[OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech
Moderátor: MarkyParky
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
[OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech
Bastlírna je místo, kde se bavíme o svých zkušenostech s pravidly a bastlením OSE!
Pojďte se sem dělit o svoje tipy a triky, jak bastlíte OSE ve svém „světě“. Ptejte se na rady, když vám něco v pravidlech není jasné. Sdílejte svoje domácí úpravy, inspirujte se od ostatních.
Nepravidlová diskuze o postavách a obsahu her patří do Mezisférického hostince.
Pojďte se sem dělit o svoje tipy a triky, jak bastlíte OSE ve svém „světě“. Ptejte se na rady, když vám něco v pravidlech není jasné. Sdílejte svoje domácí úpravy, inspirujte se od ostatních.
Nepravidlová diskuze o postavách a obsahu her patří do Mezisférického hostince.
Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech
A ještě jednu specializaci:
Asterius, patron obchodu a zlodějů
Požadavky: 9 obratnost, 9 moudrost
Dovolené zbraně: všechny jednoruční zbraně na blízko, prak
Výhoda: umí zlodějovy dovednosti Tichý pohyb a Skrývání ve stínu; jednou denně může seslat Okouzli osobu
Nevýhoda: může nosit pouze koženou zbroj; nemůže používat štít; neumí odvracet nemrtvé
Asterius, patron obchodu a zlodějů
Požadavky: 9 obratnost, 9 moudrost
Dovolené zbraně: všechny jednoruční zbraně na blízko, prak
Výhoda: umí zlodějovy dovednosti Tichý pohyb a Skrývání ve stínu; jednou denně může seslat Okouzli osobu
Nevýhoda: může nosit pouze koženou zbroj; nemůže používat štít; neumí odvracet nemrtvé
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech
Tohle je brutálně silné, ne? Ale mě to nevadí, jen na to upozorňuju. Game balance is for suckers.jednou denně může seslat Okouzli osobu
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech
Tohle je úplně mimoběžné, ale tebe by to mohlo zajímat, protože rád zkoušíš hry tak, jak jsou doslova psané.
RAW si žoldnéře do dungeonu vůbec vzít nemůžeš. A taky je nemůžeš najímat po jednom. Najímají se jen větší jednotky a vyloženě jen k nedobrodružným úkolům ("hlídejte nám tábor"), případně k větším vojenským akcím.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16377
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech
Přesně kvůli tomu jsem se Jezuse ptal.
V KŠM to totiž mám houserulnuté jinak, tak aby bylo jasné, co tím myslí.
V KŠM to totiž mám houserulnuté jinak, tak aby bylo jasné, co tím myslí.
Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech
Máš pravdu, chtěl jsem tam nějak zakomponovat schopnosti pro obchodníky z GAZ: Republic of Davokin, kde jsou obchodnická kouzla a rozhodl se dát jedno z nich.
Pak mi došlo, že zlodějský aspekt bude stačit.
Zavádím sice kity, ale zase tu hru nemusím rozbít úplně.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16377
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech
Muhehe ... šeptá si MarkyParky pod fousy, zatímco si chystá doma jedno mimořádné OSEnautské překvapeníZavádím sice kity, ale zase tu hru nemusím rozbít úplně.
Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech
Když už tu máme achievment se zvířecími povoláními, napadlo mě z Mystary vytáhnout kočičí Rakasty (první výskyt v modulu Isle of Dread).
Sólo modul Rage of Rakasta nabízí toto povolání:
Rakasta
Požadavky: 9 síla, 9 obratnost
Hlavní dovednost: obratnost
Kostky životů: 1k8
Zbroj: kožené, kroužkové, žádný štít
Zbraně: nemůže používat drtivé zbraně a sekery.
Schopnosti: má infravizi jako trpaslík nebo elf.
Pokud používá v boji toratsume - kožené rukavice s ocelovými čepelemi (zranění 1k4), může útočit s bonusem +1 dvakrát za kolo.
Na druhé úrovni získává rakasta možnost zaútočit kousnutím, pokud používá toratsume. Nepřítel nesmí nosit žádnou zbroj. Útok dělá 1k4 zranění.
Názor? Příliš silné/slabé? Modul vznikl v roce 1993, takže v dobách 2. edice.
Sólo modul Rage of Rakasta nabízí toto povolání:
Rakasta
Požadavky: 9 síla, 9 obratnost
Hlavní dovednost: obratnost
Kostky životů: 1k8
Zbroj: kožené, kroužkové, žádný štít
Zbraně: nemůže používat drtivé zbraně a sekery.
Schopnosti: má infravizi jako trpaslík nebo elf.
Pokud používá v boji toratsume - kožené rukavice s ocelovými čepelemi (zranění 1k4), může útočit s bonusem +1 dvakrát za kolo.
Na druhé úrovni získává rakasta možnost zaútočit kousnutím, pokud používá toratsume. Nepřítel nesmí nosit žádnou zbroj. Útok dělá 1k4 zranění.
Názor? Příliš silné/slabé? Modul vznikl v roce 1993, takže v dobách 2. edice.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech
Já nevím, přijde mi, že ta rakasta nedělá nic zajímavého. Asi bych neměl chuť si ji vzít. I když v téhle podobě to může asi pěkně fungovat jako rasa pro Advanced Fantasy variantu, která umožňuje mít rasu a povolání zvlášť.
Z jiného soudku!
Vybavení!
Pokročilé vybavení – výchozí varianta
Testování na lidech ukázalo, že velká část OSEnautů v zácviku je zmatena položkovým inventářem. Buď nevědí, jak má fungovat, nebo aspoň nevědí, který předmět kolik váží. Při kontrole deníků asi 10 postav jsem snad neviděl jediný, který by to měl správně. Je to samozřejmě způsobené tím, že ta pravidla toho položkového inventáře nejsou „integrovaná“ do základních pravidel, takže člověk musí listovat mezi dvěma dokumenty a u všech předmětů si podle nějakých pravidel odvozovat, kolik asi zabírají řádků.
Nikdy víc! Rozhodl jsem se to prostě integrovat do sebe. Na odkazu posílám kompletní kapitolu Vybavení, předělanou tak, že váhy předmětů (v řádcích) jsou implementované přímo v tabulkách s cenami. Už žádné pochybnosti! Když už jsem byl v tom, integroval jsem do toho i rozšířenou nabídku vybavení, která vyšla v Carcass Crawleru III.
Co na to říkáte? Pokud nebudou protesty, navrhoval bych to přijmout jako společné OSEnautské pravidlo místo současného stavu, kdy odkazujeme na tohle.
Tohle je výchozí varianta, ve které jsem nechával oficiální ceny i hodnoty váhy tak, jak jsou uvedené v OSE nebo Carcass Crawleru. Odchylky jsou minimální a jen v zájmu praktičnosti (převedl jsem věci jako „7 jídel zabírá 3 řádky“ na „3 jídla se vejdou na 1 řádek"). Akorát u předmětů z Carcass Crawleru III jsem si ty váhy musel vymyslet sám – snažil jsem se, aby zapadaly do logiky předchozích předmětů.
V těchhle výchozích hodnotách mě leccos irituje (mám dlouhý seznam cen i váh, které chci změnit), ale chtěl jsem, aby existovala i vanilla verze. Otázka je, jestli chceme jako OSEnautský základ přijmout vanilla verzi, nebo jestli si ještě společně zbastlíme nějaký rebalanc.
(Já asi budu dělat další Markusův rebalanc s ještě víc změnami tak jako tak – ale otázka je, co budeme brát jako společný základ, na který můžu navěšovat house rules.)
Z jiného soudku!
Vybavení!
Pokročilé vybavení – výchozí varianta
Testování na lidech ukázalo, že velká část OSEnautů v zácviku je zmatena položkovým inventářem. Buď nevědí, jak má fungovat, nebo aspoň nevědí, který předmět kolik váží. Při kontrole deníků asi 10 postav jsem snad neviděl jediný, který by to měl správně. Je to samozřejmě způsobené tím, že ta pravidla toho položkového inventáře nejsou „integrovaná“ do základních pravidel, takže člověk musí listovat mezi dvěma dokumenty a u všech předmětů si podle nějakých pravidel odvozovat, kolik asi zabírají řádků.
Nikdy víc! Rozhodl jsem se to prostě integrovat do sebe. Na odkazu posílám kompletní kapitolu Vybavení, předělanou tak, že váhy předmětů (v řádcích) jsou implementované přímo v tabulkách s cenami. Už žádné pochybnosti! Když už jsem byl v tom, integroval jsem do toho i rozšířenou nabídku vybavení, která vyšla v Carcass Crawleru III.
Co na to říkáte? Pokud nebudou protesty, navrhoval bych to přijmout jako společné OSEnautské pravidlo místo současného stavu, kdy odkazujeme na tohle.
Tohle je výchozí varianta, ve které jsem nechával oficiální ceny i hodnoty váhy tak, jak jsou uvedené v OSE nebo Carcass Crawleru. Odchylky jsou minimální a jen v zájmu praktičnosti (převedl jsem věci jako „7 jídel zabírá 3 řádky“ na „3 jídla se vejdou na 1 řádek"). Akorát u předmětů z Carcass Crawleru III jsem si ty váhy musel vymyslet sám – snažil jsem se, aby zapadaly do logiky předchozích předmětů.
V těchhle výchozích hodnotách mě leccos irituje (mám dlouhý seznam cen i váh, které chci změnit), ale chtěl jsem, aby existovala i vanilla verze. Otázka je, jestli chceme jako OSEnautský základ přijmout vanilla verzi, nebo jestli si ještě společně zbastlíme nějaký rebalanc.
(Já asi budu dělat další Markusův rebalanc s ještě víc změnami tak jako tak – ale otázka je, co budeme brát jako společný základ, na který můžu navěšovat house rules.)
- MarkyParky
- Příspěvky: 16377
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech
Já jsem rozhodně pro, jediné, co mi vadí, je fakt, že k4kové jednoruční zbraně (dýka a pod) zabírají řádek.
To mi přijde kravina, klidně bych je prohlásil za třetinové (pže je normálka, že člověk tahá víc vrhacích dýk a fikčně jsou spíš velké jak flakón než jako meč).
To mi přijde kravina, klidně bych je prohlásil za třetinové (pže je normálka, že člověk tahá víc vrhacích dýk a fikčně jsou spíš velké jak flakón než jako meč).
Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech
Já bych byl pro vanilla verzi, protože mi to přijde více univerzální. Ať klidně v každém světě stojí věci jinak, ale nějaký společný základ je určitě pro tvorbu nových postav důležitý. Už jen proto, aby si hráči nedělali postavy podle pravidel jednoho světa, protože to bude výhodnější, než do jiných.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech
(a) Na tohle je pozdě.
(b) Byl to záměr, aby to tak bylo.
Každopádně můžeme nechat vanillu jako základ a dál ať si každý upravuje ceníky, jak chce?
Nebo uděláme nějakou skoro-vanillu s pár drobnými změnami?
Mně vadí, že lano má jenom jeden řádek.MarkyParky píše: ↑12. 2. 2023, 12:47 Já jsem rozhodně pro, jediné, co mi vadí, je fakt, že k4kové jednoruční zbraně (dýka a pod) zabírají řádek.
A že plátovka (kroužkovka + pláty) váží stejně jako kroužkovka.
A že oštěp dělá jen 1k4 zranění.
Pak mi vadí, že jídlo a pochodně zabírají směšně málo místa. Dal bych vždy jedno jídlo nebo pochodeň = řádek.
Což teda silně zkomplikuje cestování pouštní pustinou a v zásadě to vynutí nosiče nebo zvířata, což mi přijde OK.
Ale kdyby se některé předměty (lana, jídlo, pochodně) zvedaly na 2 řádky, chtělo by to skutečně některé (dýky, lahvičky) snížit na 1/3, ať se to aspoň trochu kompenzuje.
...no a v tu chvíli asi beztak dospěju k tomu, že si to udělám po svém, protože tolik změn asi nebudete chtít přijmout jako default.
(A to jsem se ještě ani nezmínil o cenách. Česnek 5 zlatých. To je jedna plátovka za 12 česneků. Nebo za 3 kotvičky na lano.)
- MarkyParky
- Příspěvky: 16377
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech
Hm, když tě čtu, tak:
- Tohle prohlašme za default - tzn. pokud GM neřekne jinak, pak v jeho světě fungují předměty přesně takhle.
- Pokud chce nějaký GM aby v jeho světě něco fungovalo jinak (Markus chce jiné ceny a jinak mu funguje olej, MarkyParky chce skladnější dýky), pak to musí explicitně ve svých houserules nějak sdělit.
--- Tohle sdělení může mít formu jak komplet alternativního ceníku, tak rozdílového ("Používám standardní předměty, jen ABC má u mne odlišnost XYZ".)
- A takto "odlišný" předmět si holt musí postava zapsat do svého deníku i s jeho vlastností, aby si ji mohla přenést do jiného světa. Teda - když bude odlišná jen cena, tak nemusí. Ale pokud Markusovi lampové oleje nedávají 1d8 a musí se na to v Xyntilanu kupovat Alchymistický oheň, pak to prostě jsou dva houserulované itemy a když si je někdo v Xyntilanu koupí, měl by si poznačit, v čem se liší od defaultu. A stejně tak to bude s Markyho odlehčenými dýkami.
- Tohle prohlašme za default - tzn. pokud GM neřekne jinak, pak v jeho světě fungují předměty přesně takhle.
- Pokud chce nějaký GM aby v jeho světě něco fungovalo jinak (Markus chce jiné ceny a jinak mu funguje olej, MarkyParky chce skladnější dýky), pak to musí explicitně ve svých houserules nějak sdělit.
--- Tohle sdělení může mít formu jak komplet alternativního ceníku, tak rozdílového ("Používám standardní předměty, jen ABC má u mne odlišnost XYZ".)
- A takto "odlišný" předmět si holt musí postava zapsat do svého deníku i s jeho vlastností, aby si ji mohla přenést do jiného světa. Teda - když bude odlišná jen cena, tak nemusí. Ale pokud Markusovi lampové oleje nedávají 1d8 a musí se na to v Xyntilanu kupovat Alchymistický oheň, pak to prostě jsou dva houserulované itemy a když si je někdo v Xyntilanu koupí, měl by si poznačit, v čem se liší od defaultu. A stejně tak to bude s Markyho odlehčenými dýkami.
Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech
Jakože si zajdu na výpravu do Kobek, abych si tam koupil dýku, co zabírá jen třetinu řádku a tu si pak přetáhl do Xyntillanu?
Jinak za odlehčení dýk bych se přimlouval, stejně jako za posílení oštěpů
Dále... lano na dva řádky bych chápal, ale plátová zbroj se za mě od kroužkové v položkovém inventáři neliší správně. Položkový inventář totiž neřeší váhu (to dělá jeho předchůdce), ale "omezování" - což je kombinace váhy, ale i objemu - prostě jak daný předmět zavazí.
Nu a pláty na kroužcích ti zavazí zhruba stejně jako ty vrstvy (včetně kroužků) pod tím. Jakmile to máš na sobě (a uneseš to, což zase říká povolání), tak tě to fakt neomezuje výrazně víc. Navíc - už takhle má bojovník problém unést zbroj, štít a nějaké zbraně (a ani nemluvím o světlu), což zase taky není logické, aby jen kvůli zbroji nemohl mít víc věcí "po ruce" (to už bych raději škrtl jeden řádek z batohu za "těžkou zbroj", ale to mi zase připadá složité...)
Jinak jo, ceny jsou divné. Česnek je zemědělský produkt, ten by neměl být moc drahý. Naopak 3 kotvičky (kované železo) v ceně jednoho lana (ručně pletené konopí) neposoudím. Umím si představit, že obojí zabere dost času vyrobit (lano je dlouhé) a tudíž to stojí zhruba stejně "chleba" = peněz.
U toho, kolik zabírá (a váží) jídlo, dost záleží na tom, jakou má podobu. Kdybys viděl, čím se živí lidi na túrách... V zásadě jde o to zbavit jídlo vody (sušené ořechy, "do sucha" sušené maso...) a nebo mít sebou co nejkoncentrovanější kalorie (med). Vodu pak neseš (nebo nejlíp průběžně doplňuješ) zvlášť.
Vtipné je, že právě tím vysušením učiníš ty věci trvanlivějšími, což je taky plus. Jasně, časem by ti začaly chybět některé vitamíny, vláknina apod. ale to těch pár dní (týdnů ) nějak oželíš. Navíc... i ovoce lze sušit.
U pochodní se nechci hádat, ale IMHO jde o to, že svazek pochodní neseš někde přivázaný na batohu. Pak neřešíš objem (necpeš je do krosny), ale váhu. A kus dřeva s bambulí napuštěnou hořlavinou není moc těžký. Naopak u lahviček řešíš spíš objem (a křehkost). Nicméně elixíry zabírají třetinu řádku, ne? Tak nějak nevím, na co Marky narážel...
Jinak za odlehčení dýk bych se přimlouval, stejně jako za posílení oštěpů
Dále... lano na dva řádky bych chápal, ale plátová zbroj se za mě od kroužkové v položkovém inventáři neliší správně. Položkový inventář totiž neřeší váhu (to dělá jeho předchůdce), ale "omezování" - což je kombinace váhy, ale i objemu - prostě jak daný předmět zavazí.
Nu a pláty na kroužcích ti zavazí zhruba stejně jako ty vrstvy (včetně kroužků) pod tím. Jakmile to máš na sobě (a uneseš to, což zase říká povolání), tak tě to fakt neomezuje výrazně víc. Navíc - už takhle má bojovník problém unést zbroj, štít a nějaké zbraně (a ani nemluvím o světlu), což zase taky není logické, aby jen kvůli zbroji nemohl mít víc věcí "po ruce" (to už bych raději škrtl jeden řádek z batohu za "těžkou zbroj", ale to mi zase připadá složité...)
Jinak jo, ceny jsou divné. Česnek je zemědělský produkt, ten by neměl být moc drahý. Naopak 3 kotvičky (kované železo) v ceně jednoho lana (ručně pletené konopí) neposoudím. Umím si představit, že obojí zabere dost času vyrobit (lano je dlouhé) a tudíž to stojí zhruba stejně "chleba" = peněz.
U toho, kolik zabírá (a váží) jídlo, dost záleží na tom, jakou má podobu. Kdybys viděl, čím se živí lidi na túrách... V zásadě jde o to zbavit jídlo vody (sušené ořechy, "do sucha" sušené maso...) a nebo mít sebou co nejkoncentrovanější kalorie (med). Vodu pak neseš (nebo nejlíp průběžně doplňuješ) zvlášť.
Vtipné je, že právě tím vysušením učiníš ty věci trvanlivějšími, což je taky plus. Jasně, časem by ti začaly chybět některé vitamíny, vláknina apod. ale to těch pár dní (týdnů ) nějak oželíš. Navíc... i ovoce lze sušit.
U pochodní se nechci hádat, ale IMHO jde o to, že svazek pochodní neseš někde přivázaný na batohu. Pak neřešíš objem (necpeš je do krosny), ale váhu. A kus dřeva s bambulí napuštěnou hořlavinou není moc těžký. Naopak u lahviček řešíš spíš objem (a křehkost). Nicméně elixíry zabírají třetinu řádku, ne? Tak nějak nevím, na co Marky narážel...
Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech
Jak pravil Markus, to jde už teď a je to tak trochu záměr. ALE já to chápu tak, že bys měl vytvářet postavu vždy podle pravidel světa, do kterého se chystáš. Ne že vytvoříš klerika pro Mystaru a půjdeš s ní na první dobrodružství do Kobek. To jde až na druhé (kam se přesune z té Mystary, kde už něco zažila).TheLacrot píše: ↑12. 2. 2023, 18:49 Já bych byl pro vanilla verzi, protože mi to přijde více univerzální. Ať klidně v každém světě stojí věci jinak, ale nějaký společný základ je určitě pro tvorbu nových postav důležitý. Už jen proto, aby si hráči nedělali postavy podle pravidel jednoho světa, protože to bude výhodnější, než do jiných.
Samozřejmě lze mít víc postav, takže když začnu v Xyntillanu, ale bude příležitost jít do Mystary, tak si pro ni udělám další postavu (protože chci toho klerika...). Ale vytvořit si postavu ve světě, který jsem ani nehrál, protože je to výhodnější, i když vím, že s ní začnu třeba v Xyntillanu (kde jsou doslova smrtelně drahé zbroje ), mi připadá munčkinoidní.
Samozřejmě to nikdo nekontroluje, ale svědomí funguje tak, že jakmile to jednou víš, sám před sebou se už neschováš
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech
No s dýkou to možná neuděláš, ale jelikož u Markyho stojí plátovka 60 zlatých a u mě po započítání vysokohorské přirážky 600, tak to není tak nereálná představa.
Ano, přesně takhle je to v "pravidlech". Postavu tvoříš ve světě, kde začíná svým prvním dobrodružstvím.ALE já to chápu tak, že bys měl vytvářet postavu vždy podle pravidel světa, do kterého se chystáš. Ne že vytvoříš klerika pro Mystaru a půjdeš s ní na první dobrodružství do Kobek. To jde až na druhé (kam se přesune z té Mystary, kde už něco zažila).
Ve výchozím provedení nezabírá třetinu řádku nic, všechno minimálně jeden řádek.Nicméně elixíry zabírají třetinu řádku, ne?
(Pochodně a jídlo zabírají defaultně 2 řádky za 7 kusů, což jsem převedl na 1/3 na jeden kus, ale to jsou jediné příklady.)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti