Matematika DrDII

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Matematika DrDII

Příspěvek od Fafrin »

Těší mě, že to rozjelo diskuzi.

Pravda, že bych v grafu mohl dodělat zbývající úrovně (včetně 6.).

Holt od vyšších úrovní se mají zdroje ztrácet za placení, náročnosti a v konfliktech.
A taky souhlasím, že jako zdražování vyšších úrovní by nebyl marnej hack. Budu na to myslet, až budu psát tu plně dovednostní verzi.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Matematika DrDII

Příspěvek od sirien »

Mě fascinuje, jak se snad u každý chyby v DrDII ukáže, že byla reportovaná už v původním betatestu. Je fakt škoda, že to nebylo v Revizi opravené.

Každopádně je to docela zajímavý příklad toho, že by ideálně měl být hod vybíraný podle mechanik a žádoucí matematiky systému vzhledem ke svým vlastnostem a zbytku "čísel" okolo a ne že se vybere hod a pak se až kolem něj staví systém (což co vím byl postup u DrDII, kde se o 2k6 jádře rozhodlo úplně z kraje, ještě než se řešilo cokoliv moc jiného).

Marky: a jak řešíš když chci jen level-upnout zdroj a/nebo si vzít ZS bez úrovně?
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Matematika DrDII

Příspěvek od MarkyParky »

Level-up zdroje = zvýšení zdatnosti, to tam máš.

Zvedání ZS bez ničeho jsme nikdy nedělali, pokud lidi nechtěli nic do povolání, zvedali zdroje a to určilo cenu.
Uživatelský avatar
Stařec
Příspěvky: 226
Registrován: 25. 8. 2010, 11:30

Re: Matematika DrDII

Příspěvek od Stařec »

Mně by se teda popravde vic nez plně dovednostni verze líbilo pojetí kariér jako v Barbarians of Lemuria.
Verba vana aut risui apta non loqui!
Lyncz
Příspěvky: 379
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Matematika DrDII

Příspěvek od Lyncz »

U nás byli taky všichni nadšení z toho, že konečně mají v nějakém základním povolání "pětku" a pak po nějaké době zjistili, že je už moc nebaví házet na něco, u čeho nemůžou neuspět. Tak jsme se rozhodli, že u pokročilých povolání budou muset za 4. úroveň někomu s něčím pomoct (tzn.: side quest) a 5. úroveň budou dostávat za majoritní výpravy do neznáma, ať už pro magické znalosti, nebo aby se zavděčili někomu, kdo jim pomůže jejich znalosti vypilovat k dokonalosti. Zatím to funguje... vlastně obecně když nám něco nesedí, najdeme si pro to fikční odůvodnění.
sirien píše: 17. 7. 2022, 13:41 Každopádně je to docela zajímavý příklad toho, že by ideálně měl být hod vybíraný podle mechanik a žádoucí matematiky systému vzhledem ke svým vlastnostem a zbytku "čísel" okolo...
to mi připomíná, jak jsem si poprvé ucvrknul do kalhot, když jsem viděl procentuální šance u hodů v BitD

E: díky Jersone
Naposledy upravil(a) Lyncz dne 7. 7. 2023, 22:41, celkem upraveno 1 x.
Za tento příspěvek děkují uživateli Lyncz:
Fafrin
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Matematika DrDII

Příspěvek od Jerson »

Lyncz píše: 4. 7. 2023, 10:08 U nás byli taky všichni nadšení z toho, že konečně mají v nějakém základním povolání "pětku" a pak po nějaké době zjistili, že je už moc nebaví házet na něco, u čeho nemůžou uspět.
"Uspět" nebo "neuspět"?
Za tento příspěvek děkují uživateli Jerson:
Lyncz
Lyncz
Příspěvky: 379
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Matematika DrDII

Příspěvek od Lyncz »

Jerson píše: 4. 7. 2023, 16:57
Lyncz píše: 4. 7. 2023, 10:08 U nás byli taky všichni nadšení z toho, že konečně mají v nějakém základním povolání "pětku" a pak po nějaké době zjistili, že je už moc nebaví házet na něco, u čeho nemůžou uspět.
"Uspět" nebo "neuspět"?
Samozřejmě jsem spojil dvě věty dohromady, že... díky za upozornění=)
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
Erevan
Příspěvky: 154
Registrován: 25. 6. 2013, 13:24

Re: Matematika DrDII

Příspěvek od Erevan »

MarkyParky píše: 4. 7. 2022, 11:53 Level up povolání:
0>1 = 9XP
1>2 = 12XP
2>3 = 15XP
3>4 = 18XP
4>5 = 21XP

Level up zdatností:
4>5 = 9XP
5>6 = 12XP
atd, atd.. prostě +3 za každou další vyšší.
V naší družině jsme to nastavili obdobně:

0>1 = 12XP
1>2 = 15XP
2>3 = 18XP
3>4 = 21XP
4>5 = 24XP

A docela to fungovalo, hráči si většinou dali 3, občas i 4 lvl a šli na další povolání.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů