Co potkat v jeskyni?
Co potkat v jeskyni?
Zdarec.
Máte nějaké nápady, co může družina potkat v jeskyních? Nemyslím tak pasti, jako spíše "přírodní" věci.
Například potvory; zával; sifon, který musí podplavat, aby se dostali dál apod?
Máte nějaké nápady, co může družina potkat v jeskyních? Nemyslím tak pasti, jako spíše "přírodní" věci.
Například potvory; zával; sifon, který musí podplavat, aby se dostali dál apod?
Re: Co potkat v jeskyni?
Když už jsem do toho včera nebo předevčírem koukal...
Třeba někde narazíš Dungeoneer's Survival Guide z roku 1986 pro AD&D 1e. (Yup, hardcore oldschool)
Třeba někde narazíš Dungeoneer's Survival Guide z roku 1986 pro AD&D 1e. (Yup, hardcore oldschool)
- Za tento příspěvek děkují uživateli Passingby tito uživatelé (celkem 3):
- MarkyParky, Bifi, Winnie
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Re: Co potkat v jeskyni?
Tak třeba:
- žíly prapodivných minerálů (vzácné, radioaktivní, kouzlokazné, atd.)
- ozvěny (neexistující, hrozně hlučné, lišící se od původních zvuků (proč?) atd.)
- jezírka (léčivá, smrtící, obydlená flórou nebo faunou, rituální atd.)
- houby (svítící, telepatické, výbušné, lepivé, kouzložravé, známé jako vzácná lahůdka atd.)
- nízké stropy (vysoké postavy se plazí, nelze bojovat velkými zbraněmi)
- plyny (halucinace, otrava, výbuchy, euforie)
- krápníky (padají, brání v postupu, dají se použít jako speciální zbraň proti něčemu neobyčejnému, atd.)
- úzké průchody (svalnaté postavy se neprotáhnou, postavy ve zbrojích se neprotáhnout atd.)
- doupata zvířat (medvědi, netopýři, hmyz, hadi)
- hluboké jámy (výpary, hladké okolí bez možnosti uvázat lano, vydávající divný zvuk, atd)
- řeky a jezera (splavné, obydlené obludou, rychle kamsi unášející, vedoucí ven z jeskyní)
- propasti (jeskyně pokračuje na druhé straně, se světýlky kdesi na dně, jde z ní smrad, atd.)
- žíly prapodivných minerálů (vzácné, radioaktivní, kouzlokazné, atd.)
- ozvěny (neexistující, hrozně hlučné, lišící se od původních zvuků (proč?) atd.)
- jezírka (léčivá, smrtící, obydlená flórou nebo faunou, rituální atd.)
- houby (svítící, telepatické, výbušné, lepivé, kouzložravé, známé jako vzácná lahůdka atd.)
- nízké stropy (vysoké postavy se plazí, nelze bojovat velkými zbraněmi)
- plyny (halucinace, otrava, výbuchy, euforie)
- krápníky (padají, brání v postupu, dají se použít jako speciální zbraň proti něčemu neobyčejnému, atd.)
- úzké průchody (svalnaté postavy se neprotáhnou, postavy ve zbrojích se neprotáhnout atd.)
- doupata zvířat (medvědi, netopýři, hmyz, hadi)
- hluboké jámy (výpary, hladké okolí bez možnosti uvázat lano, vydávající divný zvuk, atd)
- řeky a jezera (splavné, obydlené obludou, rychle kamsi unášející, vedoucí ven z jeskyní)
- propasti (jeskyně pokračuje na druhé straně, se světýlky kdesi na dně, jde z ní smrad, atd.)
Okolí Kamence / Labyrint Chodce v tmách / Setkání v Zapovězených Zemích I / Setkání v Zapovězených Zemích II / Poslední uctívač / Noc krve (adaptace původního Night of blood pro ZZ)
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Re: Co potkat v jeskyni?
I když Zwire požadoval "přírodní věci", nejvíc srandy je stejně vždycky při setkání s něčím "inteligentním":
- zranění dobrodruzi (hladoví, závistiví, vystrašení, zakletí atd.)
- mladíci na zkoušce odvahy (sebevědomí, arogantní, ustrašení, polomrtví)
- staříci odložení sem na umření (moudří, nakažliví, šílení, prokletí)
- kultisté (ledového jezírka, černočerné tmy, obří machomůrky)
- poustevník (němý, hluchý, slepý, tři v jednom)
- zranění dobrodruzi (hladoví, závistiví, vystrašení, zakletí atd.)
- mladíci na zkoušce odvahy (sebevědomí, arogantní, ustrašení, polomrtví)
- staříci odložení sem na umření (moudří, nakažliví, šílení, prokletí)
- kultisté (ledového jezírka, černočerné tmy, obří machomůrky)
- poustevník (němý, hluchý, slepý, tři v jednom)
Okolí Kamence / Labyrint Chodce v tmách / Setkání v Zapovězených Zemích I / Setkání v Zapovězených Zemích II / Poslední uctívač / Noc krve (adaptace původního Night of blood pro ZZ)
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Re: Co potkat v jeskyni?
Zvěsti o Mačomůrkách jsou hlavní důvod, proč se dobrodruzi (a hlavně dobrodružky) vydávají do podzemí. Prý se z nich dají vařit lektvary, který z nich udělají ještě větší dobrodruhy. Ale mačo kultisti obří mačomůrky je nedají nikomu zadarmo.
- Za tento příspěvek děkují uživateli Passingby tito uživatelé (celkem 6):
- Vitus, Elenistar, Bifi, Sarsaparillos, radunamlejn, Jiron
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Re: Co potkat v jeskyni?
Na jaskyniach je zaujímavé to, že smrtiaci je tu samotný terén. Priepasti, tunely, zužujúce sa steny, klesajúce stropy, stalagmity a do toho všetkého tma a večne tečúca studená voda ktora robí vsetko neuveritelne klzkým.
Nie je nič horšie ako zaseknúť sa v úzkom tuneli, alebo sa utopiť v prieplave medzi dvomi kavernami.
Čo sa týka obyvateľov jaskýň je to pomerne nuda. Sú tu samozrejme netopiere, ktoré prenášajú besnotu. Besnota alebo aj Hydrofóbia je inak super zaujímavá choroba ako stvorená do RPG...
Nie je nič horšie ako zaseknúť sa v úzkom tuneli, alebo sa utopiť v prieplave medzi dvomi kavernami.
Čo sa týka obyvateľov jaskýň je to pomerne nuda. Sú tu samozrejme netopiere, ktoré prenášajú besnotu. Besnota alebo aj Hydrofóbia je inak super zaujímavá choroba ako stvorená do RPG...
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: Co potkat v jeskyni?
Iwas Passingby získává bod za postřeh .
- Za tento příspěvek děkují uživateli Ota tito uživatelé (celkem 3):
- Vitus, Passingby, radunamlejn
Okolí Kamence / Labyrint Chodce v tmách / Setkání v Zapovězených Zemích I / Setkání v Zapovězených Zemích II / Poslední uctívač / Noc krve (adaptace původního Night of blood pro ZZ)
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Co potkat v jeskyni?
Problém s rôznymi environmentálnymi hrozbami v prírodnom jaskynnom prostredí je podľa mňa v tom, že často ich je ťažké signalizovať a je ťažké z nich urobiť zaujímavé rozhodovacie dilemy pre hráčov. Jasné, tunel je úzky, klzký a klaustrofobický - ale čo z toho?
Práve tie Veins of the Earth to posúvajú do hrateľnejšej podoby. Zavádzajú také veci, ako hodnota svetla a jedla, vplyvy podzemného prostredia na psychiku, nové spôsoby cestovania a lezenia, nové jaskyniarske kúzla a predmety a pod., ale stále tomu ešte IMHO trocha chýba praktická implementácia. Ak by mal niekto záujem, mám jeden vlastný modul do Veins, ktorého odmástrovanie by som mohol na Slezine ponúknuť. Možno ako podklad pre ďalšiu diskusiu...
Práve tie Veins of the Earth to posúvajú do hrateľnejšej podoby. Zavádzajú také veci, ako hodnota svetla a jedla, vplyvy podzemného prostredia na psychiku, nové spôsoby cestovania a lezenia, nové jaskyniarske kúzla a predmety a pod., ale stále tomu ešte IMHO trocha chýba praktická implementácia. Ak by mal niekto záujem, mám jeden vlastný modul do Veins, ktorého odmástrovanie by som mohol na Slezine ponúknuť. Možno ako podklad pre ďalšiu diskusiu...
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co potkat v jeskyni?
Určitě by mě tvůj modul zajímal, ale nerozumím, co je tak problematického na signalizaci a "interaktivnosti" přírodních překážek? Jistě, když je tunel v interaktivním vakuu, tak co z toho, ale když je to místo pro boj/plížení/úprk? V čem je to jinačí nežli třeba dveře?
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co potkat v jeskyni?
Včera jsem vyzkoušel dát do katakomb (které mají hráči zčásti zmapované) mlhu s viditelností na nataženou ruku - a byl to hardcore.
Jeden hráč si podle mapy udržoval představu, kde se nachází. Další dva se zdrželi za ním a v jednu chvíli se na křižovatce – první křižovatka od vchodu - začali různě otáčet, takže jsem si následně vytáhnul karty na zjištění, kterým směrem skončili natočení. A v tu chvíli byli ztraceni. Následující hodinu bloudili v jediné obdélníkové místnosti o rozměrech 8 × 5 metrů, ve které bylo u stěn pět podstavců s mrtvolami, a uprostřed stěny jedna krátká slepá chodba. Normálně se drželi levou rukou u zdi, třikrát z té místnosti vyšli zpět do chodby, ale protože ten třetí měl špatnou představu, kde se zastavili, tak jim napoprvé poradil, že se z křižovatky mají vrátit zpátky. Také poshazovali mrtvoly, ztráceli a nalézali klobouky, sráželi se, dokonce se drželi za ruce, aby se mohli dotýkat obou protilehlých zdí místnosti najednou, takže našli východ – ale vrátili se jím zpět.
Opravdu hodina čistého času, kdy jsem tedy mezitím řešil i třetího hráče, který prošel chodbou o tři křižovatky dál. Nikdy by mě nenapadlo, že když mají k dispozici mapu (přesněji tři mapy – jednu našli, jednu nakreslil člen jiné skupiny, jednu si kreslili sami. Každá zobrazuje kousek, na okrajích navazují, ale nikdo je nechce zkusit překreslit a spojit do jedné), tak se dokážou tak moc ztratit tak rychle.
Jeden hráč si podle mapy udržoval představu, kde se nachází. Další dva se zdrželi za ním a v jednu chvíli se na křižovatce – první křižovatka od vchodu - začali různě otáčet, takže jsem si následně vytáhnul karty na zjištění, kterým směrem skončili natočení. A v tu chvíli byli ztraceni. Následující hodinu bloudili v jediné obdélníkové místnosti o rozměrech 8 × 5 metrů, ve které bylo u stěn pět podstavců s mrtvolami, a uprostřed stěny jedna krátká slepá chodba. Normálně se drželi levou rukou u zdi, třikrát z té místnosti vyšli zpět do chodby, ale protože ten třetí měl špatnou představu, kde se zastavili, tak jim napoprvé poradil, že se z křižovatky mají vrátit zpátky. Také poshazovali mrtvoly, ztráceli a nalézali klobouky, sráželi se, dokonce se drželi za ruce, aby se mohli dotýkat obou protilehlých zdí místnosti najednou, takže našli východ – ale vrátili se jím zpět.
Opravdu hodina čistého času, kdy jsem tedy mezitím řešil i třetího hráče, který prošel chodbou o tři křižovatky dál. Nikdy by mě nenapadlo, že když mají k dispozici mapu (přesněji tři mapy – jednu našli, jednu nakreslil člen jiné skupiny, jednu si kreslili sami. Každá zobrazuje kousek, na okrajích navazují, ale nikdo je nechce zkusit překreslit a spojit do jedné), tak se dokážou tak moc ztratit tak rychle.
hraju: Ω Projekt Omega
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co potkat v jeskyni?
Jerson: Těžká simulace, rulings not rules, GM fiat. Správně to děláš, chválím!
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co potkat v jeskyni?
Ale fuj. Hezky podle pravidel. Hráči jdou do knihovny obtěžkáni podezřelým vybavením. Nechám je provést test, samé komplikace. Jenže jaké, když dodatečně upřesnili, že tam jdou ráno, je čtvrtek a skauti hlídající knihovnu jsou ve škole? Odložím si potíže na později.
Pak zkouší luštit nápisy na tajemných dveřích a malují si ochranné pentagramy, vytahují svítilny a tuny záložních baterií, a zase na test mají komplikace - jak to mám využít? Tak otevřou dveře do katskomb a tentokrát tam bude mlha a ne třeba pavouci nebo oživlé kořeny.
Později tahají karty na orientaci a mluvení s mrtvými, a zase komplikace. Pravidla na náhodné určování směru mám asi měsíc a půl, tak je využiju. A zbytek je hra.
Simulace to možná byla, ale taky tvrdé hraní v Theatre of the mind, kdy jsem na své mentální mapě udržoval přesnou pozici a natočení všech tří postav podle toho, co mi hráči řekli.
Nicméně GM fiat ani náhodou. V čem ho vidíš?
Pak zkouší luštit nápisy na tajemných dveřích a malují si ochranné pentagramy, vytahují svítilny a tuny záložních baterií, a zase na test mají komplikace - jak to mám využít? Tak otevřou dveře do katskomb a tentokrát tam bude mlha a ne třeba pavouci nebo oživlé kořeny.
Později tahají karty na orientaci a mluvení s mrtvými, a zase komplikace. Pravidla na náhodné určování směru mám asi měsíc a půl, tak je využiju. A zbytek je hra.
Simulace to možná byla, ale taky tvrdé hraní v Theatre of the mind, kdy jsem na své mentální mapě udržoval přesnou pozici a natočení všech tří postav podle toho, co mi hráči řekli.
Nicméně GM fiat ani náhodou. V čem ho vidíš?
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Co potkat v jeskyni?
Tyhle změny jsou výborný pro navození atmosféry. Hrát to tak pokaždé by asi skoro nikoho nebavilo, ale když to takhle hezky vychází z okolností, tak proč ne. Je to stejný jako ruční mapování při dungeoncrawlu - když si mapu kreslí sami hráči podle popisu, je to trochu jiná hra, než když akorát koukají na to, co jim odkrývá GM v aplikaci. Hrát to tak pořád už je dneska dost opruz (a dost to zdržuje), ale jednou za čas v situaci, kdy postavy opravdu musí dávat pozor, aby se neztratily, to význam má.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů