[Dungeon23] Mrtvolište

Sekce pro výzvu Dungeon23, jejíž zadání je jednoduché: vytvořte každý den roku 2023 jednu místnost svého megadungeonu.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6890
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

[Dungeon23] Mrtvolište

Příspěvek od Antharon »

Nedávno som dospel k zvláštnemu prebudeniu. Až do toho momentu som si predstavoval, že vlastníctvo veci môže byť večné. Že ak si kúpim nejaký pozemok, tak je môj. Avšak veci v našom svete sú iba požičané. Platíme obrovské peniaze aby sme si predplatili neurčitý podnájom, kde do našej smrti, alebo do konca našej dynastie môžeme žiť. A neskôr si zaplatíme pekné hrobové miesto, len aby si na nás o dve generácie nikto nespomenul. Potom, ak máme šťastie, vykopú naše posti a hodia ich do nejakej nekropole, alebo si niekto kúpi naše miesto a zakopú ho tam akoby sme tam nikdy neboli. Naša stopa sa stratí z povrchu zemského...

Avšak je to úplne pochopiteľné, pomíjavosť svetských statkov je jediná vec, ktorá udržuje tento svet v behu. Pretože okrem šiestich miliárd ľudí na tomto svete žili miliardy ďalších a bezpočet ľudí tu žiť bude. Bez procesu zabúdania a deštrukcie by sa čoskoro minulo miesto na zemi a ostali by sme obklopení mŕtvym svetom, ktorý by patril ľuďom dávno minulým, strateným dušiam, na ktoré by už nik nepamätal.

A to je základnou myšlienkou môjho projektu. Zvrátený vyprahnutý svet patriaci mŕtvym, kde obrovské nekropoly zaberajú nekonečné miesto a drobné ostrovčeky života sú preplnené populáciou, ktorá si nevie dovoliť miesto na bývanie a skutočný hrob je už luxusom, ktorý je dostupný len tým najbohatším a najvplyvnejším.

Témou dungeonu my mala byť smrť, nesmrteľnosť a naopak postupné zmierenie sa s vlastnou smrteľnosťou. Settingovo zvažujem štylyzovat ho do generického fantasy ako najpopulárnejšieho žánru, no láka ma aj warhammer a cyberpunková antiutópia.

Predstava môjho ďalšieho postupu je taká, že v rámci januára vyrobím základné rozhodnutia a nadesignujem mesto živých, ktoré bude bezpečným prístavom pre naše postavy.

Vo februári načrtnem mapu okolia mesta. Sem umiestnim 10 lokácií pre dungeony, 26 prázdnych hexov a jeden pre tesné okolie mesta. Jeden deň na mesto, jeden na rozloženie dungeonov a jeden pre každý hex znamená presne 28 dní najkratšieho mesiaca v roku.

Potom už každý mesiac ostáva spraviť jeden dungeon s iným pohľadom na smrť a nemŕtvych o približne 30 miestnostiach...
Za tento příspěvek děkují uživateli Antharon tito uživatelé (celkem 4):
Malabar, MarkyParky, kin, Bifi
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6890
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [Dungeon23] Mrtvolište

Příspěvek od Antharon »

Necropolis
Mesto necropolis je metropolou sveta smrti. Mesto je postavené na úbočí vyhasínajúcej sopky hlboko v podzemí.

Svet okolo mesta je tvorený obrovskou kavernou, ktorú osvetľuje svetlo sopečnej kaldery, prinášajúce obyvateľom svetlo, teplo a termálnu energiu. Zároveň s tým však mesto čelí neustálemu nebezpečenstvu a nevyhnutnej skaze. Sopka pomaly vyhasína a buď vyhasne úplne a obyvatelia umrú v tme a chlade, alebo vybuchne a mesto zničí pekelný oheň a prúdy lávy.

Necropolis je pomerne vyspelé mesto na úrovni 21. storočia, je však v úpadku. Kontakt s inými sídlami neexistuje už tak dlho, že nik nevie, či existujú iné mestá, kde sú a ako necropola vznikla. Neexistujú továrne a technológie postupne degradujú spolu s existujúcim poznaním prenášaným ďalej.

Populácia vďaka tejto nemilosrdnej situácií prepadá viere v rôzne kulty smrti, niektorí dúfajú v spásu večnej duše, iní sú nihilisti, ktorí nevidia v takomto živote žiaden význam. Hlavný prúd tvrdí, že ak človek za sebou nič nezanechá, rýchlo upadne v zabudnutie ako by ani nikdy nežil. Vďaka nim je celé okolie pokryté hrobmi, ktoré vlastnia mŕtvi. A bránia si ho.
Přílohy
Antharon_The_city_of_necropolis_is_the_metropolis_of_the_world__9ad74fee-fd01-4b0a-992b-1924290c284f.png
Naposledy upravil(a) Antharon dne 5. 1. 2023, 01:47, celkem upraveno 1 x.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [Dungeon23] Mrtvolište

Příspěvek od Bifi »

To vlastne vytváraš celý nový setting... je to inšpirujúce, ale vytvára to aj zaujímavé mechanické otázky:
Ako fungujú klerici a turn undead?
Ako funguje duša? Javí sa, že nemŕtvi majú vedomie. Ak zomrie PC, môže hrať svoju postavu ďalej po smrti?
Chýbajú ti príslušné príšery v základnom monsteráku (trebárs čerstvý mŕtvy s 2 HD).
Prenášajú sa po smrti aj úrovne postavy a jej povolanie? (Ak áno, ako fungujú klerici?) Zaujímavé by mohlo byť, ak čerstvý zosnulý začína s 0 XP a títo majú vlastné povolania a nprmálne získavajú úrovne - niektoré sú cestou vampirizmu, iné prízrakov, ďalšie licha.
Akú má smrť nevýhodu? Prečo by živí nechceli zomrieť?

Čo sa týka literatúry, tak odporúčam Miévilla, v ktorého settingu je aj mesto New Cromlech, v ktorom sú nemŕtvi chudáci ako u nás žobráci, napr. vampýri žobrajúci o pár kvapiek ľudskej krvi (myslím, že to bolo spracované aj ako RPG setting). Zaujímavá by mohla byť aj trilógia "lesbian necromancers in space", ktorá začína románom Gideon. Vystupuje tam osem nekromantských rodov, z ktorých každý funguje inak - a okrem toho má každý nekromant špeciálne puto so svojím swordmasterom, od ktorého čerpá životnú silu (je to skvelé).
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6890
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [Dungeon23] Mrtvolište

Příspěvek od Antharon »

Bifi píše: 1. 1. 2023, 15:37 To vlastne vytváraš celý nový setting... je to inšpirujúce, ale vytvára to aj zaujímavé mechanické otázky:
Ako fungujú klerici a turn undead?
Ako funguje duša? Javí sa, že nemŕtvi majú vedomie. Ak zomrie PC, môže hrať svoju postavu ďalej po smrti?
Chýbajú ti príslušné príšery v základnom monsteráku (trebárs čerstvý mŕtvy s 2 HD).
Prenášajú sa po smrti aj úrovne postavy a jej povolanie? (Ak áno, ako fungujú klerici?) Zaujímavé by mohlo byť, ak čerstvý zosnulý začína s 0 XP a títo majú vlastné povolania a nprmálne získavajú úrovne - niektoré sú cestou vampirizmu, iné prízrakov, ďalšie licha.
Akú má smrť nevýhodu? Prečo by živí nechceli zomrieť?

Čo sa týka literatúry, tak odporúčam Miévilla, v ktorého settingu je aj mesto New Cromlech, v ktorom sú nemŕtvi chudáci ako u nás žobráci, napr. vampýri žobrajúci o pár kvapiek ľudskej krvi (myslím, že to bolo spracované aj ako RPG setting). Zaujímavá by mohla byť aj trilógia "lesbian necromancers in space", ktorá začína románom Gideon. Vystupuje tam osem nekromantských rodov, z ktorých každý funguje inak - a okrem toho má každý nekromant špeciálne puto so svojím swordmasterom, od ktorého čerpá životnú silu (je to skvelé).
Díky za inšpiratívne otázky, skúsim nad tým porizmýšľať a literatúru niekde ukradnúť. Inak ako si mi poslal tie zdroje tak ma napadlo, že niekde vzadu v hlave sa mi mohla povaľovať aj spomienka na knižku ohňové more z cyklu brána smrti od margaret weiss a tracyho hickmana. Je to veľmi zaujímavý pohľad na tradičnú fantasy úplne naruby.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6890
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [Dungeon23] Mrtvolište

Příspěvek od Antharon »

Premýšľal som nad tým, čo mi tu bifi napísal a stále som rozhodnutý premodernejší setting než je klasické DnD. Zatiaľ v tom nemám úplne jasno ale možno by sa dalo spustiť do nejakej formy steampunku a aplikovať to všetko aj na DnD.

Dôležíté je teda teraz uzrejmiť si ako v našom svete funguje telo a duša. A to bude v tomto prípade naše dnešné cvičenie.

Každý človek je tvorený spojením duše a tela. Každý zdravý človek ich má obe plnohodnotné a funkčné. Existujú aj výnimky, ktoré majú poškodenú dušu, alebo telo, ľudia, ktorí žijú v nefunkčnom tele a telá, ktoré hostia mŕtvu dušu. Vo svete, kde je smrť a život po smrti na bežnom poriadku prichádzajú do hry aj iné varianty. Obvykle, keď človek umrie, telo sa začne rozkladať, duša ho opustí a postupne sa rozplynie v éteri.

Potom tu máme prípady najrôznejších nemŕtvych, ktorí môžu vďaka neprirodzenej manipulácií existovať:
Kostlivci a zombie: rozkladajúce sa telá bez duše ovládané mágiou
Lich: Rozkladajúce sa telo alebo zakonzervované telo, do ktorého bola mágiou zviazaná jeho duša
Duše a prízraky: Uvoľnené duše bez tela, ktoré sú mágiou viazané v tomto svete
Upíri: nemŕtve telo, ktoré sa udržuje vysávaním života zo svojich obetí v ktorom je kliatbou zviazaná jeho duša
Poultergheist: Duša zviazaná do bežného predmetu
Golem, homunkulus: Duša zviazaná do umelého tela
a podobne... (skúsim vyrobiť list neskôr)
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6890
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [Dungeon23] Mrtvolište

Příspěvek od Antharon »

Tak nakoniec som ochorel a dva dni som strávil ako mimóza. Skúsim to však dobehnúť...

Spaľovači:
Prvou frakciou v meste Necropolis sú spaľovači, ktorí považujú človeka a jeho dušu za nemenné a nepoškvrnené splynutie božského a pozemského. Akúkoľvek formu nemŕtvych a necromancie považujú za zvrhlosť a snažia sa s nimi bojovať ohňom a mečom. Spaľovači predstavujú teroristickú bunku, ktoré porušuje svojím konaním mnohé pravidlá a nariadenia. Ničia ľuďom ich nemŕtve služobníctvo a neštíťia sa zaútočiť ani na občanov, ktorí sú v náhradnej či oživenej schránke.

Spaľovači žijú v tajnosti medzi ostatnými a spriadajú svoje plány v rámci distribuovaných buniek. Počas svojich akcií nosia kovové masky ktoré utajujú ich identitu a umožňujú im identifikovať medzi sebou. Rovnaké masky nosia aj na rituálnych pochodoch mestom, kedy sa ich stretnú stovky a predstavujú také nebezpečenstvo, že sa im nepostaví do cesty ani mestská garda. Keď niektorý z nich umrie, jeho telo urýchlene prevezú ku kráteru a zvrhnú ho do sopky aby nemohlo byť zneužité.
Přílohy
Antharon_masked_individuals_wearing_golden_masks_and_bearing_to_a7e1a362-eeb6-40d2-a82e-bc6f40e5926f.png
Naposledy upravil(a) Antharon dne 5. 1. 2023, 00:45, celkem upraveno 1 x.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6890
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [Dungeon23] Mrtvolište

Příspěvek od Antharon »

Zahradníci:
Na okraji mesta a za jeho hradbami sa nachádzajú záhrady, ktoré vo veľkej miere pomáhajú uživiť obyvateľstvo. Rodina Záhradníkov má hlboké korene v spoločnosti Nekropole a vďaka ich nekromantom sa darí dopestovať množstvo obilia a zeleniny aj v tejto mŕtvej krajine. Záhradníci vykupujú mŕtvych aj ich duše a to v nemalom množstve. Použitie mŕtveho v poľnohospodárstve je považované za veľmi záslužnú činnosť a mnoho ľudí sa vo svojej poslednej vôli nechá predať Záhradníkom, a priniesť tak blahobyt rodine aj mestu.

Záhradníci spracúvajú príliš poškodené alebo dlho mŕtve telá na hnojivo, ktoré je potrebné k rastu. Slnko nahradzujú esenciou ľudských duší, ktoré pre poľnohospodárstvo likvidujú v záhradných chrámoch. Polia potom obrábajú obrovské skupiny mŕtvych vedené skúsenými Záhradníckymi nekromantami.
Přílohy
Antharon_zombies_working_in_gardens_supervised_by_mage_necroman_abcbdef9-ae81-42f5-b4ad-0138b6b89b43.png
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6890
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [Dungeon23] Mrtvolište

Příspěvek od Antharon »

Šperkári
Keby ste si mohli schovať svojich príbuzných na neskôr, na tú chvíľu keď sa budete naposledy potrebovať na niečo opýtať, kam by ste si ich schovali a prečo práve do šperkov? Drahokamy sú krásne, tvrdé a šperky ako také sú skvelou investíciou do budúcna. A po prebudení bude mať váš príbuzný pocit, že ste si ho fakt vážili.

Cech šperkárov sa špecializuje na prácu s ľudskými dušami a ich preservovaním. Iste najbežňejším dôvodom uchovanie duŠe blízkeho je skutočne sentiment. No niekto to môže urobiť napríklad z pomsty aby uväznil svojho nemesisa vo vežnopm utrpení. Alebo môžete zakliať svojho neomylného poradcu do zrkadla. Alebo vsadiť šperk do zbrane aby fungovala lepšie. Takáto duša dokonca môže ovládať golema či obrovské stroje.

Dajte si vsadiť svojho zosnulého do šperku skôr než bude neskoro! U manželov a súúrodencov množstevná zľava!
Přílohy
Antharon_artificial_female_human_body_portrait_with_jewels_and__f17e7748-3590-4d2e-af21-655440d95476.png
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6890
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [Dungeon23] Mrtvolište

Příspěvek od Antharon »

Lamie
Lamie sú klan upírok, ktoré sa na rozdiel od iných upírov neschovávajú za bránami veľkolepých sídiel, ale naopak miesia sa so spoločnosťou. Lamie ponúkajú svoje služby. Či už je to vražda, špionáž, alebo trocha nehy, tieto upírky nemajú zábrany a za správnu odmenu urobia čokoľvek. Peniaze to však nie sú. Obvykle to je krv. Inokedy človek, ktorého si môžu nechať ako otroka. Najlepšou odmenou je mladá krásna prvorodená dcéra, ktorá sa stane ich novým potomkom.
Přílohy
Antharon_The_Lamia_were_a_bloodline_of_Cainites_devoted_to_defe_38585345-a1d5-4005-9de8-def701670478.png
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6890
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [Dungeon23] Mrtvolište

Příspěvek od Antharon »

Je mi to luto, ale rozhodol som sa, že to tu nechám vyhniť. Nevyhovuje mi tento spôsob tvorby, nemám čas sa na to dostatočne sústrediť, chýba mi príprava, chýba mi vracanie sa k existujúcemu contentu a preväzovanie súvislostí a celkovo to moje ADD nezvláda a iba som vystresovaný. Budem sa venovať radšej niečomu pohodlnejšiemu tempom, ktoré mi vyhovuje a s rozsahom aký bude potrebný.
Za tento příspěvek děkují uživateli Antharon:
kin
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Odpovědět

Zpět na „Dungeon23“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host