[OSEnauti] Původní organizační diskuze
Moderátor: MarkyParky
Re: OSEnauti – Společné otevřené online hraní OSE
Myslím si, že když sudí nebudou vytvářet nějaké fantasmagorie, tak se to dá ukočírovat. Navíc to bude více živelné a třeba se obohatíme o nějaká domácí pravidla. Já to beru spíš jako plus.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: OSEnauti – Společné otevřené online hraní OSE
Nepíše tam Markus doslova "Postavy jsou v základních pravidlech, pokud vznikne něco extra, tak to jasně a stručně popište"?
Víc kompatibilní už to asi být nemůže, leda bys chtěl zrušit veškerou invenci, a bez toho OSR hru neuděláš.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: OSEnauti – Společné otevřené online hraní OSE
Komplikovanější než hrát čistě podle jedněch pravidel bez jakýchkoli úprav to asi bude, ale nemyslím si, že by to zrovna u OSE bylo nějak extra složitější.
Hlavní zátěž bude na hráčích, aby si fakt hlídali že se jejich možnosti můžou lišit od základního nastavení hry.
Napadá mně že by možná nebylo od věci mít volně k nahlédnutí deníky postav, aby se sudí mohl* předem podívat co může která postava dělat jinak oproti jeho settingu a nebyl pak překvapený, až to hráč udělá.
* žádné přenášení kontroly na sudího, ale fakt jenom čistě informačně
- Archimedesfort1
- Příspěvky: 49
- Registrován: 8. 8. 2021, 19:34
Re: OSEnauti – Společné otevřené online hraní OSE
Tento nápad mě dost zaujal, avšak s OSE ještě zkušenosti nemám. Jak těžké je se naučit OSE pro člověka, co ho sice nikdy nehrál, ale s TTRPG už má určité zkušenosti?
Re: OSEnauti – Společné otevřené online hraní OSE
Archimedesfort1: vzhledem k tomu, jak málo pravidel hra obsahuje, tak to vlastně moc těžké ani není.
- Archimedesfort1
- Příspěvky: 49
- Registrován: 8. 8. 2021, 19:34
Re: OSEnauti – Společné otevřené online hraní OSE
Muzzug Děkuji. Koukal jsem, že Mytago má na svých stránkách OSE srd, takže si ho načtu a klidně bych se připojil někdy.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: OSEnauti – Společné otevřené online hraní OSE
Jo takhle... no tak kdyby se hrálo se standardními pravidly v jednotném prostředí, tak je to samozřejmě jednodušší. Ale taky nudnější. Tohle je příležitost vyzkoušet různé věci, co by lidi třeba ve svojí domácí kampani nehráli (divná povolání, divné světy, divná dobrodružství), trochu si zablbnout, experimentovat s domácími pravidly, dělit se o ně.
Ale jak říká Muzzug, komplexita je tu offloadovaná na hráče. Ten si vytvoří postavu podle nějakých pravidel, „naučí se ji“ a postava mu dál konzistentně funguje všude stejně, akorát může nabírat nové schopnosti, kouzla a jiné efekty (klidně nestandardní), které si sám eviduje a hlídá. A jak říká Quentin, u všeho nově nabraného obsahu má sudí předat to hráčovi v takové podobě, aby s tím mohl snadno pracovat dál.
Vzhledem k tomu, že je to všechno vázané na postavu, to mimochodem hráči umožňuje zvolit si míru komplexity podle sebe. Jestli se necítí tak sebejistě, zvolí postavu ze standardních pravidel (to asi nikdo nezakáže). Jestli si bude chtít vyzkoušet něco složitějšího, zvolí něco třeba z OSE Advanced Fantasy (rozdělené rasy a povolání, multiclass...), z oficiálních zinů nebo odjinud (pokud to sudí ve svém „světě“ povoluje). Ale v zásadě si sám hráč určuje složitost.
Nejen SRD, ale i stručná pravidla. (SRD jsou pravidla kompletní.) Je to fakt jednoduché.Archimedesfort1 píše: ↑28. 8. 2022, 16:56 Muzzug Děkuji. Koukal jsem, že Mytago má na svých stránkách OSE srd, takže si ho načtu a klidně bych se připojil někdy.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: OSEnauti – Společné otevřené online hraní OSE
Zájem je.
Čas minimální. Ale nevylučuji účast.
Intenzivně přemýšlím, jak to propojit s kampaní Dětí mraků - jestli se v gonzodungeonech nespawne díra do OSEnautské dimenze, kterou budou do našeho světa vtrhávat náhodně jiné výpravy.
Čas minimální. Ale nevylučuji účast.
Intenzivně přemýšlím, jak to propojit s kampaní Dětí mraků - jestli se v gonzodungeonech nespawne díra do OSEnautské dimenze, kterou budou do našeho světa vtrhávat náhodně jiné výpravy.
Re: OSEnauti – Společné otevřené online hraní OSE
Zájem mám jako hráč, tak i jako Sudí.
Uvažuji, že bych rozjel kampaň v Mystaře.
EDIT: Nebo ve světě Might and Magic, to je taky řádný old school
Uvažuji, že bych rozjel kampaň v Mystaře.
EDIT: Nebo ve světě Might and Magic, to je taky řádný old school
Re: OSEnauti – Společné otevřené online hraní OSE
Je to supr! Chtěl jsem vyzkoušet něco jiného ale... Tohle by mě bavilo. Mam něco připraveného z Dark Sunu a něco co může byt inspirováno Fafhrdem a Šedym Myšilovem (už jsem to hrál v ZZ a bylo to dobrý).
Naposledy upravil(a) mrakomrak dne 28. 8. 2022, 21:48, celkem upraveno 1 x.
"Simplicity is the key to freeing the imagination!" Scotty ‘DM SCOTTY’ McFarland
Re: OSEnauti – Společné otevřené online hraní OSE
Myšlenka se mi líbí moc. Posledně mě to bavilo a rád bych byl součástí něčeho většího, abych měl o čem vyprávět vnoučatům. Z počátku určitě jen jako hráč, ale nevylučuji, že bych v budoucnu zkusil třeba i sudího. Ale to, až si trochu víc osahám pravidla. Takže počítej se mnou a vyhovuje mi, že to bude takové nahodilé a občasné. Těch pravidelných věcí teď mám hodně. D9ky moc
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: OSEnauti – Společné otevřené online hraní OSE
Výborně, tak po jediném odpoledni se zdá být dost zájemců včetně potenciálních sudích na to, aby to stálo za to zkusit. Než začnu zakládat nějaké sekce a cokoli organizovat, nechal bych to ještě tak týden uležet, ať nabalíme další zájemce, potenciální sudí si to můžou promyslet, máme možnost probrat nejasnosti atd. Není důvod spěchat.
Počítejte s tím, že zejména první hry budou spíš na sežití, a nemějte od nich velká očekávání. Myslím, že budeme mít velký podíl lidí, co hrajou nebo vedou OSE poprvé, případně co nejsou zvyklí na online hraní. Chvíli potrvá, než si to sedne a než si nějak společně vyzkoušíme, jak to vhodně pojmout. I to k tomu patří.
Potenciálním sudím bych doporučoval nemít velké oči a zkusit začít něčím malým (nějaký kratší modul) před tím, než se pokusíte udělat totální konverzi OSE do jiného prostředí a rozjet velkou kampaň. Na druhou stranu, já jsem první, kdo tohle doporučení porušil, tak to neberte moc vážně.
Kdo povede Volokarnovy katakomby? To hrát nemůžu, protože to mám samozřejmě vyspoilované, ale hrozně moc bych viděl, jak se to bude chovat ve hře. Nebo Díru v dubu?
I když, ty už jsi dokázal, že jsi schopný vést i postavy hrající podle dvou různých systémů v jedné hře, takže bych se nedivil. S přijímáním příchozích postav napsaných v OSE bys problém mít neměl. Potenciální nekompatibilita je v tom, že postavy napsané v Dětech mraků by nemohly odejít do OSEnautů, protože nejsou kompatibilní s OSE. Což ti ale nemusí vadit, zejména pokud ty výpravy budou oddělené.
Zadruhé bych nechtěl být v pozici, kdy budu konvertovat dobrodružství pro World of Darkness do OSE. Ale to si zase můžeš pohlídat tím, že OSEnauty budeš pouštět jen do OSR modulů.
Jen nahlas uvažuju.
Počítejte s tím, že zejména první hry budou spíš na sežití, a nemějte od nich velká očekávání. Myslím, že budeme mít velký podíl lidí, co hrajou nebo vedou OSE poprvé, případně co nejsou zvyklí na online hraní. Chvíli potrvá, než si to sedne a než si nějak společně vyzkoušíme, jak to vhodně pojmout. I to k tomu patří.
Potenciálním sudím bych doporučoval nemít velké oči a zkusit začít něčím malým (nějaký kratší modul) před tím, než se pokusíte udělat totální konverzi OSE do jiného prostředí a rozjet velkou kampaň. Na druhou stranu, já jsem první, kdo tohle doporučení porušil, tak to neberte moc vážně.
Kdo povede Volokarnovy katakomby? To hrát nemůžu, protože to mám samozřejmě vyspoilované, ale hrozně moc bych viděl, jak se to bude chovat ve hře. Nebo Díru v dubu?
Spíš jak to chceš řešit systémově, protože máš kampaň postavenou na jiném systému. Myslíš to tak, že bys měl paralelní, zcela oddělené výpravy v různých systémech? Tj. někdy bys hrál s někým v OSE, někdy jindy s jinou partou v Dětech mraků? To by se asi tlouct nemělo.MarkyParky píše: ↑28. 8. 2022, 18:52 Intenzivně přemýšlím, jak to propojit s kampaní Dětí mraků - jestli se v gonzodungeonech nespawne díra do OSEnautské dimenze, kterou budou do našeho světa vtrhávat náhodně jiné výpravy.
I když, ty už jsi dokázal, že jsi schopný vést i postavy hrající podle dvou různých systémů v jedné hře, takže bych se nedivil. S přijímáním příchozích postav napsaných v OSE bys problém mít neměl. Potenciální nekompatibilita je v tom, že postavy napsané v Dětech mraků by nemohly odejít do OSEnautů, protože nejsou kompatibilní s OSE. Což ti ale nemusí vadit, zejména pokud ty výpravy budou oddělené.
Zadruhé bych nechtěl být v pozici, kdy budu konvertovat dobrodružství pro World of Darkness do OSE. Ale to si zase můžeš pohlídat tím, že OSEnauty budeš pouštět jen do OSR modulů.
Jen nahlas uvažuju.
Night's Dark Terror je vyloženě pro B/X. I když je to (a) příběhová, (b) kampaň, tak nevím, jak by to fungovalo s proměnlivou partou. Což neznamená, že se to nedá zkusit.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: OSEnauti – Společné otevřené online hraní OSE
Tak po celoodpoledním přemýšlení změna.
Povedu (znovu) Dungeon of Mad Mage. Mám na to už hotovou přípravu a v OSE by to mohla být legrace.
Bude to West Marches, základna bude Zející portál. Termíny budu vyhlašovat despoticky konkrétně, když se na dobu, kdy můžu, sejdou hráči, tak jdeme. Objevování portálů na jednotlivých patrech bude otevírat "checkpointy", na které půjde plánovat další výpravy, aby se to neběhalo pořád od začátku.
Povedu (znovu) Dungeon of Mad Mage. Mám na to už hotovou přípravu a v OSE by to mohla být legrace.
Bude to West Marches, základna bude Zející portál. Termíny budu vyhlašovat despoticky konkrétně, když se na dobu, kdy můžu, sejdou hráči, tak jdeme. Objevování portálů na jednotlivých patrech bude otevírat "checkpointy", na které půjde plánovat další výpravy, aby se to neběhalo pořád od začátku.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: OSEnauti – Společné otevřené online hraní OSE
Dotaz:
Chci ve své verzi rostoucí AC. Jestli to chápu správně, když mi přijde postava v THAC0, musím ji mlátit v THAC0, ale zásahy v peklotabulce si hlídá hráč?
Chci ve své verzi rostoucí AC. Jestli to chápu správně, když mi přijde postava v THAC0, musím ji mlátit v THAC0, ale zásahy v peklotabulce si hlídá hráč?
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: OSEnauti – Společné otevřené online hraní OSE
Další dotazy.
Říkáš, že organizace musí být na RPGF. Máš to nějak rozmyšlené? Nebo chaos a zmatek?
Chci nabídnout termín a výpravu. Co pro to musím udělat?
EDIT: Pochopil jsem, že mám založit vlákno se svým světem - kde? Ve Vaše hry? Bude mít nějaký tag (např. [OSEnauti])?
Pochopil jsem, že mám vyvěsit termín v organizačním vlákně. To je co? Tohle?
Říkáš, že organizace musí být na RPGF. Máš to nějak rozmyšlené? Nebo chaos a zmatek?
Chci nabídnout termín a výpravu. Co pro to musím udělat?
EDIT: Pochopil jsem, že mám založit vlákno se svým světem - kde? Ve Vaše hry? Bude mít nějaký tag (např. [OSEnauti])?
Pochopil jsem, že mám vyvěsit termín v organizačním vlákně. To je co? Tohle?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host