Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně

Příspěvek od MarkyParky »

Když se to tu nakouslo.

Rozjizdim další kampaň.

A protože jsem opět s obdivem hleděl na Quentinovy pamflety plus učarovaly mi Ecthelioní mapy z testovacích nových PI plus vím, že budeme hrát po večerech krátká sezení a tak potřebuji malé lokace, rozhodl jsem se, že každou lokaci, co připravím pro hru, budu mít na 2x A4 (takže one-list lokace) a postupně celou kampaň přetavovat ve sborník, který buďto půjde použít jako sada sólo sandbox lokací nebo jeden větší provázaný blok.

A to pak budu průběžně publikovat a rozšiřovat.

Ve sborníku by to bylo zároveň tak, že ta dvoustrana by nebyla na stejném listu, ale jako otevřená dvoustrana.

Teď si ladím šablonu a styly, abych to pak mohl během hry sekat jako Baťa cvičky.
Skica mapy je zatim skica kvůli rozložení, spoilerové info vložené pro test jsem rozmazal, kdyby sem zabloudil nějaký můj hráč.
unknown-3.png
Nápady, připomínky, komentáře?
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 11. 11. 2022, 09:50, celkem upraveno 1 x.
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
Winnie
Uživatelský avatar
Jocho
Příspěvky: 490
Registrován: 5. 7. 2009, 23:08
Kontaktovat uživatele:

Re: O minimalistických a one-page dungeonech

Příspěvek od Jocho »

MarkyParky píše: 10. 11. 2022, 19:16 Nápady, připomínky, komentáře?
Hneď prvá vec - prečo máš obrátené odsadenie - prvý odsek je hneď zľava a ostatné riadky sú odsadené? Áno, text "dýcha", ale zbytočne sa oberáš o priestor.

Piktogramy rozdeľujúce lokality na interiér, exteriér a dungeon (?) by som zarovnal v riadku napravo.

V tomto layoute mi chýbajú informácie o potvorách, pokladoch a iných informáciách - keď už je celý text ako sample, mohol si ho rozvrhnúť ako sample so všetkými prvkami.

Ináč zatiaľ z toho, čo vidím, sa mi nedarí vyčítať viac dobrého ani zlého.
DNGN - vstupný d6 systém so sandboxovým freeform svetom
moloth - sólo kartové RPG o živote na tvorovi veľkom ako okres
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1596
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: O minimalistických a one-page dungeonech

Příspěvek od Passingby »

Jocho píše: 10. 11. 2022, 20:26 Hneď prvá vec - prečo máš obrátené odsadenie - prvý odsek je hneď zľava a ostatné riadky sú odsadené? Áno, text "dýcha", ale zbytočne sa oberáš o priestor.
To je náhodou supr věc, protože to přirozeně vytvoří "bulletless bullet list" (odrážkový seznam bez odrážek) - zvlášť, když má smysl první slovo nebo dvě v odstavci udělat tučně. Vede to oko líp než odrážky (a nejhorší jsou v tomhle odrážky, které jsou sice předsazené, ale samotný text prvního řádku odrážky i jejího pokračování začíná vždycky na stejné úrovni).

(Teda aspoň předpokládám, že to je Markyho záměr. Podle těch rozmazaných částí to vypadá, že jo.)
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: O minimalistických a one-page dungeonech

Příspěvek od MarkyParky »

Jak praví Iwas Passingby, tohle jsem někde opsal, včetně toho tučného prvního slova.

Informace o potvorách a polaldech budou "odrážky" v těch odstavcích, bezsystémové parametry.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: O minimalistických a one-page dungeonech

Příspěvek od Quentin »

MarkyParky píše: 10. 11. 2022, 20:57Jak praví Iwas Passingby, tohle jsem někde opsal, včetně toho tučného prvního slova.
Nestálo by za to, nastrkat mezi ně ještě půlřádky?

A možná to odražení udělat co nejmenší. Přikládám příklad velikosti písma 11, řádku 5 a odsazení 0.25 v google docs


Snímek obrazovky 2022-11-10 213424.png
Snímek obrazovky 2022-11-10 213424.png (25.77 KiB) Zobrazeno 585 x

edit: Pan Bača mě poučil, že je rozdíl mezi pomlčkou a spojovníkem. Pomlčka "–" je delší a vypadá docela dobře (a není na klávesnici, musel jsem si google docs nastavit, aby mi nahrazovaly "--")
Za tento příspěvek děkují uživateli Quentin:
MarkyParky
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: O minimalistických a one-page dungeonech

Příspěvek od ShadoWWW »

Pomlčka "–" je delší a vypadá docela dobře (a není na klávesnici
Na klávesnici držíš ALT a na num. klávesnici napíšeš 0150 a pustíš ALT.
Za tento příspěvek děkují uživateli ShadoWWW:
Wolfus
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: O minimalistických a one-page dungeonech

Příspěvek od Quentin »

MarkyParky píše: 10. 11. 2022, 19:16Rozjizdim další kampaň.

...vím, že budeme hrát po večerech krátká sezení a tak potřebuji malé lokace, rozhodl jsem se, že každou lokaci, co připravím pro hru, budu mít na 2x A4 (takže one-list lokace) a postupně celou kampaň přetavovat ve sborník, který buďto půjde použít jako sada sólo sandbox lokací nebo jeden větší provázaný blok.
Máš nějaký proces na přípravu?

Co budeš dělat před prvním sezením?
A co po něm? Potřeboval bych si udělat nějaký checklist, co dělat mezi sezeními :)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: O minimalistických a one-page dungeonech

Příspěvek od MarkyParky »

Quentin píše: Co budeš dělat před prvním sezením?
Zatím jsme ve fázi ujasňování settingu, pravidlových aplikací, očekávání od hry.

Teď jsem zatím nageneroval pointcrawlovou mapu, umístil na ní startovní lokaci a označil hráčům čísly jednotlivá zajímavá místa s tím, že mají nějak nastřílet, co kde je na úrovni "tohle je hrad, tohle důl, tohle dřevorubecký tábor a tohle svatyně", bez bližšího kreslení.

Do první sessiony chci mít:
- startovní lokaci (aby dala dost obsahu na jedno sezení) s nějakými háčky na problémy v kraji
- zhruba vědět co je na nějakých cca 6-8 lokacích, na které by šlo jít příště
Quentin píše: A co po něm?
1) Discordí diskusi na téma, co se asi v navštívené lokaci bude dít dál a jak události posledního sezení ovlivnily kraj.
- v první půlce kampaně tohle bude znamenat spíš generování obsahu
- v další třetině to bude znamenat spíš proplétání a gradování existujících linek, s výjimečným přidáním nového obsahu
- v poslední šestině už jen uzavírat, uzavírat, uzavírat.
2) Discordí diskusi na téma, kam půjdou příště
3) Udělat si bookkeeping výše uvedeného (budu používat AW hrozby a hodiny pro trackování stavu a agendy NPC, potvor a frakcí)
4) Na základě výstupu z těhle dvou nagenerovat další lokaci/lokace, s důrazem na tři druhy obsahu:
- věci dané předchozími událostmi (důvod, proč háčky vedou sem)
- věci dané prostředím (ať je co na sezení hrát)
- několik háčků ven (ať je důvod zkoumat dál). Tyhle mohou zahrnovat jak rozvíjení existujících linek, tak linky nové.
5) Jde se hrát.
Quentin píše: Máš nějaký proces na přípravu?
Nevím, jestli je to to, na co ses ptal, ale pracuju nějak takhle:
1) V mapě už bude zhruba nagenerováno, co je lokace zač.
2) Naskicuju si 80 procent obsahu lokace, abych věděl, jak vypadá.
3) Obsadím ji čistě obsahem, bez implementace - viz bod 4 předchozího seznamu.
4) Během obsazování mi určitě vyplynou nějaké detaily a úpravy nástřelu z bodu 2
5) Dotáhnu implementaci obsahu, to opět doladí nějaké detaily.
6) Překreslím skicu v plnohodnotou mapu a zapíšu popisy lokací.
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
Quentin
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: O minimalistických a one-page dungeonech

Příspěvek od Quentin »

MarkyParky píše: 11. 11. 2022, 02:08 Teď jsem zatím nageneroval pointcrawlovou mapu, umístil na ní startovní lokaci a označil hráčům čísly jednotlivá zajímavá místa s tím, že mají nějak nastřílet, co kde je na úrovni "tohle je hrad, tohle důl, tohle dřevorubecký tábor a tohle svatyně", bez bližšího kreslení.
Nageneroval? Myslíš nakreslil od oka nebo použil nějakou proceduru či nástroj? Kolik nepopsanych lokaci na mapě máš? Můžeš mapu ukázat? Pointcrawlem máš na mysli obyc nehexovou mapu nebo opravdu sit s vyznačenými cestami, aby mapa rovnou ukazovala, kde lze a nelze projít, případně obsahovala i popis cesty?

Nevím, jestli je to to, na co ses ptal, ale pracuju nějak takhle:
1) V mapě už bude zhruba nagenerováno, co je lokace zač.
Tím myslíš nejen typ (důl, opuštěný hrad...), ale i něco konkrétního? Třeba dopad z předchozích her; utekli sem skřeti, co jste vyhnali z...
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: O minimalistických a one-page dungeonech

Příspěvek od MarkyParky »

Quentin píše:Nageneroval? Myslíš nakreslil od oka nebo použil nějakou proceduru či nástroj? Kolik nepopsanych lokaci na mapě máš?
Vzal jsem mapu asi 16x12 km z 1. vojenského mapování. Poprosil DALL*E, aby mi vyretušovala nápisy (a v zásadě uvítal, že při té práci tu a tam naopak vymyslela na mapě různé artefakty, jako osamělé domy, jezírka a jiné skvrny). Do středu jsem pak copypastnul hrad na kopci z vesnicí, vyretušoval a pak jí začal dokolečka procházet a označovat si místa, která mě něčím zaujala. V tuhle chvíli jich mám 50, potenciál pro dalších 20-30 je na okrajích, ale to budu řešit až jestli se tam hra posune. Samozřejmě nepředpokládám, že v té kampani všech 50 prolezeme. To je prostě buffer "zajímavých míst".
Quentin píše:Můžeš mapu ukázat?
Obrázek
Quentin píše: Pointcrawlem máš na mysli obyc nehexovou mapu nebo opravdu sit s vyznačenými cestami, aby mapa rovnou ukazovala, kde lze a nelze projít, případně obsahovala i popis cesty?
Něco mezi.

Vybral jsem oblast, kde je spoustu lesů, spoustu mokřad (které in-game budu považovat za hodně nebezpečné lokace), rybníků (blokujících postup bez loďky) a skrze to všechno cesty ... a zároveň některá "zajímavá místa" leží na těch cestách.

V principu tedy jde o obyč nehexovou mapu, ale zároveň limituje některé průchody, resp. klade před hráče volby, zda do místa X jít po cestách, s nutným průchodem nějakými PoI, či zda to vzít azimutem přes hvozdy a blata, kde se sice vyhnou lokacím, na které nechtějí, ale budou na ně čekat ošklivé random enountery.

A samozřejmě některé PoI zase rovnou leží v těch nebezpečných lokacích.
Quentin píše: Tím myslíš nejen typ (důl, opuštěný hrad...), ale i něco konkrétního? Třeba dopad z předchozích her; utekli sem skřeti, co jste vyhnali z...
To druhé, resp. na začátku kampaně to bude to první, jen pár okolních lokací bude mírně upřesněno tím, jak na to hráči naváží* háčky z té startovní, v průběhu kampaně pak začne pomalu převažovat to druhé.

Vždy ale bude platit, že dokud se nerozhodnou tam jít, tak to bude v mých poznámkách "ten důl, kam utekli skřeti, co jste vyhnali z ..." a teprve když se rozhodnou tam vyrazit, tak nakreslím pamlfet a zařadím ho do sborníku.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 11. 11. 2022, 09:20, celkem upraveno 1 x.
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
Bifi
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: O minimalistických a one-page dungeonech

Příspěvek od Quentin »

MarkyParky píše: 11. 11. 2022, 09:09Vzal jsem mapu asi 16x12 km z 1. vojenského mapování...
Obrázek
Mapa je super, ale fakt malá :-o Nebo to použiješ jako menší měřítko/větší plochu, než v originále?
Asi jsem se měl ptát i na žánr, počítám, že to nebude žádné šílene high fantasy :)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: O minimalistických a one-page dungeonech

Příspěvek od Jerson »

Prý "malá". Už druhý rok hraju kampaň na mapě 10 × 10 km, a budu z ní muset udělat malý výřez, protože je zbytečně velká. :-)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: O minimalistických a one-page dungeonech

Příspěvek od MarkyParky »

Quentin píše:Nebo to použiješ jako menší měřítko/větší plochu, než v originále?
Jo, pardon, to jsem zapomněl napsat. Interpretuju jí jako 40x30 km.
Quentin píše:Asi jsem se měl ptát i na žánr, počítám, že to nebude žádné šílene high fantasy :)
Renesanční fantasy ve stylu Ravnburghu (resp. bereme hodně věcí z toho settingu, ale některé předěláváme).

Nestvůry ano, firebally ne. A skřeti jsou civilizovaný národ, co prodává svoje pikenýri jako žoldáky znesvářeným stranám.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: O minimalistických a one-page dungeonech

Příspěvek od MarkyParky »

Jerson píše: 11. 11. 2022, 09:20 Prý "malá". Už druhý rok hraju kampaň na mapě 10 × 10 km, a budu z ní muset udělat malý výřez, protože je zbytečně velká. :-)
Ty máš ale město a okolí.
Já venkov, tam to přeci jen trochu nějaké plochy chce.

EDIT: Ale jinak máš pravdu - první Nesmrtelné jsme si taky vystačili s oblastí asi 15x10 km (a 1500 lety vývoje v čase)...
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně

Příspěvek od Ota »

U mapy mě překvapilo, jak je civilizovaná. Spousta osídlení různých velikostí.
Na to bych si osobně netroufnul.
Vzhledem k počtu osídlení předpokládám, že popis většiny z nich se vejde na A5, je to tak?
Vlastně výstup z generátoru - název, kdo to vede, jaké obchody tam jsou a jedna nebo dvě "zvláštnosti".
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů