Extrémní 'OSE'-hacking
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Extrémní 'OSE'-hacking
Sepsal jsem si krátká pravidla pro soft reboot našich west marches.
Přijdou vám ty dovednosti v pohodě? Vidíte nějaké, co by mohli u hry dělat potíže? Chybí tam nějaké důležité? Nejdivnější mi přijde ten Silák, daily powers v OSR působí divně, ale měl jsem dojem, že by bylo dobré podrpořit "big brawny muscle" archetyp i mechanicky
Přijdou vám ty dovednosti v pohodě? Vidíte nějaké, co by mohli u hry dělat potíže? Chybí tam nějaké důležité? Nejdivnější mi přijde ten Silák, daily powers v OSR působí divně, ale měl jsem dojem, že by bylo dobré podrpořit "big brawny muscle" archetyp i mechanicky
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Extrémní 'OSE'-hacking
A v čem je to OSE?
Anyway, co mi (při hrubým pročtení) přišlo trochu divný, jsou ty počty otázek na GMa. Ale je možný, že to při hře bude fungovat výborně a bude to dobře ladit s celkovým pojetím.
(A kouzelník má taky lízání kouzel daný mezi dvěma odpočinkama, takže v tomhle je to konzistentní.)
Anyway, co mi (při hrubým pročtení) přišlo trochu divný, jsou ty počty otázek na GMa. Ale je možný, že to při hře bude fungovat výborně a bude to dobře ladit s celkovým pojetím.
(A kouzelník má taky lízání kouzel daný mezi dvěma odpočinkama, takže v tomhle je to konzistentní.)
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Extrémní 'OSE'-hacking
Máš-li požadavek na kompatibilitu s OSR moduly, proč máš morálku 1d6 místo 2d6?
- Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
- Quentin
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Extrémní 'OSE'-hacking
Vidíš, to mi uteklo, jsem zvyklej na k6 na všechno.MarkyParky píše: ↑30. 10. 2022, 01:17Máš-li požadavek na kompatibilitu s OSR moduly, proč máš morálku 1d6 místo 2d6?
Nerad bych prosvihl nějakou šanci předat hráčům informace. Nebo ještě lepe, nechat si hráči připomenout, že jim mám dát informace.Iwas Passingby píše: ↑30. 10. 2022, 00:35 Anyway, co mi (při hrubým pročtení) přišlo trochu divný, jsou ty počty otázek na GMa.
Kompatibilita I guess. Tobias (alternating DM) má nakoupené OSE dungeony (ja vedu svoje veci), ale život je příliš krátký na pět různých záchranných hodů
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Extrémní 'OSE'-hacking
"Ladit" 1% detaily na něčem, co z 99% udělal někdo jinej, je vždycky "jednoduchý"... Použij/ignoruj, jak chceš.
- U Válečníka ti asi vypadlo, že +1 k útoku má za každou úroveň. (Ledaže by ty karty byly tak silný, že to kompenzujou, neviděl jsem je.)
- Přejmenoval bych to z "povolání" na vlastnosti/skilly/obory, tzn. (asi) Boj, Všestrannost/Dovednost (ale radši něco kratšího, možná i ten Expert), Magie. Názvy ve tvaru povolání/archetypu bych nechal na libovůli hráče podle toho, jak si postavu nabuildí: můj šermíř, můj kouzelník, můj šejdíř, můj hraničář... Disclaimer: DrD2 jsem nehrál a multiclassy považuju za nesmyslný workaround pro nedostatky class(&level), takže k tomuhle způsobu pojmenovávání nemám žádnej vztah.
- Bonus k útoku bych nechal jenom Válečníkovi. (Ať je každá ta linie specializovaná "čistě" a bonus je hned vidět a nemusí se počítat.) FFFFFF, FMFMFM, MMMFMMMFMMF, FFEFFEFE, FMFFFFMF, MMMMMM, MEME
- Jiná možnost nahazování HPček by byla pokaždé přidat 1k4 (což by bylo v obecné části o level-upu) a některý povolání by garantovaly pevný bonus (jistota místo většího náhodnýho rozsahu). Třeba válečník +2, expert +1. Ale to přehazování je taky zajímavý a třeba by se to i dalo zkombinovat dohromady.
- Nebo se na nahazování životů úplně vykašlat (Protože, k čemu vlastně je? Je to jediný randomizovaný vstup k postavě.) a mít prostě Válečník = 4 HP, Expert = 3 HP, Kouzelník = 2 HP (všechno za úroveň, beru menší průměry z kostek; Expert pak může mít dovednost, která přidá další životy). Ale to už nebude moc reflektovat DnD/OSE. Cap na 5 úrovní může zůstat, akorát si vyberu, ze kterých povolání to poskládám.
- Předpokládám, že melee a ranged máš pro jednoduchost domíchaný dohromady (bonus k útoku je pro obojí, v balíčku manévrů jsou melee i ranged atd.; ty karty si už nepamatuju a nevím, jestli jsi v nich něco od té doby neměnil)
- (Idea těch návrhů je lehce to zpřehlednit jasnější a čistší vazbou věcí na úrovně: Celkem HP = SoučetÚrovní*1k4 + 2*Válečník + 1*Expert, Válečník = BonusNaÚtok, Expert = PočetDovedností, Kouzelník = PočetKouzel)
- A možná by bylo dobrý nezačínat na "první," ale na "druhé" (FF, MM, EE, FM, FE, EM) nebo "třetí" (FFF, FFM, FMM, MMM, FEE, ...) úrovni.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Extrémní 'OSE'-hacking
Vesměs ladíš detaily Zajímají mě hlavně ty dovednosti. Třeba ten silák (nebo hromotluk nebo jak to pojmenovat)Iwas Passingby píše: ↑30. 10. 2022, 15:11"Ladit" 1% detaily na něčem, co z 99% udělal někdo jinej, je vždycky "jednoduchý"... Použij/ignoruj, jak chceš.
Expert je vlastně jméno, které se zastoupí jménem dovednosti, takže nakonec, když zapisuješ např lvl4 hraničář NPC, tak si napíšeš: Válečník 2, Stopař, Felčar.Iwas Passingby píše: ↑30. 10. 2022, 15:11Přejmenoval bych to z "povolání" na vlastnosti/skilly/obory, tzn. (asi) Boj, Všestrannost/Dovednost (ale radši něco kratšího, možná i ten Expert), Magie. Názvy ve tvaru povolání/archetypu bych nechal na libovůli hráče podle toho, jak si postavu nabuildí: můj šermíř, můj kouzelník, můj šejdíř, můj hraničář... Disclaimer: DrD2 jsem nehrál a multiclassy považuju za nesmyslný workaround pro nedostatky class(&level), takže k tomuhle způsobu pojmenovávání nemám žádnej vztah.
Iwas Passingby píše: ↑30. 10. 2022, 15:11Bonus k útoku bych nechal jenom Válečníkovi. (Ať je každá ta linie specializovaná "čistě" a bonus je hned vidět a nemusí se počítat.) FFFFFF, FMFMFM, MMMFMMMFMMF, FFEFFEFE, FMFFFFMF, MMMMMM, MEME
Takhle jsme to do teď měli, ale z nějakého důvodu jsem měl dojem, že bychom mohli experta buffnout. Poradím se ještě s hráči.Iwas Passingby píše: ↑30. 10. 2022, 15:11Válečník = BonusNaÚtok, Expert = PočetDovedností, Kouzelník = PočetKouzel)
Iwas Passingby píše: ↑30. 10. 2022, 15:11Jiná možnost nahazování HPček by byla pokaždé přidat 1k4 (což by bylo v obecné části o level-upu) a některý povolání by garantovaly pevný bonus (jistota místo většího náhodnýho rozsahu). Třeba válečník +2, expert +1. Ale to přehazování je taky zajímavý a třeba by se to i dalo zkombinovat dohromady.
Tohle je všechno trochu prašť jako uhoď. Nechávám obyč hody, protože je to takové estetické a "zahraju si 1d4 hp wizarda je docela meme." Už jsme si ten first level crucible docela romantizovali (říkej tomu třeba OSR Stockholm syndrom)Iwas Passingby píše: ↑30. 10. 2022, 15:11Nebo se na nahazování životů úplně vykašlat (Protože, k čemu vlastně je? Je to jediný randomizovaný vstup k postavě.) a mít prostě Válečník = 4 HP, Expert = 3 HP, Kouzelník = 2 HP (všechno za úroveň, beru menší průměry z kostek; Expert pak může mít dovednost, která přidá další životy). Ale to už nebude moc reflektovat DnD/OSE. Cap na 5 úrovní může zůstat, akorát si vyberu, ze kterých povolání to poskládám.
https://drive.google.com/drive/folders/ ... UvM5u3yjVVIwas Passingby píše: ↑30. 10. 2022, 15:11Předpokládám, že melee a ranged máš pro jednoduchost domíchaný dohromady (bonus k útoku je pro obojí, v balíčku manévrů jsou melee i ranged atd.; ty karty si už nepamatuju a nevím, jestli jsi v nich něco od té doby neměnil)
Jj, to se nabízí, ale viz crucible výšeIwas Passingby píše: ↑30. 10. 2022, 15:11A možná by bylo dobrý nezačínat na "první," ale na "druhé" (FF, MM, EE, FM, FE, EM) nebo "třetí" (FFF, FFM, FMM, MMM, FEE, ...) úrovni.
Jen to tak vyšlo a hezky se to sdílí ve skupině Kompletní hra na 1 A4 to nikdy nebude.Iwas Passingby píše: ↑30. 10. 2022, 15:11A omezuješ se jenom na 1 stranu? Jakože one-page rpg challenge???
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Extrémní 'OSE'-hacking
Ohledně těch dovedností by mě osobně dávalo smysl Experta úplně zrušit a ty dovednosti mít přímo jako samostatný "povolání." Ale to asi jde proti minimalistické koncepci.
Silák pak tu schopnosti může mít Level-krát za den a může to být (cca) "skutek nadlidské síly nebo zdvojnásobení poškození při útoku" (ale nevím, jestli tam chceš dávat takovouhle mechanickou výhodu, navázanou na boj).
I většina ostatních by se asi dala takhle předělat (Vyjednavač má +1/Level, Stopařovi to třeba zvýší možné stáří stopy a počet karet v iniciativě, Felčarovi počet vyléčených životů atd.). Omezovat by je přirozeně mohlo to, že nejdůležitější a nejužitečnější by byl Válečník a Kouzelník, takže ostatní povolání by si nikdo nebral ve větším množství (ale hráči dovedou překvapit, že). Taky můžou mít tvrdý pravidlový limit (plácnu třeba Alchymista max 1 level, Felčar max 3 levely), nebo soft limit z kampaně (v tomhle městě je Učenec, co naučí max 2 levely).
Silák pak tu schopnosti může mít Level-krát za den a může to být (cca) "skutek nadlidské síly nebo zdvojnásobení poškození při útoku" (ale nevím, jestli tam chceš dávat takovouhle mechanickou výhodu, navázanou na boj).
I většina ostatních by se asi dala takhle předělat (Vyjednavač má +1/Level, Stopařovi to třeba zvýší možné stáří stopy a počet karet v iniciativě, Felčarovi počet vyléčených životů atd.). Omezovat by je přirozeně mohlo to, že nejdůležitější a nejužitečnější by byl Válečník a Kouzelník, takže ostatní povolání by si nikdo nebral ve větším množství (ale hráči dovedou překvapit, že). Taky můžou mít tvrdý pravidlový limit (plácnu třeba Alchymista max 1 level, Felčar max 3 levely), nebo soft limit z kampaně (v tomhle městě je Učenec, co naučí max 2 levely).
Jo, však tak jsem tu svoji poznámku myslel
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů