[Příběhy Impéria] Obecná diskuze

České RPG, které vás zavede do fascinujícího a kouzelného světa 19. století.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12357
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spirit of the Century

Příspěvek od Ecthelion »

Ano, absence iniciativy má občas tendence způsobovat bordel, ale jak sám píšeš - s trochou disciplíny a zkušeností se to dá ukočírovat. IMHO je to tak i jednosušší než vytvářet pravidla pro iniciativu, která v kontextu větších dějových celků a dílčích sázek moc nemá smysl.
V podstatě příběh sám pořadí určí, protože třeba souboj se často rozbije na několik potyček, kdy je prostě logické, že někdo, kdo v jednom kole bojuje na pravém křídle se nemůže objevit na křídle levém a podobně. Jinak bilance se vždy provádí na konci kola, takže i ten, komu byl v průběhu kola proškrtnut poslední čtvereček, ale ještě v tomto kole nehrál, může hrát. Stejně tak čerstvě nabyté postihy se počítájí až od dalšího kola. Na pořádí tak z hlediska pravidel nezáleží a důležitý je jenom příběh.

Pokud to však i tak sklouzává k bordelu, není nic jednoduššího než se střídat podle rozesazení u stolu nebo pořadí hráčů určuje vypravěč.

Tento "vyprávěcí" způsob soubojů mám osobně dost rád, protože jednak obsahuje ty popisné a příběhové prvky, a druhak i ty házecí a pravdilové, ale nestává se z toho během encounterů deskovka jako třeba u DnD.
Sammael píše:Dalsia vec
Tady jsi se chtěl ještě o nečem rozepsat? Konec věty chybí...
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Spirit of the Century

Příspěvek od Sammael »

No chcem sa opytat a tymto to mozete prehodit do diskusie o sote.

Som strasny fan sazok, rovnako tak moja hratelna parta. A moja drza huba sa nestiti opytat sa je to from your mind alebo to uz bolo pouzite v nejakej konverzii fateu. Je to bomba a rozhodne mienime hrat stylom sadzok. Pozrite si zapis resp staci suboj s anjelom na konci. "ja" ktory hrava dnd uz strasne dlho povedal, ze tento kombat bol uber cuul. Aze dopadol kinematograficky perfektne a hratelne rychlo a strucne. A tvrdil ze v dnd by toho anjela sekali 3 hodiny. A vysledok by taky storytellingovy nebol. Jednoducho a strucne sazky su uzasna vec ktora vie nesmierne dej rozgradovat. Inak vlastne hrame modif verziu sote. A planujem zahrat dlhodovy flashback v prostredi stories ovplivnenym prilivom. Rovnako aj v stories su anjeli atd takze mi to sedi. Budem sazky nadalej intenzivne testovat a budem sa pytat.

+ pre sote
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12357
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Ecthelion »

Konflikty jsou výrazný a poměrně nový druh přístupu k RPG designu a pracuje ním konceptem velké množství RPG. V mnoha dalších, která na to nejsou designovaná, se dají použít.
Přesto je těch teorií a způsobů použití hodně. My jsme použili ty prvky, které se nám ve hrách osvědčily a použili to na systém FATE, který si o to vyloženě říkal :wink: . Imho je s jejich použitím ta hra mnohem lepší.

O jiné adaptaci FATEu, která využívá konfliktů a sázek nevím. Rozhodně to ale není náš vynález - za navedení na tuto cestu vděčíme především Markusovi (a rádi bychom u tady veřejně poděkovali)... i když z některých našich úprav a adaptací asi není nadšený. :>;o)
Další doporučená literatura ke konfliktům a sázkám: Markus i Boubaque napsali o CR (conflict resolution) články (měly by být na portále RPGforum a mělo by se ti je podařit najít). Na fóru jsou i nějaké diskuze. Velmi zajímavý přístup budou mít Střepy Snů, které mají pravidla mnohem strukturovanější a propracovanější a je tam zajímavá mechanika gradace sázek (můžeš mrknout i do LITE verze, ale myslím si, že lepší bude plná verze s rozpracovanými příklady).
Nevím nicméně, že by jiná hra využívala tu rozfázovanost na dílčí konflikty.

Každopádně jsem rád že vám ta hra funguje :!:
Pokud vám podání SotE vyhovuje, jsme moc rádi. Důležité je používat selský rozum - u většiny herních situací vám tak jednoduše vyplyne jak je odehrát. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Alef0 »

O jiné adaptaci FATEu, která využívá konfliktů a sázek nevím
Solar System -- hoci neviem, či sa ešte dá hovoriť o adaptácii alebo je to už samostatný systém.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Sammael »

OaP bude so sazkami urcite pracovat. Par veci vsak upravime. A na margo toho ze sme v teme sote, pravo tato hra ma k tomu viedla.
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Alef0 »

My sme hlavne stavky hrali zle :-) -- Ono sa to totiz ma hrat dost inak, lenze to som si precital az dnes rano (vid moj post k reportu.) Bol chaos v pojmoch "stavka" a "zamer" (my sme deklarovali zamery, nie stavky).


Inak videl som layout SotE a padla mi sanka. Doslova.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12357
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Ecthelion »

Citaci jsem si vypůjčil z Alefových poznámek k OaP.
Alef0 píše: ...
Stavky v SotE, stavky v TSOY
Hrac: Lord Wottington a jeho sluha? Rozbehnem sa naproti nim chodbou a prerazím cez nich.
GM: „Pokud neuspěješ, podaří se ti přeci jen uniknout, ale ta zlatá soška, pro kterou jste přišli, ti vyklouzne z ruky a spadne mezi nich…“

Ide o to, ze v stavkach hrac oznami co chce robit (zamer) a protistrana oznami, co sa stane, ak uspeje, a co sa stane, ak neuspeje. Hrac tak uz vopred vie vysledok oboch moznosti a vie prehodnotit svoj zamer (navysenie stavky) a na jeho zaklade vie prehodnotit zamery protistrana.

Toto v D&D neexistuje, tam sa hrac vacsinou dozvie vysledok az po hode.
Ano v podstatě je to pravda, ještě to ale trochu doplním a rozvedu.
U task rezolution (tj. DnD like), jde primárně o akce (seknul jsem - uspěl jsem/neuspěl, střelil jsem - trefil/netrefil).

V SotE jde o příběhové důsledky akcí. Před hodem se stanoví dvě možnosti, kterými se může příběh ubírat. V SotE tvoří sázky obě strany najednou. Tj. hráč navrhuje svoji sázku a Vypravěč dorovnává tu svou. Znamená to tak, že i hráč si může diktovat, kam se bude děj ubírat, pokud uspěje.

Viz pravidla:
Pravidla SotE píše: ...Sázky by měly být vyrovnané. V zásadě funguje jistá
licitace sázek, takže každá strana si nastavuje vlastní
sázku („Když uspěji, tak se mé postavě podaří přelézt ten
plot a utéct té bandě, která mě pronásleduje.“ – „Dobře,
ale když neuspěješ, tak se ti nepodaří jej přelézt včas a ta
tlupa tě zajme.“). Obě sázky by měly být zhruba vyrovnané.
V podstatě to může fungovat i tak, jako když se
navyšují sázky v pokeru – jedna strana zvyšuje – druhá
dorovnává. („Když uspěju, tak těm hromotlukům uteču
přes plot.“ „Pokud neuspěješ, tak tě chytí.“ „Nebo ještě
lépe – když uspěju, tak uteču, ale ještě z té zdi skopnu
jednoho z nich, on spadne z té výšky dolů a zpomalí ostatní,
takže jim zmizím.“ „Dobře, ale když neuspěješ, tak
tě chytí a ztlučou…“) Debata nad sázkami je důležitá,
ale neměla by trvat dlouho...
Jinak máš pravdu.

Navíc se často může stát, že se ty přístupy přiblíží nebo potkají. Ty kratší/dílčí sázky v souboji asi budou vypadat podobně jako záměry (až tak moc se tam vymyslet nedá).

Jinak je důležité, že jste to hráli alespoň nějakým vám příjemným způsobem. :wink:

(předchozí poznámky jsou k tomu, jak řeší konflikty a sázky přímo SotE, nikoli ostatní systémy, navíc jsem místy určitě terminologicky nepřesný)
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Sammael »

takto sme to dneska pouzili a ano ide to lepsie ale ako sa vravy treba pouzivat selsky rozum najma pri kombate. Inak parada, dneskajsok bol strasne akcny a nekulhalo to isli sme ako piiiila
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12357
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Ecthelion »

Obrázek

S Hchkrdtnem jsme řešili, jak vypadají vlkodlaci v Příbězích Impéria, protože jeden z jeho hráčů chce vlkodlaka hrát – rádi bychom se s vámi podělili o nějaké myšlenky na toto téma.

V příběhu Férie, který jsme hráli, se objevili muži náčelníka Filtiarna, kteří se nějak zatoulali do Férie a prokletí vlčí kletbou se nechávají najímat jako žoldnéři různými pány Sídhe. Ti v lidské podobě vypadají jako Keltové s ježatými vlasy a zlatými torque na krcích. Většinou chodí nazí, aby jim šaty nebránily v přeměnách (ale roli hraje i keltská povaha) a mohou se přeměňovat dle vlastní vůle. Jeden z nich se rozběhne, skočí a dopadne už jako vlk, připravený trhat a kousat nebo naopak bojuje jako vlk, jen aby najednou chytil nepřítele lidskýma rukama a začal jej rdousit. Občas je těžké rozlišit, zda jsou vlci nebo lidé, protože postava ve stínu má sice lidskou podobu, ale dívá se na vás vlčíma očima. Ve všech podobách si ale zachovávají zlaté torque na krku, podle kterých je lze poznat. Neví se, jaká kletba je postihla - někteří tvrdí, že v nich byl uvolněn z řetězů nezkrotný vlčí duch, který je ovládnul... a někteří je za vlkodlaky považují, i když oni sami by se tak nenazvali.

Podle nás je jedním ze základních prvků vlkodlaka (ale třeba i upíra nebo dalších podobných bytostí) tajemství. Není obyčejný, je to zvláštní jedinec… temná postava, která stojí v davu, ale není jeho součástí. Ostatní lidé ji obcházejí, aniž ji často i jen zahlédnou a berou na vědomí. Stojí sám, obklopen lidmi, kteří se kolem něj mihnou a navždy zmizí z jeho života. Čeho všeho je schopen? Jaké jsou jeho pravé pohnutky? Je to bytost, která žije po staletí nezměněna, zatímco všichni kolem ní umírají a vše se mění. Smutek a samota jsou jeho údělem. Můžeme mu vůbec rozumět? Vynikající na systému Fateu a SotE je to, že právě taková nejistota a tajemnost postavy lze vytvořit i v rámci pravidel pomocí bodů osudu a interpretací aspektů. Vlkodlak, který stál ještě před chvílí vedle vás, najednou vyjde ze dveří naproti nebo ze stínu, kam se nemohl nijak dostat, skočí po prchajícím padouchovi… postava vlkodlaka přijde k cestě, začichá a oznámí ostatním, že kočár přijede za hodinu… a opravdu přijede. Jak to ví? Jak se tam dostal? Čeho všeho je ještě schopen? Určitě by to nemělo být na úkor ostatních postav, ale taková interpretace dovedností a aspektů kolem něj vytváří tu auru tajemna, která k němu patří.
Nemám rád vlkodlaky a upíry z World of Darkness, protože v rámci toho, aby byli pro hráče uchopitelní je obrali právě o tuto tajemnost a hned od začátku je jasné, čeho jsou schopní a čeho ne a jaké jsou jejich cíle. SotE má tu výhodu, že po pravidlové stránce umožňuje její uchování… aspekt Vlkodlak může být ve hře interpretován pokaždé jinak a vytváří právě tu nejistotu…

Nemám také rád tu reprezentaci vlkodlaka jistou mezifází (ve světě WoD), kdy je postava svalnatá jako kulturista, má vlčí hlavu a tlapy. Vlkem je tam postava docela málokdy, protože to není moc výhodné. Kromě toho, že tato macho kulturistická podoba jde proti smyslu vlka (vlk je sporý, šlachovitý, vyhublý a hladový… nenajde se na něm ani sval navíc než je třeba, ale v jeho pohybech se ukrývá strašlivá síla a vytrvalost), jde to určitě proti smyslu tajemnosti postavy.
Možnost svolat vlky pro svou věc, ovládat zvířata (nikoli ve smyslu, že by si vytvořil vlastní smečku, která ho bude všude následovat… i pro vlky a zvířata je vlkodlak cizí a nepochopitelná bytost a poslechnou jen ze strachu – ani v tomto světě nemůže mít vlkodlak žádné přátele…), orientovat se podle pachů, vidět ve tmě, kde nic k vidění není, procházet podivnými stezkami pod měsíčním třpytem a objevovat se tam, kde ho nikdo nečeká, vidět a slyšet a sám nebýt viděn... temná silueta mohutného vlka na pozadí úplňku a vytí, které mrazí v zádech... Vlkodlačí úděl je kletba, prokletí nebo trest Boží (podle legendy svatý Patrik proměnil jednoho welšského krále ve vlka)… co provedl, že si zasloužil takový strašlivý osud jako stvůra procházet mezi lidmi? Jaká je vina, kterou musí odpykat svým utrpením?

Jsou to jenom nápady, které teď házíme bez ladu a skladu, ale třeba vám při formování vaší představy nějak pomohou – kdybyste měli nějaké otázky nebo připomínky, pak nám je prosím napište. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Sammael »

Uplne super. Vidim zivo tu atmosku ako z bratstva vlka alebo nejakej burtonovky ako sleepy hollow. Nejaka farma s velkym polom a ziariaci mesiac, hmlou v obily kraca dvojica lovcov s dvojranovkou, ostrazitost im priam neda dychat. Nieo ich vsak neustale sleduje a oni to dobre vedia...
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Pieta »

Velmi pěkně řečeno.

U vlkodlaka, ale i u upíra taky práce s aspecty a compely odpovídá tomu, že ani oni sami se v sobě nemusí vyznat tak, jako jiné postavy, že je v nich něco divokého a zvířecího, co plave kdesi těsně pod hladinou vědomí a v napjatějších situacích si to začne prosazovat tu svou - i to je součást kletby, že nejenom jsou kolem nich ostatní nesví, protože nevědí, co od nich mají čekat, ale že oni sami nevědí, kdy to na ně přijde a udělají něco, čeho budou litovat.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Sammael »

Inak len pre zaujimavost pri tom ako som robil research ohladom stavov mysle a roznych existencnych dimenziach som narazil na prbeh o jednej zenskej ktora havarovala a dostala sa do komy. Prevtelila sa do nej dusa psa (jej vlastneho ktory s nou havaroval a zomrel). Vravela ze na chvilu existovala v jeho svete v jeho chapani reality, ze to nie je podobne nasemu ale to neznamena ze je to hlupe je to len ine inak sa diva na svet atd...

Napriklad moji dvergiary ziju v tej dimenzii kde macky v OaP. Je to dmenzia v ktorej sa nachadzame nez opustime svet zivich, vidite ako mrtvych tak aj zivych v jeden moment ktory trva niekolko minut.

Moji vlkodlaci v stories by sa chovali skor ako psi alebo vlci nic ludske
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12357
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Ecthelion »

Sammael píše: ziariaci mesiac, hmlou v obily kraca dvojica lovcov s dvojranovkou,...
Pěkná scéna :-)= .
Pieta píše:..., že ani oni sami se v sobě nemusí vyznat tak, jako jiné postavy, že je v nich něco divokého a zvířecího, co plave kdesi těsně pod hladinou vědomí a v napjatějších situacích si to začne prosazovat tu svou...
Tohle je úplně luxusní. Obrázek
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Sammael »

Pieta píše:
..., že ani oni sami se v sobě nemusí vyznat tak, jako jiné postavy, že je v nich něco divokého a zvířecího, co plave kdesi těsně pod hladinou vědomí a v napjatějších situacích si to začne prosazovat tu svou...
Wolverine :-)= a este lepsie Nicholson ( hlavne shining a wolf). Jack Nicholson je vlk
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Markus »

Dokázali byste někdo vymyslet aspekty ukázkové postavy vlkodlaka? Kolik je standard na postavu? Pět aspektů?
Aspekt "Vlkodlak" se mi nezdá - je to takové nemastné neslané. Chtělo by jich to asi víc různých a atmosféričtějších.

Myšlenka, že se vlkodlak nevyzná sám v sobě, je geniální! Totálně boří mýty "tradičních" RPG, kde máte všechny schopnosti definované s přesností na desetinnná místa... což je dobře.
Odpovědět

Zpět na „Příběhy Impéria“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti