Nogrimova Truhlice pro DrD2
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
Nogrimova Truhlice pro DrD2

ODKAZ NA TRUHLICI - truhlice.xf.cz
Aktuální verze: 0.8.4 - Huňáč
• 24.1.23
- nová položka v Bestiáři : Huňáč
- bugfixy a doplnění rychlé volby v bojovém trackeru
• 20.1.23
- upraveny výčty zvláštních schopností podle feedbacku od Fafrina
- Pop-up dovednosti Magie zvířat (Šaman) doplněn o proměňování do zvířat přes ZS Měnič podob
- opraven bug, kdy se zobrazovali jiné dovednosti než by měly
• 15.1.23
- V bojovém trackeru je nyní možné kopírovat poslední přidanou entitu, pro rychlejší tvorbu Střetů
- Odemčená Truhlice zůstává odemčená v rámci jednoho zařízení/smazání dat z cache + možnost Truhlici znova zamknout
- Přidány první položky do homebrew Bestiáře
• 10.1.23
- Přidán Kompilátor nástrah do sekce Pravidla a Taháky s možností exportu vytvořené nástrahy do deníku postavy nebo jakéhokoliv textového pole renderující HTML i mimo Truhlici.
- Orákulum umožňuje skákat na některé specifické pasáže (viz "?" v Orákulu).
Především, pokud hrajete DrD2 s noťasem nebo tabletem po ruce, případně online přes discord přímo na počítači, mohlo by vám toto přijít k ruce.
• Truhlice je "passion projekt" od hráče a PJ pro další PJ a hráče. Jedná se o webovou aplikaci v které naleznete různé nástroje, které by vám mohli ulehčit hru.
Od digitálního deníku postavy s možností interaktivních propisů, bojový tracker pro monstra a bandity v boji, generátor hodů kostkou kdykoliv po ruce, seznamy dovedností a zvláštních schopností seřazených podle několika kategorií, pravidlové taháky, (snad i) přehlednější seznamy nástrah a v neposlední řadě i trochu "homebrew" obsahu.
Zkrátka věci, které se mi během hry osvědčilo mít rychle po ruce.
• V základu má uživatel k dispozici "uzamčenou verzi". Pokud v hlavním menu zmáčkne klávesu Q, nebo v patchlogu klikne na neviditelný odkaz napravo od čísla aktuální verze, dostanete se so "odemčené Truhlice".
- Hlavní idea za "uzamčenou/odemčenou" variantou je, že PJ může poslat odkaz na Truhlici svým hráčům, aniž by jim tím nutně odhalil všechny triky a featury, které PJ má s touto aplikací a musel posílat jiný speciální odkaz.
► Odemčená Truhlice obsahuje dodatečný obsah určený -především- pro PJ/PH/Vypravěče: Nadhazovač/generátor jmen pro postavy (české i "generické fantasy") společně s povahou a zaměstnáním, nadhazovač bylinek, alchymistických, magických a mechanických surovin, nadhazovač "lootu" z humanoidních nepřátel (zatím relativně prázdný ale do budoucna bude postupně naplňovaný) inspiromat předmětů, monster, postav, kartotéka melodií a ambience muziky k hraní (youtube odkazy), rychlovolba monster v bojovém trackeru.
• Truhlice je občasně-nepravidelně doplňovaná o obsah především podle toho kolik volného času a energie na práci mám.
• Budu velice rád a jakýkoliv feedback, nahlášení bugů (optimálně se screenshotem), náměty na obsah, připomínky k pravidlovým tahákům atd.
Doufám, že se vám bude Truhlice hodit a třeba vám trochu ulehčí hraní!
S pozdravem a přáním příjemného hraní,
Nogrim
Naposledy upravil(a) Nogrim dne 24. 1. 2023, 22:04, celkem upraveno 7 x.
Re: Nogrimova Truhlice pro DrD2
Chtěl jsem mrknout, jak jsi pojal házení kostkama, ale nenašel jsem v příspěvku žádnej odkaz a ani googlení nepomohlo.
Re: Nogrimova Truhlice pro DrD2
Tvl ajo, já tam nedal odkaz
Házení kostkama se provádí přes tlačítko v "levém panelu" a má klávesovou zkratku středníku (;).

Po stisknutí vyjede pop-up okénko k 3x 1k6, s tím že "třetí kostka" je vždy přítomná, ale barevně oddělená.
Součet už musí uživatel udělat sám no

Re: Nogrimova Truhlice pro DrD2
Poznámka 1)
Uvedení zvláštní schopnosti Rasy extraspeciálně u rasy je problém, protože pravidla dovolují si vzít postupně více zvláštních schopností rasy (na úrovních, kde si beru zdroje místo povolání).
Rasa (rasy) mají být další věcí jako je povolání.
Naopak by se u rasy hodil uvedený i národ. (Případně občanství, kemnová příslušnost nebo tak něco.) Ne všichni lidé jsou stejní.
(Rasa by se měla vybírat podobně, jako povolání, vlastně.)
Poznámka 2) Jde víckár vybrat stejné povolání, předpokládám, že žádná kontroloa prerekvizit pro pokročilé povolání tam není.
Poznámka 3) Sekci pomocníků bych odsunul až pod zdroje postavy.
Poznámak 4) U některých dovedností je žlutá hvězdička. Předpokládám, že to má znamenat, že se jedná o Kouzlení/Magie. Zaříkání je také kouzlení. (A pokud výrobu třaskavin řadíme do magie, tak i výroba mastí a jedů je Magie.) Naopak působení mezi duchovenstvem a vzdělanci magie není. Tak to možná chápu blbě.)
Poznámak 5) Ikonky jsou super. Víc super by bylo, kdyby se mi po najetí na ikonku zobrazil tooltip, co znamená. Nebo byla někde legenda.
Uvedení zvláštní schopnosti Rasy extraspeciálně u rasy je problém, protože pravidla dovolují si vzít postupně více zvláštních schopností rasy (na úrovních, kde si beru zdroje místo povolání).
Rasa (rasy) mají být další věcí jako je povolání.
Naopak by se u rasy hodil uvedený i národ. (Případně občanství, kemnová příslušnost nebo tak něco.) Ne všichni lidé jsou stejní.
(Rasa by se měla vybírat podobně, jako povolání, vlastně.)
Poznámka 2) Jde víckár vybrat stejné povolání, předpokládám, že žádná kontroloa prerekvizit pro pokročilé povolání tam není.
Poznámka 3) Sekci pomocníků bych odsunul až pod zdroje postavy.
Poznámak 4) U některých dovedností je žlutá hvězdička. Předpokládám, že to má znamenat, že se jedná o Kouzlení/Magie. Zaříkání je také kouzlení. (A pokud výrobu třaskavin řadíme do magie, tak i výroba mastí a jedů je Magie.) Naopak působení mezi duchovenstvem a vzdělanci magie není. Tak to možná chápu blbě.)
Poznámak 5) Ikonky jsou super. Víc super by bylo, kdyby se mi po najetí na ikonku zobrazil tooltip, co znamená. Nebo byla někde legenda.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Re: Nogrimova Truhlice pro DrD2
Děkuju moc za feedback!
1) V kolonce pro zvláštní schopnosti rasy lze napsat více než jen jednu, takže postupné dobrání je možné, jen budou v jednom řádku. Momentálně tam ani nemám před-implementované proklikávací zvláštní schopnosti ras (a až teď si uvědomuju, že jsem je už asi dávno měl přidat, takže děkuji za připomenutí.) a musí se nacvakat ručně.
2) Kontrola prerekvizit tam není a to záměrně. Se studenty hraju alternativní levelovací systém (2xZ + 1P > Z / P / Z....), který by se musel bůhvíjak extra programovat (nejsem profesionál co se týče programování), ale spíše než lenost z mé strany tu je ten argument, že si někdo bude chtít míchat povolání jinak, než udávají pravidla.
+ Věřím, že si tohle Hráči dokážou pohlídat.
3) Pomocníci jsem dal nad zdroje/akce/ohrožení/iniciativa apod. aby hráč neměl vizuální bariéru mezi těmito prvky a položkama jako jsou působící herní efekty, přehled výbavy, munice apod.
Respektive aby tam bylo [Pomocníci] [Atributy postavy] [Vybavení postavy atd.] a nebylo tam [Atributy postavy] [Pomocníci] [Vybavení postavy atd.] na přeskáčku.
Původně byli pomocníci úplně dole, ale tam se moc neosvědčili kvůli bobtnajícímu inventáři.
4) Žlutá hvězdička vyznačuje Vyhrazené dovednosti, nikoliv magii. Zkusím tam někam hodit vysvětlivku před ukázání na hvězdu nebo tak něco.
5) To by ikonky (alespoň ty kulaté s manévry apod.) měli dělat. A pokud to nedělají, prosím napiš/screenshotni, které konkrétně to nedělají.
1) V kolonce pro zvláštní schopnosti rasy lze napsat více než jen jednu, takže postupné dobrání je možné, jen budou v jednom řádku. Momentálně tam ani nemám před-implementované proklikávací zvláštní schopnosti ras (a až teď si uvědomuju, že jsem je už asi dávno měl přidat, takže děkuji za připomenutí.) a musí se nacvakat ručně.
2) Kontrola prerekvizit tam není a to záměrně. Se studenty hraju alternativní levelovací systém (2xZ + 1P > Z / P / Z....), který by se musel bůhvíjak extra programovat (nejsem profesionál co se týče programování), ale spíše než lenost z mé strany tu je ten argument, že si někdo bude chtít míchat povolání jinak, než udávají pravidla.
+ Věřím, že si tohle Hráči dokážou pohlídat.
3) Pomocníci jsem dal nad zdroje/akce/ohrožení/iniciativa apod. aby hráč neměl vizuální bariéru mezi těmito prvky a položkama jako jsou působící herní efekty, přehled výbavy, munice apod.
Respektive aby tam bylo [Pomocníci] [Atributy postavy] [Vybavení postavy atd.] a nebylo tam [Atributy postavy] [Pomocníci] [Vybavení postavy atd.] na přeskáčku.
Původně byli pomocníci úplně dole, ale tam se moc neosvědčili kvůli bobtnajícímu inventáři.
4) Žlutá hvězdička vyznačuje Vyhrazené dovednosti, nikoliv magii. Zkusím tam někam hodit vysvětlivku před ukázání na hvězdu nebo tak něco.
5) To by ikonky (alespoň ty kulaté s manévry apod.) měli dělat. A pokud to nedělají, prosím napiš/screenshotni, které konkrétně to nedělají.
Re: Nogrimova Truhlice pro DrD2
Ok, díky.
Dává smysl.
Procházím ikonky, co něco dělají a nedělají a:
A) U bojovníka je blbě ikonka u "Rameno na Rameno" - tato ZS neposkytuje obranu zdrama, ale umožňuje s jinou postavou Sdílet zdroje (podobně jako třeba Magický kruh).
B) Pádný úder není úplně přesně "Mocně zdarma" - poskytuje zdražení vyčerání jen v někteých případech, ale nepočítá se jako manévr. Tak nevím, jestli je ikonka dobře.
C) U Lovce - "Jedno oko otevřené" je "obsahová pravomoc" (a rozhodně nemá žádnou vazbu k tábornictví.
D) U Kejklíře - ZS Talent je Nadání úplně stejně jako Bojovnická ZS Cit pro zbraň a Kejklířská Dobrá muška.
E) Když se na to dívám, ZS Cit Pro zbraň není vázaná na Běžný boj zblízka - s vybranou zbraní má bojovník nadání i proti jiným soupeřům.
F) Kejklířská ZS Plášť je btw. obecně bojová ZS
G) ZS Hojivý dotek nedává "Výhodu" ani slevu; naopak se platí. A nevztahuje se jen na léčení lidského těla, ale dá se použít i na zvířecí nebo nepřirozené, pokud to postava umí díky jiným dovednostem.
H) Mastičkář - Umění improvizace a Neobvyklé jedy se vztahují k Běžným jedům a nikoliv ke znalosti lidí. Nevím, proč je u těchto dvou ZS ikonka "Vyřazení" (která se mimochodem vztahuje spíše k dovednostem, než k ZS). Resp. u "Umění improvizace" to dává trošku smysl, ale u Neobvyklých jedů ne. Jak umění Improvizace tak Neobvyklé jedy lze používat i s jinými Dovednostmi na výrobu jedů.
CH) Mastičkář - Ostrý Jazyk a tuplem Moudrý rádce nedávají obranu zdarma. Neřadil bych je pod "Vyjednávání s lidmi", vzhledem k tomu, že se dají využít třeba při výrobě nebo magii.
I) Knihomol by měl být přiřazen i u Učenosti.
J) Síla osobnosti nedává Výhodu
K) Zřící stráže, Čarovné stráže a Pán Symbolů se nevztahují k zaříkání, ale k obrazcům obecně (ocení třeba i Mág nebo Vědmák)
L) Mystický kruh je zařazen správně, ale nedává výhodu
1) Nefunguje mi ikonka křičící hlavy u ZS "Přečtení soupeře" (Obsahová pravomoc, zřejmě)
2) Nefunguje mi ikona "Dva vykřičníky" u kejklířské ZS "Talent" (Má to být Nadání, tak nevím)
To by u základních povolání stačilo.
Dává smysl.
Procházím ikonky, co něco dělají a nedělají a:
A) U bojovníka je blbě ikonka u "Rameno na Rameno" - tato ZS neposkytuje obranu zdrama, ale umožňuje s jinou postavou Sdílet zdroje (podobně jako třeba Magický kruh).
B) Pádný úder není úplně přesně "Mocně zdarma" - poskytuje zdražení vyčerání jen v někteých případech, ale nepočítá se jako manévr. Tak nevím, jestli je ikonka dobře.
C) U Lovce - "Jedno oko otevřené" je "obsahová pravomoc" (a rozhodně nemá žádnou vazbu k tábornictví.
D) U Kejklíře - ZS Talent je Nadání úplně stejně jako Bojovnická ZS Cit pro zbraň a Kejklířská Dobrá muška.
E) Když se na to dívám, ZS Cit Pro zbraň není vázaná na Běžný boj zblízka - s vybranou zbraní má bojovník nadání i proti jiným soupeřům.
F) Kejklířská ZS Plášť je btw. obecně bojová ZS
G) ZS Hojivý dotek nedává "Výhodu" ani slevu; naopak se platí. A nevztahuje se jen na léčení lidského těla, ale dá se použít i na zvířecí nebo nepřirozené, pokud to postava umí díky jiným dovednostem.
H) Mastičkář - Umění improvizace a Neobvyklé jedy se vztahují k Běžným jedům a nikoliv ke znalosti lidí. Nevím, proč je u těchto dvou ZS ikonka "Vyřazení" (která se mimochodem vztahuje spíše k dovednostem, než k ZS). Resp. u "Umění improvizace" to dává trošku smysl, ale u Neobvyklých jedů ne. Jak umění Improvizace tak Neobvyklé jedy lze používat i s jinými Dovednostmi na výrobu jedů.
CH) Mastičkář - Ostrý Jazyk a tuplem Moudrý rádce nedávají obranu zdarma. Neřadil bych je pod "Vyjednávání s lidmi", vzhledem k tomu, že se dají využít třeba při výrobě nebo magii.
I) Knihomol by měl být přiřazen i u Učenosti.
J) Síla osobnosti nedává Výhodu
K) Zřící stráže, Čarovné stráže a Pán Symbolů se nevztahují k zaříkání, ale k obrazcům obecně (ocení třeba i Mág nebo Vědmák)
L) Mystický kruh je zařazen správně, ale nedává výhodu
1) Nefunguje mi ikonka křičící hlavy u ZS "Přečtení soupeře" (Obsahová pravomoc, zřejmě)
2) Nefunguje mi ikona "Dva vykřičníky" u kejklířské ZS "Talent" (Má to být Nadání, tak nevím)
To by u základních povolání stačilo.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Re: Nogrimova Truhlice pro DrD2
Potvrzuji ve všech případech a zapisuju si na seznam předělávek.
U některých těch dovedností, které čistě dávají Nadání/Zběhlost apod. mi to sedí, ale u věcí jako Plášť jsem tam dal tu ikonu Obrana nebo u léčení Výhodu spíš jako symbol, že se to týká boje, léčení apod. A velice uznávám, že to tam asi nejspíše způsobuje zmatení než cokoliv jiného.
Díky za připomínku.
U některých těch dovedností, které čistě dávají Nadání/Zběhlost apod. mi to sedí, ale u věcí jako Plášť jsem tam dal tu ikonu Obrana nebo u léčení Výhodu spíš jako symbol, že se to týká boje, léčení apod. A velice uznávám, že to tam asi nejspíše způsobuje zmatení než cokoliv jiného.
Díky za připomínku.
Re: Nogrimova Truhlice pro DrD2
Máš možnost si udělat ještě nějaké ikonky jako: Boj, Magie, Výroba, Nástrahy a Léčení. Například (A znalosti, odhad a obrazce a pomocníci a ... dá se toho vymyslet dost; záleží, kde přestat.)
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Re: Nogrimova Truhlice pro DrD2
Mám a nejspíše tak udělám. Ty výčty dovedností a zvláštních schopností byly jedny z prvních věcí, které jsem v Truhlici udělal a neměl ještě nějak ukotvený co a jak signalizovat přes ikony a tudíž to vypadá jak to vypadá.
Opravdu si cením toho feedbacku a jsem rád za každý podnět ke zlepšení a zpřehlednění!
--------------------------
(Mimo téma a nevím jak moc si zde na fóru můžu dovolit dělat nový post pro každý update, aby to nebylo považováno za spam ale zároveň to upozornilo.)
Vypuštěn update na verzi 0.8 - Kompilátor nástrah
- Přidán Kompilátor nástrah do sekce Pravidla a Taháky s možností exportu vytvořené Nástrahy do deníku postavy nebo jakéhokoliv textového pole renderující HTML i mimo Truhlici.
- Orákulum (textové pole v levém menu) umožňuje skákat na některé specifické pasáže (viz Rozcestník v heslu "?" v Orákulu).
Opravdu si cením toho feedbacku a jsem rád za každý podnět ke zlepšení a zpřehlednění!

--------------------------
(Mimo téma a nevím jak moc si zde na fóru můžu dovolit dělat nový post pro každý update, aby to nebylo považováno za spam ale zároveň to upozornilo.)
Vypuštěn update na verzi 0.8 - Kompilátor nástrah
- Přidán Kompilátor nástrah do sekce Pravidla a Taháky s možností exportu vytvořené Nástrahy do deníku postavy nebo jakéhokoliv textového pole renderující HTML i mimo Truhlici.
- Orákulum (textové pole v levém menu) umožňuje skákat na některé specifické pasáže (viz Rozcestník v heslu "?" v Orákulu).
Re: Nogrimova Truhlice pro DrD2
Upravil jsem výčty zvláštních schopností i u pokročilých povolání. Kdyby si tam objevil nějakou nesrovnalost nebo něco co by bylo potřeba ještě doplnit, budu rád

Re: Nogrimova Truhlice pro DrD2
Tak, vidím, že byly upraveny nějak ty ZS; co nebylo ze základních.
A) Bojovník - ZS Nadání není vázaná na Dovednost "Běžný boj zblízka" ale uplatní se při libovolné bojové dovednosti z blízka (proti netvorům, ze sedla ...) Měla by obecně do bojových.
B) "Umění improvizace" a "Neobvyklé jedy" by měli patřit k "obecně k jedům" nebo "obecně k nástrahám"
C) Zaříkávač - ZS "Síla Osobnosti" by měla mít i ikonku Náplasti.
------
U mága na konci je ikonka na "Rozšíření charakteristiky pomocníka" - to by mělo být i na hodně jinde.
-----
Dívám se na ten kompilátor - je snaha tam mít nějakou logiku? (Jako co s čím jde kombinovat)
A) Bojovník - ZS Nadání není vázaná na Dovednost "Běžný boj zblízka" ale uplatní se při libovolné bojové dovednosti z blízka (proti netvorům, ze sedla ...) Měla by obecně do bojových.
B) "Umění improvizace" a "Neobvyklé jedy" by měli patřit k "obecně k jedům" nebo "obecně k nástrahám"
C) Zaříkávač - ZS "Síla Osobnosti" by měla mít i ikonku Náplasti.
------
U mága na konci je ikonka na "Rozšíření charakteristiky pomocníka" - to by mělo být i na hodně jinde.
-----
Dívám se na ten kompilátor - je snaha tam mít nějakou logiku? (Jako co s čím jde kombinovat)
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Re: Nogrimova Truhlice pro DrD2
Doopravil jsem věci u ZVL podle dodatků, děkuju za feedbackFafrin píše: ↑22. 1. 2023, 19:40 Tak, vidím, že byly upraveny nějak ty ZS; co nebylo ze základních.
A) Bojovník - ZS Nadání není vázaná na Dovednost "Běžný boj zblízka" ale uplatní se při libovolné bojové dovednosti z blízka (proti netvorům, ze sedla ...) Měla by obecně do bojových.
B) "Umění improvizace" a "Neobvyklé jedy" by měli patřit k "obecně k jedům" nebo "obecně k nástrahám"
C) Zaříkávač - ZS "Síla Osobnosti" by měla mít i ikonku Náplasti.
------
U mága na konci je ikonka na "Rozšíření charakteristiky pomocníka" - to by mělo být i na hodně jinde.
-----
Dívám se na ten kompilátor - je snaha tam mít nějakou logiku? (Jako co s čím jde kombinovat)

----------
Pokud se ptáš, jestli tam je mechanismus na kontrolu kombinace typů nástrahy/jedu a zvláštních schopností, tak není.
Je tam akorát, že jedy mají působení Dlouho a s tím spojený Postih + Třaskaviny si volí sílu na ničení Kůže/Železa/Kamene.
(Pokud tím co s čím jde kombinovat myslíš něco jiného, tak mi to prosím přibliž

Re: Nogrimova Truhlice pro DrD2
V přehledu Bojových dovedností a schopností je "Používání třaskavin, žíravin a plynných jedů" špatně zařazeno. V základu tyto působí na tělo.
Lovec - ZS Cvičitel 1) Není kompletně přepsaná - první půlka je obsahová pravomoc a 2) mělo by to také dostat ikonku "Rozšíření charakteristiky pomocníka."
Je někde možné si vyfiltrovat ZS (nikoliv jen dovednosti) třeba podle toho že jsou k léčení, vyjednávání nebo k výrobě jedů?
Při tvorbě postavy nebo jejím rozvoji by to bylo užitečné.
(Bojový výcvik a Krotitel draků je také svým způsobem příběhová pravomoc.)
Jazyk poutníků naopak není příběhová pravomoc. (Je to neobvyklý smysl, prakticky.) ZS Ohař také není příběhová pravomoc. ZS Lesní přízrak také není příběhová pravomoc. (Ani nedává manévr obrana; je to ZS typu "Posílení" - umožňuje dělat s běžnou dovedností věci, které by bez této ZS byly nemožné; je to poměrně široká kategorie, tak nevím jestli si zaslouží značku a má spoustu podkategorií - třeba posílení Odhadů)
Lovec - ZS Cvičitel 1) Není kompletně přepsaná - první půlka je obsahová pravomoc a 2) mělo by to také dostat ikonku "Rozšíření charakteristiky pomocníka."
Je někde možné si vyfiltrovat ZS (nikoliv jen dovednosti) třeba podle toho že jsou k léčení, vyjednávání nebo k výrobě jedů?
Při tvorbě postavy nebo jejím rozvoji by to bylo užitečné.
(Bojový výcvik a Krotitel draků je také svým způsobem příběhová pravomoc.)
Jazyk poutníků naopak není příběhová pravomoc. (Je to neobvyklý smysl, prakticky.) ZS Ohař také není příběhová pravomoc. ZS Lesní přízrak také není příběhová pravomoc. (Ani nedává manévr obrana; je to ZS typu "Posílení" - umožňuje dělat s běžnou dovedností věci, které by bez této ZS byly nemožné; je to poměrně široká kategorie, tak nevím jestli si zaslouží značku a má spoustu podkategorií - třeba posílení Odhadů)
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů