[Příběhy Impéria] Obecná diskuze

České RPG, které vás zavede do fascinujícího a kouzelného světa 19. století.
Odpovědět
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3747
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od crowen »

druhy, ja som to tiez tlacil a viazal, ale iba do kruzkovej a nie finalnu verziu :-) v autobuse cestou z a do prace som mal co citat :-)

nechcete to hodit na lulu.com? ja by som to odtial urcite objednal, aby som z toho mal poriadnu knihu
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Aljen »

ja cakam na hardcover verziu ;)
az potom si to schutou precitam a vynadivam sa na iste skvele obrazky
dovtedy nekomentujem :P
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Hchkrdtn
Příspěvky: 290
Registrován: 29. 10. 2007, 20:54

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Hchkrdtn »

Paráda! Přidávám se s opožděnou gratulací, byl jsem týden pryč, tak jsem si to stáhl teprve včera, ale už jsem to stačil projít. Jediné co trochu kazí dojem jsou překlepy, když se nějaký objeví i v nadpisu, tak již to celkem bije.

Zkusím to navrhnout skupince jestli by nechtěli kampaň v SotE.

A propos máte v plánu dále pokračovat v podpoře projektu?
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Quentin »

Kniha je krasna. Setting bohuzel nic pro me, ale moc se mi libi, jak pouzivate fate.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Ecthelion »

Hchkrdtn: Za gratulaci moc díky. :wink:
Přesně tuším, který překlep máš na mysli a musíme vzít veškerou vinu na sebe. Část o dovednostech nebyla pro nedostatek času odeslána ke korekci a Bubák tak není zodpovědný. Pokusíme se vytvořit nějakou další verzi bez chybek.

V podpoře projektu samozřejmě pokračujeme. Pokud byste chtěli hrát SotE a potřebovali poradit, tak jsme vám k dispozici a rádi poradíme - dotazy směřujte sem nebo na PMku. Pokud budete mít jakékoli nejasnosti nebo dotazy ohledně světa, nebojte se zeptat - tohle téma je tu k tomu. Brzy zde také zveřejníme tisknutelnou verzi bez obrázků, abyste měli pravidla a podklady vždy po ruce a tisk vás nestál tolik peněz (je v podstatě již hotová) a časem budeme zveřejňovat další komiksy, zápletky, střípky ze světa, nápady na příběhy... :wink:

Quentin: Díky. Fate jsme se pokusili upravit podle našich zkušeností, aby byl hratelnější (je inspirován i úpravami systému, které provedl Spirit of the Century).
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Quentin »

Quentin: Díky. Fate jsme se pokusili upravit podle našich zkušeností, aby byl hratelnější (je inspirován i úpravami systému, které provedl Spirit of the Century).
Aspekty nemaji hodnoceni a pali se skrz ne FP. Tam ale podobnost konci, sli jste od 2.0 opacnym smerem, nez SotC; hezky volne a narativne. Na papire se mi to docela libi, brzy to (takhle po markusovsku) otestuju.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Ecthelion »

Obrázek

Dámy a pánové,

s omluvou za zpoždění bychom vám rádi dali k dispozici tisknutelnou verzi Stories of the Empire, abyste mohli mít při hře text při ruce a nemuseli jste tisknout celobarevnou knihu.

Edit: S ohledem na budoucí plány stahujeme pro tuto chvíli tisknutelnou verzi. Děkujeme za pochopení a doufáme, že nám zachováte přízeň.

Obrázek

Obrázek
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Ecthelion »

Zveřejnili jsme další verzi knihy, ve které byly opraveny překlepy a chybky, které se tam vyskytly. Je přístupná ze stejného odkazu jako předtím.

Za pomoc děkujeme Hchkrdtnovi, který nám pomohl s jejich vychytáním. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Ecthelion »

Na Gameconu bude přednáška o Stories of the Empire, ale i o tvorbě RPG jako takové a budeme vést i hru.
Jak na přednášku tak na hru jste srdečně zváni a pokud budete mít chvíli, rádi vás uvidíme. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Sammael »

otazka! len informativne, ako je možne sa na gamecon prihlasiť čoby promoter danej hry?
Btw: radsej nic neslubujem ale dufam ze sa tam dostanem.A hry sote sa bezpodmienecne zucastnim.
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Spirit of the Century

Příspěvek od Sammael »

Ludia nepripada vam riesenie konfliktov, cele to urcovanie iniciativy, deklarovanie zon uz zbytocne dndovské? Osobne sa mi pacia sazky ktore su v stories of the empire. Ale ak niekto stories hrate vysvetlte mi pls priebeh suboja

Hraju 3 hraci zautoci na nich banda 15 priser a 1npc.

Co znamena v sotc ze na postavy utoci 1npc s bandou 5 privrzencou, a dve dalsie grupy jedna 4postavy druha 5. Priebeh uz je nadalej zmeskou iniciativy atd
Ale ako by takyto suboj prebiehla v stories? pls o podrobnejsie vysvetlenie
Uživatelský avatar
Erric
Příspěvky: 1473
Registrován: 17. 10. 2006, 13:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Erric »

Sammael: Tak ze to napises na mail na webu uvedeny, pro zapojeni do programu treba koordinatorovi programove sekce, coz jsem ja. Pro reklamu Gandalfovi, ktery je hlavni organizator.

Za me ale muzu rict, ze mame zajem spis o dokoncene projekty.
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Sammael »

Pytam sa iba informativne.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spirit of the Century

Příspěvek od Ecthelion »

Odděleno z debaty o Spirit of the Century.
Ohledně konfliktu ve Stories (jsme tu trošku OT - pokud bys to chtěl rozebírat dál, přesunu to do diskuze o SotE) hodně závisí na povaze souboje a jeho úloze v příběhu. Nejdříve - tebou navržený příklad je příliš obecný, protože v SotE neexistují "řadové potvory" a "NPC". Každý nepřítel je svým způsobem individualitou a může mít vlastní aspekty. Může se ale jednat třeba o patnáct bengálských vojáků s důstojníkem.

Rozdíl je, jestli se jedná o drobnou epizodku kde nepřátelé představují kanonenfutr nebo o důležitou závěrečnou bitvu a také na úmyslech jednotlivých aktérů (jestli se jedná jen o "prorazíme skrze ně/kolem nich a utečeme" nebo o pravý boj na život a na smrt a do posledního muže).

Nejjdenodušší případ je například, když se nechcete na souboj úplně soustředit a řeknete, že to bude jen jednoduchý konflikt proti vůlastnosti (viz. kapitolka s více účatníky) a v závislosti na povaze akce, kterou hráči provádějí, dovednostech a počtech protivníků určíš jednu obtížnost pro provedení akce. V hodu pak můžeš používat aspekty nepřátelských postav.

Takhle může vypadat například následující "souboj".
Vypravěč popíše hráčům ... narazili jste na takovou a takovou skupinku postav, která vás chce zadržet. Postavy se rozhodnou, že s nimi nechtějí bojovat a že se jen rychle probijí a utečou jim. Vypravěč se rozhodne, že to vyhodnotí jedním hodem, ale že postavám hrozí to, že budou zastaveny a přinuceny k boji. Tj. sázky vypadají následovně - hráči neuspějí a budou muset bojovat (nebo budou zdrženy a nestihnou něco... možností je dost) a pokud uspějí, šťastně utečou a můžou pokračovat ve svém úkolu. I tento jednoduchý konflikt lze ještě rozšířit o to, že každá postava hráče bude prchat na vlastní pěst a každá tak hází sama za sebe (a nezávisle na ostatních může být lapena nebo proklouznout).

Pořádný taktický souboj (ten důležitý a hutný, ve kterém jde o hodně) by se pak řídil pravidly sekvenčního konfliktu/souboje. To znamená, že každý hráč má svou konfliktovou tabulku, hraje se na kola, v každém kole někdo hází proti někomu (tj. dovednost proti dovednosti, používají se aspekty) a na pořadí nezávisí.
Jak sedíte u stolu, tak určíte, kdo proti komu provádí "akci". Na základě hodu se proškrtávají čtverečky a získávají se postihy k dalším hodům. Vtip je v tom, že je nutno všechny akce a hody popisovat a nějak ospravedlňovat vycházející postihy (případně dovednými popisy získávat další). Tj. - akce nemusí být jen "střílím po tobě", ale také "Ha, všiml jsem si, že střílí na někoho jiného, takže opustím kryt, kde jsem teď a přeběhnu za ten kámen, který je k němu blíže a odtud jej budu ještě lépe ohrožovat!" (v takovém případě do toho může vstoupit Vypravěč a říct, že pokud hráč uspěje dostane na další hod extra +1 (mimo tabulku viz. bonusy a "postihy odpovídající herní situaci")), ale pokud neuspěje dostane -1 (nepovede se mu doběhnout do onoho krytu a pro protivníka ho bude těžší zasáhnout). Hodně je to o popisování souboje a vymýšlení různých fint. Úskalím by mohlo být spolu s hráči se postupně "vyladit" na odpovídající úroveň "zoomu" - tj. jak velké časové celky kolo pokrývá, co představují jednotlivé konflikty (jeden výstřel?, sérii výstřelů?, jeden dlouhý manévr?).

S tebou výše popsaným příkladem by mohl být jen ten problém - házet konflikty proti 15 postavám by mohlo být časově zdlouhavé a málo elegantní, lepší by bylo vytvořit jednu virtuální postavu napříkald z 5ti nepřátel (něco jako oddíl - vetšinou to vyplyne z toku příběhu (jedna skupina útočí přímo a dvě se vás pokusí obejít po křídlech)), přičemž bys tomuto nepříteli adekvátně zlepšíl statistiky (lepší dovednosti, více čtverečků v konfliktové tabulce).

Uff. Ještě bych se mohl rozepasat víc, ale kdyžtak se spíš ptej...
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Spirit of the Century

Příspěvek od Sammael »

v každém kole někdo hází proti někomu (tj. dovednost proti dovednosti, používají se aspekty) a na pořadí nezávisí.
a nie je to chaotické. Dnes sme skusali hrat sazky aj pocas suboja a vyslo mi to asi ako najlepsia alternativa v suboji. Len to bol bez urcenia iniciativy kusok bordel. Nastastie som mal pohodovych hracov a slo to pekne intuitivne. Dalsia vec
Odpovědět

Zpět na „Příběhy Impéria“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti