Extrémní 'OSE'-hacking

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Extrémní 'OSE'-hacking

Příspěvek od Quentin »

Sepsal jsem si krátká pravidla pro soft reboot našich west marches.

Nadace-1.png

Přijdou vám ty dovednosti v pohodě? Vidíte nějaké, co by mohli u hry dělat potíže? Chybí tam nějaké důležité? Nejdivnější mi přijde ten Silák, daily powers v OSR působí divně, ale měl jsem dojem, že by bylo dobré podrpořit "big brawny muscle" archetyp i mechanicky :think:
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1596
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Extrémní 'OSE'-hacking

Příspěvek od Passingby »

A v čem je to OSE? :-D

Anyway, co mi (při hrubým pročtení) přišlo trochu divný, jsou ty počty otázek na GMa. Ale je možný, že to při hře bude fungovat výborně a bude to dobře ladit s celkovým pojetím.

(A kouzelník má taky lízání kouzel daný mezi dvěma odpočinkama, takže v tomhle je to konzistentní.)
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Extrémní 'OSE'-hacking

Příspěvek od MarkyParky »

Máš-li požadavek na kompatibilitu s OSR moduly, proč máš morálku 1d6 místo 2d6?
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
Quentin
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Extrémní 'OSE'-hacking

Příspěvek od Quentin »

MarkyParky píše: 30. 10. 2022, 01:17Máš-li požadavek na kompatibilitu s OSR moduly, proč máš morálku 1d6 místo 2d6?
Vidíš, to mi uteklo, jsem zvyklej na k6 na všechno.

Iwas Passingby píše: 30. 10. 2022, 00:35 Anyway, co mi (při hrubým pročtení) přišlo trochu divný, jsou ty počty otázek na GMa.
Nerad bych prosvihl nějakou šanci předat hráčům informace. Nebo ještě lepe, nechat si hráči připomenout, že jim mám dát informace.

Iwas Passingby píše: 30. 10. 2022, 00:35 A v čem je to OSE? :-D
Kompatibilita I guess. Tobias (alternating DM) má nakoupené OSE dungeony (ja vedu svoje veci), ale život je příliš krátký na pět různých záchranných hodů :)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1596
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Extrémní 'OSE'-hacking

Příspěvek od Passingby »

"Ladit" 1% detaily na něčem, co z 99% udělal někdo jinej, je vždycky "jednoduchý"... ;-) Použij/ignoruj, jak chceš.
  • U Válečníka ti asi vypadlo, že +1 k útoku má za každou úroveň. (Ledaže by ty karty byly tak silný, že to kompenzujou, neviděl jsem je.)
  • Přejmenoval bych to z "povolání" na vlastnosti/skilly/obory, tzn. (asi) Boj, Všestrannost/Dovednost (ale radši něco kratšího, možná i ten Expert), Magie. Názvy ve tvaru povolání/archetypu bych nechal na libovůli hráče podle toho, jak si postavu nabuildí: můj šermíř, můj kouzelník, můj šejdíř, můj hraničář... Disclaimer: DrD2 jsem nehrál a multiclassy považuju za nesmyslný workaround pro nedostatky class(&level), takže k tomuhle způsobu pojmenovávání nemám žádnej vztah.
  • Bonus k útoku bych nechal jenom Válečníkovi. (Ať je každá ta linie specializovaná "čistě" a bonus je hned vidět a nemusí se počítat.) FFFFFF, FMFMFM, MMMFMMMFMMF, FFEFFEFE, FMFFFFMF, MMMMMM, MEME :)
  • Jiná možnost nahazování HPček by byla pokaždé přidat 1k4 (což by bylo v obecné části o level-upu) a některý povolání by garantovaly pevný bonus (jistota místo většího náhodnýho rozsahu). Třeba válečník +2, expert +1. Ale to přehazování je taky zajímavý a třeba by se to i dalo zkombinovat dohromady.
  • Nebo se na nahazování životů úplně vykašlat (Protože, k čemu vlastně je? Je to jediný randomizovaný vstup k postavě.) a mít prostě Válečník = 4 HP, Expert = 3 HP, Kouzelník = 2 HP (všechno za úroveň, beru menší průměry z kostek; Expert pak může mít dovednost, která přidá další životy). Ale to už nebude moc reflektovat DnD/OSE. Cap na 5 úrovní může zůstat, akorát si vyberu, ze kterých povolání to poskládám.
  • Předpokládám, že melee a ranged máš pro jednoduchost domíchaný dohromady (bonus k útoku je pro obojí, v balíčku manévrů jsou melee i ranged atd.; ty karty si už nepamatuju a nevím, jestli jsi v nich něco od té doby neměnil)
  • (Idea těch návrhů je lehce to zpřehlednit jasnější a čistší vazbou věcí na úrovně: Celkem HP = SoučetÚrovní*1k4 + 2*Válečník + 1*Expert, Válečník = BonusNaÚtok, Expert = PočetDovedností, Kouzelník = PočetKouzel)
  • A možná by bylo dobrý nezačínat na "první," ale na "druhé" (FF, MM, EE, FM, FE, EM) nebo "třetí" (FFF, FFM, FMM, MMM, FEE, ...) úrovni.
A omezuješ se jenom na 1 stranu? Jakože one-page rpg challenge???
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Extrémní 'OSE'-hacking

Příspěvek od Quentin »

Iwas Passingby píše: 30. 10. 2022, 15:11"Ladit" 1% detaily na něčem, co z 99% udělal někdo jinej, je vždycky "jednoduchý"... ;-) Použij/ignoruj, jak chceš.
Vesměs ladíš detaily :) Zajímají mě hlavně ty dovednosti. Třeba ten silák (nebo hromotluk nebo jak to pojmenovat)

Iwas Passingby píše: 30. 10. 2022, 15:11Přejmenoval bych to z "povolání" na vlastnosti/skilly/obory, tzn. (asi) Boj, Všestrannost/Dovednost (ale radši něco kratšího, možná i ten Expert), Magie. Názvy ve tvaru povolání/archetypu bych nechal na libovůli hráče podle toho, jak si postavu nabuildí: můj šermíř, můj kouzelník, můj šejdíř, můj hraničář... Disclaimer: DrD2 jsem nehrál a multiclassy považuju za nesmyslný workaround pro nedostatky class(&level), takže k tomuhle způsobu pojmenovávání nemám žádnej vztah.
Expert je vlastně jméno, které se zastoupí jménem dovednosti, takže nakonec, když zapisuješ např lvl4 hraničář NPC, tak si napíšeš: Válečník 2, Stopař, Felčar.

Iwas Passingby píše: 30. 10. 2022, 15:11Bonus k útoku bych nechal jenom Válečníkovi. (Ať je každá ta linie specializovaná "čistě" a bonus je hned vidět a nemusí se počítat.) FFFFFF, FMFMFM, MMMFMMMFMMF, FFEFFEFE, FMFFFFMF, MMMMMM, MEME :)
Iwas Passingby píše: 30. 10. 2022, 15:11Válečník = BonusNaÚtok, Expert = PočetDovedností, Kouzelník = PočetKouzel)
Takhle jsme to do teď měli, ale z nějakého důvodu jsem měl dojem, že bychom mohli experta buffnout. Poradím se ještě s hráči.

Iwas Passingby píše: 30. 10. 2022, 15:11Jiná možnost nahazování HPček by byla pokaždé přidat 1k4 (což by bylo v obecné části o level-upu) a některý povolání by garantovaly pevný bonus (jistota místo většího náhodnýho rozsahu). Třeba válečník +2, expert +1. Ale to přehazování je taky zajímavý a třeba by se to i dalo zkombinovat dohromady.
Iwas Passingby píše: 30. 10. 2022, 15:11Nebo se na nahazování životů úplně vykašlat (Protože, k čemu vlastně je? Je to jediný randomizovaný vstup k postavě.) a mít prostě Válečník = 4 HP, Expert = 3 HP, Kouzelník = 2 HP (všechno za úroveň, beru menší průměry z kostek; Expert pak může mít dovednost, která přidá další životy). Ale to už nebude moc reflektovat DnD/OSE. Cap na 5 úrovní může zůstat, akorát si vyberu, ze kterých povolání to poskládám.
Tohle je všechno trochu prašť jako uhoď. Nechávám obyč hody, protože je to takové estetické a "zahraju si 1d4 hp wizarda je docela meme." Už jsme si ten first level crucible docela romantizovali :D (říkej tomu třeba OSR Stockholm syndrom)

Iwas Passingby píše: 30. 10. 2022, 15:11Předpokládám, že melee a ranged máš pro jednoduchost domíchaný dohromady (bonus k útoku je pro obojí, v balíčku manévrů jsou melee i ranged atd.; ty karty si už nepamatuju a nevím, jestli jsi v nich něco od té doby neměnil)
https://drive.google.com/drive/folders/ ... UvM5u3yjVV


Iwas Passingby píše: 30. 10. 2022, 15:11A možná by bylo dobrý nezačínat na "první," ale na "druhé" (FF, MM, EE, FM, FE, EM) nebo "třetí" (FFF, FFM, FMM, MMM, FEE, ...) úrovni.
Jj, to se nabízí, ale viz crucible výše :)

Iwas Passingby píše: 30. 10. 2022, 15:11A omezuješ se jenom na 1 stranu? Jakože one-page rpg challenge???
Jen to tak vyšlo a hezky se to sdílí ve skupině :) Kompletní hra na 1 A4 to nikdy nebude.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1596
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Extrémní 'OSE'-hacking

Příspěvek od Passingby »

Ohledně těch dovedností by mě osobně dávalo smysl Experta úplně zrušit a ty dovednosti mít přímo jako samostatný "povolání." Ale to asi jde proti minimalistické koncepci.

Silák pak tu schopnosti může mít Level-krát za den a může to být (cca) "skutek nadlidské síly nebo zdvojnásobení poškození při útoku" (ale nevím, jestli tam chceš dávat takovouhle mechanickou výhodu, navázanou na boj).

I většina ostatních by se asi dala takhle předělat (Vyjednavač má +1/Level, Stopařovi to třeba zvýší možné stáří stopy a počet karet v iniciativě, Felčarovi počet vyléčených životů atd.). Omezovat by je přirozeně mohlo to, že nejdůležitější a nejužitečnější by byl Válečník a Kouzelník, takže ostatní povolání by si nikdo nebral ve větším množství (ale hráči dovedou překvapit, že). Taky můžou mít tvrdý pravidlový limit (plácnu třeba Alchymista max 1 level, Felčar max 3 levely), nebo soft limit z kampaně (v tomhle městě je Učenec, co naučí max 2 levely).
Quentin píše: 30. 10. 2022, 17:49 Vesměs ladíš detaily :)
Jo, však tak jsem tu svoji poznámku myslel :-)
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů