[Blog] The Birch and Wolf

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Iwar the Homeless
Příspěvky: 44
Registrován: 27. 7. 2021, 11:13

[Blog] The Birch and Wolf

Příspěvek od Iwar the Homeless »

Rozbieham blog, v ktorom chcem publikovať niektoré pravidlá, dobrodružné miesta, mapy a veci k TTRPG dizajnu ako veci pre PJs.
Blog bude primárne v slovenčine, kedže je toho o TTRPG tragicky málo po slovensky. Sem tam niektoré veci budú po anglicky.

Dnes publikujem prvý článok zo série o mojich homebrew pravidlách. Budem rád keď sa na to mrknete a budem vdačný za nápady a pripomienky: https://thebirchandwolf.blogspot.com/20 ... nevre.html.
Iwar the Homeless
Příspěvky: 44
Registrován: 27. 7. 2021, 11:13

Re: [Blog] The Birch and Wolf

Příspěvek od Iwar the Homeless »

Vonku je druhý článok zo série Pravidlá v ktorom sa venujem systému inšpirácie

https://thebirchandwolf.blogspot.com/20 ... racia.html
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] The Birch and Wolf

Příspěvek od Selhan »

Yay, nový blog! Paráda!

K manévrům mám jeden dotaz: nestane se pak, že hráči zkrátka vždy zahlási nějaký dmanévr který protivníka vyřadí? To je přece mechanicky výrazně výhodnější než mu pižlat HPčka.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] The Birch and Wolf

Příspěvek od Quentin »

Selhan píše: 15. 7. 2022, 13:42K manévrům mám jeden dotaz: nestane se pak, že hráči zkrátka vždy zahlási nějaký dmanévr který protivníka vyřadí? To je přece mechanicky výrazně výhodnější než mu pižlat HPčka.
Je to trochu zmatečně napsané, protože v příkladu s vypíchnutím oka dostal zlobr i damage, ale pointa myslím (?) měla být, že útočník hlásí manévr a obránce rozhoduje, jestli manévr prošel nebo si nechá dát obyčejný damage.

Tzn. nevyplatí se hlásit vyřazující věci, protože si vždycky vyberou radši damage roll, ale už má smysl manévrovat nepřítele třeba pod balkon, ze kterého na něj spoluhráč shodí kamenného chrliče.

Uvažoval jsem nad něčím podobným, ale skončil jsem u těch náhodných karet. Ty omezují hráče před nekonečným opakováním stejných manévrů tím, že jim je prostě nenabídnou v každém kole.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Blog] The Birch and Wolf

Příspěvek od MarkyParky »

To zní jako Vyčerpaní :think:
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] The Birch and Wolf

Příspěvek od Selhan »

No jo, ale když to chceš hrát spíš "roleplayově", jako to píše Iwar ve svém příkladu (obr se nevyhne manévru proto, že je pomalý, ne proto, že si vybere, že je to výhodnější), tak... No vlastně mi zkrátka přijde trochu problém, že ty HPčka vznikla s nějakým designovým účelem, totiž aby ty souboje chvíli trvaly a aby bylo třeba nepřítele párkrát trefit, než je překonaný - tak jak to bývá ve filmech nebo ve fikci. Když tam přidáš možnost vyřadit jej rovnou, a ošéfuješ jí jen "gamemaster se rozhodne, jestli to projde", tak to už je docela velká změna.
Neříkám že nutně špatná, já na klasickém DnD-like systému nějak nelpím. Ale velká.

Co se karety týče, ty jsou sice cool nápad, ale já bych tak upřímně asi hrát klasickou kampaň nechtěl - bylo by to prostě už na mně, myslím, pocitově moc "herní".
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] The Birch and Wolf

Příspěvek od Quentin »

Selhan píše: 15. 7. 2022, 16:13Co se karety týče, ty jsou sice cool nápad, ale já bych tak upřímně asi hrát klasickou kampaň nechtěl - bylo by to prostě už na mně, myslím, pocitově moc "herní".
Taky jsme si to mysleli, ale zatím jsou testy pozitivní!

MarkyParky píše: 15. 7. 2022, 16:06To zní jako Vyčerpaní :think:
Já se tomu vyhýbám asi proto, že to jako DM nechci rozhodovat. Protože buď to rozhoduju jako vypravěč a je to moje vůle proti hráčově, a prakticky mu jen šlapu do agency, nebo to rozhoduju očima toho cíleného NPC, a pak je to fikční věc vs meta věc (jasně, že nechci, aby mi vypíchli oko, duh), a nedává to smysl.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Iwar the Homeless
Příspěvky: 44
Registrován: 27. 7. 2021, 11:13

Re: [Blog] The Birch and Wolf

Příspěvek od Iwar the Homeless »

Pár dní som offilne a ona sa rozbehne diskusia :D Teší ma váš záujem.

Jedna dôležitá vec. Systém manévrov je o tom, že o manáver vs dmg rozhoduje brániaca sa strana. Áno niekedy som to ja ako PJ, ale niekedy sú to hráči. Dáva to tomu trochu taktickejšiu úroveň, hlavne keď nepriatelia majú špecifické ciele. Len máloktorý boj je u mňa automaticky boj do smrti. Tiež to môže byť pre hráčov niekedy aj ťažké rozhodnutie - vezmem DMG ktorý ma vyradí na 0HP alebo radšej trvalý následok - napr. odsektuntá končatina?

V praxi ale hráči najviac používajú manévry na dosiahnutie taktických cieľov a ja ako PJ rovnako. Nie je to tak, že každý útok je automaticky manéver a teda, že PJ / PCs musia neustále rozhodovať či berú efekt alebo DMG. Je to tak 15-20% všetkých bojových akcii. Taktiež to nie je o tom, že PJ berie hráčom agency, tým že im DMG zmení na niečo iné. Z pravidla, keď hráč chce urobiť manéver, tak je to jeho primárny cieľ - to aby sa naplnil efekt manévru. Neokrádam ich tým o DMG, ale dávam im viac možností. To o čom ako PJ musím rozhodnúť, je že či manéver ktorý chce PC urobiť, dáva zmysel a je dosiahnuteľný, čo je štandardná náplň práce PJa. Lvl 2 zlodej asi nevysokočí na krk drakovi keď sú tvárou v tvár, ale prekopnúť koleno strážnikovy, by sa mu mohlo podariť.

Ofc, ako všetky pravidlá je to na to čo baví PJa a hráčov a či s tým súhlasia.

Určite to je zmena, zvlášť oproti 5e DnD, dôvody prečo to implementujem som uvádzal v začiatku článku. Ja všeobecne som si dosť poupravoval systém HP a aj boja, na vlastný homebrew, ktorý berie niečo z 5e, niečo z DCC, niečo od inokadiaľ.

Tie karty ktoré má Quentin, inak mám rád tvoj blog a tvorbu, sú podľa mňa zaujímavá mechanika a prvok. Verím, že to môže baviť. Ja niečo podobné implementujem pri kritikáloch - kde používam náhodné tabuľky s efektmi. O tom, ale bude samostatný článok.
Iwar the Homeless
Příspěvky: 44
Registrován: 27. 7. 2021, 11:13

Re: [Blog] The Birch and Wolf

Příspěvek od Iwar the Homeless »

Družina stále chce robiť niečo iné a vôbec nesleduje môj príbeh... Pripravila som skvelé dobrodružstvo, ale oni sa o neho vôbec nezaujímajú... Stále chcú robiť niečo iné, než príbeh kampane... Potrebujem novú družinu! Čo s tým, keď si v tejto situácii? Moje riešenie je jednoduché - ak si PJ, neplánuj a nechystaj dej.


Nový článok z novej viac teoretickej série o role PJa.


https://thebirchandwolf.blogspot.com/20 ... ribeh.html
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] The Birch and Wolf

Příspěvek od Jerson »

Na tom článku mi přijde nejzajímavější, že po třiceti letech hraní RPG u nás ještě pořád existuje důvod ho psát, protože takových GMmů není málo.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] The Birch and Wolf

Příspěvek od Selhan »

Nepřijde mi to nijak podivuhodné. Lidé uvažují v příbězích, když nováček začne hrát RPG, tak k takové přípravě dojde docela snadno.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Iwar the Homeless
Příspěvky: 44
Registrován: 27. 7. 2021, 11:13

Re: [Blog] The Birch and Wolf

Příspěvek od Iwar the Homeless »

Ja som tento článok vôbec neplánoval. Priviedli ma k tomu okolnosti ktoré som opísal na začiatku - diskusia na reddite, kde som videl GMa sa sťažovať na to ako hráči nechcú hrať to čo má pripravené, nechcú sledovať jeho nápady a podobne. Plus to že dostal nesmierné množnostvo podporných reakcii, resp ľudí ktorí písali to isté. Teda nie len to, ale aj skúseností niektorých ľudí ktorých poznám s niektorými GMs a aj moja vlastná skúsenosť ako hráča.

Ako píše Selhan, myslím si že to je stále veľmi aktuálne. Hlavne pre nových hráčov a tých je teraz viac než inokedy kvôli popularite 5e.

K tomu sa viaže ešte jedna moja hypotéza, a to je to že veľa nových GMs siahne po oficiálnom dobrodružstve ako Rime of the Frostmaiden alebo Curse of Strandh. Podľa mňa keď nemáš skúsenosť s vedením hry a vedieš oficiálnu kampaň máš tendenciu sa spoliehať hlavne a iba na ňu a nevieš ako vykročiť mimo nej - lebo ťa to k tomu vedie. Potom mnohí nový GMs fakt môžu mať pocit, že oni sú tí ktorí vedú dej. Ale to je moja hypotéza, ešte som si ju neotestoval :D
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] The Birch and Wolf

Příspěvek od Selhan »

Oficiální dobrodružství od WotC jsou bohužel v tomto dost příšerná. Jsou psaná přesně tak, že si hráči hlavně nemají nic vymýšlet.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Iwar the Homeless
Příspěvky: 44
Registrován: 27. 7. 2021, 11:13

Re: [Blog] The Birch and Wolf

Příspěvek od Iwar the Homeless »

JJ, tak potom jasné že je tu celá veľká generácia GMs čo si myslia že o tomto sú RPG hry. Akože je to dobré v tom, že to môže zobrať hockto a viesť hru, ale pre WotC, resp. Hasbro, je hlavný bonus to, že predávajú viac a viac kusov. Pre nich je to skvelý produkt.
Iwar the Homeless
Příspěvky: 44
Registrován: 27. 7. 2021, 11:13

Re: [Blog] The Birch and Wolf

Příspěvek od Iwar the Homeless »

Po dlhšej dobe som zas publikoval článok. Tentokrát sú to moje pravidlá skúsenosti a levelovania.

https://thebirchandwolf.blogspot.com/20 ... vanie.html

Na najbližšiu dobu je toto asi posledný článok zo série pravidlá. Od tohto mesiaca sa chcem venovať dizajnu dobrodružstiev a dizajnovým princípom. Neskôr sa ale k k homebrew pravidlám plánujem vrátiť so systémami mágie a critical hits.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů