Matematika DrDII
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
Re: Matematika DrDII
Těší mě, že to rozjelo diskuzi.
Pravda, že bych v grafu mohl dodělat zbývající úrovně (včetně 6.).
Holt od vyšších úrovní se mají zdroje ztrácet za placení, náročnosti a v konfliktech.
A taky souhlasím, že jako zdražování vyšších úrovní by nebyl marnej hack. Budu na to myslet, až budu psát tu plně dovednostní verzi.
Pravda, že bych v grafu mohl dodělat zbývající úrovně (včetně 6.).
Holt od vyšších úrovní se mají zdroje ztrácet za placení, náročnosti a v konfliktech.
A taky souhlasím, že jako zdražování vyšších úrovní by nebyl marnej hack. Budu na to myslet, až budu psát tu plně dovednostní verzi.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Re: Matematika DrDII
Mě fascinuje, jak se snad u každý chyby v DrDII ukáže, že byla reportovaná už v původním betatestu. Je fakt škoda, že to nebylo v Revizi opravené.
Každopádně je to docela zajímavý příklad toho, že by ideálně měl být hod vybíraný podle mechanik a žádoucí matematiky systému vzhledem ke svým vlastnostem a zbytku "čísel" okolo a ne že se vybere hod a pak se až kolem něj staví systém (což co vím byl postup u DrDII, kde se o 2k6 jádře rozhodlo úplně z kraje, ještě než se řešilo cokoliv moc jiného).
Marky: a jak řešíš když chci jen level-upnout zdroj a/nebo si vzít ZS bez úrovně?
Každopádně je to docela zajímavý příklad toho, že by ideálně měl být hod vybíraný podle mechanik a žádoucí matematiky systému vzhledem ke svým vlastnostem a zbytku "čísel" okolo a ne že se vybere hod a pak se až kolem něj staví systém (což co vím byl postup u DrDII, kde se o 2k6 jádře rozhodlo úplně z kraje, ještě než se řešilo cokoliv moc jiného).
Marky: a jak řešíš když chci jen level-upnout zdroj a/nebo si vzít ZS bez úrovně?
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Matematika DrDII
Level-up zdroje = zvýšení zdatnosti, to tam máš.
Zvedání ZS bez ničeho jsme nikdy nedělali, pokud lidi nechtěli nic do povolání, zvedali zdroje a to určilo cenu.
Zvedání ZS bez ničeho jsme nikdy nedělali, pokud lidi nechtěli nic do povolání, zvedali zdroje a to určilo cenu.
Re: Matematika DrDII
Mně by se teda popravde vic nez plně dovednostni verze líbilo pojetí kariér jako v Barbarians of Lemuria.
Verba vana aut risui apta non loqui!
Re: Matematika DrDII
U nás byli taky všichni nadšení z toho, že konečně mají v nějakém základním povolání "pětku" a pak po nějaké době zjistili, že je už moc nebaví házet na něco, u čeho nemůžou neuspět. Tak jsme se rozhodli, že u pokročilých povolání budou muset za 4. úroveň někomu s něčím pomoct (tzn.: side quest) a 5. úroveň budou dostávat za majoritní výpravy do neznáma, ať už pro magické znalosti, nebo aby se zavděčili někomu, kdo jim pomůže jejich znalosti vypilovat k dokonalosti. Zatím to funguje... vlastně obecně když nám něco nesedí, najdeme si pro to fikční odůvodnění.
E: díky Jersone
to mi připomíná, jak jsem si poprvé ucvrknul do kalhot, když jsem viděl procentuální šance u hodů v BitD
E: díky Jersone
Naposledy upravil(a) Lyncz dne 7. 7. 2023, 22:41, celkem upraveno 1 x.
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22590
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Matematika DrDII
Samozřejmě jsem spojil dvě věty dohromady, že... díky za upozornění=)
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
Re: Matematika DrDII
V naší družině jsme to nastavili obdobně:MarkyParky píše: ↑4. 7. 2022, 11:53 Level up povolání:
0>1 = 9XP
1>2 = 12XP
2>3 = 15XP
3>4 = 18XP
4>5 = 21XP
Level up zdatností:
4>5 = 9XP
5>6 = 12XP
atd, atd.. prostě +3 za každou další vyšší.
0>1 = 12XP
1>2 = 15XP
2>3 = 18XP
3>4 = 21XP
4>5 = 24XP
A docela to fungovalo, hráči si většinou dali 3, občas i 4 lvl a šli na další povolání.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů