobné věci, kterých se držím a které někomu jinému můžou připadat zcestné. A nevylučuji to, že v boji může někdo někoho vyřídit třebas jen silou vůle nebo nějakýma mind games (ostatně on je fakt velký rozdíl postavit se proti někomu, kdo se tě očividně bojí a někomu, kdo se tváří, že ti umlátí hlavu tyčí). Tai-chi ale prostě není magie, představa že bych někoho uzemnil tímhle způsobem je prostě nesmysl a, podle všeho, spíš nějaký velký con a bullshitfu. Je to o mentální a tělesném cvičení, protahování. Jeho představy o tom, co "bude" moci dělat v osmdesáti letech jsou podobně zcestné, jako představy nějakého jogýna, že ho v osmdesáti letech přejede parní válec a pak ho shodí ze stopatrového domu a on se s úsměvem postaví a nic mu nebude. Tohle není o víře, to je prostě o úplném popírání reality. A teda i kdybych chtěl být otevřený a říct "Ok, dejme tomu, že naše chápání vesmíru není 100% a je nějaká minimální možnost, že fakt někdy někdo otevře takovou úroveň vnitřního poznání, že bude moci jen silou vůle odrážet nepřátelské údery a dostávat své soupeře na kolena" tak pořád nemám nejmenší pochybnost o tom, že tenhle youtubový con-artista takovým člověkem není.

Ale fakt se bojím, jestli je tohle řešitelný problém. Já bych třeba taky asi nebyl schopný akceptovat reálně, kdyby mi někdo na hře seriózně tvrdil, že astrologie má reálné použití, nebo že jde nemoce léčit přikládáním akvamarínů. A byť bych byl asi ochoten něco takového ve hře snést (resp. jít do toho s tím, že hráčova postava je třeba jeden z mála členů nějaké uzavřené společnosti, kterým se podařilo odemknout léčivou moc krystalů), tak bych to stejně osobně vždy považoval za nesmysl. A otázka je, jestli ten člověk prostě nepotřebuje, aby jsi tohle jeho přesvědčení akceptoval jako důvěryhodné a sdílel ho s ním, protože jakýkoliv tvůj pokus o kompromis mu bude připadat jako zesměšňování jeho názorů apod.
Za tento příspěvek děkují uživateli Corny:
Selhan
"Nadšený kontrarián."

Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Bifi »

Ak by mi hráč o svojej zamýšľanej postave povedal niečo analogické, napr. "venujem sa astrológii už 20 rokov a viem, že existuje úroveň, že je človek schopný z poznania dráh planét vždy vyčítať, čo sa stane alebo akú možnosť zvoliť, aby mala najväčšiu šancu uspieť - a chcem hrať postavu, ktorá bude takýto majster", tak sa mi rozblikajú kontrolky a odpoveď je NOPE. A s takými ľuďmi na základe mojej skúsenosti nie je možný ani kompromis, pretože je vždy len dočasný a vždy na to budú tlačiť viac a viac. Aj keď tu už bolo mlieko rozliate...

Moje riešenie: nech si spraví novú postavu. (Viem, že uprostred kampane je to na riť, ale príde mi ten problém tak vypuklý, že mi príde legitímne ho skúsiť takýmto spôsobom obísť. Najlepšie naplánovať spolu s ním, ako postavu zmysluplne uložiť na odpočinok, nech si urobí novú postavu a hrajme ďalej. Omega má ešte aj tú výhodu, že tým neprichádza o XP :))

EDIT: Lebo to je ešte ďalšia rovina tvorby hry. Teda nielen "v mojom svete by nemal byť fenomén X" (čo je celkom legitímne), ale "pre príbeh, ktorý spoločne tvoríme, sa nehodia postavy X" (a môžu to byť rôzne dôvody, že). Dokonca mi GM veto na úrovni postáv príde obhájiteľnejšie ako na úrovni prvkov settingu, ak s ráta s hráčskym inputom. (Aj keď aj ten setting má viacero úrovní. Je rozdiel medzi tým, ak ti hráč povie "chcem, aby sila modlitby bola reálna" a medzi "chcem, aby tam bola nejaká mocná zločinecká organizácia".) No a proste ak sa ide hrať kampaň za dobrákov, tak nemôžeš hrať zákonne zlého hajzlíka. Ak ako GM vymyslím, že ideme hrať grim'n'gritty hrdinskú fantasy o skupine cynických žoldákov, tak tam nechcem mať postavu idealistického kňaza alebo nešťastne zamilovaného dvorana. Proste takéto voľby by hru posúvali k iným témam a žánrom - a ja ako GM mám právo určiť žánrové mantinely alebo dokonca predpripraviť postavy. Áno, vždy sa o tom dá diskutovať a určite sa mnohé želania (alebo aj nejaké výhrady voči špecifickým prvkom zo strany hráčov) dajú alebo dokonca musia splniť, ale treba dávať pozor na to, že niekedy hráč možno aj nevedomky do hry prepašuje špecifický problém alebo agendu. (Toto všetko platí najmä pre GM-centristické hry bez už existujúceho implicitného alebo explicitného settingu, aj keď aj trebárs vo WFRP je úplne legitímna požiadavka, že všetky postavy musia byť ľudia pôvodom z Impéria.)
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Sosacek »

Ono je to tezky, protoze otazka "co mam delat s typkem co opravdu veri ze Tai Chi je magie v realnem svete" je vlastne otazka "jak moc se mame vsichni prizpusobovat nekomu kdo ma bizarni viru / je dusevne nemocny." A to neni jednoducha otazka.
Za tento příspěvek děkují uživateli Sosacek:
Quentin
But nobody came.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Bifi »

Sosacek píše: 17. 6. 2022, 10:50 Ono je to tezky, protoze otazka "co mam delat s typkem co opravdu veri ze Tai Chi je magie v realnem svete" je vlastne otazka "jak moc se mame vsichni prizpusobovat nekomu kdo ma bizarni viru / je dusevne nemocny." A to neni jednoducha otazka.
Preto by som napríklad nepovolil hlbokému kresťanovi hrať postavu kňaza. Alebo človeku s nábehom na alt-right hrať nejakého obrancu rasy alebo lost-cause warriora. Alebo konzervatívcovi hrať lesbickú alebo radikálne feministickú postavu. Na 83% máš v hre problém.

Aj keď samozrejme vždy záleží na tom, aké predchádzajúce osobné a herné skúsenosti by som s tým človekom mal, ako odhadujem jeho/jej schopnosť reflexie a tak.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bifi a 7 hostů